verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:06

Al was TS naakt en was ze stomdronken, dat geeft hem niet het recht dit te doen. Iedereen vind het altijd maar makkelijk om excuses te verzinnen voor de dader.
Ja maar ze was onduidelijk
Ja maar het leek alsof ze het wilde
Ja maar zij liet me s'avonds het huis in
Ja maar, ja maar, ja maar.

Ik vind het uitermate triest dat wij vrouwen altijd maar op onze hoede moeten zijn omdat mannen niet anders kunnen dan met hun geslachtsdeel denken. Misschien wordt het eens tijd om hun op te voeden, in plaats van ons. Wij hebben geleerd om altijd voorzichtig te zijn. Zij moeten juist leren om met hun poten van anderen af te blijven.

Kan me dan ook geen ruk schelen of je drunken bent, of wel wilde zoenen, of je gedachte veranderde, of nietsverhullende kleding aan had. Rape is rape. Stop met zoeken van excuses en besef dat ook mannen heel goed beseffen of ze iets fout doen of op het randje bezig zijn. Deze man heeft een vrouw en kinderen en TS heeft meerdere malen hem verteld dat ze niet aangeraakt wilde worden. End of story.

Lieve TS, zoek hulp. Als het je ouders niet zijn, misschien je huisarts of de politie. Iemand moet weten over deze man en hier iets mee doen. Hij verdient het niet om gewoon vrolijk door te kunnen werken alsof er niets is gebeurd.

Shadow0

DeMolenhoek schreef:
Ja, uitlokking. Zeg ik dat dat mijn mening is? Nee, blijkbaar heb jij een bril nodig. Maar dit is de uitspraak die in de rechtbank gaat vallen. Dat is het rechtssysteem.

Laat ik dan maar hopen dat dergelijke excessen in Nederland minder voorkomen. Uitlokking krijg je voor zover ik weet niet zomaar voor elkaar.

Maar zelfs dan nog: het is ongelofelijk tragisch en fout dat het met je zus zo is gelopen. Maar ik denk dat je moet oppassen om dat soort dingen zo te voorspellen als zijnde onveranderlijke waarheid... want door het als feit te presenteren wordt het dat ook eerder. Door steeds weer te onderbouwen waarom dat een vreselijk verkeerde gang van zaken is heb je veel meer kans het te veranderen dan door te stellen dat het nu eenmaal zo is.

En dergelijke afschuwelijke zaken moeten veranderd. Dus schrijf het alsjeblieft anders op, want de manier waarop je je reacties nu verwoordt speelt verkrachtende mannen alleen maar in de kaart. En die hebben al voordeel van de twijfel genoeg :n

Mallow

Volgens mij zijn haar zus en de TS 2 verschillende mensen... Daarnaast woont demolenhoek in Belgie. Onnodig paniek zaaien.

Ariannee

Mallow schreef:
DeMolenhoek ik zit met open mond van verbazing te lezen wat jij durft te typen. Onvoorstelbaar......

Dat mensen dit durven te zeggen het zal je maar gebeuren :n

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:07

Maar het is wel realiteit... en wat er kan gebeuren tijdens een rechtzaak.... helaas.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:08

@ deMolenhoek

Dit is niet altijd het geval!!!
Ik ken mensen die ook verkracht zijn, waarbij iedereen dacht dat ze niet sterk genoeg stond, dat het de rechtbank niet zou halen, dat het als uitlokking werd gezien, maar wel degelijk kwam het voor de rechtbank en wel degelijk is hij veroordeeld!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:10

Lieve TS ,wat ontzettend erg dat dit gebeurd is. En ik schaam me gewoon voor de reacties hier.

Nee is Nee altijd!

