hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:54

Ik ben ook niet echt van het carnaval, al vind ik een optocht kijken nog wel leuk als het niet te druk is (lees: iedereen kan ruim naast elkaar staan en geen meerdere lagen mensen)
De grootste/drukste optocht hier in de regio is wel erg druk, maar wordt ook op regio-tv uitgezonden. Die kijk ik dus als ik er zin in heb wel via tv, geen drukte en zelf volume regelen :+

Bij de optocht waar ik dit jaar geweest ben stonden we aan een busroute, naast de wagens reed er dus her en der ook eens een bus tussen _O- . En standaard rijd aan het eind van de optocht het legertje veegwagens, zodat de straten meteen weer mooi schoon zijn :) netjes geregeld dus hier.

Maar het uitgaan/zuipen wat er volgens veel vierders bijhoort heb ik echt helemaal niks mee.

betadine

Re: hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 01:03

Haha ts... je woont dan ook in een ajuinenstad. Dezelfde vuile janetten (hun serieus officiele naam) stapten hier van de trein op maandagmorgen toen ik naar mijn werk vertrok. Ieder jaar opnieuw hetzelfde liedje. Zatlappen in vrouwenkleren, uitgelopen make up en panties vol gaten en smerigheid... kan niet begrijpen wat er zo leuk is aan zichzelf volledig lazarus te drinken 3 dagen aan een stuk. Het is hier dan ook mega marginaal op dat vlak. Ben blij dat ik de eer heb ze naar huis te zien strompelen en ze geen 3 dagen moet verdragen :D

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 01:49

Ik snap dat het arelaxt is dat je je eigen huis niet in/uit kan voor een middagje, zeker als je paarden eten moet geven en dergelijke. Maar hoelaat gaat alles 'dicht '? Niet om 6u s morgens neem ik aan? Ga voor de optocht naar stal en doe de hoognodige dingen, geen je paarden een dagje vrij en misschien 1 voerbeurt minder en ga verder lekker thuis tutten. Of ga met een boek in de weide zitten als t zonnetje een beetje schijnt.

Elke stad of provincie heeft wel iets... Hier hadden we de nucleaire top vorig jaar, of de Giro d'Italia. Denk dat het een beetje dezelfde discussie is als die over oud en nieuw. Niet iedereen zal het leuk vinden, maar het is nou eenmaal zo. Zou er vooral niet te veel aandacht aan besteden en lekker lang in bad gaan liggen met een goeie film ofzo :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 10:03

Dan staat mijn auto dus nog steeds gevaarlijk dus daar schiet ik niks mee op.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:58

Zet je de auto wat verderop en rijd je met je man mee om hem weer op te halen? Maar volgensmij is geen enkele tip die hier gegeven wordt een oplossing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:01

@Betadine: ik woon in de stad der voil jeanetten, TS niet :P Die woont een goeie 100km verderop. Ik ben gisteravond zo'n kerel gaan ophalen na de popverbranding, viel gelukkig nog heel goed mee :)) (en de oliebollen waren lekker, maar al wat koud).

Als je een voortuin hebt, kan je voor 1x je auto niet op het gras parkeren? Of vragen aan de buren of hij bij hen op de oprit kan?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:09

ik heb wat tegen carnaval omdat menig man (vrouwenlijke versie nog niet tegengekomen) die met zo'n caravalsmuts (hoe heet zo'n ding?) ineens the MAN is... oooh kijk mij belangrijk zijn :r En intussen gewoon in de ziektewet zitten met ernstige rugproblemen terwijl ze wel hun eigen huis en dat van de buren schilderen. :\ en daarna alsnog in de ziektewet zitten omdat ze uit moeten buiken van de carnaval. Precies een week na afsluiting van carnaval weer naar hun werk gaan. Hoe toevallig.

En omdat iedereen dan dronken om je nek hangt en zogenaamd je beste vriend zijn, terwijl je een week ervoor en erna geen goeiendag kreeg als je ze zag zitten in de bus en jij ze wel aanspreekt.

