Groot leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:07

Ik heb korte tijd een relatie gehad met een 9-jaar oudere man. We hebben het ontzettend leuk gehad, maar de verliefdheid ging voor mij nooit over in 'houden van' dus zijn we uit elkaar gegaan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat we ook wel heel andere doelen in het leven hadden, hij was klaar voor kinderen bijvoorbeeld. We lagen erg ver uit elkaar, ik denk niet dat het had kunnen werken.

Mijn huidige vriend is 4 jaar ouder, maar daar merk ik niks van, zelfs na de 3 jaar dat we samen zijn lijk ik juist de 'oude taart' :')

Belangrijkste is dat het voor jou goed voelt en dat jullie samen op één lijn liggen vind ik.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:20

Ik ben 28 en mijn vriend is 50. Hij heeft twee kinderen, één net uitwonend (21) en één inwonend bij ons (17). Tsja ineens soort van 'stiefmoeder' (klinkt zo negatief), een 'heul huishouden' en extra zorgen, maar ik moet er niet aan denken zonder mn lief.

Ik wordt ouder geschat en hij jonger, dus ach dan is het verschil weer wat minder. :+

Nee serieus; het is maar net hoe oud je geestelijk bent en wie je tegen komt.
Toekomst is wel belangrijk, met name of je partner nog kinderen wil i.r.t. jouw evt. kinderwens.

Edit; we zijn inmiddels meer dan vijf jaar samen.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:29

Ayasha schreef:
Om eerlijk te zijn... Begrijp me nu niet verkeerd, maar een lange afstands relatie is welliswaar niet eenvoudig, maar kwa leeftijdsverschil denk ik dat het juist "simpeler" is dan samen wonen. Je mist elkaar, dat is jullie grootste probleem, het gemis en elkaar moeten vertrouwen. Als je samen woont dan moet je elkaar verdragen, zowel de goede als de slechte kanten. :) De eerste maanden is het grote liefde en roze wolk (bij de ene minder dan de andere maar iedereen heeft het wel wat) maar als dat voorbij is, komt de periode dat jullie moeten gaan leren "samenleven". En IMO komen dan pas de persoonlijke verschillen naar boven. Dus ook die wat bij leeftijd horen.

Ik ben het helemaal met je eens daarin, ik denk er net zo over. Ik heb een relatie van 4 jaar gehad met mijn vorige vriend, waarvan wij 3 jaar hebben samengewoond. Je merkt de persoonlijke verschillen heel erg op dan inderdaad. Mijn ex en ik zijn uiteindelijk uit elkaar gegaan omdat we beide een andere kant op groeide en hij een nogal grote fout heeft begaan. Daarom dat ik ook vrij nuchter en toch wel alert en realistisch in mijn huidige relatie sta. Ik heb in die periode wel mezelf leren kennen en hoe ik over bepaalde dingen denk. Merkte dat ik daarvoor nog erg zoekende was. Mijn huidige vriend vult mij aan op die vlakken en daarom dat ik ook denk dat dit zeker kan gaan werken. Ik en mijn ex scheelde 5 jaar ( hij was ouder) en mijn huidige vriend en ik 6 jaar, waarvan hij dus jonger is, maar toch merk ik dat mensen daar meer moeite mee hebben dan andersom. Maakt mij overigens niks uit verder, ben super gelukkig met hem. Maar vindt het altijd wel interessant om de denkwijze van andere te weten.