Ik ken genoeg mensen die na twaalven nog even een biertje komen doen bij vrienden, ook die getrouwd zijn.
Ik heb genoeg vrienden waarbij ik de deur open doe als ik in een joggingbroek op de bank hang.
Ik heb vaak genoeg nee moeten zeggen tegen een goeie vriend die heel voorzichtig iets probeerde met een biertje teveel op ( maar nee is dan ook gewoon nee, de volgende dag lach je erom en het is klaar )
In al die gevallen is het echt nog nooit in m'n hoofd opgekomen dat een van de die vrienden me zou verkrachten...

Waarom zou de TS dat moeten hebben zien aankomen?

TS , ga naar de politie , alsjeblieft. Doe een melding desnoods als je geen aangifte wil doen. Er zitten daar redelijke mensen die je kunnen adviseren en ook nog doorverwijzen naar hulpinstanties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:11

Shadow0 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ja, uitlokking. Zeg ik dat dat mijn mening is? Nee, blijkbaar heb jij een bril nodig. Maar dit is de uitspraak die in de rechtbank gaat vallen. Dat is het rechtssysteem.

Laat ik dan maar hopen dat dergelijke excessen in Nederland minder voorkomen. Uitlokking krijg je voor zover ik weet niet zomaar voor elkaar.

Maar zelfs dan nog: het is ongelofelijk tragisch en fout dat het met je zus zo is gelopen. Maar ik denk dat je moet oppassen om dat soort dingen zo te voorspellen als zijnde onveranderlijke waarheid... want door het als feit te presenteren wordt het dat ook eerder. Door steeds weer te onderbouwen waarom dat een vreselijk verkeerde gang van zaken is heb je veel meer kans het te veranderen dan door te stellen dat het nu eenmaal zo is.

En dergelijke afschuwelijke zaken moeten veranderd. Dus schrijf het alsjeblieft anders op, want de manier waarop je je reacties nu verwoordt speelt verkrachtende mannen alleen maar in de kaart. En die hebben al voordeel van de twijfel genoeg :n

Het is helaas spijtige waarheid. Neem de cijfers er eens bij. Ze worden nauwelijks veroordeeld. :( Ja, ik had het genuanceerder kunnen typen, maar het is nu eenmaal zo. Door zo mannen herken ik mijn zus niet meer, ik weet wat het met een mens doet. En al zeker met zijn omgeving.

Van mij mag je gerust hopen dat het in Nederland anders is. Maar men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. stomweg ts die verkrampt. Zelfs al was ze direct naar de dokter gegaan waren er op die manier geen sporen van verzet gevonden. Dus hoe kan ze dan bewijzen dat ze het niet wou? Het is zijn woord tegen het hare en er kan niet bewezen worden dat hij schuldig is.

De laatste 3 zaken van mijn zus zijn geseponeerd. Waarom? Ze was 16+... Echt, ik hoop uit de grond van mijn hart dat het bij jullie in Nederland anders is, maar hier is het een spijtig feit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-15 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:12

Walgelijke reacties en mensen zitten er toch op bokt.

TS, heel veel sterkte. Wat hier op bokt ook gezegd wordt: NIET jouw schuld en je hebt NIETS uitgelokt.
Nee is nee, maar zelfs nog een stap verder dan dat: géén JA is géén ja!! Seks waar één van de beide partijen niet mee toestemt is verkrachting.

Als de politie een stap te ver is, misschien een gesprek met de huisarts, als je daar enigzins een vertrouwensband mee hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:14

Wildwings: Lees eens: Ik zeg hoe de rechtbank denkt! En ook dat ik daar niet mee akkoord ga. Van mij mag je mij gerust een intens rotmens vinden. Dan mag jij van mij ook gerust alles mee maken wat ik heb mee gemaakt. Hoop dat je er dan nog hetzelfde over denkt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:15

Ik denk ook niet dat TS aangifte moet doen met de gedachte dat hij dan gestraft wordt en gepakt, maar meer met oog op de toekomst. Voor het geval hij ooit weer de fout in gaat dat dit in ieder geval bekend is. Meer dan dat kan ze niet doen.

