Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Relaxed schreef:kimmysan schreef:Oke, vraagje. Als je geen brief krijgt, moet je het dan alsnog doen? Ik heb vorig jaar drie baantjes gehad, maar geen brief gehad...
Ja, dan moet je wel doen, waarschijnlijk krijg je geld terug met 3 baantjes, dus zeker doen
Jolien87 schreef:Relaxed schreef:Dat zeg ik toch?
Je zegt letterlijk: "Dat moet je wel doen". Niks moet, het is niet verplicht. Maar het is wel verstandig.
Jolien87 schreef:Hoho, rustig maar. Ze vraagt of het verplicht is, jij antwoordt 'het moet'. Ik ben ongetwijfeld niet de enige die dat leest alsof het inderdaad verplicht is. Dat jij daarmee bedoelt dat het wel aan te raden is kan ik vanaf hier niet ruiken hoor. En wat ik wil? Dat je ook wel op een andere manier zou kunnen reageren, niet nodig om zo uit de hoek te komen omdat jij je op je tenen getrapt voelt. Goedemiddag.
Relaxed schreef:Jolien87 schreef:Hoho, rustig maar. Ze vraagt of het verplicht is, jij antwoordt 'het moet'. Ik ben ongetwijfeld niet de enige die dat leest alsof het inderdaad verplicht is. Dat jij daarmee bedoelt dat het wel aan te raden is kan ik vanaf hier niet ruiken hoor. En wat ik wil? Dat je ook wel op een andere manier zou kunnen reageren, niet nodig om zo uit de hoek te komen omdat jij je op je tenen getrapt voelt. Goedemiddag.
Je komt nogal betweterig over, that's all..
Zo wordt je aangifte doen bíjna makkelijk!
Lizzle schreef:Ik zie een paar reacties later mensen een overlijdensrisicoverzekering noemen als kapitaal verzekering.. Die hebben we wel voor de NHG hypotheek moeten nemen, moet ik m'n aangifte nog aanpassen (als dat mogelijk is)?
Datum van start lening heb ik trouwens op datum overdracht gedaan, maar dat vond ik ook een lastige vraag
Berdien schreef:Nee, een losse overlijdensrisicoverzekering (dus die alleen wat uitkeert als je dood gaat) is géén kapitaalverzekering!
Datum lening is de passeerdatum, die staat op de stukken van de hypotheek. Vaak is dat ook de datum dat je bij de notaris hebt getekend. Als je je hypotheek bij ING hebt, log in op Mijn ING, ga naar het tabblad hypotheek en dan vind je daar ook de passeerdatum.