Asociale kinderen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:01

MiReRe schreef:
Fijn dat jullie zo heilig zijn. Gefeliciteerd!

Pardon?

Nou deze reactie kan er ook wel tussen hoor!!

Nee, heilig ben ik zeker niet.
Maar kinderen, of mensen uberhaupt uitschelden is gebrek aan woorden, normen en waarden of opvoeding.
Tijd dat jij jezelf ook even een schop onder je achterste geeft!!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:31

MiReRe schreef:
Fijn dat jullie zo heilig zijn. Gefeliciteerd!

Nouja zeg!
Ik heb hier geen woorden voor, ik vind het echt een onbeschofte reactie.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:31

MWS -> LZP

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:15

"Je moeder" vind ik ook een erg rare opmerking (vooral toen ik je leeftijd zag, 37..) := waar slaat het op ?
Ik met mijn 15 zal het niet eens in mijn hoofd halen

Britta31

Re: Asociale kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:50

Ach,zoiets schiet er uit op het moment en later blijkt het toch niet zo handig te zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:06

Britta31 schreef:
Ach,zoiets schiet er uit op het moment en later blijkt het toch niet zo handig te zijn.

Zoiets schiet er helemaal niet zomaar uit. Dat schiet er alleen zomaar uit als je jezelf ook dit soort schelden hebt aangeleerd.

Mijn Bonuszoon (9) kwam gisteren ook vertellen dat in de klas gescholden werd met prutsmuts en mongool. Bij navragen mijnerzijds wist hij de betekenis niet. Ook het woord kanker heb ik ooit uitgelegd omdat mensen in zijn buurt daarmee scholden en hij niet wist wat het was. Daarna durfde hij alleen nog maar te zeggen dat iemand "k" had gezegd. Want het was zo'n erge ziekte.

Ik praat die kleine scheldende koters niet goed, maar ik denk dat het gros gewoon wat leuke woorden heeft geleerd en ze merken dat je er mensen mee kunt choqueren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:10

Wat een gemiep hier, gaat het lekker? :')
Iedereen roept weleens iets waarvan men later denkt, hmm dat was toch niet zo handig. oliebol happens.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:16

ik zeg niet dat het ok is, maar in belgië wordt op een hoop dingen om te "lachen" geantwoord met "je moeder". degene die dat poste woonde misschein ook in België?
Ikzelf gebruik dat nooit, maar echt een hoop mensen zeggen hier te pas en te onpas je moeder als respons op opmerkingen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:21

Half bokt is het natuurlijk niet met mij eens.Maar hou op met zeuren er zijn veel erger dingen in de wereld bv dood,ziekte enz.Dat zijn problemen.Sorry.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:37

Britta31 schreef:
Half bokt is het natuurlijk niet met mij eens.Maar hou op met zeuren er zijn veel erger dingen in de wereld bv dood,ziekte enz.Dat zijn problemen.Sorry.

Tja er zijn ergere dingen natuurlijk, is dat een rede om kleine problemen grote problemen te laten worden?
Ik begrijp alleen niet waarom er zo afgegeven wordt op die kinderen, die kinderen hebben zichzelf niet gemaakt hoor. Een deel van het karakter speelt er natuurlijk ook bij mee maar kinderen weten nu eenmaal niet altijd waar ze mee aan het roepen zijn, heel dom natuurlijk, maar we hebben het allemaal moeten leren, en sommige leren het thuis helaas niet.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:45

Hahaha jeetje wat een rare kinderen, ik heb 3 Meisjes van 6,10 en 12 kan me niet voorstellen dat ze zoiets zouden zeggen.
En die van mij kunnen echt wel af en toe een grote mond hebben maar nooit tegen vreemde.
Het ergste wat ze dan zeggen als ze boos zijn op iemand is jij bent stom

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:47

Ik had dr echt een emmer water over gegooid ts vet brutaal zulke kids

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:51

Vaak zijn kinderen vanuit huis uit goed opgevoed.. maar stoken ze elkaar op.
En natuurlijk heb jij alle recht daar wat van te zeggen, zeker als ze het tegen jouw hebben.
Maar natuurlijk gaat er bij hun ook een lichtje branden van zo, die reageert dat is grappig (vooral wanneer kinderen in groepjes zijn krijg je dat..
maar dat ze voor je huis staan is wel beetje 'to mutch'.. denk maar goed potje negeren.
en over die derrie en emmer gooien.. dan ben je zelf ook gewoon harstikke fout..
een goed gesprek met die kinderen waarom ze zoiets doen, en wat ze er leuk aan vinden..
wat het met jouw doet wil vaak gewoon nog helpen.. zijn geen pubers <<)
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 08-02-15 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:52

Ik weet nog dat ik toen ik klein was een keer heb geroepen dat iets me geen reet kon schelen. Boos dat mijn vader werd. Heb het niet meer in mn hoofd gehaald zoiets in zijn buurt te zeggen.
Later ga ik mijn kinderen ook zo aanpakken, een keertje kak, k*t of f*ck mag wel vanaf een bepaalde leeftijd, maar ziektes zijn uit den boze.
En wat betreft dat gedrag van de jeugd van tegenwoordig: negeren werkt niet altijd, maar een emmer water/viezigheid over hen heen gooien werkt alleen maar averechts. Dat is een mooie reactie waar wraak op genomen kan worden en hoogstwaarschijnlijk staan de ouders dan ook niet meer aan jouw kant. Gewoon die kinderen stevig bij hun oor of arm pakken en flink toespreken. Iemand moet het ze leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:53

Kindjes vinden prachtig dat ze paar nieuwe woordjes hebben geleerd. En die reactie die je ze geeft vinden ze helemaal geweldig.

