Gemeentelijke + waterschapbelastingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: Gemeentelijke + waterschapbelastingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:05

Alles wat wettelijk gezien mag, kan je eigenlijk geen frauderen noemen. Eerder creatief boekhouden. Ik snap dat men er niet van houdt, absoluut, maar is dat omdat je jezelf tekort gedaan voelt worden of omdat je een ander het niet gunt?

Hierboven las ik ergens een voorbeeld van een Bokker die kwijtschelding misliep door haar auto. Laat lekker die auto op je vaders naam zetten en laat hem jou hoofdbestuurder maken. Scheelt nog verzekeringspremie en je kan te zijner tijd je schadevrije jaren gewoon 'krijgen.'

Natuurlijk is dit een maas in de wet, maar het is niet illegaal en dus geen sprake van frauderen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:29

Lizzle schreef:
Alles wat wettelijk gezien mag, kan je eigenlijk geen frauderen noemen. Eerder creatief boekhouden. Ik snap dat men er niet van houdt, absoluut, maar is dat omdat je jezelf tekort gedaan voelt worden of omdat je een ander het niet gunt?

Hierboven las ik ergens een voorbeeld van een Bokker die kwijtschelding misliep door haar auto. Laat lekker die auto op je vaders naam zetten en laat hem jou hoofdbestuurder maken. Scheelt nog verzekeringspremie en je kan te zijner tijd je schadevrije jaren gewoon 'krijgen.'

Natuurlijk is dit een maas in de wet, maar het is niet illegaal en dus geen sprake van frauderen.

Dat vind ik ook...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:10

Tot nu toe enkel afvalstoffenheffing binnen gekregen.. Deze was al 500 euro afgerond voor een 2 persoonshuishouden.. belachelijk duur allemaal }:)

En beetje creatief boekhouden zie ik niet als fraude hoor.. Als je door je auto op een andere naam te zetten een kwijtschelding kan regelen, zou ik dat lekker doen! Heb niemand nadeel aan toch? Behalve de belasting/gemeente. Maar die hebben in mijn ogen meer dan genoeg poen! We betalen tenslotte ookal genoeg -O-

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:24

Je moest een weten hoeveel accountants en bedrijven aan 'creatief boekhouden' doen!
Wij hebben hier pas ook de aanslag gehad, ongeveer €10 per maand per persoon. Voor een student vond ik het nogal veel... Ik werk niet (studie is ongeveer 40-70 uur in de week) maar ik denk dat ik teveel spaargeld heb om het kwijt te kunnen laten schelden...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:27

lifaya schreef:
Gok dat de meeste wel die brief hebben gehad.
Mijn vraag is, wat is een normaal bedrag? Ik heb een 1 persoonswoning, ca 46m2 en ik kreeg het aanslagbiljet binnen en was stomverbaasd hoeveel dat nou is voor 1 persoon... Ik moet in totaal 361,59 betalen... Ik vind dit eigenlijk belachelijk. Nou kan ik mij niet herrineren wat ik de vorige x had betaald, ben er in februari in gegaan, maar vind het dus best veel. Zeker als je nagaat dat ik een laag inkomen heb.. Misschien dat ik er wel helemaal naast zit hoor en dat dit een normaal bedrag is :D maar ben toch benieuwd ...

Ik ben dus benieuwd of dit nou een normaal tarief is? Ik woon in omgeving Leiden.

Vindt het koopje
Ik ben alleen betaal aan GH 550 €
Waterschap, rivierenland 180 € dit betaal je enkel in waterrijk omgeving dorpen die in uitwaarden liggen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 22:28

Ook een eenpersoonshuishouden ? Dan is het echt een hoop!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:28

Ik schrik ontzettend van de bedragen die hier genoemt worden!

Wij hebben een eensgezins woning van 125m2 en wonen met zn 3en.
Ik moest 400euro betalen.

Vind het echt absurd de bedragen van 1000euro of meer!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:28

Amyyy schreef:
Je moest een weten hoeveel accountants en bedrijven aan 'creatief boekhouden' doen!
Wij hebben hier pas ook de aanslag gehad, ongeveer €10 per maand per persoon. Voor een student vond ik het nogal veel... Ik werk niet (studie is ongeveer 40-70 uur in de week) maar ik denk dat ik teveel spaargeld heb om het kwijt te kunnen laten schelden...

10 euro per maand veel? Festival bezoeken vind ik duurder, ik heb meer 'plezier' van de wc doortrekken en afval aanbieden :')

Ik wil wel ruilen hoor, betaal meer dan 6 keer zoveel :')

Maar zit de OZ belastingen bij -O- die zijn ook pittig. waterschap komt er ook nog bij.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:34

vuurneon schreef:
Amyyy schreef:

10 euro per maand veel? Nou ja, kwestie van keuzes maken natuurlijk. Festival bezoeken vind ik duurder, ik heb meer 'plezier' van de wc doortrekken en afval aanbieden :')

Ik wil wel ruilen hoor, betaal meer dan 6 keer zoveel :')

Maar zit de OZ belastingen bij -O- die zijn ook pittig.

