Trouwen op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:02

Lous schreef:
Paisano schreef:

En wat nou als je daar geen behoefte aan hebt omdat je hartstikke blij bent met wat je hebt? :)

Kan, maar zeer zeldzaam lijkt me. Persoonlijk nog niet tegengekomen in ieder geval. Althans niet iemand die niet gelovig is.

Nou als ik de reactie's in dit topic lees lijkt het me niet zo zeldzaam hoor :+

Lous

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:04

Okee en dat geval heb ik het over de laatste 10-15 jaar. Veel reacties in het topic zijn "ouder".

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:04

Doubtless schreef:
Yucca schreef:
.

Hoe goed ken je elkaar eigenlijk als je niet samenwoont? Ik ben blij dat ik niet getrouwd ben met diegene waar ik als eerste mee ging samenwonen.

Heel herkenbaar :')
Op m'n 18e smooorverliefd geworden, op m'n 19e gaan samenwonen & bijna 3 jaar later was het alsof ik ineens wakker werd geschud. Ondanks dat we het goed kunnen vinden zijn we allebei heel blij dat we geen relatie meer hebben, we blijken dus helemaal niet bij elkaar te passen! Zaten toen al echt op het punt dat we het over huis kopen en kinderen krijgen hadden, maar gelukkig voor die tijd ineens het besef gekregen dat dat beter van niet was :')

Je klinkt erg happy ts, maar ik ben idd een van die mensen die het erg jong vindt :+

Dit is bijna exact wat ik ook mee maakte :')
Samenwonen leert je elkaar toch echt beter kennen.
Ben ook blij dat ik het nu weet en dat we niet eerst trouwden en dan samenwonen, help.

Ts, als het je goed lijkt, prima, doen! Dat is eigenlijk het enige dat telt, de commentaar daar moet je je niet zoveel van aantrekken.
Ik ben 22 maar ga nog niet trouwen. Maar, ik heb wel het idee dat ik het wil, om die band met iemand aan te durven.
En dat vind ik gewoon mooi. Als jij iemand hebt waar je zeker van bent, wel dan hoef je niet te wachten.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:05

Citaat:
:')
Je klinkt precies als mij 10 jaar geleden.

Nou als ik over 10 jaar compleet het tegen overgestelde van denk, dan vind ik dat niet zo erg. Dan ben ik de 30 gepasseerd :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:07

Lous schreef:
Okee en dat geval heb ik het over de laatste 10-15 jaar. Veel reacties in het topic zijn "ouder".

Volgens mij lees je selectief want alleen op de laatste pagina zie ik al 5 reactie's <10 jaar tov 1 van >10 jaar en dan heb ik niet eens de hele pagina uitgelezen.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 16-01-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:07

Wow, ik sta echt versteld! In mijn omgeving beginnen de eersten nu met trouwen en die zijn allemaal 27+.
Op de leeftijd van de meesten die hier reageren was ik nog volop student. Hebben de jonge bruiden hier allemaal niet gestudeerd?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:09

Joman schreef:
Wow, ik sta echt versteld! In mijn omgeving beginnen de eersten nu met trouwen en die zijn allemaal 27+.
Op de leeftijd van de meesten die hier reageren was ik nog volop student. Hebben de jonge bruiden hier allemaal niet gestudeerd?
.

Dat was dus precies ook mijn idee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:12

Joman schreef:

Ik was al aan het werk ja. :) Ik heb overigens wel gestudeerd maar ook toen ging ik niet naar talrijke feestjes. Boeide me allemaal niks.

Edit; was dus net aan het werk. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:12

Euhm, waarom kun je niet studeren als je gaat trouwen :o?
We zijn de jaren 50 niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:14

Aria_zz schreef:
Euhm, waarom kun je niet studeren als je gaat trouwen :o?
We zijn de jaren 50 niet

Niet trouwen als je studeert zul je bedoelen ;)
Omdat een studie veel geld en tijd kost. Als je beide studeert lijkt het me onmogelijk een bruiloft te kunnen betalen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:16

ik ben 22 en woon sinds een paar maanden samen en toen hoorde ik al vaak: "Nu al? je bent pas 22".. ondanks dat we nu al 3,5 jaar samen zijn..
Maar ik ben inderdaad blij dat we niet eerst moesten trouwen.. je leert elkaar heel anders kennen als je een huis, bed en vooral je hele leven samen inricht. 't weekend voordat we echt gingen verhuizen kreeg ik ineens de zenuwen, dat het zo definitief zou zijn.. (misschien ook een angst door gescheiden ouders :+ ). Trouwen zou helemaal definitief voelen voor mij, al wil ik het wel in de toekomst.. Tot nu toe ook geen seconde spijt gehad van het samenwonen hoor :D

Veel geluk voor TS! doe wat goed voelt :+:

Aria_zz

Ohja, ik ben van belgie, daarom dat het me niet logisch leek :+ hier is het net iets goedkoper.
Je kunt ook gratis trouwen, niet iedereen heeft er een heel feest bij natuurlijk.