Ik hoop ook dat er mensen reageren die in Nederland ervaring hebben met zulke zaken naar een bedrijfsarts stappen en het aankaarten op het werk, daar heeft TS denk ik meer aan dan verhalen over excessen in België.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:16

Hoe oud je ook bent, je ouders zijn er om op terug te vallen. Ook hoe zwaar zij het ook hebben. Je doet je ouders er echt een plezier mee, zij willen niet dat je iets achterhoud. Ze zijn er om te helpen.

Daarnaast helpt aangifte wél, dit soort dingen nemen ze zeer serieus en wanneer jij duidelijk maakt dat je wilt dat er iets gebeurd gebeurt dit ook. Zulke dingen horen niet te gebeuren, punt klaar uit.
Echt meis... Hoe eng het ook is, en hoe verschrikkelijk het ook is, als je het eenmaal eruit gooit bij je ouders en om steun vraagt voel je je een stuk beter.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:16

Dat onderzoek komt door het aantal valse aangiftes die worden gedaan. Laten we persoonlijke ervaringen hier even buiten laten ok?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:17

DeMolenhoek: daar gaat het niet om.
JA, de bewijslast is lastig. Dat is met verkrachtingszaken altijd.

Maar jij stelt dingen als absolute waarheid voor, zonder nuance en zonder voorbehoud, en dat is alleen maar schadelijk! Daarnaast gaf je zeker niet aan dat het alleen de mening van de rechtbank zou zijn - je deed voorkomen alsof je ook zelf vindt dat ze met haar gedrag heeft bijgedragen aan uitlokking. Misschien was dat verkeerd verwoord - maar het komt heel, heel kwetsend over.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:17

jeetje ts heel veel sterkte en idd naar de politie ermee!!! zon vent mag niet vrij rondlopen!!!!!

en DeMolenhoek ik enk dat je nu genoeg gezegd hebt... hoe denk je dat ts zich voelt na alles wat je hebt getypt?? ik vind dat je te ver gaat Ts komt hier met HAAR verhaal en dat is al moeilijk genoeg om te vertellen.... en dan jouw reacties en vooral de laatste ik wordt er misselijk van...

Het lijkt me beter dat je je even inhoud met wat je allemaal te melden hebt dit is een hele andere situatie als van je zus en TS woont niet in belgie.... leer op je handen te zitten

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:20

Stephanie_86 schreef:
jeetje ts heel veel sterkte en idd naar de politie ermee!!! zon vent mag niet vrij rondlopen!!!!!

en DeMolenhoek ik enk dat je nu genoeg gezegd hebt... hoe denk je dat ts zich voelt na alles wat je hebt getypt?? ik vind dat je te ver gaat Ts komt hier met HAAR verhaal en dat is al moeilijk genoeg om te vertellen.... en dan jouw reacties en vooral de laatste ik wordt er misselijk van...

Het lijkt me beter dat je je even inhoud met wat je allemaal te melden hebt dit is een hele andere situatie als van je zus en TS woont niet in belgie.... leer op je handen te zitten

Hier ben ik het volledig mee eens!!!
We horen ons te focussen op TS, haar steun te bieden...
Reacties als die van deMolenhoek trappen haar alleen nog maar verder het dal in!
Ze durft al vele dingen niet, door deze reacties straks al helemaal niet meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:21

Shadow0 schreef:

Maar jij stelt dingen als absolute waarheid voor, zonder nuance en zonder voorbehoud, en dat is alleen maar schadelijk! Daarnaast gaf je zeker niet aan dat het alleen de mening van de rechtbank zou zijn - je deed voorkomen alsof je ook zelf vindt dat ze met haar gedrag heeft bijgedragen aan uitlokking. Misschien was dat verkeerd verwoord - maar het komt heel, heel kwetsend over.

