Hoe uitgeleend geld terug krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:56

keer op keer voor de deur gaan staan
..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:17

little_birdy schreef:
keer op keer voor de deur gaan staan
..

Ze wil al niet de eerste keer voor de deur gaan staan.

colunder

Re: Hoe uitgeleend geld terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:55

Ik hoop er vanavond heen te gaan en haar een schuldverklaring te laten tekenen(of het geld te krijgen natuurlijk)
ik wil er expres savonds heen in de hoop dat haar man thuis is.
ik heb van hem nog geen reaktie gehad,ik denk dat hij niks met zijn facebook doet.

Daarna gaat een andere vriendin mij helpen met een aangetekende brief.,zij heeft nl ervaring met zulke gevallen(klanten die niet betaalden

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:15

colunder schreef:
Ik hoop er vanavond heen te gaan en haar een schuldverklaring te laten tekenen(of het geld te krijgen natuurlijk)
ik wil er expres savonds heen in de hoop dat haar man thuis is.
ik heb van hem nog geen reaktie gehad,ik denk dat hij niks met zijn facebook doet.

Daarna gaat een andere vriendin mij helpen met een aangetekende brief.,zij heeft nl ervaring met zulke gevallen(klanten die niet betaalden

Dan ondertekend ze de schuldverklaring... En dan...??? Wat wil je daarmee gaan doen dan?
En wat wil je gaan doen met een aangetekende brief???

Ik snap echt niet waarom je niet gewoon langs gaat, dingen van waarde meeneemt en zegt dat ze het terug kan krijgen als jij je geld terug hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:20

Geen schuldverklaring laten tekenen, je hebt je bewijs door je mail waarop ze aangeeft dat ze dit geld van je geleend heeft. Inderdaad gewoon heen gaan vanavond en eisen dat je je geld krijgt, heeft ze het niet thuis dan naar de pinautomaat, gewoon pootjes stijf houden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:26

Je bent het aardig aan het uitstellen colunder, Ik snap niet waarom je het steeds zo lang uitstelt..
Geef jezelf een schop onder je kont en ga naar haar toe. Weekeind is allang voorbij.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:32

Gewoon gaan vanavond! Hup! Even diep ademhalen en jezelf een zelfverzekerd kreng vinden! Schuldverklaringen...aangetekende brieven..denk je dat ze daar van onder de indruk is? Nee hoor, schuldverklaring heb je al als je mails/berichten hebt bewaard waarin ze toegeeft het geld terug te moeen geven. En een aangetekend schrijven wordt pas dreigend als je er echte gerechtelijke stappen bij onderneemt. Als ze al wat ervaring heeft met dit soort zaken zal ze zich daar ook niet veel van aantrekken.
Nee, gewoon gaan en dat ze maar maak dat ze het geld heeft, in cash of natura.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:33

Succes vanavond, ik denk dat deze dame haar slachtoffers goed uit zoekt, als het inderdaad waar is dat haar man van niets weet dan heb je een sterke troef in handen, ik hoop dat het met de tips via pb allemaal gaat lukken.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:36

TS succes vanavond! Kan je haar man niet op een andere manier bereiken dan via fb? Iemand die goed kan babbelen naar dat kamp sturen en achter het nummer van haar man komen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:53

Ik had allang deze persoon overal en nergens met naam en toenaam genoemd. En dan ook niet ophouden he, meerdere keren per dag bellen, appjes, enz. Langsgaan, enz.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:55

Succes vanavond TS!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:44

Hoe is het gegaan TS? Hopelijk ben je met geld thuis gekomen.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:48

annepaardoes schreef:
Hoe is het gegaan TS? Hopelijk ben je met geld thuis gekomen.

Dat wou ik dus ook zeggen :j
Hopelijk krijgen we snel een berichtje van je

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 00:47

Ja, ik ben geweest.
Haar man wist dus helemaal van niks.
Hij was echt helemaal aangedaan.
Ze zitten in de schuldhulpverlening en als ze er achter komen dat zij geld geleend heeft ,raken ze alles kwijt.
Hij zat er echt helemaal door heen.
Heeft mijn verhaal geen moment in twijfel getrokken,en zei dat er vanavond nog wel even met haar gesproken zou worden.
Elke keer als zij erdoor zat te schreeuwen zei hij "hou jij nou maar je kop, wij hebben het er vanavond nog over"
De afspraak is nu dat haar man en ik het samen regelen.
Hij probeert van hun weekgeld elke week wat te sparen zodat hij mij elke maand rond de 50 euro kan terug betalen.
Ik heb zijn 06 nummer gekregen en morgen zou ik hem even appen.
Ik had echt met die man te doen,bij hem was het echt geen toneelspel,zat bijna te huilen van ellende.
Ik heb nu goede hoop dat ik mijn geld terug ga krijgen,al zal het wel even duren voor ik alles terug heb.