Heb niets tegen feest en plezier hebben, maar die illussies die mensen kunnen hebben met carnaval... heel apart.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 11:12

Varekaj schreef:
@Betadine: ik woon in de stad der voil jeanetten, TS niet :P Die woont een goeie 100km verderop. Ik ben gisteravond zo'n kerel gaan ophalen na de popverbranding, viel gelukkig nog heel goed mee :)) (en de oliebollen waren lekker, maar al wat koud).

Als je een voortuin hebt, kan je voor 1x je auto niet op het gras parkeren? Of vragen aan de buren of hij bij hen op de oprit kan?

Mja hier zijn het kleine stukjes. Achter is er ook nier veel plek en de voortuin is eigenlijk ook amper 'tuin'waardig. Als daar meer auto's op paste had mijn man, die aan auto's werkt, vermoedelijk wel parking gemaakt ipv 'voortuin' :D De buren hebben twee kinderen van 18 die thuis wonen en een auto hebben dus bij hun staat het ook vol.
Maar het klopt, hier blijven is omwille van het lawaai en dus niet ver de tuin in kunnen zoals bij het nieuwe huis wel kan sowieso amper een optie als de stoet nog moet passeren. Ze komen nl echt letterlijk op twee meter oid van het huis door en in het nieuwe huis is een diepe (276m) tuin maar hier dus nie. :D

Nee, we zullen weer gewoon een middag 'uit huis' zijn -gezien de hond hier ook al niet van zulk kabaal houdt- maar dat hoef ik nog niet helemaal geweldig te vinden.

Aalst is idd nog debieler naar het schijnt, ben er nog nooit geweest maar wel al heel van gehoord en tegen een 'oilstenére' zeggen dat je een hekel aan carnaval hebt is ongeveer erger dan duivel-aanbidding of zeggen dat je een hekel hebt aan hun kinderen :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:21

Wat een gezeur zeg. Het is één keer per jaar. Je zet je auto een stuk verderop en loopt naar huis. Ik ben ook geen fan en had gisteren ook de optocht langs m'n huis, maar het gaat om een uurtje of vier. Zo erg is dat toch niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 11:23

Dat bepaal jij toch niet? :?
Ik zie mensen zeuren over huiswerk en roosters enz. Waarom zou ik dan niet even mijn frustraties over carnaval mogen uiten? :')
Je bent toch vrij om een "ik vind Carnaval helemaal niet erg topic!" te openen en daar mensen te vinden die het ook niet erg vinden? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:50

Nen Oilsjteneer zeggen dat carnaval nutteloos is, da's aan de gemiddelde ruiter gaan vertellen dat paardrijden geen sport is, alleen zitten en meeliften :))

Ik ben er niet mee opgegroeid (mijn vader en zijn broer wel, die liep zelfs bij de Aalsterse Gilles) maar ik kan er wel mee leven. Waarschijnlijk omdat de stoet dus niet aan mijn deur langskomt :))
Nee, hier is de stoet een familiegebeuren. Je ziet de huizen vol mensen die aan de ramen meekijken, kop koffie erbij en hapjes. Hier weet je dat ook, als je in het centrum komt wonen ontsnap je er niet aan. Het is ook Unesco erfgoed, komt elk jaar op tv, dat scheelt immens tegenover zo'n klein dorp. Hier weet je waar je aan begint, da's bij een klein dorp toch afwachten.

Misschien stout idee, kan je geen prikpaaltjes met lint in je tuin zetten en tijdelijk op een batterij aansluiten? Of op netstroom? O:) Blijven ze iig van je stukje gras en oprit af.
Of de auto van je man op straat parkeren en de jouwe achter het huis als zijn wagen al (flink) ouder is? Geen excuus dat ze er schade aan brengen natuurlijk, maar wie weet tikje minder zuur?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 11:56

Varekaj schreef:
Nen Oilsjteneer zeggen dat carnaval nutteloos is, da's aan de gemiddelde ruiter gaan vertellen dat paardrijden geen sport is, alleen zitten en meeliften :))

