bokt mama's help !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Andreeaa

Re: bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:07

Goed instoppen heb ik ergens gelezen kan ook helpen niet te warm of te koud en de dekens goed strak over de schouders dan voelen ze zich geborgen.
Zou er geen aandacht aan besteden als ze echt aan het brabbelen is snachts. Geen aandacht geen licht aan niks.
Maar wel troosten als ze echt aan het huilen is.

Over samen slapen zijn jullie niet bang dat er iets verkeerd gaat? zoonlief staat veilig naast me in zijn eigen bedje maar ben soms te moe om hem terug te leggen en val dan wel eens in slaap met hem naast me. (nu hij niet zo vaak meer spookt niet meer)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:22

Sizzle schreef:
Coloured, het is gewoon hoe ik ben.
Of het goed of fout is zal ik over 18 jaar wel horen :+

Ik denk dat het ook goed is om het te doen op een manier die bij je past. En niet op een manier omdat het zo zou "moeten". En dan is het niet zozeer goed of fout, denk ik.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:24

esmolove schreef:
Over samen slapen zijn jullie niet bang dat er iets verkeerd gaat? zoonlief staat veilig naast me in zijn eigen bedje maar ben soms te moe om hem terug te leggen en val dan wel eens in slaap met hem naast me. (nu hij niet zo vaak meer spookt niet meer)

Ja, was ik ook bang voor, zeker als ze nog piep klein zijn en niks kunnen. Met mijn eigen gefabriceerde co-sleeper is dat risico wel al een stuk minder.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:38

Mijn zoontje heeft ook zulke fases.. ik denk dat hij dan droomt of dat hij behoefte heeft om bij moeders te zijn. Ik haal hem uit bed ongeveer 15 min lekker kroelen of huid op huid contact in ons bed zo dat hij tot rust komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:22

Dromen kunnen inderdaad heel beangstigend zijn en dan is een troostmoment ook zeker aan de orde wantje hoort heel goed het verschil in huilen. Maar eerst een poos babbelen en dan krijsen omdat er actie verwacht word en dus blijkbaar ook krijgt, tja, dan was ik er snel klaar mee. Ik zeg echt niet dat het gemakkelijk is maar als je echt wil dan ben je er binnen de kortste tijd van af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:40

Ik neem aan dat iedereen het er over eens is dat je moet troosten bij verdriet en angst lijkt mij?
Ik begreep echter uit de OP dat het daar niet om gaat. Krijssen omdat je geen aandacht krijgt is een hele andere situatie.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 03:21

Ts, hopelijk ben je nu lekker aan het slapen!

Zoontje van 13 maanden werd zo net ook huilend wakker. Even aan gehoord maar het huilen werd alleen maar erger. Dan doen we hier niet moeilijk en wordt er een troostflesje gegeven. Nu is meneer nog aan het kletsen maar ik ga lekker slapen.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 04:59

Heb je wel eens aan een aardstralen gedacht? Als deze in de slaapkamer zit bij het bedje slapen ze ook heel slecht.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 05:03

Ik kom net binnen van me werk maar volgens mijn man doet ze het Tot nu toe nog goed dus hopelijk blijft dat zo !
Ik moet maar eens opzoek naar een lang spenen voor aan haar slaapzak.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:25

Niet te lang ivm gevaar verstikking.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:28

millennium schreef:
Ts, hopelijk ben je nu lekker aan het slapen!

Zoontje van 13 maanden werd zo net ook huilend wakker. Even aan gehoord maar het huilen werd alleen maar erger. Dan doen we hier niet moeilijk en wordt er een troostflesje gegeven. Nu is meneer nog aan het kletsen maar ik ga lekker slapen.

Ah, dat hadden wij met de oudste ook. Heeft tot 2 jaar standaard 's nachts om 02.00 uur een fles gehad. Had blijkbaar gewoon honger en sliep daarna meteen weer als een roos verder.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:21

Klijntje schreef:
Ik denk maar zo: als ik een keer chagrijnig ben, of moe, of verdrietig. Dan wil ik dat even met mijn man kunnen delen.
Maar stel nou, dat die me dan buiten de kamer zet en de deur dicht doet. Of zegt: je gaat maar even in je eentje boven zitten en pas als je weer gezellig kunt doen mag je weer beneden komen en met de rest van het gezin meedoen.
Ik denk dat ik toch heel snel op zoek zou gaan naar een andere vent, die er wel serieus neemt, en er voor me is als ik 'm nodig heb :+
Maar als het over baby's/jonge kids gaat, is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld om er zo mee om te gaan? Dat is toch heel raar?

