internetshoppen voor of achteruitgang?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:49

Ik vind het een vooruitgang :)
Maar ik zal toch altijd wel gewoon dagjes winkelen blijven doen.
Ik bestel eigenlijk alleen als ik iets specifieks zoek (of iets heel origineels van Etsy bv) of als de betreffende winkel het niet op voorraad heeft maar wel nog online kan leveren :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:40

Ik vind het heerlijk om te shoppen op internet. Vooral bij spullen waarvan je al weet wat het moet worden is het fijn vergelijken en snel te bestellen/in huis. Ook als je niet in/dichtbij een grote stad woont, of je heel specifiek opzoek bent naar een bepaald kledingmerk, is het internet echt een uitkomst!

Kleding koop ik soms, maar dan wel in een grote bulk en bij een bedrijf waar ik gemakkelijk/gratis kan retourneren. Maar er zijn ook genoeg spullen waar ik wel voor naar de winkel ga.

Tegenwoordig is er een ontzettende consumptie van goederen, kijk alleen maar naar de Primark en de Action. Iedereen blijft naar dat soort winkels gaan, en dat zijn ook de winkels die fysiek blijven, want die zijn erg gericht op impulsaankopen (en waarbij het ook werkt!). Ik denk dat overige winkels echt een combinatie moeten gaan maken tussen winkel en online. Al wordt het minimalisme/bewuste kleding ook steeds meer een trend, dus wie weet hoelang dat blijft.

Noeps

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:29

Ik vind de combinatie van beide ideaal :).
Internetshoppen als ik gauw iets nodig heb. Je hebt sneller 10 sites met zwarte jurkjes bekeken dan 10 winkels.
Lekker de stad in met mam als we gewoon zin hebben in een dagje uit. Koffie'tje hier, broodje daar, even sneupen en altijd met tassen vol kleding thuiskomen :)).
Verder bestel ik veel kantoorspullen online.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:32

Een dagje shoppen word er niet goedkoper op. Alleen aan parkeer geld betaal je je scheel. Dan nog ergens een bakkie doen. Nee wordt er voor mij niet leuker op. Ik shop bijna alles online. Veel voordeliger. Ook voor de zaak ben ik een stuk goedkoper uit als dat ik naar de groothandel moet. Voor de winkels is het wel zonde als ze het gratis parkeren invoeren zou dat voor winkeleigenaren al een vooruit gang zijn. Maar gemak dient de mens tegenwoordig kan je beter een webshop beginnen dan een winkel. Voor mij persoonlijk vooruit gang maar voor andere weer achteruitgang.