Benzine auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:36

Het is ook prima dat je niet vanaf dag 1 als een proffessional rondrijdt, maar wat sommigen beschrijven over paniek, stress en janken... Hoe heb je dan dat roze papiertje, oh eh kaartje, gehaald?

Nogmaals, mensen met onzekerheden in het verkeer http://www.trials.nl

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:42

Qimm, een slipcursus ga ik sowieso een keer doen. Dit ziet er echt interessant en leuk uit, maar ik kom uit Gelderland := Beetje jammer dan weer. Ik heb mijn rijbewijs bijna 2 jaar, nooit problemen gehad. Alleen met de auto van mijn vader. Had ie zelf ook problemen me trouwens :Y) Hij gaat er over een tijdje toch uit voor een andere auto.

cp112

Re: Benzine auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:43

Wat voor auto heeft ie dan in vredesnaam :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:44

Geen idee, een of andere mitsubishi.. Ik heb er nog niemand normaal in zien wegrijden eerlijk gezegd :') Hebben? :Y)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:45

Ghostattack schreef:
Qimm, een slipcursus ga ik sowieso een keer doen. Dit ziet er echt interessant en leuk uit, maar ik kom uit Gelderland := Beetje jammer dan weer. Ik heb mijn rijbewijs bijna 2 jaar, nooit problemen gehad. Alleen met de auto van mijn vader. Had ie zelf ook problemen me trouwens :Y) Hij gaat er over een tijdje toch uit voor een andere auto.

Je kunt dan alsnog meedoen, maar dan kost het meer. Ik vond het een heel leuke en leerzame dag. Vooral het rijden in een vrachtwagen was heel erg cool :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:45

Qimm schreef:
Je kunt dan alsnog meedoen, maar dan kost het meer. Ik vond het een heel leuke en leerzame dag. Vooral het rijden in een vrachtwagen was heel erg cool :D

Ja dat lijkt me echt gaaf! Heb het geld alleen echt niet.. Misschien ga ik dit wel voor mijn 20e verjaardag vragen :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:46

'Wel' 20 uur les gehad?! Het gemiddelde ligt op 42 uur.. Ik heb zelf 44 uur gelest. Ik had geloof ik de eerste twee keer dat ik in een bezineauto reed last van afslaan, daarna niet meer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:48

Het is alsnog goedkoper dan de meeste andere slipcursussen, en het is uitgebreider!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:52

dorientjuh schreef:
'Wel' 20 uur les gehad?! Het gemiddelde ligt op 42 uur.. Ik heb zelf 44 uur gelest. Ik had geloof ik de eerste twee keer dat ik in een bezineauto reed last van afslaan, daarna niet meer.

Maar 20 uur. Ik bedoelde er mee dat ik een van de mensen ben die niet veek uren heeft gemaakt (10daagse).
Dit was een reactie op dat rijbewijzen blijkbaar nogal makkelijk te krijgen zijn :+ daar was ik het zelf mee eens.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:08

love_western schreef:
Ik ben laatst 1 x echt in de stress geschoten. En dat was met spits in Den Haag.

En ik woon echt in een zwart gat. Dus was het totaal niet gewend. Maar ben er veilig doorheen gekomen.

Maar voor de rest blijf ik overal wel kalm. Ook als ik opeens zie dat ik op de snelweg opeens een rotonde moet nemen. Welke idioot bedenkt dat nou :')

Ik woon ergens waar in de hele gemeente (Drenthe) geen enkel stoplicht staat. :+ Groningen is soms al een hel voor mij.. :=

Ik heb zelf ook maar 26 uur les gehad, volgens mij is dit het gemiddelde aantal uren wel hoor!

Als je bang bent in de auto moet je echt niet de weg op gaan.. Maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. In het begin werd ik ook wel zenuwachtig en heb de auto 3x af laten slaan voor een heel druk kruispunt terwijl hij nog in de 3 stond. Je voelt je even rot en schaamt je dood maar dat zijn dingen die gebeuren!
Zoals iedereen hier al zegt, zoek een parkeerplaats op, ga eindeloos rondjes rijden, stoppen en optrekken, speel met het gas, met de koppeling. Leer de auto gewoon helemaal kennen voordat je weer de weg op gaat zodat de rest van ons tenminste ook nog levend thuis kan komen. :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:12

topsylover schreef:
Ik heb zelf ook maar 26 uur les gehad, volgens mij is dit het gemiddelde aantal uren wel hoor!