ElineGC

Re: Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:35

En wat vinden jullie van meisje 15 jongen 23 meisje lijkt wel 18.
Vriendin van me heeft dat

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:42

nja ik zal nooit oordelen over iemand met een relatie met een flink leeftijdverschil... ik was 16 toen ik wat kreeg met mijn ex hij toen 25...

deze relatie heeft 4 jaar geduurd

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:49

Mijn vriend en ik schelen 11 jaar. Ik viel altijd op jongens van mijn eigen leeftijd totdat ik hem tegen kwam. En dan maakt leeftijd niks uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:54

ElineGC schreef:
En wat vinden jullie van meisje 15 jongen 23 meisje lijkt wel 18.
Vriendin van me heeft dat

Hier heb ik dan wel weer een beetje moeite mee. In mijn ogen ben je nog een kind als je 15 bent.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:58

Ik en mijn vriend schelen 5,5 jaar met elkaar qua leeftijd. Ik 17 hij 23 jaar. We hebben een half jaar <3

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:59

Mijn vriend is 21 jaar ouder als mij. Ik zou het misschien niet overdoen. Ik ben heel gelukkig met hem en ik merk dit leeftijdsverschil niet echt tussen ons. Wel krijg ik na al die jaren dat we al samen zijn (8) nog steeds commentaar hier op en ik vind dat wel vermoeiend. Ook het process van acceptatie bij de ouders verliep soms moeizaam. Ondertussen alles ok qua vrienden en familie, maar op bvb bedrijfsfeestjes neem ik hem niet mee. Gewoon omdat ik geen zin heb in bepaalde blikken en weet ik dat ik sowieso hiermee een hoop reacties ga uitlokken. Ik schaam me er niet voor zeker niet, maar ik loop er ook niet mee te koop zeg maar. Ik ben blij met het leven die we hebben en met de dingen die we al samen doorstaan hebben. Ik heb echt de liefste vriend die ik me kan wensen, maar ergens denk ik dat er wellicht ook even lieve vriendjes in mijn eigen leeftijdscategorie bestaan. Alleen ik ben op hem verliefd geworden en ik kan me na al die jaren geen ander leven inbeelden, ik heb absoluut geen spijt van mijn keuzes, maar ik ben wel realistisch, het waren misschien niet de meest doordachte :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:17

Ik heb ook altijd wel oudere vriendjes/dates gehad en mijn ouders hebben dat ook altijd wel geaccepteerd. Heb een tijdje een jongen (was ook nog wel echt een jongen) gedate die 12 jaar ouder was dan ik. Nou ben ik wel snel volwassen geworden en woon ik al twee jaar op mezelf, ben bezig met mijn derde studie. Het is niet dat ik nog thuis woon.

Op de middelbare school waren er ook altijd van die meisjes die dan 15 waren en vriendjes van in de 20 hadden, daar heb ik wel altijd een beetje een allergie voor gehad. Voor zo'n jonge meid betekent zo'n relatie heel veel (je zal hoogst waarschijnlijk veel 'eerste keren' hebben met zo iemand) terwijl het voor zo'n jongen vaak een heel stuk minder betekent. Je zal niet de eerste relatie zijn en je zal ook niet de laatste zijn. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je qua verwachtingen op dezelfde lijn ligt. Als jij 22 bent en je gaat voor iemand die bijna 50 is dan zou dat heel leuk kunnen werken als zijn verwachtingen van een relatie laag liggen. Want ben jij wel klaar om te gaan trouwen en kinderen te krijgen? Vergeet er daarbuiten niet rekening mee te houden dat tegen de tijd dat jullie kinderen gaan studeren de man tegen de 70 aanloopt.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:31

Ik ben 26 en mijn verloofde 43. Als je me dat een paar jaar terug had verteld had ik je vierkant in je gezicht uitgelachen.
Mijn vriend is nooit getrouwd geweest, geen kinderen ofzo dus dat maakt het wellicht iets makkelijker. Je zou m zijn leeftijd ook nooit geven, eerder die 2 cijfers omgekeerd.
We zijn zielsgelukkig dus ach, wat maakt het ook eigenlijk uit. :)

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:17

Met mijn ex scheelde ik 5 jaar (ik 15, hij 20 toen we iets kregen)

Met mijn huidige vriend 10 jaar (ik 18, hij 28 toen we iets kregen)

Met mijn ex merkte ik t zeker, hij begon met werken terwijl ik nog op de middelbare school zat, dat soort dingen.

