Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Ja, uitlokking. Zeg ik dat dat mijn mening is? Nee, blijkbaar heb jij een bril nodig. Maar dit is de uitspraak die in de rechtbank gaat vallen. Dat is het rechtssysteem.
Shadow0 schreef:DeMolenhoek schreef:Ja, uitlokking. Zeg ik dat dat mijn mening is? Nee, blijkbaar heb jij een bril nodig. Maar dit is de uitspraak die in de rechtbank gaat vallen. Dat is het rechtssysteem.
Laat ik dan maar hopen dat dergelijke excessen in Nederland minder voorkomen. Uitlokking krijg je voor zover ik weet niet zomaar voor elkaar.
Maar zelfs dan nog: het is ongelofelijk tragisch en fout dat het met je zus zo is gelopen. Maar ik denk dat je moet oppassen om dat soort dingen zo te voorspellen als zijnde onveranderlijke waarheid... want door het als feit te presenteren wordt het dat ook eerder. Door steeds weer te onderbouwen waarom dat een vreselijk verkeerde gang van zaken is heb je veel meer kans het te veranderen dan door te stellen dat het nu eenmaal zo is.
En dergelijke afschuwelijke zaken moeten veranderd. Dus schrijf het alsjeblieft anders op, want de manier waarop je je reacties nu verwoordt speelt verkrachtende mannen alleen maar in de kaart. En die hebben al voordeel van de twijfel genoeg
Stephanie_86 schreef:jeetje ts heel veel sterkte en idd naar de politie ermee!!! zon vent mag niet vrij rondlopen!!!!!
en DeMolenhoek ik enk dat je nu genoeg gezegd hebt... hoe denk je dat ts zich voelt na alles wat je hebt getypt?? ik vind dat je te ver gaat Ts komt hier met HAAR verhaal en dat is al moeilijk genoeg om te vertellen.... en dan jouw reacties en vooral de laatste ik wordt er misselijk van...
Het lijkt me beter dat je je even inhoud met wat je allemaal te melden hebt dit is een hele andere situatie als van je zus en TS woont niet in belgie.... leer op je handen te zitten
Shadow0 schreef:DeMolenhoek: daar gaat het niet om.
JA, de bewijslast is lastig. Dat is met verkrachtingszaken altijd.
Maar jij stelt dingen als absolute waarheid voor, zonder nuance en zonder voorbehoud, en dat is alleen maar schadelijk! Daarnaast gaf je zeker niet aan dat het alleen de mening van de rechtbank zou zijn - je deed voorkomen alsof je ook zelf vindt dat ze met haar gedrag heeft bijgedragen aan uitlokking. Misschien was dat verkeerd verwoord - maar het komt heel, heel kwetsend over.
Forbiddenpie schreef:Al was TS naakt en was ze stomdronken, dat geeft hem niet het recht dit te doen. Iedereen vind het altijd maar makkelijk om excuses te verzinnen voor de dader.
Ja maar ze was onduidelijk
Ja maar het leek alsof ze het wilde
Ja maar zij liet me s'avonds het huis in
Ja maar, ja maar, ja maar.
Ik vind het uitermate triest dat wij vrouwen altijd maar op onze hoede moeten zijn omdat mannen niet anders kunnen dan met hun geslachtsdeel denken. Misschien wordt het eens tijd om hun op te voeden, in plaats van ons. Wij hebben geleerd om altijd voorzichtig te zijn. Zij moeten juist leren om met hun poten van anderen af te blijven.
Kan me dan ook geen ruk schelen of je drunken bent, of wel wilde zoenen, of je gedachte veranderde, of nietsverhullende kleding aan had. Rape is rape. Stop met zoeken van excuses en besef dat ook mannen heel goed beseffen of ze iets fout doen of op het randje bezig zijn. Deze man heeft een vrouw en kinderen en TS heeft meerdere malen hem verteld dat ze niet aangeraakt wilde worden. End of story.
Lieve TS, zoek hulp. Als het je ouders niet zijn, misschien je huisarts of de politie. Iemand moet weten over deze man en hier iets mee doen. Hij verdient het niet om gewoon vrolijk door te kunnen werken alsof er niets is gebeurd.
DeMolenhoek schreef:Shadow0 schreef:DeMolenhoek: daar gaat het niet om.
JA, de bewijslast is lastig. Dat is met verkrachtingszaken altijd.
Maar jij stelt dingen als absolute waarheid voor, zonder nuance en zonder voorbehoud, en dat is alleen maar schadelijk! Daarnaast gaf je zeker niet aan dat het alleen de mening van de rechtbank zou zijn - je deed voorkomen alsof je ook zelf vindt dat ze met haar gedrag heeft bijgedragen aan uitlokking. Misschien was dat verkeerd verwoord - maar het komt heel, heel kwetsend over.
Ach, lees wat jullie willen lezen. Ik krijg al pb's met kotsemo's. Doe jullie best hier maar verder. Blijkbaar hebben veel mensen hun ochtendeten uitgekotst door mij vandaag.
DeMolenhoek schreef:Ja, uitlokking. Zeg ik dat dat mijn mening is? Heb ik ergens gezegd dat het de schuld is van haar?Nee, blijkbaar heb jij een bril nodig. Ik heb duidelijk aangegeven dat dit voorkomen had kunnen worden. sorry dat dat mijn mening is. Daarmee zeg ik nog niet dat het haar schuld is en die man correct is.
Maar dit is de uitspraak die in de rechtbank gaat vallen. Dat is het rechtssysteem. Nogmaals, ik spreek met grote spijt uit ervaring. Mijn zus is tot 5 maal toe verkracht! 1 keer is de man ontoerekeningsvatbaar verklaard. De 2de keer is het weggeschreven onder jeugdzonde en de overige 3 zijn niet behandeld geweest want ze was vrijwillig mee gegaan. Dat ze haar daarna hadden verkracht maakte niet uit, ze is vrijwillig hun huis/auto binnen gegaan. Mijn zus heeft borderline en is daardoor ontzettend naief en geloofde altijd in de goedheid van de mannen. 1 keer is ze zelfs via een vriendin bij haar broer terecht gekomen want die kon wel een 'verzetje' gebruiken.
Vrije wil, uitlokking etc, we hebben het allemaal gehoord in de rechtbank. Isis? Die vermoorden mensen op een gruwelijke manier. Maar ons rechtssysteem gooit ze in het water en laat ze langzaam verdrinken in hun eigen miserie. sorry, dit haalt ts nooit in de rechtbank. Pyjama, naar boven laten gaan etc. Die man gaat het op uitlokking gooien en die uitspraak zal er komen ook.
Als er iemand is die al die verkrachters gecastreerd wil zien ben ik het wel. En zelfs nog erger dan dat.