Ontvrienden op Facebook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:51

haha, ik heb mezelf "ontvriend" :o . Facebook account afgesloten. Ik zie er de meerwaarde niet meer van. OK ik mis nu "nieuws" waar ik na een paar dagen/weken achter kom. Maar als het belangrijk is weten ze me irl ook te vinden. Zo niet, is het blijkbaar niet belangrijk genoeg.
Ik mis FB zo af en toe best, maar uiteindelijk is het een stuk rustiger en houd ik meer tijd over voor andere dingen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:51

Soms verwijder ik wel eens mensen, dat zijn dan vooral mensen waar ik me aan erger. Dat kan om verschillende redenen zijn, maar meestal omdat ze teveel (onzin) posten. Ik hoef niet dagelijks 10 status updates over je kinderen die ziek zijn of je mislukte sollicitaties oid. :')

Verder, tja, exen die ik niet meer in m'n leven hoef of mensen waar ik ruzie mee heb worden ook verwijderd. Maar dat zijn er gelukkig niet veel.

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:58

Ik verwijder eigenlijk nooit mensen van Facebook. Al die spelletjes verzoeken heb ik uitgezet. Maar sinds de laatste paar dagen ben ik echt enorm aan het opruimen geweest. Zo heb ik een kennis van school en die heeft een dochtertje (tuttie) een zoontje( pielemoosie) een hond (woeffie) en een man (me ventje). en dan heb je ook nog wel eens 7 updates onder elkaar van we hebben uitgeslapen, geplast, gegeten, me tuttie heeft haar eerste broodje gesmeerd.. met bijkomende foto's .. oké doei.

of iemand die echt heel dik is ( oké kan je 'niks' aan doen ook al heb je inmiddels 3 operaties achter de rug ik ben ook niet slank dus ik zeg er voor de rest niks over) en dan ga je op een pony zitten of op een zwaar vermagerd paard. mét s&t want je hebt ooit Z gereden en dat moet gezien worden.

mensen met 2 kinderen en dochterlief rijd paard en zoonlief niet (bijvoorbeeld) en dan worden er alleen maar updates van dochterlief met bijkomende foto's van de pony in de krul getrokken met hulpteugels. en iedereen reageert met wat een prachtige foto.. ook en exit.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:09

Jawel hoor, ik heb heel af en toe een opruimmomentje.
Zo heb ik laatst weer een paar mensen ontvriend, sommige die ik eigenlijk niet eens ken :+ of misschien ooit eens 1 keer gezien heb met een wedstrijd/coursing/show of iets dergelijks.
En mensen die ik echt al lang nauwelijks/niet meer spreek en waar ik de behoefte ook niet meer bij heb. Of mensen die alleen maar facebook hebben om mee te lezen maar verder nooit iets posten/like-en/reageren. En de irritante facebookers die constant klagen, reclame maken en de ruziemakers.

Ik weet dat er mensen zijn die mij ook ontvriend hebben, ik kan er niet wakker van liggen eigenlijk. Facebook heb ik eigenlijk vooral voor directe vrienden/familie/goede kennissen en zij hoeven ook echt niet bang te zijn dat ze ontvriend worden :)

Eulogy

Re: Ontvrienden op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:14

Ik snap eigenlijk echt niet waarom je mensen zou ontvrienden omdat ze niets posten of nooit reageren := Maar goed, ik maak me er sowieso niet zo druk om. Ontvolg wel mensen maar ontvriend ze eigenlijk nooit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:15

Nog nooit gedaan, ik word dan ook niet met iedereen vriendjes.
Je hebt van die mensen die je 1x op een verjaardag hebt gezien en die je dan diezelfde avond nog een vriendschapsverzoek sturen, dan zie je bij hun vriendenaantal een grote hoeveelheid staan en dat hoeft voor mij niet, vaak zijn dat mensen die het om de grote aantallen gaat en niet om jou als persoon.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:19

Eerlijk gezegd kan het me geen ruk schelen wanneer iemand me verwijdert. En ALS ik al mensen verwijder, is dat vaak omdat ik ze toch nooit meer spreek, het tijdelijk was of dat iemand van die eindeloze, irritante berichten plaatste.

Vaak merk ik het toch niet als iemand me verwijderd :')

Edit: ik verwijder ook wel eens mensen die aankondigen dat ik 1 van de gelukkigen ben en vereerd mag zijn dat ik nog in hun vriendenlijst sta.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:33

Eulogy schreef:
Ik snap eigenlijk echt niet waarom je mensen zou ontvrienden omdat ze niets posten of nooit reageren := Maar goed, ik maak me er sowieso niet zo druk om. Ontvolg wel mensen maar ontvriend ze eigenlijk nooit.

