Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:20

Vooruit inparkeren vind ik ook moeilijker dan achteruit.

Mensen die 100jaar staan te poedersuiker met inparkeren steek ik m ook gewoon in voor hun neus hoor. Moet je maar niet zo verschrikkelijk moeilijk doen... zo irritant! Ik pik je plekje voor de deur lekker in.

Vlak langs anderen parkeren doe ik alleen als die echt scheef geparkeerd staan en ik eigenlijk geen andere keus heb. Of als mensen half op 'mijn' parkeerplelje staan.

Heb zelf ook wel eens via de achterklep moeten instappen. :') terwijl ik gewoon normaal en netjes geparkeerd stond, die mensen hadden m iets te dicht erop gezet, en de andere buren ook. En ik ben niet dik, ik had gewoon pech :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:21

Ik kom ook heel vaak asociale parkeergedrochten tegen. Maar ik kan er dan een bekeuring op plakken :D love my job :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:22

Poiuytrewq schreef:
Vooruit inparkeren vind ik ook moeilijker dan achteruit.

Mensen die 100jaar staan te poedersuiker met inparkeren steek ik m ook gewoon in voor hun neus hoor. Moet je maar niet zo verschrikkelijk moeilijk doen... zo irritant! Ik pik je plekje voor de deur lekker in.

Vlak langs anderen parkeren doe ik alleen als die echt scheef geparkeerd staan en ik eigenlijk geen andere keus heb. Of als mensen half op 'mijn' parkeerplelje staan.

Heb zelf ook wel eens via de achterklep moeten instappen. :') terwijl ik gewoon normaal en netjes geparkeerd stond, die mensen hadden m iets te dicht erop gezet, en de andere buren ook. En ik ben niet dik, ik had gewoon pech :+

Lekker asso om iemand plek in te pikken!

NatasjavE

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:24

Ja, vind ik ook. Wat kan iemand het helpen dat hij of zij er moeite mee heeft?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:25

Ik vind het aso om het verkeer op te houden :D.

@Natascha, men heeft niet voor niets een rijbewijs verdient, parkeren hoor je dan te kunnen.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 06-02-15 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:25

Het verkeer of jou?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:26

Poiuytrewq schreef:
Ik vind het aso om het verkeer op te houden :D.

Ja,...als dat met opzet gebeurt.

Maar als iemand ergens niet goed in is dan geef je iemand de tijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:27

liedje89 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik kan netjes inparkeren en ik heb niet eens mijn rijbewijs! :D

In mijn les auto kon ik ook echt goed parkeren, maar vooral fileparkeren krijg ik met bepaalde auto's echt niet voor elkaar.

Ik heb trouwens wel een stuk beter leren parkeren sinds ik de auto van mijn oma zo af en toe rij, die een garage in en uit moet waar hij echt exact door de deur past (alleen met de spiegels ingeklapt kan je door de deur). Dan leer je wel precies sturen := Aanrader om je garage zo te bouwen voor de parkeer klunzen, enige nadeel je kan nooit meer een bredere auto kopen :P

Ik les in een BMW 1 serie met een sensor voor het achteruit rijden! *\o/*

Ik kwam laatst een HELE dikke audi tegen, zo'n jeep achtige. Dat was ook een lesauto. Als je daarmee kan inparkeren dan parkeer je alles in. _O_

En onze garage daar past onze toyota aygo al nauwelijks in. Hij is gebouwd op een klein fiatje van 30 jaar terug. -O-

Ik denk dat onze citroen er alleen op de zijkant in past. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:30

Ik parkeer ook bijna altijd achteruit in. Na een tijdje gaat dat haast vanzelf, veel makkelijker dan vooruit, en echt ideaal met wegrijden.
Fileparkeren probeer ik altijd te vermijden, ik loop dan nog liever een stukje verder :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:31

Ja,...als dat met opzet gebeurt.

