Brief aan verkrachter, vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:24

Wat ik uit je brief lees is vooral nog veel onzekerheid en angst. Het lijkt me daarom niet verstandig om hem te versturen, ik denk dat die man alleen zoiets heeft: Ah mooi ik heb de controle nog over haar, alleen hoeft ze geen praatjes te krijgen. Natuurlijk weet je niet hoe zo iemand reageert, maar ik denk dat je het beste juist het roer kunt omgooien en ik weet zeker dat je echt WEL terecht kunt bij je vrienden en ouders of familie. Als je dat zelf niet aandurft is het zeker een idee een hulpverlener te vinden, misschien gewoon via je huisarts (Da's het makkelijkste en die heeft zeker een goed iemand voor je). Dan kunnen jullie het evt samen doen of kan je hulpverlener je erbij helpen om het in stappen te doen. Ook al durf je op dit moment geen aangifte te doen.... het zou wel het beste zijn uiteindelijk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:25

Bestaat er bij de politie dan niet iets als een getuigenbeschermingsprogramma? Sowieso is er altijd de slachtofferhulp, en als je hiervan aangifte doet en zulk hard bewijs kan aanbrengen lijkt mij dat er meteen actie ondernomen wordt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:28

Wat heftig TS, ik wens je veel sterkte. En ik zou ook aanraden zo snel mogelijk naar de politie te gaan, daar zijn ze speciaal voor opgeleid. Een wiel raakt echt niet zomaar los lijkt mij.
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.politie.nl/themas/zedenmisdrijven.html
Zoals ik begrijp heb je nog bedenktijd of je daadwerkelijk aangifte doet, tot die tijd weet de dader dus nog van niets. Zo kan je goed nadenken over je beslissing en de politie kan je daar ook bij helpen.

kiki1976

Re: Brief aan verkrachter, vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:46

Poeh wat zit jij in een achtbaan van emotie's en wat moet dit ongelooflijk moeilijk voor je zijn.
Vergeet niet dat jij dit nooit maar dan ook nooit verdient hebt of uitgelokt! Dit is NIET jouw schuld.

Mocht je het erg moeilijk vinden om erover te beginnen tegen je vader of moeder, maar laat anders de brief die je geschreven hebt open en bloot op je kamer slingeren.
Ik als moeder van oa een dochter hoop dat mocht ze ooit in zo'n situatie terecht komen dan hoop ik juist dat ze het me wel verteld, zodat ik haar hierin kan helpen, een arm om haar heen. Een schouder om op uit te huilen, een oor die naar haar luistert als is het 10000 uur achter elkaar.

De brief zou ik persoonlijk niet versturen, want ben bang dat hij dan juist denk macht over jouw te hebben.
En zolang hij dat denkt blijft dit ook zo doorgaan. En dit is iets wat gestopt moet worden. Zeker gezien het feit dat er nu dingen gebeuren met je auto die niet van zelf gebeuren.

Ook raad ik je aan om met L te praten, vraag waarom ze niet meer wilde logeren daar.
Want wie weet zit ze in hetzelfde schuitje als jij.

Verder zie ik hier heel veel goede tips en steun berichten voorbij komen van een hele hoop lieve bokkers. Ik hoop dat ze je hiermee helpen om nu de juiste wegen te bewandelen.
Want uiteindelijk kom je hier sterker uit.

Verder wil ik je een hele dikke knuffel geven.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:53

0000 schreef:
Ik zou deze brief zeker niet versturen. Ik vind dat je véél te veel de schuld op je neemt en veel te veel redenen/excuses zoekt voor de dader. Ik ga er vanuit dat iemand die dit kan doen, niet helemaal normaal functioneert en niet redeneert op dezelfde manier als jij of ik. Ik zou eerder bang zijn dat hij dit als vrijbrief ziet om het nog eens te doen, dan dat je hem ermee raakt.

Voor alle duidelijkheid, ik vind het heel erg voor je wat er is gebeurt en vind je ontzettend dapper dat je in zo'n situatie nog rekening houdt met wat een aangifte voor anderen zou kunnen betekenen. Je mag best jezelf wat meer voorop stellen daarin. Alleen is, naar mijn mening, dit niet de manier.

