lekker laten gaan. Het moet wel leuk blijven. Natuurlijk kost vriendschap energie maar het moet geen energie vreten.Ik heb van een vriendin eens naar mijn hoofd geslingerd gekregen 'je belt mij nooit'. Nee, maar jij mij wel dan??
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
simple as that.
En zo niet dan zij er ook nog heel veel nieuwe lieve leuke mensen! billionache schreef:Ik ben heel makkelijk op dat vlak: doe je geen moeite, dan is het klaarsimple as that.
En ik zit dus nu precies net in de situatie van het verbreken van een vriendschap. Ken dr nu ondertussen al een jaar of 8, maar krijg steeds meer het gevoel dat ik helemaal niet belangrijk voor dr ben. Niet besta of alleen als het haar past. Alle contact moet elke keer van mijn kant komen. Waarbij het dan ook nog eens zo is dat als ze problemen heeft ze niet bij je komt voor hulp of steun, nee ze sluit zich af, doet struisvogel en laat gewoon maanden niks van zich horen. Om dan ineens weer op de stoep te staan en net alsof er niks aan de hand is de boel weer op te pakken. Ben ook goede vrienden met haar wederhelft, en daar moet ik dan die dingen van horen. Ook dingen waar ik bij betrokken ben en dus waar het wel zo netjes zou zijn dat ze dat gewoon met mij besprak. Maar ook bij positieve dingen laat ze niks van zich horen als ze weer zon periode heeft. En dat doet ze dan bij iedereen die "vrienden" met haar is. Ik ben daar gewoon helemaal klaar mee, mag je je nog zo rot voelen, een keer een berichtje kan toch nog geschreven worden dacht ik. Maar als je dan je vrienden zo afstoot zijn ze een keer klaar met je. Zo stond ze afgelopen zondag ineens na maanden weer voor mijn neus. Ik heb dr begroet en ben gaan rijden. Ja sorry maar als ik zo belangrijk ben mis je me na zoveel maanden ook niet. En blijkbaar ben ik ook niet belangrijk, want ze kwam dus ook helemaal niet vragen of er iets was oid. en daar had ze kans genoeg voor.
Genoeg mensen in mijn omgeving die me lieten vallen op momenten dat ik ze echt even nodig had, of mensen die achterbaks gingen doen op het moment dat ze 'vervanging' voor me hadden gevonden. Meiden die nog nooit een relatie gehad hebben en op het moment dat ze er dan wel eentje hadden (voor welgeteld vier weken) mij ineens commentaar gaan leveren op mijn levenskeuzes.