Ach, lees wat jullie willen lezen. Ik krijg al pb's met kotsemo's. Doe jullie best hier maar verder. Blijkbaar hebben veel mensen hun ochtendeten uitgekotst door mij vandaag.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:23

Forbiddenpie schreef:
Al was TS naakt en was ze stomdronken, dat geeft hem niet het recht dit te doen. Iedereen vind het altijd maar makkelijk om excuses te verzinnen voor de dader.
Ja maar ze was onduidelijk
Ja maar het leek alsof ze het wilde
Ja maar zij liet me s'avonds het huis in
Ja maar, ja maar, ja maar.

Ik vind het uitermate triest dat wij vrouwen altijd maar op onze hoede moeten zijn omdat mannen niet anders kunnen dan met hun geslachtsdeel denken. Misschien wordt het eens tijd om hun op te voeden, in plaats van ons. Wij hebben geleerd om altijd voorzichtig te zijn. Zij moeten juist leren om met hun poten van anderen af te blijven.

Kan me dan ook geen ruk schelen of je drunken bent, of wel wilde zoenen, of je gedachte veranderde, of nietsverhullende kleding aan had. Rape is rape. Stop met zoeken van excuses en besef dat ook mannen heel goed beseffen of ze iets fout doen of op het randje bezig zijn. Deze man heeft een vrouw en kinderen en TS heeft meerdere malen hem verteld dat ze niet aangeraakt wilde worden. End of story.

Lieve TS, zoek hulp. Als het je ouders niet zijn, misschien je huisarts of de politie. Iemand moet weten over deze man en hier iets mee doen. Hij verdient het niet om gewoon vrolijk door te kunnen werken alsof er niets is gebeurd.

Hier ben ik het volledig mee eens.

Maar ik snap het punt van De Molenhoek ook wel, het is niet zwart-wit, ook voor de mannen niet. Bekijk het anders van de andere kant: er zijn ook veel gevallen waarbij de man ten onrechte beschuldigd wordt, om wat voor reden dan ook (Ik heb het nu niet over wat er gebeurd is met TS!). Maar in gevallen dat de man onschuldig is, bijvoorbeeld een one-night stand die niet zo goed beviel, of wrok, of weet-ik-het, is het maar goed dat er bewijs geëist wordt.

In het geval van échte verkrachting, waarbij er echt nee is gezegd, is het vreselijk voor het slachtoffer en moet er echt wat gedaan worden.
In het geval van valse beschuldiging is het vreselijk voor het mannelijke slachtoffer, want zelfs als zijn onschuld wordt bewezen, heeft ie wel meteen een slechte naam.

Ik snap dus dat de rechtbank er strenge regels op nahoudt, beide gevallen kunnen iemands leven voorgoed verzieken.

Aan TS veel steun gewenst, ik hoop dat je het in je vindt om met iemand te praten over wat er is gebeurd zodat je verder kunt met je leven, of die man nou gestraft wordt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:25

Ik ben er niet bij geweest dus ga me houden van aannames.
Ga reageren nav dit verhaal, vanuit gaand dat het is zoals ts schrijft.

Ts sterkte. Doe alsjeblieft aangifte, voor jezelf en eventuele anderen.
Hoe moeilijk en vreselijk ook.

Verkrachting is een "moeilijk"iets maar laat dat je niet weerhouden. Als jij nee hebt gezegd is het nee en geeft dat geen enkele reden om het toch te proberen voor een man.

(ik weet ook waar ik over praat,helaas)

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:25

DeMolenhoek schreef:
Shadow0 schreef:

Ach, lees wat jullie willen lezen. Ik krijg al pb's met kotsemo's. Doe jullie best hier maar verder. Blijkbaar hebben veel mensen hun ochtendeten uitgekotst door mij vandaag.

En dan dringt het nog niet tot je door dat je beter uit dit topic kan gaan?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:28

Uitlokken? Al stond ze naakt voor hem te dansen, NEE IS NEE. Blijf het raar vinden dat mensen (en dan bedoel ik geen specifieke mensen hier ofzo) vinden dat bepaalde niet zo handige acties iemand het recht geven om iemands lichaam zo te misbruiken.