Ik ben er niet mee opgegroeid (mijn vader en zijn broer wel, die liep zelfs bij de Aalsterse Gilles) maar ik kan er wel mee leven. Waarschijnlijk omdat de stoet dus niet aan mijn deur langskomt :))
Nee, hier is de stoet een familiegebeuren. Je ziet de huizen vol mensen die aan de ramen meekijken, kop koffie erbij en hapjes. Hier weet je dat ook, als je in het centrum komt wonen ontsnap je er niet aan. Het is ook Unesco erfgoed, komt elk jaar op tv, dat scheelt immens tegenover zo'n klein dorp. Hier weet je waar je aan begint, da's bij een klein dorp toch afwachten.

Misschien stout idee, kan je geen prikpaaltjes met lint in je tuin zetten en tijdelijk op een batterij aansluiten? Of op netstroom? O:) Blijven ze iig van je stukje gras en oprit af.
Of de auto van je man op straat parkeren en de jouwe achter het huis als zijn wagen al (flink) ouder is? Geen excuus dat ze er schade aan brengen natuurlijk, maar wie weet tikje minder zuur?

Ik schoot in de lach om de prikpaaltjes! _O- Maar dat kan je haast niet maken gezien er ook kinderen tussen lopen natuurlijk... Die traumatiseer je dan halvelinge! :')
Zijn auto is een half jaar ouder dan de mijne. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:59

Carnaval of eender welk ander evenement, dat vind ik geen reden om door iemands voortuin te gaan lopen. Tenzij het om een noodgeval gaat waarbij er geen andere snellere doorgang is. Ik zou het echt durven doen.

Iemand die hier in de brievenbus van een ander gaat staan pissen uit zattigheid wordt daar door andere feestvierders ook zeker op gewezen hoor! Het hoort een feest van plezier te zijn, daar mag drank bij horen, maar schade aan een ander toebrengen is absoluut uit den boze! Een echte carnavalist zal dat dus nooit in z'n hoofd halen, die zal zich net kapot schamen omdat dat niet bij de feestgeest hoort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 12:04

Ja ik merk wel dat er ondanks dat het zo'n feest is in aalst, daar beduidend minder verdere overlast is dan hier. :)
Hier is het probleem een beetje het "willen maar niet kunnen" vrees ik. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:08

Ik ben een echte carnaval vierder en nee, daar komt niet altijd (veel) alcohol bij kijken.

Ik snap dat je even je gal wil spuwen. Als je er niets om geeft is het natuurlijk wat lastig als je er steeds mee geconfronteerd wordt.

Maar als je nu eens in oplossingen denkt? Kun je je auto iets verder op parkeren en er met de fiets heen gaan? En je even goed informeren wat wel en niet open is van te voren zodat je niet per ongeluk bij een gesloten winkel uit komt? Het zijn compromissen maar dan hoef je je er wel minder aan te storen.

En verder, misschien kun je ook even kijken naar wat er wel leuk aan is? Die dronken mensen hoef je niet leuk te vinden maar er wordt bijvoorbeeld vaak ook veel liefde gestoken in het bouwen van de wagens. Dat kun je toch wel waarderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:13

Met de fiets is geen optie. Je mag gewoon niet op het traject van de optocht en als het voetpad vol staat kan je ook niet door. Je moet rekenen dat sommige wagens zodanig gebouwd zijn dat de bestuurder eigenlijk weinig ziet, en moet afgaan op een begeleider te voet vooraan die aanwijzingen geeft hoe er gestuurd moet worden. Soms zijn bochten krap, en als er dan ineens iemand op de fiets langsgezoefd komt zit een ongeluk in een klein hoekje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 12:21

Fiets heen gaan is idd geen optie. Je mag enkel "door de menigte" om de redenen die Varekaj noemt en iets zegt me dat je daar niet zo makkelijk doorheen gefietst komt. :D
Tis hier op een zondag dus kwa winkels zit me niks dwars eigenlijk. :) Een dag niet kunnen gaan winkelen zou me overigens ook weinig kunnen schelen, dat valt niet onder "overlast" bij mij. :D