Lous

En zie in deze tijd, maar een huis te vinden.
Daarnaast als je jong bent denk je vaak nog anders over relaties dan als je ouder bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:17

Aria_zz schreef:
Ohja, ik ben van belgie, daarom dat het me niet logisch leek :+ hier is het net iets goedkoper.
Je kunt ook gratis trouwen, niet iedereen heeft er een heel feest bij natuurlijk.

Oke, waarom zou je gratis willen trouwen?
Wat is het nut daarvan?

Als ik zou trouwen zou ik sparen voor een mooie ceremonie en een goed feest. Ik zou met vrienden en familie ons samenzijn willen vieren. Geen verplicht nummertje trouwen op maandag ochtend.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:18

Lous schreef:
En zie in deze tijd, maar een huis te vinden.
Daarnaast als je jong bent denk je vaak nog anders over relaties dan als je ouder bent.

Tja, dan kun je misschien maar beter nooit aan een relatie beginnen, want je zult er later anders over denken :Y)
Sorry, maar vind het een beetje een vreemde reactie. Tuurlijk zul je er anders overdenken. Maar daar veranderd toch helemaal niets door in het heden? Voor hetzelfde geldt de k iemand op 35: verdorie was ik maar op 22 getrouwd.

Joman, ik heb het niet over mezelf :+ er zijn mensen die gewoon willen trouwen en daar geen groot feest bij hoeven. Alles is eigen keuze, toch?

Anoniem

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:21

Oja ieder z'n eigen keuze idd.
Volgens mij verschilt het gewoon per omgeving en per milieu waarin je bent opgegroeid. Mijn hele familie en al m'n vrienden zijn universitair geschoold. Dan denk je niet aan trouwen als je 20 bent ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:23

Sorry dat was een reactie over het geld gebeuren. Dat een studie al veel geld kost en dan ook nog een trouwerij.
Nee ik kan er gewoon niet met mijn kop bij dat je als kind een relatie krijgt en dan net als je volwassen bent al gaat trouwen. Terwijl je op relatievlak nog eigenlijk niks gezien hebt. Of net volwassen bent bijvoorbeeld, elkaar net een paar jaar kent en al gaat trouwen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:26

anneliesdj schreef:
Lous schreef:

Volgens mij lees je selectief want alleen op de laatste pagina zie ik al 5 reactie's <10 jaar tov 1 van >10 jaar en dan heb ik niet eens de hele pagina uitgelezen.

Nee dat heb ik dus niet. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:30

Lous schreef:
De meeste studeren nog op hun 20ste. Ik had er zelf niet aan moeten denken. Studententijd is echt de mooiste tijd van je leven. Niet naar feesten kunnen, want nee mijn man zit thuis op me te wachten. En de wereld en het leven verder ontdekken gaat ook niet echt meer. Nee ik vind persoonlijk dat juist rond je 20-ste de tijd is om te ontdekken wat het leven te bieden heeft.

Mijn vent staat naast me op dat feest :D

Ik ben 23, als ik getrouwd was op mijn 20e was ik samen geweest met iemand die van mij een saaie muts heeft gemaakt en waar ik net weer een beetje van teruggekomen ben :o
Verder hoeft dat hele trouwen van mij niet zo hoor. Ik hou er niet echt van om in het middelpunt van de belangstelling te staan (of het moet zijn om iets anders, bijv presenteren op de TU vind ik dan weer wel heel leuk, maar goed, ander verhaal :D ) dus zo'n trouwerij lijkt me he-le-maal niks := Al heb ik begrepen dat trouwen best handig is bij samenwonen, samenlevingscontract is duur enzo. Maar goed, dat zien we dan wel. Als mijn vriend en ik dan ooit gaan trouwen wil ik gewoon in mijn jurk bij hem achterop de fiets naar het stadhuis... Dát lijkt me pas echt romantisch <3 <3

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:32

Oh oke zo.
Hmm als je zeker bent van elkaar... Ik bedoel, je kunt eeuwig blijven wachten, maar als dat de persoon van je leven is...
Sommige mensen zijn gewoon zo, die gaan nooit van partner veranderen en die hoeven dat ook niet. Ik vind dat best sterk.
Zij zien iets van relaties wat jij dan nooit zult zien Lous. Iedereen is anders en daarom niet minder of meer of onvolwassen. Misschien is een jong koppel dat trouwt wel heel volwassen net omdat ze al in staat zij die band met elkaar aan te gaan.

