inkomstenbelasting aangifte 2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

Re: inkomstenbelasting aangifte 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:54

Oke, vraagje. Als je geen brief krijgt, moet je het dan alsnog doen? Ik heb vorig jaar drie baantjes gehad, maar geen brief gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:55

kimmysan schreef:
Oke, vraagje. Als je geen brief krijgt, moet je het dan alsnog doen? Ik heb vorig jaar drie baantjes gehad, maar geen brief gehad...

Ja, dan moet je wel doen, waarschijnlijk krijg je geld terug met 3 baantjes, dus zeker doen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:57

Relaxed schreef:
kimmysan schreef:

Ja, dan moet je wel doen, waarschijnlijk krijg je geld terug met 3 baantjes, dus zeker doen :j

Het is niet verplicht, maar ik zou het wel doen. Zeker wanneer je geen vaste contract hebt en onregelmatig werkt is de kans groot dat je geld terug krijgt. Het is dus in je eigen voordeel om aangifte te doen. Je kunt van 5 jaar terug nog aangifte doen.
Ik heb ook nooit een brief ontvangen dat ik aangifte moest doen maar heb het toch wel ieder jaar braaf gedaan. Het is een kleine moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:58

Dat zeg ik toch? :?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:02

Relaxed schreef:

Je zegt letterlijk: "Dat moet je wel doen". Niks moet, het is niet verplicht. Maar het is wel verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:03

Jolien87 schreef:
Relaxed schreef:

Je zegt letterlijk: "Dat moet je wel doen". Niks moet, het is niet verplicht. Maar het is wel verstandig.

Ja ze moet het doen omdat ze waarschijnlijk wat terug krijgt, dus heel dom om het niet te doen, dat geef ik duidelijk aan. Maar goed, wat jij wilt :roll:

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:04

Studieschuld hoef je niet in te vullen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:05

SuSem schreef:
Studieschuld hoef je niet in te vullen toch?

Nee..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:05

Hoho, rustig maar. Ze vraagt of het verplicht is, jij antwoordt 'het moet'. Ik ben ongetwijfeld niet de enige die dat leest alsof het inderdaad verplicht is. Dat jij daarmee bedoelt dat het wel aan te raden is kan ik vanaf hier niet ruiken hoor. En wat ik wil? Dat je ook wel op een andere manier zou kunnen reageren, niet nodig om zo uit de hoek te komen omdat jij je op je tenen getrapt voelt. Goedemiddag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:07

Jolien87 schreef:
Hoho, rustig maar. Ze vraagt of het verplicht is, jij antwoordt 'het moet'. Ik ben ongetwijfeld niet de enige die dat leest alsof het inderdaad verplicht is. Dat jij daarmee bedoelt dat het wel aan te raden is kan ik vanaf hier niet ruiken hoor. En wat ik wil? Dat je ook wel op een andere manier zou kunnen reageren, niet nodig om zo uit de hoek te komen omdat jij je op je tenen getrapt voelt. Goedemiddag.

Je komt nogal betweterig over, that's all.. -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:09

Relaxed schreef:
Jolien87 schreef:

Je komt nogal betweterig over, that's all.. -O-

Wat jammer dat het zo op je overkomt want dat is namelijk helemaal niet mijn bedoeling. Ik probeer alleen antwoord te geven op iemands vraag en daarbij uit te leggen hoe jouw reactie op mij overkwam.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:12

Ik ga zo ook maar een poging wagen.
Krijg nooit wat terug en hoef ook nooit wat te betalen.
maar door de ophef van vorig jaar denk ik dat ik nu wel bij die groep mensen zit die iets moeten betalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:29

Ik vind ook wel dat ik weinig krijg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:39

Maar even geprobeerd of ik er bij kan, maar dat kon! Alles keurig vooraf ingevuld, behalve hypotheek die bij familie loopt. Maar dat is altijd zo :)) Zo wordt je aangifte doen bíjna makkelijk!

Krijg een heel tof bedrag terug, dat is toch wel hét voordeel van de hypotheekrenteaftrek op jaarlijks zetten in plaats van maandelijks :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:40

Ik had ook meer verwacht....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:46

Helaas 115 euro betalen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:47

Oh dat is balen... :(:)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:48

Jolien87 schreef:
Trouwens wel bijzonder dat er automatisch voor mij was ingevuld dat ik een kapitaalverzekering had. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen?

Dit had ik ook! Na Googlen heel gauw uitgevinkt, want wij hebben gewoon een annuïteiten hypotheek.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:51

Klopt, dat had ik ook. Terwijl ik al jaren een Aflossingsvrije hypotheek en sinds 2013 een deel Annuïteitenhypotheek heb. Ik dien hem ook nog niet officieel in, eerst maar zien of wat er nu is berekend ook daadwerkelijk goed is. Over een week of twee, drie vul ik hem nog een keer in, kijken of ik dan op hetzelfde fijne bedrag kom. Iets met dode mussen enzo :))

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:56

Ik zie een paar reacties later mensen een overlijdensrisicoverzekering noemen als kapitaal verzekering.. Die hebben we wel voor de NHG hypotheek moeten nemen, moet ik m'n aangifte nog aanpassen (als dat mogelijk is)?
Datum van start lening heb ik trouwens op datum overdracht gedaan, maar dat vond ik ook een lastige vraag :o

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:58

Ik vond het al zo raar dat ik idd ook een kapitaalverzekering aangevinkt had. Aangifte gewijzigd en nog wat vergeten schoolkosten en krijg nu nog 100 extra terug. Toch leuk vakantiegeld!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:59

Lizzle schreef:
Ik zie een paar reacties later mensen een overlijdensrisicoverzekering noemen als kapitaal verzekering.. Die hebben we wel voor de NHG hypotheek moeten nemen, moet ik m'n aangifte nog aanpassen (als dat mogelijk is)?
Datum van start lening heb ik trouwens op datum overdracht gedaan, maar dat vond ik ook een lastige vraag :o

Je hebt voor je lening/hypotheek getekend toch? Op de datum van de overdracht neem ik ook aan? Dan moet je die datum pakken dus, lijkt mij..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:02

Nee, een losse overlijdensrisicoverzekering (dus die alleen wat uitkeert als je dood gaat) is géén kapitaalverzekering!

Datum lening is de passeerdatum, die staat op de stukken van de hypotheek. Vaak is dat ook de datum dat je bij de notaris hebt getekend. Als je je hypotheek bij ING hebt, log in op Mijn ING, ga naar het tabblad hypotheek en dan vind je daar ook de passeerdatum.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:02

Dat dacht ik ook, totdat ik de datum van de offerte langs zag komen in de paperassen. Onnodige twijfel denk ik, op het hypotheekoverzicht stond de begindatum als datum van de overdracht.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:03

Berdien schreef:
Nee, een losse overlijdensrisicoverzekering (dus die alleen wat uitkeert als je dood gaat) is géén kapitaalverzekering!

Datum lening is de passeerdatum, die staat op de stukken van de hypotheek. Vaak is dat ook de datum dat je bij de notaris hebt getekend. Als je je hypotheek bij ING hebt, log in op Mijn ING, ga naar het tabblad hypotheek en dan vind je daar ook de passeerdatum.

Thanks! Hele geruststelling :D