TS, veel sterkte, en ik hoop dat je aangifte gaat doen zodat smeerlap aagepakt wordt!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:29

DeMolenhoek schreef:
Ja, uitlokking. Zeg ik dat dat mijn mening is? Heb ik ergens gezegd dat het de schuld is van haar?Nee, blijkbaar heb jij een bril nodig. Ik heb duidelijk aangegeven dat dit voorkomen had kunnen worden. sorry dat dat mijn mening is. Daarmee zeg ik nog niet dat het haar schuld is en die man correct is.

Maar dit is de uitspraak die in de rechtbank gaat vallen. Dat is het rechtssysteem. Nogmaals, ik spreek met grote spijt uit ervaring. Mijn zus is tot 5 maal toe verkracht! 1 keer is de man ontoerekeningsvatbaar verklaard. De 2de keer is het weggeschreven onder jeugdzonde en de overige 3 zijn niet behandeld geweest want ze was vrijwillig mee gegaan. Dat ze haar daarna hadden verkracht maakte niet uit, ze is vrijwillig hun huis/auto binnen gegaan. Mijn zus heeft borderline en is daardoor ontzettend naief en geloofde altijd in de goedheid van de mannen. 1 keer is ze zelfs via een vriendin bij haar broer terecht gekomen want die kon wel een 'verzetje' gebruiken.

Vrije wil, uitlokking etc, we hebben het allemaal gehoord in de rechtbank. Isis? Die vermoorden mensen op een gruwelijke manier. Maar ons rechtssysteem gooit ze in het water en laat ze langzaam verdrinken in hun eigen miserie. sorry, dit haalt ts nooit in de rechtbank. Pyjama, naar boven laten gaan etc. Die man gaat het op uitlokking gooien en die uitspraak zal er komen ook.

Als er iemand is die al die verkrachters gecastreerd wil zien ben ik het wel. En zelfs nog erger dan dat.

Mijn mond valt open. Wat vreselijk om te lezen. Van TS en ook het verhaal van DeMolenhoek.

Het is helaas wel zo dat onze samenleving het al snel als uitlokking ziet.(uiteraard ben ik het er niet mee eens!!!)

Mijn eerste ingeving was bij het verhaal ook: oe wat naïef. Maar ook naïeve mensen moeten beschermd worden tegen dit soort kerels.
Een echte vent heeft geen sex met een vrouw die door slaapmedicatie versuft is. Zelfs niet als deze vrouw dat zou willen. En TS heeft hem afgewezen.

Als hij heeft toegeven aan de leidinggevende is dat volgens mij wel bewijs. En die leidinggevende vind ik ook wel erg fout....ontslag op staande voet moet dit zijn.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:30