De volgende keer moet je ze niet hun zin geven maar gewoon negeren. Dan is er al gauw niks meer aan.
(Of je neemt ze zelf de volgende keer in de maling. Goed zo, goed geleerd. Kun je het ook spellen?)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:56

Sommige moeders voelen zich aangesproken?

Dat er ergere dingen zijn, ja... Maar is dat een reden om te zeggen "moet kunnen".... "Joh, mijn kind heeft vandaag maar 3 kinderen in elkaar geslagen/uitgescholden wat dan ook, maakt niet uit... er zijn ergere dingen". Dat is dan ook goed te keuren of mag dat weer niet? :')

In mijn ogen blijft het gewoon een gebrek aan opvoeding. Kinderen beetpakken moet je ook weer mee uitkijken, toespreken kan, maar of het werkt.. Ik zou eerder een keer naar de ouders gaan en/of naar de basisschool waar ze zitten. Misschien dat de juf/meester de ouders kan aanspreken.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:58

Lianne86 schreef:
Sommige moeders voelen zich aangesproken?

Dat er ergere dingen zijn, ja... Maar is dat een reden om te zeggen "moet kunnen".... "Joh, mijn kind heeft vandaag maar 3 kinderen in elkaar geslagen/uitgescholden wat dan ook, maakt niet uit... er zijn ergere dingen". Dat is dan ook goed te keuren of mag dat weer niet? :')

In mijn ogen blijft het gewoon een gebrek aan opvoeding. Kinderen beetpakken moet je ook weer mee uitkijken, toespreken kan, maar of het werkt.. Ik zou eerder een keer naar de ouders gaan en/of naar de basisschool waar ze zitten. Misschien dat de juf/meester de ouders kan aanspreken.

Maar vaak gebeurt zoiets ook in groepjes, wanneer je hij/zij apart neemt zijn het hele anderen kinderen.
Was op mijn stage bij bassischool ook, in groepjes zijn kinderen heel anders dan alleen.
Sommige ouders herkennen hun kind ook nauwelijks, dat staat buiten opvoeding

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:00

Op straat kun je moeilijk een kind apart nemen? Maar snap wel de bedoeling...

In mijn ogen wel opvoeding, dat sommige hun kind nauwelijks herkennen, daar zit toch ook een stuk opvoeding in lijkt me?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:02

Lianne86 schreef:
Op straat kun je moeilijk een kind apart nemen? Maar snap wel de bedoeling...

In mijn ogen wel opvoeding, dat sommige hun kind nauwelijks herkennen, daar zit toch ook een stuk opvoeding in lijkt me?

Nee want dat heeft met erbij horen te maken, kent iedereen wel.
kinderen willen zich niet buitengesloten voelen, dus doen maar gezellig mee.
En reageren allemaal op elkaar, als de een wat zegt roept de ander bijv net even iets harder of grover.
Inderdaad je kan een kind niet apart nemen op straat.. excuus ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:11

Mjah, maar dan nog... Als ouder hoor je dat toch een beetje in de gaten te hebben en als je weet dat je kind aan zoiets meedoet... Dan zeg je daar toch ook wat van? Lijkt mij dan... Of mag ik hopen :p

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:16

Lianne86 schreef:
Mjah, maar dan nog... Als ouder hoor je dat toch een beetje in de gaten te hebben en als je weet dat je kind aan zoiets meedoet... Dan zeg je daar toch ook wat van? Lijkt mij dan... Of mag ik hopen :p

Jaa meesten ouders proberen dat ook , maar iets wat je zelf niet altijd kan checken of zien.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:22

Nee, dat is ook weer zo.. Daarom zou ik altijd naar de ouders gaan.... Laat de ouder het maar oplossen ;)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:32

Lianne86 schreef:
Nee, dat is ook weer zo.. Daarom zou ik altijd naar de ouders gaan.... Laat de ouder het maar oplossen ;)

:j :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:35

MiReRe schreef:
Ik ben net tijdens een bosrit met m'n IJslander door fietsende schooljeugd uitgescholden voor frikandel en prutsmuts.
Ik riep nog 'je moeder!' En bedacht meteen dat ik eenmaal thuis het in dit topic zou schrijven.
Suffe apekoppen.

Nou ik vind het wél terecht dat je dit terug zei.Ook ik zou zeker wat terug zeggen of doen.
Kinderen of niet,ze moete wel weten dat dit niet hoort.Als je niet reageert denken ze dat het normaal is dat ze aso dingen zeggen tegen mensen.
Toen ze mij uitscholden op mijn paard,ben ik er op af gereden.Poeslief werden ze,en ik heb gezegd dat ze hun grote mond moeten houden,dat ik de volgende keer ze omver rijd.
Of het nou mag of niet,boeit me niet,ik laat me echt niet uitschelden door een stelletje snotjong.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:36

Hier in de buurt hadden wij ook een kind dat met regelmaat de schuttingdeur opengooide. Op een gegeven moment heeft mijn vader teer op de deur gesmeerd en een paar uur later melde de ''schuldige' zich. Mijn achterbuurjongetje deed dat als hij achterop mij moeders op de fiets mee ging. Moeders was eerst boos want het kind had nogal wat onder gesmeerd maar na wat uitleg van mijn vader was wel duidelijk dat het daarmee afgelopen moest zijn. Met betrekking tot belletje lellen etc trekken we de stekker van de bel er gewoon uit. En verder doet een dreigende blik inderdaad wonderen