Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:34

soloro schreef:
Same here hahahaha :P Nieuwe mensen, of naja alles wat nieuw is is buiten mijn comfort zone :)

Hahaha inderdaad! :P Vooral nieuwe mensen vind ik onwijs lastig... :')

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:35

M_aaike schreef:
En juist deze dingen vind ik dan wel weer super leuk! Heb dit mijn vriend cadeau gedaan voor zijn verjaardag, 12 juni gaan we weg! *\o/*

Wat gaaf :D

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:36

M_aaike schreef:
En juist deze dingen vind ik dan wel weer super leuk! Heb dit mijn vriend cadeau gedaan voor zijn verjaardag, 12 juni gaan we weg! *\o/*

Veel plezier! :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:37

Ik lees ook graag even mee! Ik ben ook nog wel eens onzeker over een aantal dingen. Waar ik wel heel erg trots op ben is dat ik mezelf uit een vervelende periode van hyperventilatie en paniekaanvallen heb weten te halen een paar jaar geleden. Maar toch zijn er nog altijd wel een paar dingen, maar daar weet ik iig al mee om te gaan! Een aantal dingen zoals mensen altijd tevreden willen houden ipv echt zeggen wat je wilt etc, komen mij ook bekend voor!

geerte

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 01:07

Ik meld mij ook.
Als ik ergens wordt uitgenodigd zeg ik.meestal nee. Vaak omdat ik dan denk dat ik toch overbodig ben of niet.gezellig.genoeg. Als iemand aanbied om mij te helpen of iets voor mij te doen wijs ik het ook af.
Ook nieuws dingen ondernemen of nieuwe mensen ontmoeten is echt vreselijk.

Ik denk dat mijn doel is om gewoon zo veel mogelijk op uitnodigingen in moet.gaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 07:40

Ik heb ook moeite met contact met mensen, maar op uitnodigingen ingaan heb ik dan weer niet zo'n moeite mee.
Die uitnodiging geeft mij het eerste gevoel dat ik welkom ben, om ergens zonder uitdrukkelijke uitnodiging mezelf tussen te manoeuvreren is een handigheid die ik mis.
Het is ook meer de uitvoering van het contact waar ik moeite mee heb. Interactie met mensen. Onderhouden en behouden van contacten. Geen idee hoe ik dat aan zou moeten pakken.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 07:59

Goeiemorgen :wave:
Wat heeft iedereen als doel voor zichzelf vandaag? :)
Ik ga op stage leerlingen meteen aanspreken als ze met elastiekjes schieten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:37

Goedemorgen :wave:
Mijn doel voor vandaag is me opgevem voor een gastgezin. Binnenkort ga ik naar Londen toe met school maar door omstandigheden ben ik de enige uit mijn vriendengroep. De mensen waarmee ik nu ga zijn aardig maar zo heel veel ga ik niet met ze om en nu moet ik dus meteen met ze in een gastgezin en al weten ze dat (ik heb het er al met ze over gehad, grote stap voor mij geweest), toch blijft die twijfel of ze me er wel bij willen hebben (i know, het is geheel irrationeel en ik mag er best bij maar jezelf daarvan overtuigen is ook weer zo'n punt). Vandaag kunnen we ons opgeven voor de gezinnen en mijn doel is om gewoon samen met de anderen in een gezin te gaan zonder me de hele tijd zorgen te maken of ze dat wel willen.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:26

Goed doel marrie_l! Doe je best! Je kan het :D

Mijn doel: zonder schaamte zometeen een reanimatie oefening doen voor heel de klas.. Bleeh

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:28

Succes met jullie doelen! :D

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 11:07

Succes allemaal met jullie doelen!

Mijn doel voor vandaag is om na de wekelijkse training met de hond mee te gaan koffie drinken met de rest van de groep. Eerder deed ik dat nooit omdat ze voor mijn idee zo'n vast kliekje waren maar eigenlijk valt dat reuze mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:41

Wat een leuk topic TS!
Ik probeer mezelf ook een beetje te pushen om uit mijn comfortzone te stappen. Bij mij gaat het ook met name om nieuwe mensen leren kennen, afgelopen jaar heb ik daar al vrij veel aan gedaan (vriendschappen verdiept, vrijwilligerswerk gaan doen en daar nieuwe mensen leren kennen). Komend jaar hoop ik te durven gaat daten :o Maar dat is nog wel een ingewikkeld verhaal (wat ik liever niet zo online gooi).