Ik ga me hierbij aansluiten, het is verschrikkelijk wat er gebeurt TS maar bang maken ga je deze persoon er niet mee.
Ik weet niet of je iemand in vertrouwen heb genomen om het hierover te hebben, maar ik zou de opzet anders neerzetten.

Je zegt in je brief "Het spijt me dat ik besta." Om het even heel bitter en hard te zeggen, dat mag niet! Hij/zij is degene die hier de fout begaat. Ik weet zelf ook hoe lastig het is, maar het is absoluut niet jouw schuld. Jij zit daarmee in je hoofd omdat je ook psychisch eigenlijk 'verkracht' wat verschrikkelijk is.

Ik zou het voor nu houden op brieven voor jezelf schrijven en nog niet versturen, puur om alles op een rijtje te zetten. Je brief moet uitstralen, hier ben ik; alles wat jij hebt gedaan is absoluut niet oké!; ik mag er zijn; het is niet mijn schuld. Boosheid mag daar best aan de pas komen. Vooral omdat je wilt dat zijn/haar gedrag stopt.

In ieder geval heel veel sterkte TS en mijn PB box is altijd voor je open. :(:) Ik heb niets vergelijkend meegemaakt, maar weet heel goed hoe het is omdat te denken dat het jouw schuld is. Mocht er je ooit iets op het hart zitten, schroom je niet om een PB'tje te sturen dus!

anoniem4215

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 22:15

Krijg wel steeds meer de neiging om naar de politie te gaan, maar het feit dat het mijn opa is houdt me gewoon tegen.. Wat hij ook gedaan heeft, het blijft de vader van mijn vader. Dat ik hem niet meer hoef te zien wil niet zeggen dat het zijn vader niet meer is. Maar het ziet er inderdaad naar uit dat het uit de hand gaat lopen ja.. Weet het echt even niet zo goed meer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:19

Ondanks dat het je opa is toch naar de politie gaan. Wat hij doet is strafbaar.

Heeft jou vader een zus?
Want die zou je ook eens kunnen vragen hoe haar vader was?
En wie weet wat hij je vader heeft aan gedaan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 05-02-15 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:21

Lieve TS, ga ajb wel naar de politie! Wat jouw opa heeft gedaan kan niet. Ook al is het de vader van je vader, hij heeft misbruik gemaakt van zijn positie tov jou..
Hier mag hij niet ongestraft mee weg komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:22

Ik snap heel goed dat dat alles heel moeilijk maakt. Toch mag dit gewoon niet... niet bij jou maar ook bij niemand anders.

Kun je niet met de politie bellen, puur om te informeren? Je kan gewoon je verhaal doen bij ze en uitleggen waar je knelpunten zitten m.b.t. je familie. Ik durf te wedden dat zij je hierin goed kunnen adviseren en begeleiden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:32

Ik lees vanaf het begin al mee.
Allereerst heel veel kracht gewenst! Wat je hebt meegemaakt en mee maakt is niet niks!

Ik zou zelf eerst met je ouders praten. Zij kunnen je helpen en steunen wanneer je naar de politie gaat. Het is niet niks om dat alleen te doen.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:33

Jeetje heftig dit!

Zo snel mogelijk met je ouders praten en naar de politie toe!

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:37

Zit met tranen in me ogen dit te lezen, bij mij zijn nu ook dingen die langzaam naar boven komen.

Wat ik je wil zeggen is wacht nog even met de brief te sturen. Er staan dingen in die niet kloppen. Jij hebt niks fouts gedaan... Jij hebt er niet voor gekozen dat hij je is gaan verkrachten... Niks is jou schuld.
Wat ik je aanrad, hoe moeilijk ook is het je ouders te vertellen, het gaat je als je goede banden hebt met je ouders je opluchten dat je het eindelijk hebt verteld. Wat ik je ook aanraad is ga naar een arts vertel klein beetje je verhaal en vraag of je verwensing mag naar psycholoog... Zij kunnen je namelijk ook helpen... En als je daarna wat dingen beetje plaatsje hebt kunnen geven kan je kiezen om er misschien wel werk van te maken( wie weet wie hij nog meer nare dingen aandoet, en er misschien voor bezorgt kan worden dat hij stopt) en als je dat niet wilt een brief kan sturen, dan weet ik zeker als je hulp hebt gehad dat de brief er anders uit komt te zien.