Met mijn huidige vriend heb ik t verschil eigenlijk nooit gemerkt, kwam erachter de avond voor onze eerste date en heb daarom destijds bijna gecancelled. Ik had hem n jaar of 5 jonger geschat en hij mij n jaar of 5 ouder, nu zijn we 2,5 jaar verder en heb ik eigenlijk nooit echt iets gemerkt van ons leeftijdsverschil.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:32

Ook ik scheel heel wat jaren met mijn man en idd zijn er mensen (geweest, heb ze uit mn leven gebannen ;)) die daar een probleem mee hadden.
Ik zeg altijd maar zo dat niemand anders naast hem wakker hoeft te worden behalve ik en het dus ook niemand iets aan gaat.

Wij zijn nu 8,5 jaar getrouwd en hebben het prima naar ons zin saampies.

Pbbox staat eventueel open ;)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:43

Hier 1 van 31 mijn man 61 durf er voor uit te komen niet tevreden move zeg ik dan :evaw: mensen die het er niet mee eens zijn dan he.
Hoe dat kwam ik was 19 jaar op en dag gooide me stiefvader me buiten daar sta je dan in de zomer nacht die grrr -:(- als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik was dakloos zwierf 2 weken rond had wat spaargeld en hij gaf me een dak boven me koppie.
Nou en wat wilde ik nog meer een eigen paard toen kreeg ik een paardje.
Mijn Familie kan heel ver de noordzee op die intereseren me niks.
En ts doe gewoon wat je hart je ingeeft het is jou leven en daar beslis jij over.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:48

Loveskary schreef:
Hier 1 van 31 mijn man 61 durf er voor uit te komen niet tevreden move zeg ik dan :evaw: mensen die het er niet mee eens zijn dan he.
Hoe dat kwam ik was 19 jaar op en dag gooide me stiefvader me buiten daar sta je dan in de zomer nacht die grrr -:(- als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik was dakloos zwierf 2 weken rond had wat spaargeld en hij gaf me een dak boven me koppie.
En ts doe gewoon wat je hart je ingeeft het is jou leven en daar beslis jij over.

Inderdaad dat dus +:)+

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:51

easygoing schreef:
Loveskary schreef:

Inderdaad dat dus +:)+

Nu ik eraan denk heb ik echt liever iemand die lief is hij is lief klungelt niet zuipt niet.
Is ook paardengek :D :D dus perfect alleen hij rijdt niet :o is ooit eens van een shet gevallen haha zo komisch maar voor iedereen volg je hart en je familie die het er niet mee eens is gewoon naar een andere planeet wensen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 03:21

Hahaa hier precies hetzelfde alleen is hij nu wel aan het rijden geslagen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:51

Loveskary schreef:

Ongeacht de leeftijd maar dat voelt voor mij dan als omkoperij :')

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:59

Hier 7 jaar verschil, ik ben 22 mijn man 29. Ik zit nog op school en hij werkt maar dat vinden we helemaal niet raar :n .

Leeftijd is tot op zekere hoogte maar een getal. Ken iemand die is mijn leeftijd en heeft een man van 36, dan denk ik bij mezelf tja wat zie je erin maar als jij gelukkig bent met die gene wie is een ander dat om dat geluk stop te zetten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:03

betadine schreef:
Mijn vriend is 21 jaar ouder als mij. Ik zou het misschien niet overdoen. Ik ben heel gelukkig met hem en ik merk dit leeftijdsverschil niet echt tussen ons. Wel krijg ik na al die jaren dat we al samen zijn (8) nog steeds commentaar hier op en ik vind dat wel vermoeiend. Ook het process van acceptatie bij de ouders verliep soms moeizaam. Ondertussen alles ok qua vrienden en familie, maar op bvb bedrijfsfeestjes neem ik hem niet mee. Gewoon omdat ik geen zin heb in bepaalde blikken en weet ik dat ik sowieso hiermee een hoop reacties ga uitlokken. Ik schaam me er niet voor zeker niet, maar ik loop er ook niet mee te koop zeg maar. Ik ben blij met het leven die we hebben en met de dingen die we al samen doorstaan hebben. Ik heb echt de liefste vriend die ik me kan wensen, maar ergens denk ik dat er wellicht ook even lieve vriendjes in mijn eigen leeftijdscategorie bestaan. Alleen ik ben op hem verliefd geworden en ik kan me na al die jaren geen ander leven inbeelden, ik heb absoluut geen spijt van mijn keuzes, maar ik ben wel realistisch, het waren misschien niet de meest doordachte :P

