Ex vraagt cadeau terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Ex vraagt cadeau terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:08

Dus je geeft hem niet terug?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:08

Gewoon terug geven.
Kinderachtige gedoe van hem.
En hem gelijk blokkeren.
Ik zou ook niet eens met sieraden van me ex om gaan lopen.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 21:10

Nee, ik vind het een hele mooie ketting en gegeven is gegeven. als hij er dan meekomt dat hij niet naar de prijs had gekeken, maar nu opeens wel. heeft hij ook mijn respect verloren.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:11

Ik vind het altijd wel bijzonder, heb het wel vaker gehoord. Bij mij komt het nieteens in me op, het enige wat ik teruggevraagd heb is mijn huissleutel :+. En heb gezorgd dat hij die grote amerikaanse rotkoelkast gelijk mee zou nemen :)). Maar verder? Neuh.. Word er gelukkig van of gooi het in de sloot ofzo... Ik hoef het niet meer.
Zie het al voor me: ik een scheerapparaat, hij een lamp uit de gang :'). Etc.

Ach, als hij er zo moeilijk om zou doen, zou ik het lekker opsturen. Ben je van het gezeik en ook van hem af.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:13

Jannepauli schreef:
Citaat:
Maar ik vind het een principe kwestie. je vraagt geen cadeaus terug!!!!

Waarom zou je je tijd verspillen met dit soort nutteloze principes? Teruggeven.

Vind ik ook. Maar zo ben ik; ik heb sowieso dat ik dan die ketting niet meer zou dragen omdat het van mijn ex is -gekregen heb van mijn ex. En ik hoef niet herinnert te worden aan de tijd met hem samen omdat het dat toch alleen maar herinneringen laat terugkomen en waardoor ik mij, persoonlijk, depressief kan gaan voelen etc. Als het voor jou een waarde heeft; anders dan alleen de principes kwestie; zou ik het niet teruggeven. Maar als het alleen maar gaat om het principe van een cadeau is een cadeau zou ik het wel teruggeven.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 21:37

@ coldsummers: ik hecht geen emotionele waarden aan juwelen, behalve aan erfstukken. Het is een mooie ketting en ik ben er erg blij mee en heb hem ook als de gelegenheid ernaar staat om.

Dat principe is misschien hard verwoord, en als het echt daar alleen om ging had ie dat ding vanmorgen naar zijn hoofd gesmeten gekregen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:40

Ik snap je volkomen; zelf zou ik het teruggeven (maar dat is meer omdat ik niet tegen al die leuke en natuurlijk ook minder leuke herinneringen zou kunnen).

Ik zou het gewoon houden dan; en omdat hij ook nog durft te zeggen: "Ja ik weet niet hoe duur die is want..." vind ik al nergens op slaan. En als je hem mooi vind en er geen problemen mee hebt om hem te dragen, zie ik niet in waarom je hem wel terug zou geven? Want inderdaad; gegeven is gegeven.
Misschien spreek ik mijzelf hier tegen, maar ik probeer het even uit het oogpunt van TS te zien.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:08

Zelf zou ik hem lekker houden.
Gegeven is gegeven.

Geen principe kwesie van maken, gewoon houden haha!
En dan natuurlijk gewoon prominent blijven dragen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:10

Ik zou hem teruggeven. Als hij zo zielig wil zijn, prima zou mij de discussie niet waard zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:13

Ik heb het een keer gedaan ketting met mijn naam erin.

Mijn ex kon geen afscheid nemen en bleef stalken en dat kettinkje dragen met mijn naam erop, na twee maanden heb ik het terug gevragen en weg gegooid, overigens heb ik toen ook gelijk zijn ketting terug gegeven met naam Erop die ik overigens niet meer droeg natuurlijk.

Maar dat was meer een raar iets anders zou ik het niet eens terug vragen, heb wel ooits spint gehad van een dure horloge aan een ex geven maar ach het is een cadeau en dat kun je dus niet terug vragen.

En eerlijk ik zou het niet eens terug geven als ik jou was

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:53

Ik denk dat er wel situaties zijn waarin het nog wel redelijk is om een cadeau terug te vragen maar dat een cadeau te duur was en je er niet goed over na hebt gedacht is imo niet echt een reden, dan had je het dus gewoon nooit moeten geven. Dom van jezelf, moet je niet de ander mee opzadelen. Als er een emotionele waarde aan een cadeau zit of je partner uiteindelijk een soort golddigger bleek te zijn vind ik het nog wel te rechtvaardigen dat je iets terug wilt maar anders...

