Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:20

Spatter, bedrog overkomt je alleen als je je laat bedriegen. Als men de dingen meer bespreekbaar zou maken is er ook minder bedrog. Maar het aantal mensen dat na twee dates loopt te gillen "ik verlaat je als je vreemdgaat" is nogal een hoog aantal. Oftewel: niets is bespreekbaar. Oftwel: dan kom je terecht bij bedrog.
Ik bedrieg niemand en niemand bedriegt mij. 100% zeker. Omdat je ik eerlijk ben en opensta voor meningen. Men mag mij alles zeggen. Is een verademing hoor!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:23

spatter schreef:
Ik zou het ook niet rond bazuinen, alleen de partner even op de hoogte stellen .

Ik snap echt niet dat mensen daar zo makelijk mee omgaan en ook nog denken:
Jaha, maar bij mij doet hij/zij dat niet hoor!
Wie hou je dan het meest voor de gek?

Maar goed, waarschijnlijk moeten een aantal eerst zelf flink bedrogen, lees op hun bek gaan, om er achter te komen hoe het is.

Kijk, met HC heb ik totaal geen moeite, dat gaat met wederzijds overleg en goedkeuring, al vraag ik me altijd af of beide er even blij mee zijn, maar mocht dat zo zijn , prima, ben heel ruimdenkend.

Nou, dat zal je verbazen! Dat mensen die zelf bedrogen zijn, nog altijd egoïstisch genoeg zijn dat een ander ook aan te doen.

Palmera schreef:
Spatter, bedrog overkomt je alleen als je je laat bedriegen. Als men de dingen meer bespreekbaar zou maken is er ook minder bedrog. Maar het aantal mensen dat na twee dates loopt te gillen "ik verlaat je als je vreemdgaat" is nogal een hoog aantal. Oftewel: niets is bespreekbaar. Oftwel: dan kom je terecht bij bedrog.
Ik bedrieg niemand en niemand bedriegt mij. 100% zeker. Omdat je ik eerlijk ben en opensta voor meningen. Men mag mij alles zeggen. Is een verademing hoor!

Wat een bullshit. Zelfs mensen die open relaties aangaan, geven wel eens aan klaar met iemand te zijn als die vreemdgaat. Het is niet de seks, maar het bedrog, dat vreemdgaan onacceptabel maakt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:25

Zou daar waarschijnlijk niet zo mee kunnen zitten .
Beetje afhankelijk misschien wie het is ...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:27

Palmera schreef:
Als we het dan over vertrouwen moeten hebben vind ik juist dat de persoon die mijn seksuele privéleven naar buiten brengt, ongeacht aan wie, niet te vertrouwen.

Heeft een vriendin een probleem met mijn liefdeleven? Prima, mag ze dat in alle discretie met mij bespreken. Maar niet rondbazuinen in de buitenwereld. DAT is juist de definitie van niet te vertrouwen zijn

Ook als die vriendin eerlijk aangeeft dat ze het niet voor elkaar krijgt of gewoon niet wil liegen tegen de partner in kwestie? Dat heb ik namelijk gedaan. Zij vroeg me of ik het voor me kon houden. Sorry, nee dus. Had ze kunnen weten hoor, ik ben heel open en eerlijk over zulke principes.
Uiteindelijk is de relatie vrij vlot geeindigd en ik had verder geen contact met de man dus het is nooit ter sprake gekomen. Maar ik heb principieel zo vreselijk veel moeite met leugens en bedrog, dat ik hem niet normaal onder ogen kon komen toen ik dat wist.
Is dat dan eerlijk om van een vriendin te verwachten? Dat ze haar eigen principes aan de kant zet puur omdat je zelf wil liegen en bedriegen uit eigenbelang?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:29

Toevallig heb ik iets vergelijkbaars inderdaad nu gaande. Nu gaat het om een vriend van mijn vriend die blijkbaar veel vreemd is gegaan. Ik weet niet of zijn vriendin ervan weet, dat gaat mij niets aan, en ik be niet dik genoeg met haar om het tegen haar te zeggen. Dat moeten zij uitzoeken, daar ga ik me niet in mengen: voor hetzelfde geld wil hij zijn leven beteren voor haar en zal hij die beerput op een later moment opentrekken... Of helemaal niet. Zijn keus, zijn relatie. Niet mijn probleem.

Of hadden we het over vreemdgaan in de huidige relatie? :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:30

Palmera schreef:

In de basis ben ik het hier wel mee eens. Blijft alsnog de keuze van diegene om vreemd te gaan ipv respectvol de relatie te verbreken, maar het begint bij de onbespreekbaarheid.
Maar je eerste zin strookt niet met de tweede. Dat er minder bedrog is bij openheid klopt, maar alsnog kan het gebeuren. Je hebt ook dan geen garantie dat de ander echt eerlijk is. Dus dat het je alleen overkomt als je het laat gebeuren ben ik het dus niet mee eens.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:32

Oh als het een goede vriendin is heb ik daar echt geen problemen mee hoor. Is haar probleem en issues.