Niet? Ik heb kort geleden een familielid ontvriend. Zij had mij een vriendschapsverzoek gedaan dus dan neem ik aan dat ze geïnteresseerd is in mij, anders hoef je tenslotte geen vriendjes te zijn. Ik spreek haar de laatste jaren bijna niet, kom haar hooguit een keer in de zoveel jaar tegen bij een verjaardag. Nou weet ik van haar dat zij ontzettend nieuwsgierig is, ze noemen haar ook wel de dorpskrant :D
Ook hebben wij vergelijkbaar werk dus soms zijn dingen echt wel interessant voor haar. Ik had in meer dan een jaar tijd nog nooit een reactie of zelfs maar een 'like' gehad. Dan is het voor mij duidelijk dat je gewoon nieuwsgierig bent maar niet geïnteresseerd. Weg ermee dus. Even later had ik wel opnieuw een vriendschapsverzoek. :?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:41

Ik ontvriend alleen mensen als ze me echt irriteren en ik er verder niets meer mee heb. Dat kan zijn door domme uitspraken, irritante posts of omdat het contact is verbroken door een ruzie. Komt gelukkig zelden voor.

Ik ontvloog wel regelmatig vrienden omdat ze stomme spelletjes spelen, achterlijke posts plaatsen, etc. Geen zin in dat ze mijn overzicht 'vervuilen' met hun geneuzel :+

Als iemand mij verwijderd moet diegene dat maar doen, ik let er eigenlijk nooit op en kan er ook niet wakker van liggen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:11

Ik ruim regelmatig mijn lijst op. Meestal verwijder ik alleen mensen die ik nooit spreek.

Wel mijn vader laatst verwijderd :') als hij zich verveelde ging hij overal vet vervelende reacties onder zetten _o-
Hij vragen aan mij waarom hij me niet meer op fb kon vinden. Ik: Ja ik heb je verwijderd, je bent zo vervelend op facebook. Krijg ik een reactie: Ach je moeder heeft ook nog facebook :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:21

Ik heb tot nu toe een paar mensen verwijderd. Nog geen mensen die ik werkelijk ken, voornamelijk mensen die ik voor spelletjes bevriend had. Eentje moest minimaal 2x per dag één of ander christelijk zwijmtekstje neerzetten, de ander was giga voor het wapens hebben in de VS en anti-Obama. Ook iemand die erg veel "oh zo lief Pitbulls, doen nooit wat kwaad" berichten plaatste en iedere mogelijkheid aangreep om andere hondenrassen zwart te maken heb ik er ook uitgegooid. Pitbull-achtigen zijn vast hele leuke honden, maar het ligt over het algemeen gewoon aan de klapkaak en niet aan de andere hond als de klapkaak een andere hond doodbijt. Niet altijd, maar 9/10 wel. En ik hoop later echt nog wel een APBT te hebben, maar dan besef ik wel wat er aan mijn lijn zit.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:23

Dit topic doet me er aan denken dat ik maar eens mijn lijst moet gaan opruimen :7.
Ik word zelf ook regelmatig ontvriend, maar heb nooit door wie dit zijn.. Zegt genoeg denk ik :').

Ik accepteer ook niet snel mensen, soms voegen mensen mij toe van heel vroeger, of mensen die nooit aardig tegen me zijn geweest.. Echt, wat moet je met mijn facebook?? Mijn facebook is sowieso afgeschermd voor niet vrienden, maar ik ben ook steeds meer foto's eraf aan het halen. Ik hecht waarde aan prive leven die ook echt prive is, niet alles hoeft op facebook. Ik kijk ook bijna nooit op de homepage dus ik mis zo ongeveer alles wat iedereen erop zet. En daar heb ik duidelijk al wat mensen mee beledigd.. Echt, als het belangrijk is dan BEL je me of sms je me, vertel het mij persoonlijk, ga er niet vanuit dat ik het lees op facebook..

Ik wil facebook eigenlijk verwijderen, maar dat kan niet vanwege school.. Veel communicatie met docenten en klasgenoten gaat via een speciale facebookpagina -O-. Daarnaast zou ik dan veel internationale contacten gaan missen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:28

Ik ben ontvriend geweest door iemand waarmee ik een affairtje had en al onze 'mutual friends' ook _O-
Kon ik gaan uitleggen wat er was gebeurd (wat ik zelf tot op heden niet weet, want ik had er nooit een woord over gesproken met iemand :') )

Zelf verwijder ik mensen als die veel te veel spelverzoeken sturen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:36

Mitxa schreef:
Zo heb ik laatst weer een paar mensen ontvriend, sommige die ik eigenlijk niet eens ken

Ik snap nooit zo goed dat je die dan als vriend op fb hebt :+

Ik heb enkel mensen op fb die ik daadwerkelijk ken.
Verwijderen doe ik maar zelden, wel heb ik alle spelverzoeken enzo uit staan en enkele mensen volg ik niet meer. Dat zijn dan voornamelijk de mensen die iedere dag 5x plaatsen wat ze aan het doen zijn of die foto's van hun ondergescheten baby op fb zetten ofzo. Zit ik allemaal niet op te wachten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:37

Voor facebookspelletjes kan het handig zijn om wat mensen toe te voegen. Maar soms voeg ik ook iemand toe omdat die een paard/hond/hobby heeft waar hij op zijn facebookaccount over vertelt (dan wel alleen als hij aangeeft dat hij dat leuk vindt).

