xApple schreef:Waarom zou er neergekeken worden op huismoeders?! Een veilige, stabiele basis is toch beste wat je een kind kan meegeven? 1 dag opvang of inderdaad 2 dagdelen peuterspeelzaal lijkt me geen probleem.
Maar ik werk zelf in de kinderopvang en heb juist meer moeite met ouders die hele dagen werken, hun kind brengen om 07.30 en om 18.30 weer ophalen.. (Ze zijn er ook die om 07.00 komen en om 19.00 weer opgehaald worden). Dat vind ik echt 'triest'. En dan ook nog hup hup opschieten want mama is moe en heeft een lange dag gehad. Voor deze ouders heb ik echt minder respect dan ouders die de opvoeding van hun kind even voorop stellen.
Zo. Ik zou als ouder die heeeeel veel geld betaald voor zorgzame, goede kindopvang echt grote moeite hebben met een medewerker die stiekem neerkijkt op de mensen die haar werk verschaffen! Vind het echt niet kunnen.. Waarom werk je dan in een kindedagverblijf?
Er zijn maar weinig mensen die kunnen kiezen om thuis te blijven bij hun kind. Laten we wel wezen, dit hele topic is natuurlijk een luxeprobleem! De meeste mensen hebben helemaal geen keus en moeten gewoon beiden werken om een hele modale hypotheek te kunnen betalen en niks extra's. Of alleenstaande moeders die alles alleen moeten financieren. Die hebben geen keus. Maar daar heb jij dus minder respect voor.... Ik zou er nog maar eens goed over nadenken voor je dit in real life tegen hardwerkende mensen zegt..