Nee, voorlopig de enige bruikbare oplossing die ik zie is hopen dat het weer enigszins goed is zodat buiten zijn een beetje aangenaam is en dan maar tijdig naar de paarden, doen wat moet gebeuren samen met de hond en als ik vroeger klaar ben (99% zeker :') ) maar gaan "onderduiken" bij onze nonkel met de hond. (die daar gelukkig welkom is.)
Die zullen vast een tasje koffie over hebben voor ons. :)

Heb gisteren ook gehoord dat de tocht van het gehucht waar we heen gaan vorige week geweest is dus gelukkig maar 1 keer in/uit huis gesloten dit jaar. :')

En om eerlijk te zijn... Nee, ik kan daar weinig waardering voor voelen. :) Mede omdat ik weet hoe de meeste groepen iig hier in de streek in elkaar steken en sowieso; het is je hobby, het zou maar erg zijn als er een optocht georganiseerd wordt, straten afgesloten worden enz en ze dan komen aanzetten met een stel patatten-kisten op wielen... :=
gisteren ook weer 10km lang achter zo'n ding gehangen tegen 30 (die ging naar z'n opslagplaats vermoed ik) en die was niet eens mooi. :') Ook toen ik in die file stond kwamen er veel voorbij, een paar waren knap gemaakt maar de meeste ... Tsja. Als je een grote trailer in felle kleuren verft ben je blijkbaar al een heel end. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:35

:))

Ik ging ook nooit naar de optocht in het dorp waar ik eerst woonde, die is komend weekend. Veel minder sfeer, veel meer kinderen (horror!) en altijd het gevoel dat het een flauw afkooksel was van de stoet van Aalst.
Ik heb trouwens voor het 2e jaar op rij gewerkt op carnavalszondag, dus ook grootste deel van de stoet gemist. Een paar vrienden zijn lid van zo'n carnavalsgroep, dus gaan kijken hoort erbij. Hier wordt de meeste lol overdag gemaakt vind ik.

Jij hoopt op mooi weer, wij niet. Dat trekt immens veel toeristen aan, en vaak ook problemen. Ze zijn de sfeer niet gewend, denken dat het inderdaad een excuus is om je dood te zuipen of te snuiven, ze kunnen niet om met de nogal typische carnavalshumor en gaan vechten... Nee, met slecht weer (koud, nat, sneeuw) zie je hier de echte vierders naar buiten komen voor het feest, de rest blijft thuis. Door de terreurdreiging was de opkomst van politie wel immens. Voor zover ik weet zijn er amper problemen geweest met dronkenschap, de meeste waren -18. Een leeftijd waarvan ik denk, die zuipen gewoon extra omdat ze nu alles goedkoop van thuis mee kunnen nemen ipv in de club €5,50 te betalen voor een vodka.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:40

Versier je fiets/auto en ga met de stoet mee *\o/*

Ik snap je probleem, heb ook een bloedhekel aan carnaval (misschien omdat ik als 9 jarig meisje door een dronkenlap een menigte in werd gesleurd toen ik om 4 uur s'middags een rondje door de stad ging doen met m'n ouders)

Verder vind ik het nergens over gaan, dat hele feest :+ Ik zal het wel gewoon niet snappen.

Ik denk ook dat je auto een flink end wegzetten en dan lopend naar je auto gaan de enige oplossing is die gaat werken. Maar ik weet natuurlijk niet of dat kan met je ziekte.

Wonen er geen mensen in de buurt of naast je paarden aan wie je even kan vragen te voeren en zo nodig binnen te zetten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 12:50

Binnen zetten is niet zozeer nodig. Ze kunnen binnen als ze willen. :) Er staat helaas eentje tussen die nog een lange weg te gaan heeft wb mensen en die kan echt geen voerbeurt over slaan (alsin: alleen hooi) ivm nu al te mager en voorlopig gaat hij bij een ander niet eten... (wordt aan gewerkt. Tis een kneusje. ;) Zou eigenlijk een topic over hem kunnen aan maken als zijnde "project" :')) Dus voor hem zal ik toch echt zelf moeten gaan om even te kijken of alles oké is. :)