Maar als iemand ergens niet goed in is dan geef je iemand de tijd.[/quote]

Ja ik dus niet als ik daar geen zin in heb. Ik doe schiet m er niet altijd voor hoor, maar als mensen irritant moeilijk staan te doen en ik heb geen zin om lang te wachten, ja zoek het dan maar uit

@Nollie. Ook ik, als ik in mijn eentje ben, ben verkeer. :D
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 06-02-15 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:32

MarlindeRooz schreef:

En als je je rijbewijs hebt is je eerste auto straks een crappy auto'tje van 20 jaar oud zonder stuurbekrachtiging en al helemaal zonder sensor en blijkt dat je dus helemaal niet kunt parkeren :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:33

Goof schreef:
MarlindeRooz schreef:

En als je je rijbewijs hebt is je eerste auto straks een crappy auto'tje van 20 jaar oud zonder stuurbekrachtiging en al helemaal zonder sensor en blijkt dat je dus helemaal niet kunt parkeren :+

Nee de komende paar jaar is de eerste auto een toyota aygo en een citroen c5, automaat :# (niet zo'n oude maar een vrij nieuwe, 3 jaar oud ofzo) en beide heb ik al ingeparkeerd. Wij hebben een eigen parkeervak op de oprit namelijk Waar je in moet draaien. ;)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 06-02-15 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:34

Achteruit parkeren is prettiger... maar als je dan niet je boodschappen in de auto kunt doen, is het toch niet zo handig :Y) vandaar dat ik altijd vooruit in parkeer.

Schuifdeuren zijn echt geniaal als je kids hebt. Snap niet dat die niet standaard zijn... Geen opgepast dat je deur de buurauto raakt als je je kids erin manouvreerd...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:38

Riddershow schreef:
Achteruit parkeren is prettiger... maar als je dan niet je boodschappen in de auto kunt doen, is het toch niet zo handig :Y) vandaar dat ik altijd vooruit in parkeer.

Schuifdeuren zijn echt geniaal als je kids hebt. Snap niet dat die niet standaard zijn... Geen opgepast dat je deur de buurauto raakt als je je kids erin manouvreerd...

2 x mee eens.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:39

Ik heb een overbuurvrouw die een eigen garage + parkeerplek achter het huis heeft. Maar nee, mevrouw moest persé voor haar raam staan.. vanzelfsprekend dus ook ons raam, want wij wonen recht tegenover haar. Als wij met onze auto weg gingen, stond zij na thuiskomst altijd op onze plek. Zelfs als ze al thuis was voordat wij vertrokken en de auto dus al geparkeerd stond. Dan kwam ze gewoon naar buiten om de auto een stuk naar voren te rijden.. -O-

Nu hebben we geen auto meer dus geen last meer van haar :+

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:40

Wij wonen in een straat met een kerk, dus elke zondag staat de straat volledig vol met de auto's van mensen die naar de kerk gaan. Geen probleem, we kozen er zelf voor daar te wonen en het is maar 1 dag per week.

Nou kwam mijn vader een keer op een zaterdag terug van een klus in Frankrijk, met een werkbus met een grote (6m) aanhanger erachter. Die heeft hij toen voor ons huis, langs de stoep geparkeerd, hij had even geen behoefte die nog op de zaak terug te zetten. Hij blokkeerde daarmee onze oprit, maar goed, het was weekend en het is toch onze eigen oprit. Verder stond hij dus volledig legaal en niet asociaal geparkeerd, alle verkeer kan er langs. Er mag alleen maar aan 1 kant van de weg geparkeerd worden omdat de weg smal is en er dan geen auto's meer langs kunnen.

De volgende ochtend werd er aangebeld: politie op de stoep. Dat hij zijn bus daar niet mag parkeren, want hij blokkeert de auto's die langs ons huis moeten. Wat blijkt: ondanks dat zijn bus daar al de hele nacht stond, vonden een aantal kerkgangers het blijkbaar alsnog noodzakelijk om ook tegen de stoep tegenover ons huis te parkeren, waardoor er dus inderdaad geen auto's meer langs konden. Vervolgens hebben ze de politie dus naar ons toe gestuurd, want die werkbus met aanhanger was vast en zeker de boosdoener :j We hebben de politie vriendelijk uitgelegd dat die bus daar als sinds zaterdag stond en het de kerkgangers waren die fout geparkeerd stonden. Toen zijn ze naar de kerk gelopen om de eigenaars van de auto te vinden :')

We hebben weleens vaker dat we vuil aangekeken worden als wij het wagen om een auto bij ons voor neer te zetten, omdat anderen (voornamelijk de buren :+ ) dan dus niet tegenover ons kunnen staan. Is ook niet nodig, er zijn meer dan voldoende parkeerplaatsen, behalve op zondag.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:41

Ik heb door een stelletje asshole-parkers een ongeluk gehad :')

Stond op een 3 plaatsige parkeerplaats. Ik stond in het midden.
Degene naast mij vonden het erg grappig om hem 15cm van de mijne af te zetten (yup vraag me niet hoe ik erin ben gekomen).
Het was een enorm smalle straat, dus de draai zou ik net halen. Had een of andere OET besloten dat ie zn auto wel kon fileparkeren recht achter mij. Vertaling: NOPE. Ik haalde het net niet, oeps :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:42

@riddershow, Gewoon achteruit parkeren tegen het looppad aan, kun je makkelijk achterin komen, hoef je niet eens de straat op met je kar! Maarja die plekjes zijn wel vaak bezet helaas.

