friesam schreef:Menutje van vandaag
Ontbijt: zelf gemaakte smoothie van 1 mineola, 2 sinasappels, handje rood fruit uit de diepvries en 1 kiwi
pannenkoekje van havermout, griekse yoghurt en 1 ei gebakken in kokos olie. met rood fruit en honing.
Tussendoor: half broodje met wat boter en trosje druiven
Lunch: mueslibol kaas
Tussendoor: koekje bij klant
Avondeten: boullion met champignons en prei, biefstuk (doorbakken) met gebakken aardappels en worteltjes
Daarna hoop ik nog griekse yoghurt met muesli.
Ik heb je topic even vluchtig doorgelezen, zag gelukkig op de laatste pagina een 'vernieuwd' dagmenu staan.
Ik hoop dat er tussendoor niet al te veel mensen reageren, want ik ben je dagmenu even aan het berekenen geweest.
Met een snelle berekening zit je op maximaal 2000 kilocalorieën (en dan heb ik héél ruim gerekend). Je zou, aangezien je zwanger bent, denk ik rond de 2500 kilocalorieën moeten zitten. Op je ontbijt na, eet je namelijk echt onwijs weinig. Ik snap dat je snel vol zit, en ik snap dat je niet ineens véél meer kunt eten. Wat wel helpt is bijvoorbeeld je boterham/broodje dubbel belegen. En het is echt niet erg om wat calorierijkere dingen te eten (of drinken, als je dat makkelijker vindt). Vind je bijvoorbeeld drinkyoghurt lekker, drink die een extra glas.
Sowieso hoop ik dat je meer drinkt dan wat je aangeeft, want dit is echt véél te weinig, maar dat zal wel. Je bent immers hartstikke bewust van gezonde producten.
Overigens, roomboter is qua calorieën helemaal niet veel meer dan margarine. Wel meer calorieën dan halvarine, maar als je roomboter dus niet lekker vindt, is margarine misschien een optie.
Wat ik je verder nog kan aanraden is véél kleine porties te eten. Neem om 11:00 een broodje/soepje, om 12:00 weer, om 13:00 een broodje met een stuk fruit.
Door het eten wat meer te verdelen over de dag, kun je meer op en kan je lijf het ook nog beter verbruiken, dus dat is mooi meegenomen.
En dan als laatste, het is écht niet erg om ook wat te snoepen. Zeker pure chocolade bijvoorbeeld of gedroogd fruit zijn relatief calorierijk vergeleken met wat je voor de rest eet en helpen je om dat extra tandje bij te zetten.
Mocht je nog meer tips willen, ga ik met alle liefde voor je op zoek. Dit is wat ik zo snel kon bedenken 
Oh, nog een dingetje: behalve meer koolhydraten (suikers, maar bijvoorbeeld ook pasta/rijst/aardappelen), zijn ook eiwitten voor je van belang. Dus zuivel, vlees, eieren.