Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zipporah schreef:Rianne_ schreef:Heb je inmiddels al een specificatie gekregen, contact opgenomen met rechtsbijstand/juridisch loket of gevraagd naar de algemene voorwaarden/waar je deze zou kunnen vinden?
Zag deze vragen meerdere malen voorbij komen en het lijkt me sowieso goed om dat te doen. Maar kan nergens vinden of je dit gedaan hebt ja of nee.
Ik heb gemaild naar het incasso en hun zouden contact opnemen met de dierenarts hoe ze exact op dat bedrag komen en of dat ergens van te voren is aangegeven. Dus misschien dat daar wat uitkomt of raad je alsnog aan om ander genoemde dingen alsnog te doen? Ik dacht dit antwoord even af te wachten.
Tinka schreef:De meeste dierenartsen hebben ook algemene voorwaarden hoor, vaak staan die op de site, of hangen ergens in de praktijk. En al hadden ze die niet, moeten hun dan voor de gemaakte kosten opdraaien? Een knie-operatie duurt alles bij elkaar best lang, alleen de voorbereiding ben je zo al een half uur aan kwijt (braunule plaatsen, narcose zetten, intuberen, scheren, wassen, etc.), de operatie zelf duurt mss wel 1 a 2 uur en dan nog erna, verband erom doen ed.
De rekening zal denk ik wel puur alleen voor de tijd zijn en evt. speciaal bestelde materialen. Operatiematerialen worden over het algemeen niet van te voren open gemaakt.
Wat ik me wel afvraag heb je nog iets van een voorzorgbrief mee gekregen? Die gaven wij altijd mee als de afspraak gemaakt werd, ofwel hij werd gemaild of met de post verstuurd. Daar stond dus alles in, ook dat er betaald moest worden bij het verstek laten gaan van de afspraak, en tevens ook de datum. Deze werd gewoon automatisch uitgedraaid door de computer.
Keet schreef:gohya schreef:Wat doen ze als een operatie niet door kan gaan,omdat het dier hoge koorts heeft b.v?
Moet je dan ook een boete betalen? want ja, al de mensen die er zijn,hebben dan niets te doen.
Nee, want dat is overmacht en geen vergeten afspraak