Hoe ziet jouw make-up doekje er 's avonds uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:40

PowerReiner schreef:
Oeh als ik sommige doekjes voorbij zie komen :+
Zo zien mijn doekjes er niet eens uit als ik ga stappen.
Ik heb periodes, dan heb ik weer een paar maanden dat ik altijd make up op doe, en zo kan het ineens voorbij zijn en een paard maanden geen make up. Zo ook met oorbellen.

Als ik naar het werk ga heb ik in de make up periodes eigenlijk alleen eyeliner en mascara op. Alleen om even een lijntje te maken.

Bij stappen doe ik wel een dun laagje foundation op, maar heel weinig. Ik meng het altijd met een creme zodat ik aan een drupje of 2 genoeg heb. Zo ben ik egaal maar hoef ik mezelf niet dicht te plamuren. Ik vind dat echt zo lelijk. En vaak is het ook te zien, ook bij de echte make up artists.
Klein beetje poeder zodat het niet gaat vegen, eyeliner en mascara, beetje lippenstift. Thats it.

De fout is dat veel vrouwen de verkeerde kleur foundation gebruiken. Als je een goede foundation in de juiste kleur hebt dan is het heel mooi. Het ligt er ook aan of het een dekkende foundation is en hoe je hem opbrengt.
Als je het ziet zitten dan is het of niet goed aangebracht, goedkope rommel of de juiste kleur niet.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:48

Ik snap die witte doekjes niet?!?! Er zit toch vuil op van de hele dag, ook als je geen make-up gebruikt?

Doekjes krijg ik mijn mascara er niet mee af, dus een watje met waterproof remover. Verder compleet mascara verslaafd, als er een nieuwe uitkomt, heb ik hem binnen no time. Helaas veel missers bij, wat ze ook beloven, het klopt voor geen meter.

En inderdaad, wat er voorbij loopt met de verkeerde kleur foundation!!!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:50

Tazzey schreef:
Ik heb heel snel allergische reacties. Goedkope make-up hoef ik al niet te proberen. Een tijdje geleden een klein palletje van Essence gehaald maar direct een reactie. Ging drie dagen door het leven als kikker.
Qua oogschaduw gebruik ik eigenlijk standaard mijn Naked palletten van Urban Decay, de foundation van Dior of Sisley gaat goed. Ook de producten van Givenchy werken goed bij mij. Bobbi Brown hoef ik daarentegen weer niet te gebruiken. Ik probeer ook niet vaak nieuwe producten omdat ik eindelijk nu producten heb waar ik goed tegen kan.

Dankjewel, ik ben ook zo'n iemand die bij mijn vaste keuzes blijf. :+ Ik zal eens naar jou genoemde merken gaan kijken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:51

Ik zie maar heel zelden iemand met de juiste kleur foundation lopen. Ik kan überhaupt bij de Etos of Kruidvat niet eens slagen voor een goede kleur omdat het assortiment zo enorm beperkt is. En hoe vaak zie je geen dames de foundation op de hand smeren om te zien of de kleur past. Dat is wel de laatste plek waar je dat moet checken.
Ik breng het altijd op de kaaklijn aan want dat is, wat mij betreft, de beste plaats om het te controleren.

@Emma, your welcome. De merken die in noemde zijn wel wat duurder maar je doet ook erg lang met een product.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:54

[quote="Tazzey
De fout is dat veel vrouwen de verkeerde kleur foundation gebruiken. Als je een goede foundation in de juiste kleur hebt dan is het heel mooi. Het ligt er ook aan of het een dekkende foundation is en hoe je hem opbrengt.
Als je het ziet zitten dan is het of niet goed aangebracht, goedkope rommel of de juiste kleur niet.[/quote]

Zoals er staat heb ik het ook enorm veel bij echte make up artists gezien. Niet altijd, maar wel vaak.
Daarnaast is het een kunst het er op die manier op te krijgen zoals jij het zegt. Op die manier is het inderdaad mooi, maar het gros van de mensen kan dat niet, ik incluus, en dan is het gewoon niet mooi. Heel vaak zie ik iemand van een afstandje en dan denk ik; mooie meid zeg, maar dan komt ze dichterbij en denk ik, gets nee.