Als ik zodanig uit mijn hum ben dat mijn vriend er ook chagrijnig van wordt dan mag ik ook even wieberen hoor. Wandelingetje maken ofzo, of gewoon in een andere kamer gaan zitten. Of als ik loop te klieren omdat ik aandacht zoek van m'n vriend, en hij heeft daar geen trek in, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar dan krijg ik dat ook niet :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:28

marije1109 schreef:
Ik ben juist een hele strenge moeder en zal nu ook wel commentaar krijgen maar ik heb mijn kinderen duidelijk verteld wat de bedoeling was. Dus verteld dat het bijna bedtijd was, pyama aan en rustig voor gelezen. Toen duidelijk gezegd dat ze moesten slapen. Komen ze uit bed leg ik ze terug en geef ik aan dat als ze niet gaan slapen ik het haakje op de deur doe. Ze weten dit heel goed en heb het misschien 2 of 3x moeten doen.
Ik heb ze 1x laten huilen en wij hebben hier nooit discussie over slapen. Doe ermee wat je wilt, ik geloof gewoon in duidelijkheid voor kinderen. Liefde krijgen ze overdag en als ze s nachts ziek zijn ben ik er natuurlijk voor ze.

Succes

Helemaal mee eens! Wat een gemiep lees ik hier allemaal :oo Ik ben nog geen moeder, zou ooit wel graag een kindje willen, en het met alle liefde van de wereld opvoeden. Maar slapen is slapen, en dat doen we in ons eigen bed. Huilen door ziekte, vieze luier etc natuurlijk als uitzondering.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:15

Magrathea schreef:
Als ik zodanig uit mijn hum ben dat mijn vriend er ook chagrijnig van wordt dan mag ik ook even wieberen hoor. Wandelingetje maken ofzo, of gewoon in een andere kamer gaan zitten. Of als ik loop te klieren omdat ik aandacht zoek van m'n vriend, en hij heeft daar geen trek in, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar dan krijg ik dat ook niet :=

Ja, maar dat is niet (per sé) hetzelfde natuurlijk ;) Bovendien ben jij volwassen en heb je zelf heel goed inzicht in je eigen acties en wat je daarmee wil bereiken. Althans dat blijkt voor mij wel uit wat je schrijft :+
En natuurlijk zijn er momenten dat een kind z'n ouders uitprobeert.
Maar als je nou oprecht verdrietig bent over iets, of je hebt een ***dag op je werk gehad? Dan mag ik toch echt hopen dat je vriend er even voor je is. Ook als dat iets is wat je zodanig bezighoudt en spanning oplevert zodat je er misschien niet van kan slapen.

Verder vind ik het eigenlijk wel grappig dat (vrijwel) iedereen die een partner heeft, niet in z'n eentje in een bed ligt. Maar hulpeloze afhankelijke baby's moeten dat blijkbaar wel :+

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:45

Ouder ben je 24/7 en dus ook snachts.
En ja ik weet écht wel hoe het is om enorm moe te zijn en wel 5 keer per nacht wakker te worden, al 20 maanden lang.
Hoe meer je jezelf er tegen verzet Hoe zwaarder je het maakt.

Vind sommige mama's hier wel heel hard hor jeetje. Oordoppen, spullen afpakken.... Laten krijsen...
Vind het vooral bizar dat als een volwassen zoiets overkomt het sneu is en je dat bij een kind allemaal maar geoorloofd kan doen.
Kinderen ontdekken de wereld, wat gebeurd er als ik hier mee gooi? En wat als ik het nu eens naar links gooi? en naar rechts?
De hersenen van kids zijn pas heel laat zo ver ontwikkeld dat ze oorzaak en gevolg kunnen overzien en zijn dus simpelweg niet in staat je opzettelijk 'te pesten'. Bizar ook dat mensen zo denken over hun eigen kind.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:53