Lopend naar de auto is wel een "optie". Heb goede pijnstillers op mijn nachtkastje liggen voor als ik thuis kom. :) Als ik heel de namiddag "in de benen" "moet" zijn zal ik die toch wel nodig hebben 's avonds maar tis niet anders. :)
Nee, ik ga er heus niet dood aan, aan komende zondag, maar het is gewoon niet aangenaam. :)

Varekaj: haha jullie mogen sneeuw krijgen van mijn part maar zondag mag het even goed weer zijn dat het wat uit te houden is op weide. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:51

Britta31 schreef:
Ach,het is maar 1keer per jaar 3 dagen.

Aalstenaar zeker?

Nou hier nog eentje die er een bloedhekel aan heeft. Ten eerste wat een troep heb je nadien die je zelf mag opruimen. Ten tweede mooi excuus om ladderzat te worden en dingen te beschadigen. Ten derde ik heb een hekel aan de keiharde carnavalmuziek.

Lang leve het wonen op het platteland ver buiten de dorpskommen. Ik hoor dan alleen in de verte die stomme muziek of als ze langs de grote weg rijden een paar honderd meter van mijn huis om naar het dorp te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:08

Aalstenaar hierzo :wave:

De troep wordt opgeruimd door de stadsdiensten, dan doen die ook nog eens wat. Op 1 voormiddag is de boel weer netjes.
Ladderzat drinken en dingen stuk maken horen niet bij carnaval. Alles wordt hier ook goed afgeschermd met houten platen, dus dat valt goed mee. De gevallen van comazuipen waren dit jaar zowat allemaal minderjarigen. Ofwel leer je je kind met drank omgaan, ofwel zorg je dat die hiermee zijn les heeft geleerd (of je houdt 'm gewoon thuis).
En harde muziek? Ik liep maandagnacht op 200m van de stadskern en er was amper nog muziek te horen. Er is veel protest geweest voorbije jaren dat de decibels moesten zakken, maar er wordt wel aan gehouden. Daarnaast wonen er relatief weinig mensen in het centrum, het zijn allemaal winkels en cafés.

Ik woon in een dorp vlakbij, en ik heb meer hinder van de weekendzuipers elke week dan van carnavalsvierders.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:13

Nou, hier in het naburige dorp en stadje worden enkel de hoofdstraten geveegd voor de confettie en ander spul en als het regent plakt dat als een hel aan de schoenen. Voetpaden worden echter niet schoon gemaakt dat moeten de bewoners en winkeliers zelf doen. Hier worden elk jaar een boel mensen ladderzat (drugs misschien ook wel maar dat ben ik niet zeker). Als kind een paar keer het carnaval meegemaakt. Tjonge wat een smeerboel, lawaai en nog lastig gevallen op de koop toe. Ondanks de politie gebeuren er elk jaar wel een paar vandalenstreken of ongevalletjes die nadien een hoop papierwerk en gezeur opleveren voor degene die het voorhebben.

Gelukkig is het hier maar een namiddagje en niet zoals in Aalst 3 dagen aan een stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:52

Er zijn ook jaren een hoop problemen geweest, daar zijn ze sinds de vorige burgemeester scherp in gaan snoeien en dat werkt goed. De huidige burgemeester is tevens ook strenger gaan optreden tegen drugs.

Tractoren die wagens trekken zijn verplicht om een nummerplaat te hebben + verzekering, er zijn strengere controles op het schenken van alcohol, de geluidsnormen zijn strenger en er is meer blauw op straat dat ook effectief ingrijpt ipv oogjes dichtknijpen. Of dat nu 1 middagje is of 3 dagen zoals hier, de gemeente moet gewoon zorgen dat alles goed geregeld is. Paar jaar terug was comazuipen de algemene standaard, intussen is dat sterk vermindert. Even met de grove borstel erdoor, haal de rotte appels eruit, en dan heeft iedereen weer lol aan carnaval.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:01

Tja zouden inderdaad meer gemeentes moeten doen.