Hoeveel make up iemand gebruikt, moeten ze lekker zelf weten. Iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt. Alleen vind ik het zo'n gemiste kans als je er juist lelijker op wordt door de zwaar mislukte foundation.

Tazzey

Re: Hoe ziet jouw make-up doekje er 's avonds uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:58

Wat vind je moeilijk aan het aanbrengen van een foundation? Het kan op verschillende manieren. Als je het ziet zitten is het niet goed gedaan, ook visagisten maken die fout wel eens.
Het is niet moeilijk. Hoe ik het doe? Het ligt eraan of ik het overdag draag of als ik een avond weg ga.
Voor overdag:
Ik maak mijn huid goed schoon en breng mijn dagcrème aan. Ik gebruik een beautyblender, die maak ik goed vochtig en breng de foundation aan op de bovenkant van mijn hand. Ik doop de blender daarin en ga over mijn gezicht deppen. Je hebt dan een egaliserende laag die niet volledig dekkend is en er dus heel natuurlijk uitziet.

Voor een avond make-up:
Ik maak eerst mijn gezicht schoon, breng een crème aan. De foundation doe ik op de bovenkant van mijn hand en met een kwast breng ik het aan. Het is zo een dekkender geheel maar erg geschikt voor een verzorgde avond make-up.

Dat kan echt iedereen hoor, ook jij ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:21

Haha ik weet niet eens wat een beautyblender is Tazzey.
Ik hoef het dan ook niet echt te weten, gezien ik weinig make up gebruik en als ik foundation gebruik, is de manier die ik heb daar echt voldoende voor.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:22

Bedankt voor de tip Tazzey! Ik had ook nog nooit van de beauty blender gehoord, maar ga er nu één scoren!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:22

Een beautyblender is een sponsje in de vorm van een druppel. Echt een heel fijne manier om je foundation of BB Cream mee aan te brengen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:39

Tazzey schreef:
Ik zie maar heel zelden iemand met de juiste kleur foundation lopen. Ik kan überhaupt bij de Etos of Kruidvat niet eens slagen voor een goede kleur omdat het assortiment zo enorm beperkt is. En hoe vaak zie je geen dames de foundation op de hand smeren om te zien of de kleur past. Dat is wel de laatste plek waar je dat moet checken.
Ik breng het altijd op de kaaklijn aan want dat is, wat mij betreft, de beste plaats om het te controleren.

@Emma, your welcome. De merken die in noemde zijn wel wat duurder maar je doet ook erg lang met een product.

:')

Dat je zelden iemand met een goede kleur ziet lopen is omdat je een goede kleur niet ziet, dat valt je dus niet op. De mandarijnen en de nepnegers die vallen op, daardoor denken veel mensen "iedereen met foundation solliciteert voor citrusvrucht". :=

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:42

Ik zit nu ook gewoon in profielen te spieken hoe en wat voor make up iedereen dan draagt _O-
Zal vanavond ook een foto plaatsen als ik er aan denk, mja ik heb niet zo veel op. Mascara en eyliner

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:42

Je kunt wel degelijk zien of iemand een goede kleur draagt. Ik let daar vaak wel op. De mandarijntjes zie je hier in de buurt veel. Van die Dries Roelvink meisjes. Teveel zonnebank en te veel verkeerde make-up.

Wat ik ook zo vreselijk vind zijn van die schilfers door verkeerd aanbrengen. Of te veel willen shapen en het niet goed blenden met de rest van je make-up waardoor je zo'n witte zonnebril op hebt :o

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:45

En wenkbrauwen die er af vallen na het douchen := is dat een nieuwe hype? Je wenkbrauwen als een cartoonfiguur op je hoofd plakken? >;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:46

Ja wenkbrauwen enorm bijtekenen is da bomb tegenwoordig. :')

Ik draag momenteel geen make-up, als ik moet werken dan draag ik foundation en macara. Soms lippenstift en als ik echt gek doe eye-liner! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:50

Mijn make-up doekjes zien er als volgt uit. 1 doekje is echt pikzwart omdat ik meestal een soort van smokey eyes heb. Dan gebruik ik na de eerste x reinigen nog een doekje omdat er altijd wel nog ergens een restje mascara zit. Voor mijn gezicht en hals volstaat 1 doekje, omdat ik maar een klein beetje BB cream en een likje blush gebruik.