Misschien is het al gezegd, maar wij geven altijd meerdere spenen mee naar bed. Dan hoef je ook niet gelijk een sprintje te trekken als er eentje uit valt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:59

Jelleee schreef:
Wat een gemiep lees ik hier allemaal :oo Ik ben nog geen moeder, zou ooit wel graag een kindje willen, en het met alle liefde van de wereld opvoeden. Maar slapen is slapen, en dat doen we in ons eigen bed. Huilen door ziekte, vieze luier etc natuurlijk als uitzondering.
Jij mag eens op onze kinderen passen! :D De middelste komt regelmatig midden in de nacht bij ons slapen, geen probleem zo slapen we allemaal. Gaan we de strijd aan om haar terug te leggen (uiteraard ook geprobeerd) dan krijst ze alles bij elkaar en zijn ook de andere 2 zusjes wakker. En die krijgen we dan niet makkelijk in slaap.
Dus gemiep? Nee hoor, ieder maakt eigen keuzes. Wij zijn tevreden over onze keuze en iedereen komt aan voldoende nachtrust toe.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:00

Jelleee schreef:
marije1109 schreef:
Ik ben juist een hele strenge moeder en zal nu ook wel commentaar krijgen maar ik heb mijn kinderen duidelijk verteld wat de bedoeling was. Dus verteld dat het bijna bedtijd was, pyama aan en rustig voor gelezen. Toen duidelijk gezegd dat ze moesten slapen. Komen ze uit bed leg ik ze terug en geef ik aan dat als ze niet gaan slapen ik het haakje op de deur doe. Ze weten dit heel goed en heb het misschien 2 of 3x moeten doen.
Ik heb ze 1x laten huilen en wij hebben hier nooit discussie over slapen. Doe ermee wat je wilt, ik geloof gewoon in duidelijkheid voor kinderen. Liefde krijgen ze overdag en als ze s nachts ziek zijn ben ik er natuurlijk voor ze.

Succes

Helemaal mee eens! Wat een gemiep lees ik hier allemaal :oo Ik ben nog geen moeder, zou ooit wel graag een kindje willen, en het met alle liefde van de wereld opvoeden. Maar slapen is slapen, en dat doen we in ons eigen bed. Huilen door ziekte, vieze luier etc natuurlijk als uitzondering.

:+ :') Ja, tot je al 1,5 jaar niet meer slaapt door huilende kinderen.
Het is echt geen 'opvoeding'. Al meerdere gezinnen waarbij 1 kind wel slaapt en de ander niet. Ik hoop dat jij mazzel hebt wanneer je een kind krijgt ;)

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:03

Voor TO, wij hebben helaas nooit de oplossing gevonden. Speen vastmaken hielp iets, maar pas toen ze 2 was en naar groot bed ging is ze gaan doorslapen. Tot die tijd, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Elk uur slaap is er 1, of dat nu met zijn allen in jouw bed is of op een stretcher in de kinderkamer. Vanaf 2-3 jaar zal ik wel wat anders adviseren, maar daar gaat het nu niet over.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:08

Ben helemaal niet van het zweverige, maar weet van mensen die een soort gelijk probleem hadden. Alles geprobeert, zonder resultaat.
Uiteindelijk bleek het bedje bovenop een aardstraal oid te staan. Bedje naar de andere kant van de kamer verplaatst, en het probleem was over....

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:09

Inderdaad maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk en kijk wat bij jou past. Mijn 3e was een ontzettende huil baby. Zij heeft zeker 3 jaar in ons bed geslapen. Daardoor kon ik tenminsten slapen en een gezellige moeder zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:17

Wat een gezeur weer over goede en slechte opvoedingen... TS wil gewoon wat tips.... (En ik zie dit horrorverhaaltje gewoon als reden 324089342 om nooit kids te nemen ;) Maar dat is mijn situatie. Ik heb niets met baby's, vindt ze zelfs eng en mjah ;) voor mij dus nooit geen kids. Over opvoeding ga ik geen commentaar hebben, alleen als ik er zelf last van heb... (Dat 11 jarige tegenwoordig een verzorgpony willen en eisen dat je als eigenaar alleen sponsor bent, dan valt mijn mond open en heb ik even commentaar ja ;) voor de rest... leef en laat leven ;)))

