Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lizzle schreef:Alles wat wettelijk gezien mag, kan je eigenlijk geen frauderen noemen. Eerder creatief boekhouden. Ik snap dat men er niet van houdt, absoluut, maar is dat omdat je jezelf tekort gedaan voelt worden of omdat je een ander het niet gunt?
Hierboven las ik ergens een voorbeeld van een Bokker die kwijtschelding misliep door haar auto. Laat lekker die auto op je vaders naam zetten en laat hem jou hoofdbestuurder maken. Scheelt nog verzekeringspremie en je kan te zijner tijd je schadevrije jaren gewoon 'krijgen.'
Natuurlijk is dit een maas in de wet, maar het is niet illegaal en dus geen sprake van frauderen.

lifaya schreef:Gok dat de meeste wel die brief hebben gehad.
Mijn vraag is, wat is een normaal bedrag? Ik heb een 1 persoonswoning, ca 46m2 en ik kreeg het aanslagbiljet binnen en was stomverbaasd hoeveel dat nou is voor 1 persoon... Ik moet in totaal 361,59 betalen... Ik vind dit eigenlijk belachelijk. Nou kan ik mij niet herrineren wat ik de vorige x had betaald, ben er in februari in gegaan, maar vind het dus best veel. Zeker als je nagaat dat ik een laag inkomen heb.. Misschien dat ik er wel helemaal naast zit hoor en dat dit een normaal bedrag ismaar ben toch benieuwd ...
Ik ben dus benieuwd of dit nou een normaal tarief is? Ik woon in omgeving Leiden.
Amyyy schreef:Je moest een weten hoeveel accountants en bedrijven aan 'creatief boekhouden' doen!
Wij hebben hier pas ook de aanslag gehad, ongeveer €10 per maand per persoon. Voor een student vond ik het nogal veel... Ik werk niet (studie is ongeveer 40-70 uur in de week) maar ik denk dat ik teveel spaargeld heb om het kwijt te kunnen laten schelden...

die zijn ook pittig. waterschap komt er ook nog bij. vuurneon schreef:Amyyy schreef:Je moest een weten hoeveel accountants en bedrijven aan 'creatief boekhouden' doen!
Wij hebben hier pas ook de aanslag gehad, ongeveer €10 per maand per persoon. Voor een student vond ik het nogal veel... Ik werk niet (studie is ongeveer 40-70 uur in de week) maar ik denk dat ik teveel spaargeld heb om het kwijt te kunnen laten schelden...
10 euro per maand veel? Nou ja, kwestie van keuzes maken natuurlijk. Festival bezoeken vind ik duurder, ik heb meer 'plezier' van de wc doortrekken en afval aanbieden
Ik wil wel ruilen hoor, betaal meer dan 6 keer zoveel
Maar zit de OZ belastingen bijdie zijn ook pittig.
tita schreef:lifaya schreef:Ook een eenpersoonshuishouden ? Dan is het echt een hoop!
Ja in mijn uppie.
Ik vind het ook boel geld.
tita schreef:Dat maakt hier niet uit lifaya.
Men kijkt hier na aantal mensen in een woning.
Dus al woon je alleen in 300m2 of met zijn tweeën op 35m2
lifaya schreef:Oh serieus? Ik dacht da een gezinswoning duurder was dan een eenpersoon woning (dus 1 slaapkamer)

) Een keer tanken zou nog goed kunnen, auto geleend, netjes afgetankt... Maar de rest.. Succes... Ze zijn (mag ik hopen) bij de gemeente ook niet achterlijk :ppurny schreef:Ik ga van de week eens op zoek. Normaal nam ik het mee naar mijn ouders die hebben zo'n bak staan.