Dat komt op mij toch helaas echt over alsof je je er over schaamt. :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:50

Hmm ik weet het niet, vind het echt afhangen van je leeftijd en levensfase.
Met een leeftijd rond de twintig vind ik 6 jaar verschil al veel.

Terwijl wanneer je 30/40 bent het al snel meer richting 10-15 jaar kan gaan.

Ik zal echter niet heel enthousiast reageren als een vriendin mij zou vertellen dat ze een relatie met iemand van zeker 10 jaar ouder had.. Het heeft iets... uhm.. vreemds.
Kan aan de ene kant begrijpen waarom je als vrouw voor een oudere man zou gaan, geborgenheid, serieus genomen worden enzo... maar andersom, wat moet je als volwassen vent met iemand die minstens 10 jaar jonger is??? Ga me dan echt afvragen waar het mis is gegaan.

Verschillen boven de 20 jaar daar zet ik enorme vraagtekens bij, dan had het bijna je ouder kunnen zijn...

Natuurlijk is dat maar mijn mening en weet ik ook dat het niet aan mij is om erover te oordelen, maar toch kan ik het niet helpen dat ik er een vreemd gevoel bij krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:59

Hm, maar ik zie hier ook meiden van onder de 18 met een vriend van boven de 20 voorbij komen, dat vind ik toch wel best heftig en ook wel vreemd eigenlijk. Ik ben 19 en hoewel ik niet zo snel een relatie zou willen met iemand van m'n eigen leeftijd, zou ik mezelf ook niet met iemand die veel ouder is zien. Ik ben redelijk volwassen en serieus (ik woon op m'n 19e alleen in het buitenland en werk fulltime) maar kan tegelijkertijd ook nog heel impulsief, spontaan en... jong zijn. Ik ben 19 en mijn vriend is 21, dat vind ik eigenlijk perfect. Hij zit wel in dezelfde fase als ik, is serieus en ambitieus maar kan ook net als ik nog heel erg studentikoos (om het maar even zo te zeggen) zijn :)

Maar goed, als je allebei al iets ouder bent denk ik dat op zich prima kan werken. Ligt ook heel erg aan de person en de situatie denk ik.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:42

Niks omkoperij nee je leven dakloos rond zwerven doelloos de zomer is mooi om te kamperen buiten maar zon park bankje die voel je in de ochtend wel hoor.
Hij is lief moest ik dan iemand hebben die me bont en blauw slaat :o .
Me moeder kon me wel schieten ze heeft later ook op me geschoten dus dat mens liever naar pluto als het kan maar goed.
Dat sommige het niks vinden mij best en toch ken iemand die het niks vond maar nu toch ook overstag is.
Dus zeg nooit nooit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:58

Ik zou zeker niet in elke situatie zomaar een man boven je familie stellen. Dat is voor jou misschien anders maar in de meeste gevallen zal je familie toch echt het beste met je voor hebben :n

En er zit natuurlijk ook iets tussenin, alsof je enige alternatief een man is die z'n handjes niet thuis kan houden... Ik vind het een beetje een raar verhaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:06

Dan ga je uit van een goede familie. Bij mij is het simpel; degene die me dwingt te kiezen is degene die ik laat gaan. Of dat mijn man is, of mijn familie maakt geen verschil.
Nu heb ik ook niks met mijn familie.