Ik spaar voor onverwachte kosten en voor 'later'. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om te werken naast mijn studie (70 uur studielast per week), dus het gaat niet zo snel. Ik heb nu genoeg om eindelijk autorijles te gaan nemen, en ik hoop binnen twee jaar ook genoeg te hebben voor een auto, is toch wel fijn als je steeds vanuit Nederland naar Antwerpen/Gent moet reizen.
Shiawase
Geplaatst: 27-02-15 01:21
Ik spaar om mijn oude pony terug te kunnen kopen. De nieuwe eigenaresse heeft gezegd dat ze dit jaar verkocht gaat worden, en ik ben eerste keus.
Loveskary
Geplaatst: 27-02-15 01:47
Voor een nieuwe luxe poetsplaats op me eigen stal. Met die palen en die messing knoppen erop met zon tussen schot. En lampen aan de buiten kant.
Eileen_
Geplaatst: 27-02-15 02:02
oeps dat ging niet goed
Voor mn reis naar Canada! Om daar voor iets minder dan een jaar op ranches te kunnen werken. Omdat ik t geld wat ik nodig heb al zo goed als binnen heb, heb ik alweer veel dure dingem gekocht Wel voor daar trouwens Nieuwe telefoon (was wel écht nodig) €170 Gopro €400,- incl sd kaart en headmount, om daar alles mooi vast te kunnen leggen (Snowboard)jas €158 (ipv 300 en is ontzettend goeie, fijne en mooie jas) Maarja, is wel ff €730 wat ik extra uitgeef oeps Al had ik die jas anders voor volle pont daar moeten kopen.
Ik spaar voor een auto, wel handig gezien vriendlief een uur rijden van mij vandaan woont. En daarna wordt het sparen om samen te kunnen gaan wonen. Daarna zullen er wel weer andere spaardoelen komen, maar eerst deze 2 maar eens doen.
Britta31
Ik spaar om te verhuizen naar Berlijn in september! Uitzet, borg, wellicht dubbele huur, daar zitten om een kamer te zoeken, reiskosten, onverwachtse kosten enzovoort.
listiglistje
Geplaatst: 27-02-15 09:06
Paardenspul: Nieuw AB dressuurzadel
Huis: Overkapping tuin, nieuw vloeren en buitenschilder
binnenkort komt er van de belastingdienst weer wat binnen en 1 auto wordt verkocht, dus deze zomer zal wel lukken!
entless
Geplaatst: 27-02-15 09:10
Ik spaar op kort termijn voor op maat gemaakte rijlaarzen en voor nieuwe rijkleding (ben veel afgevallen dit jaar ) Dankzij een bonus ga ik volgende week de rijlaarzen laten aanmeten.
En op lang termijn hebben mijn man en ik een heleboel spaardoelen. Wij willen volgend jaar naar Canada op vakantie, genoeg geld voor wanneer wij aan kinderen beginnen en om een huis te kunnen kopen (en zonder dat manlief het weet heb ik mijn zinnen gezet op een zigeunertuig+wagen en ik wil een trailer, maar dat heeft geen haast).
Vooral voor de toekomst. Maar denk dat ik nu ook aparte potjes ga maken voor vakantie, nieuwe MacBook en paardenpotje voor nieuwe spullen.
Blon_D
Geplaatst: 27-02-15 09:16
Ik spaar om mijn gedeeltelijk door mij gekochte trailer (samen met ouders) volledig van mij te krijgen. Ik spaar jaarlijks mijn college geld vooraf bij elkaar zodat ik in september in 1x kan afbetalen. en ik spaar voor nieuwe en mooie spulletjes. En voor een vakantie (citytrip)
paddington
Geplaatst: 27-02-15 09:19
Wij sparen 'gratis' voor onze zussen trip naar Londen van 4 volle dagen in November.
Wij verkopen oude bedrijfs- voorraad (boeken) van mijn ouders en andere dingen op Marktplaats om zo gratis te kunnen gaan.
Dus vervoer erheen en in Londen zelf en het hostel willen wij hier uit halen. En op koningsdag gaan we staan op de rommelmarkt voor ons eten budget en met 40 bananen dozen vol troep moet het toch een leuk centje opleveren.
We zitten nu al op 1/3 van het benodigde bedrag en zijn nu 2 maanden bezig dus dat moet goed komen.
Maar prive spaar ik voor een andere auto aangezien mijn dieseltje waarschijnlijk niet goedkoop door de keuring gaat komen
Rianne_
Geplaatst: 27-02-15 09:41
Terrasoverkapping Lens voor m'n nikon Opnieuw aanleggen voortuin Nieuw hoofdstel Boxspring Bruiloft, ooit...
Latere studieschulden, huis later, auto en trailer later ben pas 14 dus kan mooi beginnen hahaha
Froukje
Forever young
Geplaatst: 27-02-15 09:50
Ik spaar voor het moment dat ik eindelijk uit huis kan, dus op het moment dat ik een (huur)huisje heb, dat ook de complete inboedel gelijk gekocht kan worden.
Ik woon al driekwartjaar in Eigen huis en ben sinds die tijd al aan het sparen voor een wasmachine. Heb niet heel veel vrij te besteden per maand dus het schiet nog niet hard op, helemaal gezien ik een paar klotemaanden achter de rug heb met een hoop onvoorziene kosten. Kan dus zo goed als opnieuw beginnen