_Lisanne

Re: Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:35

Ik heb twee keer meegemaakt dat een goede vriendin vreemd ging. Ik heb er totaal geen moeite mee om hun partners te zien. Bij de eens is het overigens inmiddels uit. Ik ben haar vriendin en niet die van hem, dus verder is dat haar zaak en niet de mijne.

Zou het lastiger te vinden als ik ook bevriend was met de partner die wordt bedrogen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:36

Amen!! Zonnetje helemaal mee eens.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:37

Zwerte, of je nou een monogaam huwelijk hebt of een open relatie: je kunt nooit voor 100 procent zeker weten of de partner echt eerlijk is. Liegen kan iedereen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:41

Als ik afscheid moest nemen in mijn vrienden/kennissenkring van iedereen die vreemd gaat dan wordt de spoeling wel dun :D Toch denk ik dat het wel een reële afspiegeling is van de maatschappij want het gebeurd echt overal. Alleen niet iedereen zegt het. De meesten niet zelfs.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:45

Ik ken er ook genoeg dus...... hahaha

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:47

Zonnetje81 schreef:

Dus?

Echt jammer, dat liegen en bedriegen een standaard word. Dat het zo vaak voorkomt dat het niet meer als erg wordt beschouwd precies?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:50

Dusss..... als ik daarvoor mijn vrienden moet laten vallen hou ik er geen over. Wat zij doen moeten ze zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:52

Dit is wel een lastige.
Persoonlijk hou ik niet van liegen en bedriegen. Ik vind het vreselijk maar begrijp dat mensen uit angst vaak toch tot leugens overgaan.
Als een vriendin of vriend van mij vreemd zou gaan en ik zou de partner kennen en deze regelmatig zien dan zou ik afstand nemen van de situatie.
Simpelweg omdat ik niet schijnheilig wil zijn naar de partner, ik vind echter dat het niet aan mij is om de partner op de hoogte te brengen.
Dat mag die vriend/vriendin zelf doen maar ik zou diegene wel mijn gedachten er over vertellen.
Dat recht heb ik maar wat hij/zij daar mee doet is aan diegene zelf.
Daartegen over verwacht ik dat die vriend/vriendin ook rekening houdt met mij en mij niet in de positie brengt dat ik toch mee zou moeten liegen.
Als diegene een goede vriend of vriendin is en mij ook goed kent dan zal die mij niet in die positie brengen.
Zou ik de vriendschap beëindigen? Ik denk het niet. Ik denk dat iedereen al snel zo iemand uitkotst en ik ben dan toch wel geneigd om iemand niet te laten vallen.
Mensen maken fouten en niemand is perfect. Maar als het een persoon is die willens en wetens steeds op nieuw liegt en bedriegt dan kan ik daar niet bevriend mee zijn.
Dat gaat nu eenmaal tegen mijn principes in.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:53

Ik denk inderdaad dat iedereen die liegt en bedriegt moet leren eerlijk te zijn. Gezien het aantal mensen dat zo in het leven staat.... Als iedereen eerlijker zou zijn zou het begrip open relatie minder taboe hebben. En zouden wellicht meer mensen in zo'n relatie stappen omdat dat wellicht beter bij ze past. En dus zal er weer minder bedrogen worden.

Het is een cirkel, met dank aan de taboe.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:54

Zonnetje81 schreef:

Dat jij het prima vind dat je vrienden dat doen heb ik geen problemen mee. Maar hahaha? Is het zo grappig dat mensen diep gekwetst worden? Dat er tegen ze gelogen wordt? Ik zie daar echt de humor niet van in.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:54

Wat ik met mijn beste vriendinnen bespreek, blijft tussen ons. Ongeacht wat het onderwerp is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:56

Cinnepin schreef:
Wat ik met mijn beste vriendinnen bespreek, blijft tussen ons. Ongeacht wat het onderwerp is.

En zo hoort het ook. Een hoop mensen hier lijken mij geen goede vriend/vriendin.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:57

Ja en naast vreemdgaan worden er in een hoop relatie's gelogen.....dus ik bemoei mezelf daar niet mee. Ik bespreek dat gewoon met mijn vriendinnen, al gaan ze wekelijks vreemd ze kunnen met hun verhalen bij mij terecht. Vaak is het leven niet zo zwart wit....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:59

Het vreemdgaan is iets tussen de persoon en de vaste partner. Ik zou mij daar niet in mengen. Echter als de vaste partner mij hiernaar zou vragen zou ik wel eerlijk antwoord geven.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:59

Palmera schreef:
Cinnepin schreef:

En zo hoort het ook. Een hoop mensen hier lijken mij geen goede vriend/vriendin.

;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:00

Nou dat weet ik ook zo net niet, ik bemoei me daar niet mee, ze moeten dat zelf maar vertellen/bespreken. Net zo goed als dat ik over kleinere dingen mezelf niet tussen beiden ga mengen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:01

Palmera schreef:
Cinnepin schreef:

Ik vind mensen die bedriegen, eraan mee doen, niet eens waardig genoeg als persoon, om er überhaupt contact mee te willen. Boeit mij het of ik vriendinwaardig ben, als ik maar niet mee doe in dat walgelijke spelletje :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:02

Maar je doet toch ook niet mee met dat spelletje? :+ jij wordt immers niet bedrogen...