Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
luffwinny schreef:Maar is het verstandig mensen de voogdij te geven die je niet kent ?
luffwinny schreef:We hebben mijn zusje niet onder 4 ogen gesproken , daar kregen we de kans niet voor . We hebben haar later gebelt om te vragen of ze even uurtje bij ons wou komen maar ook dat wou ze niet en verbrak de verbinding . Ook hebben we die mensen gesproken en gezegd dat we graag even met haar wouden zijn, waarop hun zeiden ze is nog maar 15 . ( ze hoefte niks te regelen of te doen ). Volgens mij wat we hoorde is het niet mogelijk dat wij de voogddij krijgen en zij daar blijft omdat ze minderjarig is en Nederlandse nationaliteit , dan zal de voogdij naar hun moeten .
jessdaniels schreef:Allereerst gecondoleerd en veel sterkte deze tijd.
Wat een bizar verhaal! Eerlijk? Ik vind niet dat je een kind van 15 bij ouders van vrienden achter kan laten, en al helemaal niet als je die mensen zelf niet kent. Als 15 jarige ben je heel veranderlijk, en een vriendin is binnen no-time je vriendin niet meer.. zeker als je samen in een huis woont. Verder gaan bij het verhaal over vermiste papieren en je zusje die zegt dat je niet aan de levensverzekering mag komen gelijk de alarmbellen rinkelen. Ik zou haar mee naar Nederland nemen, iemand van 15 komt daar écht wel overheen.

Zoek uit hoe het zit met de vader, of die aanspraak kan maken op voogdij, en als je heel erg zeker weet dat die een slechte invloed zal hebben, hoe je haar daar tegen kan beschermen.

Maartje1990 schreef:Booster, ik ben het met een groot deel van je post eens, maar ''ze heeft niks te willen'' vind ik ook wel erg hard. Het meisje is op 15 jarige leeftijd haar moeder verloren. Dát alleen is al verschrikkelijk, maar doordat haar moeder alleen was én in oostenrijk woonde komt daar nog zóveel meer bij kijken, arm meisje heeft het al ontzettend zwaar met dat verlies en krijgt dat er ook nog bij. Daarbij (ik weet niet hoe dat precies zit) kun je vanaf 12 jarige leeftijd (deels?) zelf aangeven waar je wilt wonen in geval van voogdij. Dus ''niks te willen'' is niet helemaal waar. Maar volgens mij is het dan wel dat uiteindelijk de rechter wel beslist maar ze dat wel mee nemen? (maar het fijne weet ik daar niet van).
jessdaniels schreef:Allereerst gecondoleerd en veel sterkte deze tijd.
Wat een bizar verhaal! Eerlijk? Ik vind niet dat je een kind van 15 bij ouders van vrienden achter kan laten, en al helemaal niet als je die mensen zelf niet kent. Als 15 jarige ben je heel veranderlijk, en een vriendin is binnen no-time je vriendin niet meer.. zeker als je samen in een huis woont. Verder gaan bij het verhaal over vermiste papieren en je zusje die zegt dat je niet aan de levensverzekering mag komen gelijk de alarmbellen rinkelen. Ik zou haar mee naar Nederland nemen, iemand van 15 komt daar écht wel overheen.
Succes met het hele traject.. 
luffwinny schreef:We kunnen wel dingen gaan afspreken nu maar het lijkt ons verstandig eerst uit te zoeken wat nu mag en kan . Misschien blijkt dat gezin helemaal niet geschikt ?