Die schuifdeuren lijken me ook handig! Vond dat best gaaf bij die peugeot duizendnogwat, maar verder nooit ergens gezien behalve bij die busjes. Ik hou van kleine auto's :Y)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:45

MarlindeRooz schreef:

Ik kwam laatst een HELE dikke audi tegen, zo'n jeep achtige. Dat was ook een lesauto. Als je daarmee kan inparkeren dan parkeer je alles in. _O_

En onze garage daar past onze toyota aygo al nauwelijks in. Hij is gebouwd op een klein fiatje van 30 jaar terug. -O-

Ik denk dat onze citroen er alleen op de zijkant in past. :=

Valt me juist op dat vaak die heule dikke auto's ruk ingeparkeerd worden, zeker hier in Oud Zuid met al die PC Hooft trekkers. Maargoed :').
Ik rij in 'n suzuki swift(je) en die krijg ik werkelijk overal in of tussen geprakt. Jammer alleen dat iedereen er maar van uit gaat dat omdat er wat deuken in zitten er best een bij kan.
Dit is mijn eerste auto, mijn vader heeft destijds expres een gebutst koekblik gekocht zodat ik lekker kon oefenen.
Nu blijkt het wel een heel fijn autootje te zijn dus ik ben er zuinig op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:48

Ik vind achteruit inparkeren niet fijner, maar ik vind vooruit uitrijden eigenlijk ook niet fijner. Dus lekker vooruit erin, achteruit eruit :)

Een plekje voor iemands neus wegpikken zou ik echt niet doen. En hoe ongeduldiger de omgeving wordt, hoe meer druk mensen voelen, en hoe langer het gaat duren.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:01

Oh ja; daar wilde ik ook nog op reageren. Degene die mijn plek snel inpikt omdat ik in zijn/haar ogen te lang bezig zou zijn met in parkeren kan van mij echt een stoot tegen zijn/haar hoofd krijgen.
Dat vind ik echt een toppunt van asocialiteit; soms heb ik gewoon momenten dat het niet wil en dat ik een keer of twee (max drie) even terug vooruit moet om beter in te kunnen draaien. Kan gebeuren.

Soms verplicht wachten is helemaal niet erg, we zijn in de huidige maatschappij veel teveel bezig met van alles (liefst tegelijk) wat we allemaal op één dag moeten doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:04

Mijn buurvrouw is 75 en iemand drukte hem dus er in voor haar neus, het is een vrij bekende ommenaar die dat deed. (wethouder ofzo)

Ze is hem toen achterna gelopen, het centrum van Ommen door en heeft zo hard als ze kon verteld wat hij deed en dat het asociaal was. _O_
Heel Ommen kon mee genieten. _O-

Jammer dat ik daar niet bij was...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:14

Dat heb ik nog nooit mee gemaakt dat iemand m'n plekje snel in pikt, als ie dat zou doen zou ik mn auto er zo voor zetten dat ie er niet uit kan :+

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:36

Morrie schreef:
een dorp verderop loopt een gepensioneerde fotograaf de hele dag foto's te maken van foutparkeerders en hij zet ze op internet.
Helaas heeft hij een uitgesproken hekel aan Landrovers en hun eigenaren, dus ik vermijd dat dorp als de pest, erg jammer, want ze hebben de beste Appie van Noord Holland ;(

Als je gewoon normaal parkeert is er niks aan de hand hoor :Y)
Alleen beetje jammer dat er vaak file is bij de ah, maar ik prop de landrover overal tussen. Vind de blikken van mensen altijd wel grappig, ben niet zo groot en zie er uit als 16 :')

Hahaha die link is leuk :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 23:44

Goof schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zijn die autootjes nog te koop dan? :D

Mijn lesauto had overigens geen sensoren, of ze stonden gewoon uit :P Wel verstandig opzich...
Mijn ouders hadden ze wel, dus ik ging er vanuit dat ik het toen ik drie jaar later mijn eigen karretje kocht het niet meer kon. Het tegendeel was waar, ik roetsjte zo overal weer in.
Overigens gewoon stuurbekrachtiging hoor :)

Zonder is wel verstandiger, als die krengen kapot gaan ben je een vermogen kwijt. :+