Neeeee absoluut niet hoor. 40 uur is redelijk gemiddeld

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:14

cp112 schreef:
topsylover schreef:

Neeeee absoluut niet hoor. 40 uur is redelijk gemiddeld

Hmm.. Wij konden kiezen uit snel - 18 uur, gemiddeld - 28 uur, en langzaam - 36 uur lessen.
Maar er is natuurlijk een heeeeeel groot deel van de mensen die er 2x over moeten doen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:23

Heel herkenbaar...... dat ik in 04-2010 voor mijn rijbewijs slaagde (hoogzwanger toen). Leste ook in een Diesel, wij hebben een benzine en weet je ik wil niks anders meer.

Iedereen die net geslaagd is voor zijn rijbewijs moet het leren dus ''So be it, als die af slaat en er ongeduldige mensen achter je staan'', bedenk dan van als je zo' n haast hebt of geen begrip hebt dan ga je maar om me heen desnoods door de berm heen. Gewoon lekker doorgaan met erin te rijden, en schijt hebben aan al die ongeduldige types :D.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:28

Of je koopt gewoon een automaat als je niet kunt schakelen :)*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:29

Libera schreef:
Of je koopt gewoon een automaat als je niet kunt schakelen :)*

Ja want dan leer je het helemaal nooit...

Gewoon doen, oefenen oefenen oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:32

Sorry ik kan het echt niet laten: wat leest dat 'me' onwijs vervelend....

Voor de rest misschien een idee om aan een rijschool te vragen of zij jou zouden willen ondersteunen in de vorm van een les in de benzine auto waar je in rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:34

XFiemoX schreef:
Heel herkenbaar...... dat ik in 04-2010 voor mijn rijbewijs slaagde (hoogzwanger toen). Leste ook in een Diesel, wij hebben een benzine en weet je ik wil niks anders meer.

Iedereen die net geslaagd is voor zijn rijbewijs moet het leren dus ''So be it, als die af slaat en er ongeduldige mensen achter je staan'', bedenk dan van als je zo' n haast hebt of geen begrip hebt dan ga je maar om me heen desnoods door de berm heen. Gewoon lekker doorgaan met erin te rijden, en schijt hebben aan al die ongeduldige types :D.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk moet iedereen het leren, en een keertje stilvallen kan iedereen gebeuren. Maar iemand die constant stilvalt en in paniek raakt (het huilen wat de ts aangeeft) kan best voor gevaarlijke situaties zorgen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:48

Het gaat allemaal al een stuk beter. Heb vandaag flink wat gereden zelfs eerste keer alleen de snelweg op en ben zo verslaafd aan de snelweg.

Hij is maar 3x afgeslagen.
1x op een helling.
1x wou ik te snel, maar keek dit keer niet hele tijd in mijn spiegel hoe de persoon achter mij kijkt
1x deed ik me lichten uit en normaal zet ik se auto ook uit dus deed ineens me koppeling los.

2x zat mijn moeder erin.

Helling vind ik vreselijk. Bij ons land is ook een helling dus daar oefenen met hellingen.

Ik heb 46 uur gelest ongeveer wel meer geloof ik ben in 2012 begonnen toen kocht ik mijn paard en haalde mijn theorie niet
En kon toen theorie niet betalen. Dus anderhalf jaar gestopt en dit jaar weer versneld begonnen.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:06

Mooi dat het beter gaat met oefenen! Ik wilde hier nog even op reageren:
Amaris schreef:
Het eerste dat mijn pa mij leerde toen ik in zijn auto ging rijden:

EERST gas en dan pas koppeling op laten komen.

In de diesel les-auto had ik het inderdaad andersom geleerd:
koppeling beetje op laten komen en dan gas bij geven (waarom doen ze dat in hemelsnaam??)

Dus TS: gewoon eerst beetje gas, en daar de koppeling bij laten komen. Komt goed!

Eerst gas en dan koppeling is niet goed voor de koppelingsplaten van de auto. Die slijten dan veel harder... Als je oefent is het niet erg om wat meer gas te geven, maar uiteindelijk moet je kunnen aanvoelen wanneer en hoeveel gas je bij moet geven als je de koppeling op laat komen. In ieder geval, probeer het gas 'af te bouwen'. Teveel gas geven naast het opkomen van de koppeling (als je dit altijd zou doen) is dus hartstikke slecht voor de koppelingsplaten!!