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:38

Ik heb best veel mensen op facebook (iets boven de 1500), van mijn jaar in het buitenland, verschillende scholen, manege, particulier gereden voor mensen, familie, uitgaan, .. Van de meeste kan ik ook wel zeggen van waar of hoe ik ze ken (al was dat heel basic) :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:39

Tja, ik twijfel nog tussen een aantal mensen ontvrienden, of heel FB eraf knikkeren. Ben het een beetje zat in de gaten gehouden te worden (door bepaalde personen), maar verder niks te horen. Het betreft ook echt naaste familie, dus wanneer ik die alleen ontvriend, heb ik daar weer gezeur over (en dat ben ik nou juist een beetje zat _O- -O- )

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:40

Goof schreef:
Mitxa schreef:
Zo heb ik laatst weer een paar mensen ontvriend, sommige die ik eigenlijk niet eens ken

Ik snap nooit zo goed dat je die dan als vriend op fb hebt :+

Ik heb enkel mensen op fb die ik daadwerkelijk ken.
Verwijderen doe ik maar zelden, wel heb ik alle spelverzoeken enzo uit staan en enkele mensen volg ik niet meer. Dat zijn dan voornamelijk de mensen die iedere dag 5x plaatsen wat ze aan het doen zijn of die foto's van hun ondergescheten baby op fb zetten ofzo. Zit ik allemaal niet op te wachten.

Ik ook niet :+ , die hebben mij ooit eens toegevoegd, zag dat wel meerdere vrienden van mij ook met die personen bevriend waren. Het waren ook liefhebbers/eigenaren van bijvoorbeeld sphynxen en whippets.
Tegenwoordig neem ik niet ieder vriendschapsverzoek meer aan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:20

Voor mensen die het zat zijn door bepaalde personen begluurd te worden: er bestaat een lijst 'niet toegankelijk', dan ben je nog wel vrienden maar kan die persoon niet meer zien wat jij plaatst. Soort tengenovergestelde van ontvolgen dus. Ik heb er zelf ook mensen opstaan, reuze handig :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:49

Hmm, dat is ook nog een optie, ga er eens naar kijken om dat anders eerst te doen/proberen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:27

Sammie schreef:
Max 10 per maand erbij en minstens 5 eruit. .? Denk dat je dat wat kritischer moet zijn in t accepteren.. ik red de 10 per jaar waarschijnlijk niet eens..

Tja, ik heb echt geen bergen vrienden op facebook (redde een paar weken geleden de 100 niet eens)
Met accepteren zijn het op het moment vooral mensen van school (nieuwe school) en het nieuwe internaat. Ik vind 10 per maand niet eens zo gek veel eigenlijk, ik accepteer geen mensen die ik al langer ken maar niet veel mee praat, maar als ik ze maar pas ken (paar weken) voeg ik ze gewoon toe, verwijderen is heel makkelijk en ik zet toch geen erg persoonlijke dingen op facebook. Het is meer van
'' gezellige carnaval gehad met ... en ... '' of ''' eerste lammetje van seizoen weer geboren op de boerderij'' geen erg persoonlijke dingen dus, dus ik vind ook dat het niet zoveel uitmaakt of ze dat nu kunnen lezen of niet.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:30

Ik ga zo iemand onvrienden en meteen blocken :S Werd te eng voor me. (Het vervelende: ik kom diegene vast nog wel eens tegen)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:00

Ik doe daar niet aan. Kan mezelf er niet zo druk om maken ook als iemand anders mij verwijderd zou hebben. Ik kijk er niet naar. Wel als iemand belachelijk veel onzin op fb zet dat ik de meldingen uitzet. Dan heb je diegene nog wel als vriend maar komen niet 100x per dag onzinnige updates voorbij.
Ik heb ooit een iemand verwijderd als vriend op facebook maar dat was een hele bewuste actie. Iemand die mij veel naars heeft gedaan en mij niet los kon laten. Dus daarvan uit voorzorg dat die niet allemaal zo goed in de gaten kon houden hoe het mijn leven ging..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:03

Ik zat net ff bij mijn man op Facebook te kijken, blijkbaar heb je nu weer zo'n soort raad het plaatje app.. Komen de wereld aan foto's voorbij met "wie weet wat dit is?" Sjonge, doe zo'n spelletje lekker zelf.. :n Dat soort onzin mis ik dus als kiespijn..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:31

Relaxed schreef:
Ik zat net ff bij mijn man op Facebook te kijken, blijkbaar heb je nu weer zo'n soort raad het plaatje app.. Komen de wereld aan foto's voorbij met "wie weet wat dit is?" Sjonge, doe zo'n spelletje lekker zelf.. :n Dat soort onzin mis ik dus als kiespijn..

Oef ja, ik heb ook iemand die er in 1 dag 6 plaatste ofzo.
Denk dat ik die maar ga ontvolgen.