Het is hier geen rechtzaak DeMolenhoek. Er is geen bewijslast, geen rechter. Er is enkel het verhaal van een vrouw die verkracht is, en jij trekt dat in twijfel en praat haar een enorm naar gevoel aan enkel om een man die je niet kent en die iets enorm fouts heeft gedaan in bescherming te nemen. Je zegt dat TS dit had kunnen voorkomen, maar om dat te kunnen voorkomen zou ze een groot deel van haar leven en zichzelf moeten veranderen. Om al deze mogelijke scenario's te kunnen voorkomen zou ze niet meer naar buiten mogen, geen alcohol meer mogen drinken, niet haar nodige medicatie meer mogen slikken. Maar ze is verdomme een mens, en mens hebben rechten. Het is haar recht om al die dingen die ze gedaan heeft in deze situatie te doen. De enige die geen enkel recht had om te doen wat hij deed is deze viespeuk. Het is geen recht, maar een privilege om seks te mogen hebben met iemand. En een gezond, normaal mens heeft alleen seks met iemand die duidelijke signalen geeft dat hij of zij enthousiast, blij en vertrouwd is met de situatie. Maar deze man is geen gezond, normaal mens, hij is een verkrachter. TS heeft geen enkel van die signalen gegeven, heeft zelfs tig tegen signalen gegeven, en toch heeft hij besloten seks met haar te hebben, wetende dat ze niet wil, wetende dat ze slaapmedicatie had genomen. Hij heeft het verdomme toegegeven zelfs. Waarom ben jij zo enorm willing om hem te verdedigen? Ben je zo geïndoctrineerd door het gedachtegoed van onze maatschappij, het 'boys will be boys' en vrouwen moeten zich maar naar de wil van de man schikken dat je het verschil tussen seks en verkrachting niet kan zien? Als een man niet kan zien of een vrouw graag met hem naar bed wil of uit angst verstijft dan is het een psychopaat en een gevaar voor de samenleving. Maar door reacties als de jouwe worden zijn actie goedgekeurd en kan een kerel als deze gewoon doorgaan. Wist je dat de meeste verkrachters serieverkrachters zijn? Zelden maakt een verkrachter 1 slachtoffer. Dat komt door 2 dingen: 1) omdat een verkrachter de drang heeft om macht uit te oefenen over andere mensen door seksuele acties, resulterend in verkrachting (wat substantieel en relevant verschillend is van seks, het zijn twee ver uit elkaar liggende dingen, er is geen 'grijze lijn' als het op intimiteit aankomt, je hebt toestemming of je hebt het niet) en 2) omdat andere mensen de daden van de verkrachter goedkeuren, en deze mensen dus gewoon door kunnen gaan. Mannelijke verkrachters worden door anderen gesteund in hun acties, door grappen over dronken vrouwen en verkrachtingen, door slut shaming, door stereotiepen over meisjes in korte rokjes, door in het algemeen een neerbuigende houding richting vrouwen. Dus vraag jezelf af, wil je echt dat dit soort mannen jouw reacties lezen en daaruit halen dat het oké is wat ze doen omdat TS degene is die fouten maakt, en als ze fouten maakt dan kan ze dit verwachten want dat is nu eenmaal wat er gebeurt? We hebben het hier niet over een force of nature, over iets wat niet tegen te houden is: dit zijn mensen, van vlees en bloed, die dit andere mensen aandoen. TS heeft geen enkele fout gemaakt. Deze man heeft heel veel fout gedaan. En toch sta jij hier TS er van te beschuldigen dat ze dit haarzelf heeft aangedaan. Dat is fout. Deze man heeft dit haar aangedaan. Hij is te ver gegaan, heeft de wet gebroken, heeft illegaal en immoreel gehandeld. TS heeft niets gedaan wat fout, te ver, illegaal of immoreel is. Dus waarom je haar aan de schandpaal nagelt zal ik nooit kunnen begrijpen.

Anoniem

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:35

Ik verdedig die man niet. Helemaal niet. Heb zelfs al gezet dat ze hem van mij gerust mogen castreren. Nogmaals: stop met te lezen wat jullie willen lezen. Ik geef toe dat ik mij te veel heb opgefokt en had gerust wat genuanceerder kunnen typen, maar ik werd even redelijk boos van zodra een iets wat kritische opmerking door enkele bokkers direct werd onthaalt als misselijkmakende reacties, terwijl die reacties eigenlijk enkel aangeven hoe interpretatie in elkaar zit. Ben hier verder op in gegaan door een heel persoonlijke ervaring te plaatsen waarin geen van de gevallen een dader is veroordeeld. Hier in is uitlokking gepleit.

Ik verdedig de dader nergens.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:37

DeMolenhoek trekt dat niet in twijfel killyenn. Ze zegt alleen dat het haar ervaring is dat dergelijke rechtszaken lastig zijn. Hoe de samenleving er tegenaan kijkt. Niet of TS de waarheid spreekt of niet.

Dat zou niet een rede mogen zijn om geen aangifte te doen. Maar vanuit haar perspectief begrijp ik het wel.