Ook ik heb trouwens een Day zero project :j Daar staan ook zeker doelen in die me uitdagen. Bijvoorbeeld;
-25x een vreemde helpen (gisteren bijvoorbeeld een mevrouw haar sjaal nagebracht die ze vergat in de trein)
-25x iemand een compliment geven
-In mijn eentje ergens wat drinken/eten, of iets anders doen wat ik anders alleen in gezelschap zou willen doen
-Ga naar een bijeenkomst/beurs/activiteit waar je anders nooit heen zou gaan

Aan de ene kant leuk om te doen, aan de andere kant ook wel spannend! Maar ik merk wel echt dat als ik zulke dingen doe, ik er van 'groei'.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:24

nou mijn doel voor vandaag is iig wel een soort van gelukt! in het begin voelde ik me nog redelijk awkward maar toen k eenmaal bezig was met reanimeren van de pop ging het prima!

succes iedereen met de doelen van vandaag!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:28

Ik heb geen doel van vandaag, ben vrij van school dus blijf lekker hele dag op mijn kamer (ik zit op kamers, dus ik woon niet thuis). Beetje huiswerk maken, beetje filmpjes kijken :P

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:35

Oeh als die spelletjesmeeting er komt, zou ik ook wel willen komen. Wel spannend,maar Wageningen is niet zo ver en spelletjes vind ik altijd wel leuk.

Zaterdag ga ik met mijn zusje naar Rome. We hebben de transfer van het vliegveld nog niet geregeld. Dit wil ik terplekke doen. Een lastige want nu weet ik niet hoe dat gaat lopen.
Ook ik wil graag meer doen als ik alleen ben. Zo wil ik graag alleen gaan zwemmen, maar heb het nog niet gedaan.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:38

Ik ga dit weekend weg naar een vriendin. Moest mn kittens net thuis achterlaten voor een paar dagen. Dat was wel even moeilijk.. vanmiddag na school moet ik alleen met de trein naar een onbekend station, dat vind ik altijd heel vervelend. Maar dat moet lukken! :)

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:39

eroslover schreef:
Oeh als die spelletjesmeeting er komt, zou ik ook wel willen komen. Wel spannend,maar Wageningen is niet zo ver en spelletjes vind ik altijd wel leuk.

Poeh, een meeting... Dat is way out of my comfort zone. :'). Maar wel een super leuk idee!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:41

lyanne_sanne schreef:
Ik ga dit weekend weg naar een vriendin. Moest mn kittens net thuis achterlaten voor een paar dagen. Dat was wel even moeilijk.. vanmiddag na school moet ik alleen met de trein naar een onbekend station, dat vind ik altijd heel vervelend. Maar dat moet lukken! :)

O jaa, heb ik ook altijd last van. Uiteindelijk valt het allemaal zoo mee, maar het idee... :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:43

een van mijn doelen is ook om een keertje helemaal alleen naar mijn opa en oma te reizen
dus vanuit Zoetermeer naar Amersfoort station :D

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:48

Luckyy80 schreef:
eroslover schreef:

Poeh, een meeting... Dat is way out of my comfort zone. :'). Maar wel een super leuk idee!

Wageningen wordt hem voor mij niet xD vanuit mijn studentenkamer is het 2 uur met de trein en vanaf mijn huis in het weekend is het ook 2 uur... En ik reis elk weekend al 3,5 uur enkele reis, dus dat wordt te veel heen en weer gereis (tenzij het in de zomervakantie is, dan wil ik wel haha)

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:51

Leuk topic!
Ik ben ook iemand die moeite heeft om 'controle' los te laten en dankzij mijn stage heb ik kunnen proeven hoe het is om uit mijn comfort zone te stappen.
Nu sta ik op het punt om een nieuw begin te maken. Ik weet nog niet hoe en wat, maar dat ga ik lekker rustig uitzoeken.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:53

Ik vind dit echt een ontzettend goed topic, heb totaal geen angst om mensen te ontmoeten.

Ik ben alleen heel erg hoog sensitief en kan nooit "nee" zeggen :(. Ik ben ook altijd erg bang om dingen verkeert te doen, dat staat me heel erg in de weg om mijn "droom" te voltooien (therapie pony's trainen, vooral voor kinderen met problemen). Ik ben zo bang om een fout te maken en die kinderen als het ware teleur te stellen... Maar toch is dit echt heel graag wat ik later zou willen doen. ( het is niet heel erg reëel, mijn back up plan is de camping van mijn ouders overnemen, en dit meer als hobby te houden ;) )

Mijn doel is om vandaag te durven reageren in dit topic ( ik denk altijd 30 keer na voor ik iets durf te posten op bokt ;) ).

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:55

teiger150 schreef:
Mijn doel is om vandaag te durven reageren in dit topic ( ik denk altijd 30 keer na voor ik iets durf te posten op bokt ;) ).

Herkenbaar :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:03

Ik doe ook mee met de meeting als die komt, dit zou ik normaal niet zo snel doen.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:16

Wat interessant dit! Is misschien ook wel een goed topic voor mij :)

Nieuwe mensen heb ik niet zoveel moeite mee als er ook maar iemand bij is die ik wel ken.

Ik ben ook hoogsensitief en kan moeilijk nee zeggen daardoor doe ik ook dingen die buiten mijn comfortzone zijn. Soms ben ik er wel blij mee dat ik het dan toch gedaan heb :) Soms ook wel is dat het dan toch te snel gaat.