Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Beetje jammer dan weer. Ik heb mijn rijbewijs bijna 2 jaar, nooit problemen gehad. Alleen met de auto van mijn vader. Had ie zelf ook problemen me trouwens
Hij gaat er over een tijdje toch uit voor een andere auto.
Ghostattack schreef:Qimm, een slipcursus ga ik sowieso een keer doen. Dit ziet er echt interessant en leuk uit, maar ik kom uit GelderlandBeetje jammer dan weer. Ik heb mijn rijbewijs bijna 2 jaar, nooit problemen gehad. Alleen met de auto van mijn vader. Had ie zelf ook problemen me trouwens
Hij gaat er over een tijdje toch uit voor een andere auto.
dorientjuh schreef:'Wel' 20 uur les gehad?! Het gemiddelde ligt op 42 uur.. Ik heb zelf 44 uur gelest. Ik had geloof ik de eerste twee keer dat ik in een bezineauto reed last van afslaan, daarna niet meer.
daar was ik het zelf mee eens. love_western schreef:Ik ben laatst 1 x echt in de stress geschoten. En dat was met spits in Den Haag.
En ik woon echt in een zwart gat. Dus was het totaal niet gewend. Maar ben er veilig doorheen gekomen.
Maar voor de rest blijf ik overal wel kalm. Ook als ik opeens zie dat ik op de snelweg opeens een rotonde moet nemen. Welke idioot bedenkt dat nou
Groningen is soms al een hel voor mij..
cp112 schreef:topsylover schreef:Ik heb zelf ook maar 26 uur les gehad, volgens mij is dit het gemiddelde aantal uren wel hoor!
Neeeee absoluut niet hoor. 40 uur is redelijk gemiddeld
. XFiemoX schreef:Heel herkenbaar...... dat ik in 04-2010 voor mijn rijbewijs slaagde (hoogzwanger toen). Leste ook in een Diesel, wij hebben een benzine en weet je ik wil niks anders meer.
Iedereen die net geslaagd is voor zijn rijbewijs moet het leren dus ''So be it, als die af slaat en er ongeduldige mensen achter je staan'', bedenk dan van als je zo' n haast hebt of geen begrip hebt dan ga je maar om me heen desnoods door de berm heen. Gewoon lekker doorgaan met erin te rijden, en schijt hebben aan al die ongeduldige types.
Amaris schreef:Het eerste dat mijn pa mij leerde toen ik in zijn auto ging rijden:
EERST gas en dan pas koppeling op laten komen.
In de diesel les-auto had ik het inderdaad andersom geleerd:
koppeling beetje op laten komen en dan gas bij geven (waarom doen ze dat in hemelsnaam??)
Dus TS: gewoon eerst beetje gas, en daar de koppeling bij laten komen. Komt goed!
Nu na een paar maanden rijden is het me zelfs gelukt om normaal in z'n 2 op te kunnen trekken. Oefenen oefenen oefenen is mijn advies, dan komt het vanzelf goed! dorientjuh schreef:'Wel' 20 uur les gehad?! Het gemiddelde ligt op 42 uur.. Ik heb zelf 44 uur gelest. Ik had geloof ik de eerste twee keer dat ik in een bezineauto reed last van afslaan, daarna niet meer.

topsylover schreef:love_western schreef:Ik ben laatst 1 x echt in de stress geschoten. En dat was met spits in Den Haag.
En ik woon echt in een zwart gat. Dus was het totaal niet gewend. Maar ben er veilig doorheen gekomen.
Maar voor de rest blijf ik overal wel kalm. Ook als ik opeens zie dat ik op de snelweg opeens een rotonde moet nemen. Welke idioot bedenkt dat nou
Ik woon ergens waar in de hele gemeente (Drenthe) geen enkel stoplicht staat.Groningen is soms al een hel voor mij..
![]()