Sterkte met alles. :(:)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:38

Opa of geen opa..
Hij heeft een misdrijf begaan, en misschien niet eens alleen bij jou.
Jou ouders zouden slechte ouders zijn als ze niet zouden begrijpen dat je aangifte doet. Ik weet zeker dat ze er volledig achter staan als ze weten wat hij gedaan heeft.

Het zou toch van de zotte zijn om vanwege die reden geen aangifte te doen.
Als je man je verkracht kan je ook niet zeggen.. het is de vader van mijn kinderen dus laat ik hem maar niet aangeven. Met de gevolgen dat hij jou kinderen ook gaat misbruiken misschien. Het kan een hoop slachtoffers bespaard blijven, deze mensen zijn ziek.

Kies voor jezelf TS.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:45

Heftig meid jeetje
Jij hebt een zus of niet.
Is ze toevallig ook geen slachtoffer
Onderneem stappen politie doet hier snel wat aan zeker als jij bedreigd word en je dit misschien zwart op wit via de mail hebt staan en vertel van je auto.
Heel veel succes

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:46

Kies voor jezelf! Zolang jij niks doet verandert er ook niks! Neem de touwtjes in handen. Dit moet afgelopen zijn!

Je bent een hele sterke meid! Door al deze ellende alleen te dragen! Je bent al veel te lang sterk geweest. Het is tijd om om hulp te vragen. Leg thuis je situatie uit zodat zij je kunnen helpen met de volgende stappen.

Heel veel sterkte TS!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:50

sterkte ts! Wie het ook is niemand heeft het recht om jou dit aan te doen! Heel veel sterkte en laat je niet nog verder kapot maken!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:56

Ook al denk je nu dat je het nooit moet doorvertellen, dat je het nu wil doorgaan met je leven... ga alsjeblieft met een speciaal team van de politie praten... die kunnen je echt serieus helpen en je hebt echt hulp nodig. Anders ga je er later alleen meer en meer last van krijgen, ik ben ook zo'n persoon die nooit iets heeft verteld en ik had ook zoiets van "ik ga door met mijn leven, heb het nooit meer over die jaren" geloof me dat dat er later veel erger in gaat hakken en je dan echt veel meer moeite ermee hebt om verder te gaan.
Dus mijn advies; ga alsjeblieft nu door dat zwarte gat van ellende ook al wil je het nu niet. En zeker die brief niet zo sturen.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:04

Wow, wat een heftig verhaal TS! En wat loop jij al veel te lang met deze zware last. Heel dapper van je door dit topic te openen. Dat is al een eerste stap! En fijn te lezen dat je nu al in begint te zien dat je hier iets mee moet doen.

Het lijkt mij verstandig dat je zsm je ouders inlicht. Ga hier niet langer alleen mee rondlopen! Je loopt nu echt gevaar! Heb je een goede band met je ouders? Laat desnoods de brief lezen die je hebt geschreven. Het zal voor jullie allemaal heel moeilijk zijn, maar het zal uiteindelijk de stap naar de 'oplossing' zijn. Natuurlijk zullen je ouders ontzettend veel verdriet krijgen bij het horen van jouw verhaal, maar het zal ze nog vele malen meer pijn doen als ze er later achter komen dat jij het nooit hebt durven zeggen tegen ze. Geloof me, als ouders zijnde wil je heel maar dan ook heel graag dat je kinderen je alles vertellen.

Het is natuurlijk hartstikke rot dat het in dit geval je opa betreft. Vreselijk... Kan ik uit je verhaal opmaken dat je ouders nog veel contact met je opa hebben? Want dat betekent dat hij dus ook veel in jouw leven aanwezig is? Dat is ondragelijk voor je!

Tevens weet je niet wat deze man nog meer heeft gedaan bij andere meiden. Of nog steeds doet. Hij moet gewoon gestopt worden! Hij mag niet nog meer levens stuk maken!

Ik hoop echt heel erg dat je je eigen geluk, welzijn en veiligheid (!!) nu voorop gaat stellen. Er moet iets gebeuren voordat jij verder kan met je leven. En volgens mij ben jij een hele sterke meid die nog een hele toekomst voor zich heeft! Het zal een lange weg zijn, maar ga ervoor. Je kan het!

