jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:12

Mijn ouders maakten mij niet alleen wijs dat gestampte muisjes wit geschilderde muizen waren die fijngestampt werden. maar ook nog eens dat mijn vader dat hoogstpersoonlijk deed.

Nu ben ik een vroege lezer, dus al jong dacht ik, ik heb je nu.. wij heten de Ruiter (tamelijk irritant als je je bedenkt dat ik van paarden houd, leuk rijd, maar het natuurtalent voor echt goed paardrijden mis grr) .. de fabriek de Ruyter.
maar nee.. Als je het met uy schrijft, dan klinkt het duurder en dan kopen mensen meer aldus mijn vader.. Gelukkig heeft het nadien toch niet heel lang geduurd voordat mijn gezond verstand begon te groeien.. sindsdien zeg ik wel altijd, als men vraagt hoe schrijf je dat, 'op de goedkope manier'.. als ze er verder ingaan, dan vul ik nog aan.. ja want wij zijn van de wandelende tak.

Maar zo af en toe werd het geloof toch weer aangewakkerd als mijn vader tegen mijn moeder riep dat de muizenvallen gepakt moesten worden omdat er weer muizen op zolder zaten (tja we woonden op een boerderij, muizen in overvloed wat het ook nog eens veel geloofwaardiger maakte natuurlijk).

-------------

Die oude boerderij had ook nog eens een dak dat enigzins lekte (lees met verkeerde weer kwam het gewoon langs een muur druppelen in mijn studeerkamertje). Daar maakte mijn vader ook dankbaar gebruik van..

Ieder jaar rond oktober beginnen natuurlijk de najaarsbuien en stormen en dus raakt midden november dan alles verzadigd en komen de eerste plekjes van lekkage wel weer te voorschijn.. Meestal rond Sinterklaas intocht..

mijn vader:

Heeft die Sint weer met die kloteknol op het dak gezeten, volgende keer schiet ik m eraf met zijn knol erbij! (hij had ook een oud jachtgeweer met de loop dicht gelood zucht).

en wij altijd bijna in tranen.. sssssssssst straks hoort hij het en dan krijgen we niets, compleet in paniek stel dat Americo eraan ging..

Mijn vader was een complete sadist als het om de sint ging. Ik denk dat we hierdoor wel een jaartje extra gelooft hebben in de Sint.. immers het bewijs dat hij met zijn paard op het dak liep werd ieder jaar geleverd
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 20-01-15 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:14

Romy001996 schreef:
Ik dacht iedere lantaarnpaal aangezet werd met een knopje door mensen in een soort lantaarnmannenkantoor.

Ik dacht dat daar mensen werkte die iedere paal met een touwtje (zoals bij ons op de badkamer) de lamp iedere avond aan zetten.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:15

Ik was 4 of 5 en ik was heel erg in paniek, want ik had nagedacht over de hemel.. Mijn redenering: papa gelooft in Jezus, mama gelooft in Boeddha, dus als papa dood zou gaan gaat hij naar Jezus, en als mama dood zou gaan gaat ze naar Boeddha.. Waar moesten ik en mijn zusje dan heen als we dood zouden gaan, ik wilde niet kiezen tussen papa en mama!? (grote grap is dat mijn vader niet gelovig was, maar dat ik ervanuit ging van wel, want alle Nederlanders geloven toch in Jezus en God? :)) )

En ik vond mijn Taiwanese stiefopa niet aardig, dus toen hij mij vroeg hem Nederlands te leren, heb ik hem verteld dat vogel piemel was (de woorden vogel en piemel klinken namelijk hetzelfde in het Mandarijn), dus hij heeft wekenlang naar elke vogel die langs kwam gewezen en geroepen: piemel, piemel! *\%/* (ook 4 of 5 jaar geloof ik) Niemand heeft hem ooit verbeterd :+

Of met oud en nieuw, waren mijn zusje en ik al aan het slapen, maar wakker geworden door het vuurwerk na 12 uur.. Mijn ouders waren even naar de buren om ze gelukkig nieuwjaar te wensen, en toen ze terugkwamen vonden ze mij en mijn zusje in de kast, helemaal onder de chocola.. Want, we waren papa en mama gaan zoeken in de kast.. :+

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:15

Joolien schreef:
Ik dacht tot minimaal mn 10e dat baby's er aan de achterkant uitkwamen. Dat een vrouw een baby uitpoepte zeg maar :')

Ik dacht altijd dat baby's uit je navel geboren werden :+

mamajolijn

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:17

Ik dacht dat Sinterklaas woonde in het Nuon-gebouw in Alkmaar (woon daar in de buurt), voor de tijd dat hij in Nederland was. Kwam door de oranje daken denk ik :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:18

Ik dacht dat mensen bij de kassa geld gingen ruilen. Dus dat je even veel terug kreeg, maar dan in ander geld.

