Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:No_No schreef:Ik ben ook een hele slechte moeder.. Mijn kind mag geen zwemfeestje even omdat ik de verantwoordelijkheid te groot vind..
Tja... Dat gaan vast trauma's worden
Wat als ze een schoolreisje houden naar het zwembad of op schoolkamp gaan waar een zwembad/plas is?
voor dronkaards was een slaapplek. ik heb mijn zoon niet laten gaan en ik heb hem heel goed uitgelegd waarom niet. Hij vond het jammer maar begreep het. Mijn zoon vertrouw ik er wel mee maar de jongens die ook kwamen en de "controle" die er zou zijn vertrouwde ik totaal niet.
. Kan hij de volgende keer zelf beslissen om wel of niet te gaan.
. Slaapfeestjes heb ik daarna alleen gedaan met meiden die ik echt goed kende en waar ik graag mee samen was, en dat beviel stukken beter. ashley1 schreef:Ik zou ook zeggen jammer lieverd, maar we gaan van het weekend wel zwemmen en dan vraag je maar een vriendinnetje mee. Als je wat groter bent mogen zwemfeestjes wel.
En ik ben trouwens ècht geen overbezorgde moeder, dat weet ik echt van mezelf wel.
1 begeleider op 3 kinderen is echt heel veel, en je zoontje heeft niet voor niets 3 zwemdiploma's..PowerReiner schreef:ashley1 schreef:Ik zou ook zeggen jammer lieverd, maar we gaan van het weekend wel zwemmen en dan vraag je maar een vriendinnetje mee. Als je wat groter bent mogen zwemfeestjes wel.
En ik ben trouwens ècht geen overbezorgde moeder, dat weet ik echt van mezelf wel.
Dit vind ik dan bizar. Zelf je kind niet met een ander mee laten gaan, maar wel verwachten dat iemand anders zijn kind met jou mee stuurt. Nu besef ik natuurlijk wel dat een groep van 6 kinderen of maar 2 wel een verschil is, maar toch niet zo'n verschil dat het een wel kan en het ander niet? Op een slaapfeestje springen ze ook op elkaar, op het schoolplein ook.

PowerReiner schreef:ashley1 schreef:
Dit vind ik dan bizar. Zelf je kind niet met een ander mee laten gaan, maar wel verwachten dat iemand anders zijn kind met jou mee stuurt. Nu besef ik natuurlijk wel dat een groep van 6 kinderen of maar 2 wel een verschil is, maar toch niet zo'n verschil dat het een wel kan en het ander niet? Op een slaapfeestje springen ze ook op elkaar, op het schoolplein ook.
Het verschil hierbij is dat ik er dan zelf bij in het water ben en ik het vriendinnetje zelf uit kies en weet hoe ze zwemt en dan zijn ze niet in een groep met de bijbehorende stunts.
wendyenbram schreef:Ja maar de moeder van DAT vriendinnetje moet dan wel het vertrouwen in jou hebben? terwijl dat andersom niet het geval is? Dus geen verschil, als alleen dat jou kind niet met een ander mee mag, terwijl dat andere kind wel met jou mee zou mogen/moeten.
ashley1 schreef:Gezien maar is het niet hetzelfde want dat speelt zich niet in het water af.
Mijn tomboy is namelijk heel tenger en klein voor haar lijftijd dus fysiek komt ze dan gewoon tekort in het water. Op het droge maakt het me niet zoveel uit. Als er in het diepe eentje bovenop haar nek springt, of ze doen achterlijk in de glijbaan of ze schiet onder de matten dan is dat een ander verhaal als op het schoolplein.
vuurneon schreef:ashley1 schreef:Gezien maar is het niet hetzelfde want dat speelt zich niet in het water af.
Mijn tomboy is namelijk heel tenger en klein voor haar leeftijd dus fysiek komt ze dan gewoon tekort in het water. Op het droge maakt het me niet zoveel uit. Als er in het diepe eentje bovenop haar nek springt, of ze doen achterlijk in de glijbaan of ze schiet onder de matten dan is dat een ander verhaal als op het schoolplein.
Maar daarom zijn er 2 volwassenen bij én de gewone toezichthouders. In ons zwembad werken ze met een camera en stoplicht bij de glijbaan: 1 kind per keer.
Firegirl schreef:Wat me opvalt in de reacties is dat degene die zwemjuf zijn zeggen bij twijfel niet doen en een hoop anderen zeggen gewoon gaan.
Ik ben zelf ook jaren zwemjuf en badjuf geweest en helaas is een zwemdiploma nog geen garantie dat kinderen zich kunnen redden tijdens het vrij zwemmen, met name in een druk bad waar bijvoorbeeld stroomversnellingen etcetera zijn.
Natuurlijk moeten ze aan behoorlijk wat eisen voldoen, alleen duurt een zwemles 30-60 minuten en een kinderfeestje een stuk langer waardoor je naast alle drukte ook te maken krijgt met vermoeidheid en misschien zelfs groepsdruk.
Aan de andere kant, als er 2 volwassenen meegaan op een groepje van 6 is dat prima te overzien.
Wat zielig, zeker omdat hij zo boos en teleurgesteld is,
.