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:07

Jeetje TS...wat een verhaal meid! Maar zoals mijn voorgangers ook al zeggen. Ga er mee naarde politie doe aangifte. Dit kan zo niet. Het kan 101x je Opa zijn...dan nog heeft ie de handen thuis te houden! Meid heel veel sterkte! :(:)

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:11

Als je een brief wilt sturen, mijn zegen heb je.

Maar, in deze brief sta jij als slachtoffer en je stelt kritische vragen. Op zich niks mis mee. Je bent dan misschien slachtoffer geworden, maar het is niet jouw schuld. En als je vragen stelt, wekt dat mogelijk een reactie op. Ik ken de situatie niet, maar probeer zelf in te schatten of deze persoon niet té fel zal gaan reageren.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:12

Geef deze man aan. Je kan altijd je aangifte terug trekken, maar hoe fijn zal het zijn dat jij niet meer bang hoeft te zijn?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:32

Lieve TS ga alsjeblieft met je verhaal naar je ouders toe. Daar zijn je ouders voor, ook al is er familie in het spel!

Dan nog een persoonlijk vraagje.. Je bent nog jong en de helft van je leven verkracht. Weet je zeker dat je er geen lichamelijk probleem aan hebt over gehouden? Anders is een bezoekje aan de huisarts een van de volgende stappen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:38

:(:)

Na het lezen van al je posts hier, zeg ik doe aub aangifte! Niet enkel om het verleden en eventuele andere slachtoffers, maar ook om jouw veiligheid nu. Overleg anders met de politie om de incest er eerst uit te laten en enkel nu een zaak te maken van de doodsbedreigingen. Moet je dan nl om hulp vragen (112 oid) omdat opa iets doet is er al wat bekend en geloofd men jouw ipv opa. Aangifte zet ook de poort naar hulp open en ook dat heb je nodig.

Die brief schrijven is voor jouw zelf belangrijk, maar versturen? NEE. Je stelt jezelf kwetsbaar op en dat hij dat niet waard is heeft hij al bewezen.

Elk mens heeft het recht zijn eigen grenzen te stellen. Jouw lijf, jouw regels. Ik heb van een zelfverdedigings instructeur begrepen dat excuseren, wegcijferen, dienstbaar opstellen, anderen tevreden houden, etc. typisch vrouwelijk is en ook cultureel ondersteund. Jezelf beschermen, grenzen stellen en stomweg, vasthoudend NEE zeggen voelt dan verkeerd. Dat is ongezond en zelfs gevaarlijk. Je bent net zo vrouwelijk, zo niet meer door je grenzen te bewaken en jezelf te zien als waardevol.

Schrijf eens een tegenovergestelde versie van de brief in je OP? Een waar je echt goed boos wordt (scheldwoorden toegestaan), want dat mag je toch minstens wel eens worden als er zo gruwelijk over je grenzen heen gegaan is.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:43

tamary schreef:
:(:)

Na het lezen van al je posts hier, zeg ik doe aub aangifte! Niet enkel om het verleden en eventuele andere slachtoffers, maar ook om jouw veiligheid nu. Overleg anders met de politie om de incest er eerst uit te laten en enkel nu een zaak te maken van de doodsbedreigingen. Moet je dan nl om hulp vragen (112 oid) omdat opa iets doet is er al wat bekend en geloofd men jouw ipv opa. Aangifte zet ook de poort naar hulp open en ook dat heb je nodig.

Dit inderdaad. Wij hebben ook aangifte gedaan na een inbraak, na de tweede inbraak kregen wij een code die we door moesten geven als wij 112 belde zodat alle politie in de omgeving direct wist waar het over ging en gelijk onze kant op kon komen. Ook hebben ze ons slachtofferhulp aangeboden.

Gezien de bedreigingen etc lijkt me het echt wel dat ze het serieus nemen en jou echt wel gaan/willen helpen.

Sterkte met alles TS! :(:)

anoniem4215

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 23:52

Ontzettend bedankt voor alle lieve woorden, pb'tjes, advies en de steun allemaal! Ik ben eruit: ik ga morgen met mijn ouders rond de tafel. Zodra zij alles weten, denk ik zeker dat ze me gaan steunen bij het doen van aangifte. Jullie hebben me in ieder geval over de streep getrokken, ik denk dat dit een goede beslissing is :).