Iets wat jij, ik en vele anderen dan niet hebben meegemaakt. We zitten niet in die situatie, dus waarom zijn zij onwetend op relatie vlak? Het is gewoon anders.

Ik kan me zo goed voorstellen, als jong koppel dat getrouwd is, dat je vele van je vrienden voorbij ziet komen met weer maar een nieuwe partner, 'meer ervaring' in relatie wereld, en de een komt uithuilen de andere is blij van de vorige partner af te zijn... En dat getrouwde koppel blijft al die tijd gelukkig samen en denkt: wij hebben elkaar en hoeven dat niet mee te maken want wij hebben de liefde al gevonden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:33

Joman schreef:
Aria_zz schreef:

Oke, waarom zou je gratis willen trouwen?
Wat is het nut daarvan?

Als ik zou trouwen zou ik sparen voor een mooie ceremonie en een goed feest. Ik zou met vrienden en familie ons samenzijn willen vieren. Geen verplicht nummertje trouwen op maandag ochtend.

als je zo denkt over trouwen, trouw je misschien best niet en geef je beter gewoon een feest. :?
Ik trouwde uit liefde. Feest had van mij niet gehoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:37

Ayasha schreef:
als je zo denkt over trouwen, trouw je misschien best niet en geef je beter gewoon een feest. :?

Nu wordt ie helemaal mooi. We moeten allemaal om dezelfde reden trouwen (nl jouw reden: uit liefde) en anders maar niet?
Ik denk dat ik hier ook iedereen in zijn/haar waarde laat en de reden om te trouwen voor eenieder niet betwist. Het lijkt me niet dat jij je in een positie begeeft de reden van andermans trouwen te betwisten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:38

Aria_zz schreef:
O

Ik kan me zo goed voorstellen, als jong koppel dat getrouwd is, dat je vele van je vrienden voorbij ziet komen met weer maar een nieuwe partner, 'meer ervaring' in relatie wereld, en de een komt uithuilen de andere is blij van de vorige partner af te zijn... En dat getrouwde koppel blijft al die tijd gelukkig samen en denkt: wij hebben elkaar en hoeven dat niet mee te maken want wij hebben de liefde al gevonden.

Ik ben wel een meisje met veel exen "enzo". En ik ben heel blij dat ik dat allemaal mee heb gemaakt. Ondanks dat de breuk met mijn vorige vriend extreem pijnlijk was had ik alle leuke momenten met hem nooit willen missen, net zo min als dat ik mijn huidige relatie nooit had willen mislopen door bij mijn vorige vriend te blijven.

Je kunt 't van beide kanten niet weten, omdat je het niet mee hebt gemaakt ;)
Hadden we maar tijdmachines en parallele universums, dat had het leven toch wel spannend gemaakt :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:38

Joman schreef:
Ayasha schreef:

Nu wordt ie helemaal mooi. We moeten allemaal om dezelfde reden trouwen (nl jouw reden: uit liefde) en anders maar niet?
Ik denk dat ik hier ook iedereen in zijn/haar waarde laat en de reden om te trouwen voor eenieder niet betwist. Het lijkt me niet dat jij je in een positie begeeft de reden van andermans trouwen te betwisten.

:oo *probeert mond weer dicht te krijgen.

Waarom zou je anders trouwen dan omdat je van de ander houd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:39

Als je trouwt voor een feest is gewoon een feest geven goedkoper. Ik hoop toch dat men in eerste plaats trouwt uit liefde ja. Daar mag jij van vinden wat je wil. :+ Trouwen is een levenslang verbond dat je aan gaat (of je belooft dat iig te proberen) geen leuk feestje en ringen...

Overigens ben ik na het trouwen juist terug aan een universitaire studie begonnen omdat die ruimte er was. :D Zo kan het ook.

anneliesdj: ik was al bang dat ik gek was maar blijkbaar niet dus. _O- Gelukkig