Ook had ik een keer een hele mooie rijksdaalder gekregen. Die heb ik naar de bank gebracht samen met mijn verjaardagsgeld, omdat ik dacht dat iedereen een eigen kluisje had waar het geld in ging. Enkele jaren later (van gulden naar euro) bleek dat MIJN rijksdaalder al lang niet meer bij de bank was -O- Dat was echt een teleurstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:19

Mijn oma noemde de hond altijd Darling, vanzelfsprekend heet oma nu nog steeds oma Darling. Andere oma woont al 10 jaar in Brielle, maar eerst in Heiloo. Dat is dus oma Heiloo :j

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:21

jup dat hadden wij thuis ook, de oma die in veghel woonde was oma veghel, en de oma die in vlaardingen woonde was oma vlaardingen :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:24

Tinkerloos schreef:
Ik was er ook van overtuigd dat mensen die een bonte pony of een bont paard hadden niet genoeg geld hadden om een heel gekeurd paard te kunnen kopen.

Zo dacht ik dat witte auto's goedkoper waren. Daar hoefde toch immers geen kleurtje overheen :)*

En dat als je vroeger bij de supermarkt 'pinde' (toen het nog niet hip was en iedereeen nog cash had, ik was 4 ofzo) dat het geld dan op
de rekening van de burgemeester kwam.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:25

amkeVH schreef:
jup dat hadden wij thuis ook, de oma die in veghel woonde was oma veghel, en de oma die in vlaardingen woonde was oma vlaardingen :j

dat hadden wij niet..

maar wij waren wel erg hebberig..
Iedereens oma, was ook onze oma grijnss.

Wij hadden heel wat opa's en oma's in de buurt wonen haha.
Ooms en tantes ook, iedereen die in de kennissenkring van mijn ouders hoorde en alle buren werden doodleuk oom en tante genoemd..
waarom, geen idee. Maar ik denk dat het wat gemoedelijker is dan meneer/mevrouw of moeder van..

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:29

Naamloos1 schreef:
Oh ik heb ook 2 grappige :')

Ik dacht altijd dat ik de enige was die billen had met een spleet zeg maar in het midden :+
En dat de rest van de wereld altijd net deed alsof hun dat ook hadden om mij maar een beetje een goed gevoel te geven :P

En mn zus heeft echt tot haar 20e ofzo geloofd dat geitjes die op een berg staan kortere voorpoten hadden dan achterpoten.. (Als ze bergopwaarts stonden zeg maar) Anders zouden ze tenslotte niet op de berg kunnen staan maar eraf vallen _O-

Dat dacht ik ook altijd! Dat ik speciaal was ofzo (heb ik tot mijn 9e gedacht ofzo.. haha), maar dan niet dat verhaal met die bilspleet :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:47

We waren eens op vakantie in Frankrijk, ik was een jaar of 9. We reden een berg op en ik wilde mijn raam openen voor frisse lucht. Wat niet ging door kinderslot dus vroeg ik het. Waarop mijn broer (3jr ouder) zei, maar als je nu je raam opent klappen je oren uit elkaar door het luchtdruk verschil! :+
Ik raakte echt in paniek en wilde mijn ouders niet geloven dat het niet zo was :') ik wilde gewoon zo snel mogelijk die berg weer af!

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:00

Danique schreef:
Mijn knuffels moesten allemaal (en ik had er VEEL) op het bed als ik ging slapen anders voelden ze zich buitengesloten.

Oh jaa dit had ik ook :') ik had zoveeeeeeeeeeeeeeeel knuffels!! Ik was er gewoon door omringd in bed, al mijn vriendjes. Anders voelde ze zich buitengesloten en het was koud en hard op de vloer.

Als we op vakantie gingen mocht ik er maar 5 meenemen. Dit was een hele opgave en ik smokkelde er altijd eentje extra mee :Y). Het waren ook altijd dezelfde :')

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:01

Ik heb een hele tijd gedacht dat al het eten dat ik niet opat en dus in de prullenbak belande naar de hongerige kindjes in de arme landen ging.

Met als gevolg dat ik mijn bord niet meer leegat...

Toen mijn ouders dat doorkregen hebben ze me verteld dat dit dus niet het geval was.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:02

Vroeger woonden we een tijdje naast een boerderij en had ik een knuffelstier, Marius. Als ik uit school kwam stond hij al bij het hek te wachten op een aai over z'n kop. En op een dag was ie er niet meer. -O-
'Marius is op wintersport' zei mijn moeder toen. En omdat ik toen net Heidi had gelezen zag ik Marius al over besneeuwde Alpen skiën met een sjaal en muts op en lol maken met die Oostenrijkse koeien. Werd ik toch een beetje blij van omdat dat hele mooie koeien waren. :')
En toen stond ik eens bij de vleeskoeling, zag een plaatje van Blonde d'Anquitaine koeien en daaronder de verse biefstukken en toen viel het kwartje pas. Koeling. Koud. IJs. Wintersport. Marius. Biefstuk. En dan ben je dik twintig. :o _O-

En als ponygek kind speelde ik natuurlijk dag en nacht paardje. Waarop mijn vader mij waarschuwde dat ik nog eens op een dag wakker zou worden, hoefjes zou hebben en hinniken. Dat vond ik altijd toch best eng. Net zoals dat gekke gezichten trekken en dat dat zo blijft als de klok twaalf slaat. Mooi dat ik voor de zekerheid maar nooit rond twaalven gekke bekken trok. En die pitjes inderdaad, dat er dan een boom uit je zou groeien. Was als de dood om pitjes in te slikken. :')

O, en die keer, toen was ik echt nog een ieniemienie uk, dat een oom mijn neus eraf had getrokken. Dat geintje met die duim tussen je vingers. Man, wat heb ik een heibel geschopt uit angst en boosheid omdat ik serieus geloofde dat ik mijn neus kwijt was. :=

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:04

Ik heb n nog stommer iets..