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:13

Herkenbaar! Ik heb ook altijd gelest in een diesel. Heb sinds oktober mijn rijbewijs en een maand daarna mij Volkswagen polo uit '97 aangeschaft, een benzine auto. In het begin heb ik mn auto echt vervloekt, elke keer sloeg hij af en ik wist gewoon niet de goede combinatie tussen mijn koppeling en gas te vinden, zonder dat hij afsloeg of ik hem over zn toeren gooide :? Nu na een paar maanden rijden is het me zelfs gelukt om normaal in z'n 2 op te kunnen trekken. Oefenen oefenen oefenen is mijn advies, dan komt het vanzelf goed!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:23

dorientjuh schreef:

Ik heb bijna het dubbele van het gemiddelde gehad. :')
Overigens wel in een keer gehaald. (Wat het eigenlijk nog erger maakt.)

Maar ja TS ik herken je wel, ooit toen ik bezig was met lessen op een parkeer terrein in een benzine gereden, ging eigenlijk best goed. Rijbewijs gehaald en lekker in mijn vaders volkswagen caddy getourt, is een automaat dus ging zo makkelijk als t maar kon. En toen ging ik met mijn zus rijden in haar auto die een week later volledig werd afgekeurd. Voor elk stoplicht sloeg ie minimaal 4 keer af, en we hebben veel stoplichten gehad..
Aan de ene kant, auto was behoorlijk verrot, maar aan de andere kant mijn zus kon er ook in rijden.
Sinds dien ook bijna niet meer gereden, in een schakel helemaal niet en onze automaat ook amper.

Binnenkort maar even met een goede auto op een parkeerterrein oefenen, rijden ging namelijk heel lekker tot mijn grote trauma.

Pantykous

Re: Benzine auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:17

Ik reed te zelfverzekerd haast in mijn BMW diesel lesauto. Toen in de 206 van m'n moeder, dat was gewoon ff wennen. Beetje faalangst erbij en hoppa. Veel rijden helpt echt hoor, ik was er zo van af :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:24

topsylover schreef:
love_western schreef:
Ik ben laatst 1 x echt in de stress geschoten. En dat was met spits in Den Haag.

En ik woon echt in een zwart gat. Dus was het totaal niet gewend. Maar ben er veilig doorheen gekomen.

Maar voor de rest blijf ik overal wel kalm. Ook als ik opeens zie dat ik op de snelweg opeens een rotonde moet nemen. Welke idioot bedenkt dat nou :')

Ik woon ergens waar in de hele gemeente (Drenthe) geen enkel stoplicht staat. :+ Groningen is soms al een hel voor mij.. :=

Ik had net een dag mijn rijbewijs en toen gelijk direct naar Groningen. Mams zat naast mij. Dus gelijk mijn vuurdoop gehad daar :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:36

Ik rijd aardig wat kilometers en heb nu 12 jaar mijn rijbewijs. Ben niet zenuwachtig in de auto en rijdt gerust overal. Maar... als ik hier van auto wissel (we hebben een diesel en een benzine), heb ik bij de diesel mot met de grootte van de auto (dikke station), waar ik altijd eventjes aan moet wennen. En heb ik vervolgens in mijn auto mot met het gas geven/weg rijden. Zuinig afgestelde benzine Daihatsu cuore.

En ach... het kan altijd erger. Ik krijg het ook prima voor elkaar om een diesel af te laten slaan. _O-

Ik rijd overigens nooit brokken en kan me prima in het verkeer begeven, maar soms... gaat dat wegrijden nog steeds niet 100% soepel. O:)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:39

Wat jij nog moet leren is aanvoelen wat de auto 'wil', wat hij nodig heeft. Dan kun je gaan spelen met gas en koppeling en hoor en voel je wat de auto nodig heeft en wat jij dus moet gaan doen. Kwestie van veel kilometers maken en jezelf niet zo gek maken. Ga in zoveel mogelijk auto's rijden dan rijd je gauw genoeg in alles makkelijk weg. En tuurlijk, de ene auto ligt je makkelijker of beter dan de andere, maar huilend in de auto omdat je niet wegkomt is toch echt niet nodig!

Moraal van dit verhaal: veel kilometers in veel auto's maken. Veel plezier!