Ik ben benieuwd hoe het nu tussen hen verder zal gaan.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 02:01

colunder schreef:
Ja, ik ben geweest.
Haar man wist dus helemaal van niks.
Hij was echt helemaal aangedaan.
Ze zitten in de schuldhulpverlening en als ze er achter komen dat zij geld geleend heeft ,raken ze alles kwijt.
Hij zat er echt helemaal door heen.
Heeft mijn verhaal geen moment in twijfel getrokken,en zei dat er vanavond nog wel even met haar gesproken zou worden.
Elke keer als zij erdoor zat te schreeuwen zei hij "hou jij nou maar je kop, wij hebben het er vanavond nog over"
De afspraak is nu dat haar man en ik het samen regelen.
Hij probeert van hun weekgeld elke week wat te sparen zodat hij mij elke maand rond de 50 euro kan terug betalen.
Ik heb zijn 06 nummer gekregen en morgen zou ik hem even appen.
Ik had echt met die man te doen,bij hem was het echt geen toneelspel,zat bijna te huilen van ellende.
Ik heb nu goede hoop dat ik mijn geld terug ga krijgen,al zal het wel even duren voor ik alles terug heb.

Ik ben benieuwd hoe het nu tussen hen verder zal gaan.

Zie je nu wel dat mensen van het kamp 1000% meevallen? Stress was nergens voor nodig :)
Haar man ziet de bui waarschijnlijk al hangen dat ze alles kwijtraken. Hopelijk regelt hij het nu wel met je en wordt het opgelost en terugbetaalt.
Als zijn reactie oprecht was hebben ze vast goed ruzie gehad thuis en wordt het hopelijk snel opgelost.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:20

Tja, fijn dat die man het probleem erkend en ik hoop dat je je geld krijgt. Maar ik denk eerder dat dit korte huwelijk zijn langste tijd alweer gehad heeft. Wat zal die man balen dat hij met zo'n vrouw getrouwd is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:56

Mooi dat het goed lijkt te komen. Hou ons op de hoogte over het vervolg.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:20

Fijn TS :)

Maar arme man, je zou maar zo'n vrouw hebben _-:(

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:46

Hoe erg ook voor die man en hoe geloofwaardig ook, houd er rekening mee dat je het geld misschien wel nooit terug krijgt. 50 euro van weekgeld opsparen terwijl je in de schuldhulpverlening zit is bijna onmogelijk, daarbij zullen ze schuld niet doorgeven aan schuldhulpverlening, omdat ze dan regeling worden uitgezet vanwege het aangaan van nieuwe schulden, daarbij heb jij geloof ik als ik het goed gelezen heb, niets op papier, dus kan je zelf ook niets inleveren bij de bewindvoerder, als je dat zou willen. Met andere woorden, van een kale kip kan je niets plukken, maar wel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en ze in ieder geval door de mand is gevallen. Sterkte

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:49

Mocht TS nu nog niks krijgen na afspraak van de man kan ze zich als schuldeiser opstellen bij desbetreffende instantie.
Ze heeft wel zwat op wit dan TS nog geld van hun krijgt.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 15:18

Ik heb al onze appjes en messenger berichtjes uitgeprint liggen,en ook kopieen van mijn bankafschriften.
dus ik kan wel aantonen dat het zo is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:36

Je hebt ze in ieder geval in de tang, dan moet die man maar geld lenen van zijn volwassen kinderen. Want als ze inderdaad alles kwijt zijn als zij leent dan vraag ik me af of er nog niet meer zijn. Daarnaast zou ik willen weten hoelang ze in de schuldsanering zitten(waarschijnlijk door het akkefietje met de kas) dus kun je narekenen hoelang ze nog moeten, daarna krijgen ze weer de beschikking over hun eigen geld. En dan stond ik vooraan om eigen geld te halen.
Nu ik er over nadenk is het wel vreemd, in de schuldsanering worden toch ook je bankgegevens en alles verder strak in de gaten gehouden dus zullen ze de lening ook gezien hebben.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:47

van een kale kip kun je niet plukken..
Als zij al in de schuldsanering zitten, dan zou ik er maar vanuit gaan dat je niet op korte termijn je geld terug gaat krijgen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:53

Alleen als bedrijf zijnde kan je via de schuldhulpverlening een deel van je geld terug krijgen. Zelfs dat is al heel lastig. Als particulier trek je aan het kortste eind. Bewijs of geen bewijs, het zal niet veel uitmaken.

Hopelijk krijg je het terug ts..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:56

bekend verhaal, geef het op en leer leven met het verlies. Stap die daarop volgt is een klap sceptischer zijn met wie je wel of geen geld uitleent. Al moet ik dat laatste ook nog steeds leren gezien ik met regelmaat op m'n bek ga :\