Er is mij altijd vertelt dat mn vader Arjen heet.. nu hadden ze het inneens over Adrianes (geen idee hoe je t schrijft) heet maar dat iedereen hem Arjen noemt. . "Ja dat wist je toch wel yvanna" uh nee... xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:19

Petrichor schreef:
Ik vond het raar dat er zoveel plaatsen in Duitsland Ausfahrt heette. :')

Dit inderdaad :') M'n moeder dacht vroeger als ze op vakantie in Frankrijk was dat een Hotel de Ville een hotel was. Dus toen mijn opa en oma op zoek waren naar een hotel en ze al 3 keer voorbij het stadhuis waren gereden werd ze toch wel ongeduldig. "Maar dat is toch een mooi hotel?!"
:')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:20

mijn moeder maakte mij vroeger altijd wijs dat als je een splinter had, en je haalde m dr niet uit, dat je vinger (af waar de splinter dan ook zit) eraf zou vallen. geen idee waarom ze me dat eigenlijk wijsmaakte.. beetje gemeen.. maar het was altijd pure drama dan, want ik vond het zo'n pijn doen als mama de splinter eruit haalde, dus eigenlijk wilde ik het verzwijgen voor dr, maar aan de andere kant was ik dan weer doodsbang dat mn vinger eraf zou vallen :(

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:27

Bij mij moesten vroeger al m'n knuffels ook altijd in bed liggen omdat het zielig was om ze op de grond te leggen, ook wilde ik ze altijd vertellen hoe mijn dag was maar ik had nooit zin om dat helemaal te vertellen, dus ik speelde een soort filpmje af in mijn hoofd en dat konden mijn knuffels dan zien :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:32

HorseTimeXL schreef:
Ik ging mijn opa toen ik ging praten opa cent noemen. Automatisch, omdat hij altijd centjes gaf. Echter kwam ik er vlak voor dat die stierf achter dat die opa Herman heette. Maar voor mij blijft hij altijd opa Cent :D

Haha ja. Mijn oma had reuma en liep met een stok. We noemen haar nu nog steeds oma met au aan haar been

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:34

Ik dacht vroeger ook dat de rest van de wereld soort van ´robots´ waren en dat ik de enige persoon was die gevoelens had en na kon denken.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:42

Op de basisschool met verjaardag zei de juf: We ga nu zo hard schreeuwen dat je vader het op zijn werk kan horen! Is je vader op zijn werk!?
Ik: Nee, op kantoor :+
Werk en kantoor waren in mijn beleving echt 2 verschillende dingen :j

Moeder toen ik in mijn broek had geplast:
Als je dat nu nog één keer doet! Dan springt ik uit mijn vel!! -:(- _-:(
Ik(ontzettende beelddenker): Dat kan toch niet, he mama? :oo
Ik zag mijn moeder al compleet uit haar vel gescheurd als een skelet voor me staan :=
Laatst bijgewerkt door Sababber op 20-01-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:51

Te grappige verhalen hier :')

Aan de buitenmuur van ons huis zit een haardun scheurtje in één baksteen. Mijn zus had me (toen ik klein was) wijs gemaakt dat ze daar een geheim briefje tussen gestopt had. En ik maar proberen om die baksteen optillen en het briefje te ontdekken _O- Nooit gelukt natuurlijk :')

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:55

MarlindeRooz schreef:
Ik dacht altijd dat er mannetje onder de grond zaten bij de stoplichten die door spiegeltjes keken waar mensen stonden en op knopjes drukten. :j

Dat dacht ik bij slagbomen :')

het lichtje van de koelkast ben ik nooit uitgekomen :n

Jouwe bestaat trouwens wel echt!
https://m.youtube.com/watch?v=XFg2cNJmza4

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:04

Waarschijnlijk zit er in je koelkast een knopje, die je indrukt als de deur dicht gaat, waardoor het lampje uit gaat. Als je de deur opendoet gaat het knopje weer naar buiten en is de lichtje aan. :P

Ik had trouwens ook nog een mooie actie als klein 4 jarig meisje, mijn oom was plotseling overleden. Mijn ouders vonden het belangrijk dat ik afscheid ging nemen. Dus we gingen kijken toen hij was opgebaard. Mijn ouders hadden hun best gedaan om uit te leggen wat de dood inhield dus ik hing over de rand van de kist en zeg vervolgens tegen mijn ouders:
Waarom heeft ome Marie zijn horloge om? Hij kan toch niet kijken hoe laat het is. :+