Ja voor mij is €10 euro per maand extra duur. Ik krijg alleen maar een basisbeurs waarvan ik mijn huur nog niet eens kan betalen, en dan heb ik een goedkope kamer. Dus die €10 per maand die ik betaal voor een kleine vuilniszak die ik weg breng, naar de ondergrondse container, een paar honderd meter verderop, die de helft van de tijd niet werken, ja dat vind ik veel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:35

lifaya schreef:

Ja in mijn uppie.
Ik vind het ook boel geld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 22:38

tita schreef:
lifaya schreef:

Ja in mijn uppie.
Ik vind het ook boel geld.

Maar een eenpersoonshuishouden dus ook? Want in je eentje in een gezinswoning is natuurlijk ook gewoon duur omdat het een meerpersoonshuishouden is...

Maar als het eenpersoonshuishouden is vind ik het behoorlijk aan de prijs... Pfoe, dat is meer als mijn maandsalaris xD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:39

Tja, ik geef ook liever geen geld uit aan mijn afval en liever aan leuke dingen. Maar ja, t wordt anders een vieze bedoeling :')
Toch wel mooi dat je afval verdwijnt :j

10 euro aan iets leuks, voelt minder vervelend dan 10 euro aan iets wat je niet echt feestelijk vind.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:43

Dat maakt hier niet uit lifaya.

Men kijkt hier na aantal mensen in een woning.
Dus al woon je alleen in 300m2 of met zijn tweeën op 35m2

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:45

tita schreef:
Dat maakt hier niet uit lifaya.

Men kijkt hier na aantal mensen in een woning.
Dus al woon je alleen in 300m2 of met zijn tweeën op 35m2

Klopt. Of in mijn gemeente; of je nou met 3 man of met 6 woont; tarief is gelijk.

Alleen voor de eigen huis bezitters komt er nog de OZ belastingen over en dat hangt weer af van de WOZ waarde. Dus daarom lijkt het altijd ik veel betaal, maar dat zijn de afvalstoffen+OZ heffingen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 22:47

Oh serieus? Ik dacht da een gezinswoning duurder was dan een eenpersoon woning (dus 1 slaapkamer)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:48

lifaya schreef:
Oh serieus? Ik dacht da een gezinswoning duurder was dan een eenpersoon woning (dus 1 slaapkamer)

Hoeveelheid afval die je produceert hangt natuurlijk ook niet af van hoe groot je woning is :)

Overigens hebben sommigen gemeenten het beter gedaan; betaal je gewoon achteraf per kilo. Dus je betaalt puur voor verbruik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 22:50

Wij hebben hier een gezamenlijke container voor afval, helaas niet gescheide. Ik was gewend papier, groente en afval te scheiden

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:52

Ik lig hier serieus even dubbel...

Ze vragen salarisstroken en bankafschriften "maar mevrouw, ik zie dat u nooit meer dan 500 euro op de bankrekening staat, behalve wanneer uw salaris is gestort, maar deze wordt er meteen helemaal vanaf gehaald! Wat doet u daarmee?" :')

Dat met die bankrekening is dus gewoon kansloos... Met die auto snap ik eventueel nog wel dat je daarmee zou willen schuiven... (maar dan nog... de auto op iemands naam is 1 ding, dan moet de verzekering ook op diegene zijn naam, belastingen etc. dan moet je weer gaan verklaren waarom je diegene elke keer dat geld betaald :')) Een keer tanken zou nog goed kunnen, auto geleend, netjes afgetankt... Maar de rest.. Succes... Ze zijn (mag ik hopen) bij de gemeente ook niet achterlijk :p

Verder blijf ik het raar vinden dat er zo'n verschillende bedragen zijn.. Maarja, we krijgen ze elk jaar binnen, dus hou er dan gewoon ook een beetje rekening mee...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:57

Ik kreeg trouwens wel een blauwe brief binnen dat ze de gegevens bij de BD hadden opgevraagd ivm de huursverhoging. En dat ging natuurlijk over 2013. Maar daar ga ik bezwaar over aantekenen bij de definitieve verhoging

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:59

lifaya schreef:
Wij hebben hier een gezamenlijke container voor afval, helaas niet gescheide. Ik was gewend papier, groente en afval te scheiden

Wat ze dan doen als het om kilo's gaat; gewoon aantal kilo's delen door de bewoners.

Papier heb ik ook apart, die breng ik zelf weg :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:00

Ik weet niet eens waar ik in den haag mijn papier kan brengen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:02

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 23:30

purny schreef:
Ik weet niet eens waar ik in den haag mijn papier kan brengen

Dat heb ik hier dus ook. Vind dat best zonde

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:33

Ik ga van de week eens op zoek. Normaal nam ik het mee naar mijn ouders die hebben zo'n bak staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:37