's Ochtends reinig ik met product onder de douche, 's avonds met doekjes (oogreiniger + tonic).

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:52

emma525 schreef:
Ik gebruik niet eens make-up, dus helaas geen doekje. Maar aangezien hier veel ervaren make-up personen zijn. Weten jullie een merk voor mensen die snel een allergische reactie hebben op make-up/douchegel/shampoo?

Neutral voor douchegel, make- up reiniging.
Make- up van La roche posay kun je proberen, maar is niet goedkoop. :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:54

Vergeten te melden. Ik gebruik meestal Purity van Philosophy als reiniger sinds deze week over op een all in one van Lancaster en dat gaat gelukkig ook goed.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:01

Meraki schreef:
En wenkbrauwen die er af vallen na het douchen := is dat een nieuwe hype? Je wenkbrauwen als een cartoonfiguur op je hoofd plakken? >;)

Ik heb liever dat mijn wenkbrauwen er na het douchen deels afvallen, dan dat ik de hele dag met halve dunne lelijke wenkbrauwen rond loop :')
Tuurlijk als je met zwart oogpotlood een streep zet en denkt dat dat door kan gaan als wenkbrauw oke, maar als je met een goede kleur poeder/potlood je wenkbrauw in een natuurlijke vorm bijwerkt/opvult zie ik het probleem niet.

Ben juist van mening dat een groot deel van de vrouwen wel wat meer wenkbrauwpoeder zouden kunnen gebruiken. Staat net wat meer verzorgd, vind ik.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:03

__Sannne schreef:
Meraki schreef:

Ik heb liever dat mijn wenkbrauwen er na het douchen deels afvallen, dan dat ik de hele dag met halve dunne lelijke wenkbrauwen rond loop :')
Tuurlijk als je met zwart oogpotlood een streep zet en denkt dat dat door kan gaan als wenkbrauw oke, maar als je met een goede kleur poeder/potlood je wenkbrauw in een natuurlijke vorm bijwerkt/opvult zie ik het probleem niet.

Ben juist van mening dat een groot deel van de vrouwen wel wat meer wenkbrauwpoeder zouden kunnen gebruiken. Staat net wat meer verzorgd, vind ik.

Ik geef toch echt de voorkeur aan natuurlijke wenkbrauwen..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:06

Ik teken mijn wenkbrauwen ligt bij. Ik heb een lichte huid en heel licht blond haar en daarbij dus ook lichte wenkbrauwen. Als ik ze dik ga inkleuren met potlood of poeder dan is het werkelijk geen gezicht.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:09

kimberly1995 schreef:
__Sannne schreef:

Ik geef toch echt de voorkeur aan natuurlijke wenkbrauwen..

Dat kan, ieder zijn mening.
Zo zie ik sowieso liever vrouwen met wat make up (mits goed aangebracht) dan een all natural "I woke up like this" look. Maar iedereen moet doen waar diegene zich fijn bij voelt.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:13

Omdat all natural per definitie niet mooi is?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:15

Dat is wel heel kort door de bocht. Ik zie liever geen make-up dan een laag van 5cm op het gezicht geplamuurd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:16

@powereiner
Dat zeg ik niet?
Ik vind het er gewoon wat meer verzorgd uitzien met een beetje make up. Zeg niet dat alle vrouwen gelijk hun hoofd vol moeten plamuren.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 26-01-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:16

Laat ik heel even een kleine nuance aanbrengen in m'n wenkbrauw post :j bij sommige meiden, die het snappen, staat het echt gruwelijk mooi trouwens :j Dus voordat ik iedereen met bijgetekende wenkbrauwen loop te bekritiseren, het kan héél erg mooi zijn :j