Maar om TS toch even te helpen: ik was ook zo'n jankbaby thuis. Waarom? Omdat ik altijd uit mijn bed mocht als mijn vader naar boven kwam. Dus dan was ik zo gewend dat ik aandacht kreeg dat ik er om ging 'vragen'. Ik heb toen een week met mijn moeder bij mijn opa en oma gewoond, waar paps overdag langskwam, en daar had ik dat gewoon niet. In mijn ogen is het dus iets wat je jezelf gewoon aanleert. Stel jullie geven je kind elke keer positief aandacht als je kind 's nachts gaat huilen --> kind raakt dat gewoon. Dus het minder leuk maken, wat al vaak gezegd is, lijkt me een goede oplossing.

Tegen een jong kind zeggen "Nu moet je slapen en "streng" doen, hoeveel snappen ze daar daadwerkelijk van? :') Je gaat toch gewoon kijken wat er bij je kind werkt? En bij je situatie past? (Zoals ook al genoemd werd met 3 kids, dan wil je dat de andere 2 wel doorslapen 's nachts...)

Is het je hond die niet bij je in bed mag liggen, prima, heel ander verhaal :') Dat je dan streng doet, prima... Die zal zoiets wel snappen ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:21

noviceh schreef:
Jelleee schreef:
Wat een gemiep lees ik hier allemaal :oo Ik ben nog geen moeder, zou ooit wel graag een kindje willen, en het met alle liefde van de wereld opvoeden. Maar slapen is slapen, en dat doen we in ons eigen bed. Huilen door ziekte, vieze luier etc natuurlijk als uitzondering.
Jij mag eens op onze kinderen passen! :D De middelste komt regelmatig midden in de nacht bij ons slapen, geen probleem zo slapen we allemaal. Gaan we de strijd aan om haar terug te leggen (uiteraard ook geprobeerd) dan krijst ze alles bij elkaar en zijn ook de andere 2 zusjes wakker. En die krijgen we dan niet makkelijk in slaap.
Dus gemiep? Nee hoor, ieder maakt eigen keuzes. Wij zijn tevreden over onze keuze en iedereen komt aan voldoende nachtrust toe.

Precies zoals je zegt. Ieder zijn keuze hè :)

Ik denk dat Ts het iig minder leuk moet maken voor het kind.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:26

Wat ik vaak heb gedacht is dat baby's vaak huilen omdat ze gefrustreerd zijn. Kijk, we kunnen controleren of een kind honger heeft, koorts heeft , vies is, krampjes heeft etc. Maar waar we vaak niet aan denken is dat een baby misschien wel iets wil wat hij if zij niet kan, zoals bijvoorbeeld krabben. Als je weleens heftige jeuk hebt gehad, bijvoorbeeld onder gips, dan weet je hoe vervelend het is om dat niet te kunnen, en dan zijn wij nog volwassen en kunnen beredeneren dat het nu eenmaal niet kan.

Ik denk dat baby's huilen omdat hun iets dwarszit, maar misschien kunnen wij er als ouders wel niks aan doen, maar goed. Ik vind het daarom onzin om een baby lang te laten huilen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:37

Daarbij is het de vraag wat voor signaal je afgeeft aan je kind als je met je oordoppen in je kind aan het negeren bent.
Ik wil mijn dochter graag meegeven dat haar ouders er voor haar zijn, ongeacht het tijdstip, dat ze er altijd op kan vertrouwen dat wij komen als dat nodig is.
Spelen is uiteraard niet nodig 's nachts en zou ik ook zeker niet stimuleren, lichten uit laten, fluisteren, zeggen dat het bedtijd is en weer terugleggen in bed.

Voor degenen die roepen dat een kind op zijn of haar eigen bed hoort te slapen hoop ik dat je geen kind krijgt als de mijne, als de opties zijn niet slapen en dochter op de eigen kamer of wel slapen, maar dochter bij ons in bed is die keuze heel erg makkelijk gemaakt. Heeft even geduurd en nu slaapt ze prima in haar eigen bed en op haar eigen kamer. Samen slapen vind ik persoonlijk erg fijn, mis het nu wel, maar het was niet meer verantwoord.