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:12

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:14

Als jullie een gegeven ketting terugvragen al gek vinden, wat vinden dan jullie van deze:
Ik had voor m'n vriendje voor kerst een bonnetje gemaakt dat we na de examen periode (1 maand later) samen naar de sauna/welness gingen. Geen kadobon van sauna ding zelf, ik had een enveloppe met een kaartje met een QR code die linkte naar de website van sauna ding. (Kei origineel toch? :D)
Van mijn ouders kreeg hij nog €50 ervovenop om met ons tweetjes daar nog wat te eten.
Nou 1 maand later het uitgemaakt (dus igg rond de periode dat we naar de sauna zouden gaan)
Stuurt die ineens: "Ja dan wil ik wel dat JIJ MIJN sauna betaalt, voor 2 personen, dan ga ik wel met iemand anders. Want ik heb van jou nog geen kado gekregen, en jij hebt van mij €30 gekregen" (en een spuuglelijk afdanker kleedje 1 maat te groot van z'n zus, kado's die hij beide aantal uur voor kerst had gefikst!)
Ik wist echt niet wat me overkwam, waar haal je het lef vandaan als je al zomaar €50 gekregen hebt van m'n ouders en ik nooit wat van z'n ouders krijg buiten een luchtje van de Lidl...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 08:29

Maar hoe lang heb je die ketting dan al?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 08:41

Lekker houden die ketting ;) ....

Maar idd als jullie dat al gek vinden heb ik ook nog een mooie.... De ex van mijn vriend ( heeft haar verlaten voor mij :o zijn nu 5 jaar samen en hebben sinds 6,5 week een dochtertje :+: ) die wilde toen hij het uitmaakte haar potjes ragout terug , die heeft hij even gebracht _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:28

Ragout _O-
Sommige mensen... :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:56

Wacht even hoor, hij heeft haar verlaten toen ze zwanger was om met jou verder te gaan? Wauw :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:00

lieveli schreef:
Wacht even hoor, hij heeft haar verlaten toen ze zwanger was om met jou verder te gaan? Wauw :')

Ik denk dat zij samen een dochtertje hebben nu.
Of die kleine moet 5 jaar in de ex gezeten hebben maar dat lijkt me zwaar.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-02-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:01

Herkenbaar verhaal, wilde me ex ook zei toen meteen, ben je niet goed bij je hoofd als ik jou vriendin zou zijn wil ik echt niet met een ketting van een ex van je lopen... toen droop die af :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:03

Ayasha schreef:
lieveli schreef:

Ik denk dat zij samen een dochtertje hebben nu.
Of die kleine moet 5 jaar in de ex gezeten hebben maar dat lijkt me zwaar.

Thanks voor het verhelderen. Alles is duidelijk :D

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:04

Ik zou veeeeel te moe worden van dit welles-nietesspelletje. Ik zou via deze manier niet aan elkaar verbonden willen blijven. De ketting ging bij mij gewoon terug.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:14

Goh, ik heb van mijn vriend een veulen gehad voor m'n verjaardag. Hij een aantal nieuwe spijkerbroeken en nieuwe schoenen voor zijn verjaardag. Dat gaat beide echt niet terug gegeven worden mocht het uit gaan. Zou wat zijn zeg. :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:52

Hahaha nee klopt hoor wij hebben nu samen een dochtertje ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:18

moniek21 schreef:
Hahaha nee klopt hoor wij hebben nu samen een dochtertje ;)

Gefeliciteerd! :)

Ts houden. Hij is het niet waard.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:34

Ik heb daarnet een wassappje ontvangen van zijn MOEDER!!! waarin stond dat ik wist hoeveel zo een ketting waard is (prijzen niet gehoord, daar let ik niet op bij een cadeau). en dat ik mij toen nooit als een dame heb gedragen en dat dit hieruit maar weer blijkt. Want als ik een dame was geweest dan had ik de ketting teruggegeven of betaald. Nou ik stond perplex, 1 omdat hij zijn moeder dit laat oplossen (loser) en 2 omdat de beleefdheid zelve ben. Daarnaast ben ik altijd vriendelijk geweest tegenover de ouders altijd met u aangesproken en altijd een bloemetje voor de moeder meegenomen. Ik zou letterlijk niet weten wat ik fout heb gedaan in de moeder de ogen maar ze heeft mij zo te zien nooit gemogen.

Ik was bij een vriendinnetje en die begon heel hard te lachen, mijn moeder heb ik ook maar gebeld met wat het berichtje was en zij vond het bespottelijk en belachelijk.

Nu houd ik hem alleen nog maar meer, is hij nu van de pot gerukt.

Sorry dit moest er even uit.

En wat had ik anders moeten doen, het weigeren (cadeau). Nee dan gedraag ik mij als een dame.