Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
0000 schreef:Ik zou deze brief zeker niet versturen. Ik vind dat je véél te veel de schuld op je neemt en veel te veel redenen/excuses zoekt voor de dader. Ik ga er vanuit dat iemand die dit kan doen, niet helemaal normaal functioneert en niet redeneert op dezelfde manier als jij of ik. Ik zou eerder bang zijn dat hij dit als vrijbrief ziet om het nog eens te doen, dan dat je hem ermee raakt.
Voor alle duidelijkheid, ik vind het heel erg voor je wat er is gebeurt en vind je ontzettend dapper dat je in zo'n situatie nog rekening houdt met wat een aangifte voor anderen zou kunnen betekenen. Je mag best jezelf wat meer voorop stellen daarin. Alleen is, naar mijn mening, dit niet de manier.
Ik heb niets vergelijkend meegemaakt, maar weet heel goed hoe het is omdat te denken dat het jouw schuld is. Mocht er je ooit iets op het hart zitten, schroom je niet om een PB'tje te sturen dus!
tamary schreef:![]()
Na het lezen van al je posts hier, zeg ik doe aub aangifte! Niet enkel om het verleden en eventuele andere slachtoffers, maar ook om jouw veiligheid nu. Overleg anders met de politie om de incest er eerst uit te laten en enkel nu een zaak te maken van de doodsbedreigingen. Moet je dan nl om hulp vragen (112 oid) omdat opa iets doet is er al wat bekend en geloofd men jouw ipv opa. Aangifte zet ook de poort naar hulp open en ook dat heb je nodig.
.