Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:54

Nee, ik zeg niet dat het dan minder erg wordt. Maar ik denk wel dat wij nooit kunnen inschatten wat er precies allemaal gaande is.
En nogmaals, ik keur het niet goed. Maar wie ben ik om daar hele monologen over te gaan houden.. Leef en laat leven. Het leven is gewoon niet rozegeur en maneschijn. Nooit!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:55

Als er een open relatie is, prima :j
Ik ben voor seksuele vrijheid als beide erachter staan.

Anoniem

Joman schreef:
Anoniem schreef:
Oh zo makkelijk om te trappen naar iemand die iets "fout" doet hè? Een beetje minder uithalen naar TS mag ook wel? Je mening geven kan, maar de bewoordingen van sommigen hier pffffff >;) je eigen (oude) zeer op een anonieme TS afreageren helpt?
Ik ken (helaas) alle kanten van vreemdgaan en ik ben er niet in alle gevallen fel op tegen zeg ik heel eerlijk.

Alleen de praatjes van thuis slecht hebben, geen intimiteit meer hebben, apart slapen, voor de kinderen bij elkaar blijven en nog meer van die cliché uitspraken neh :O die geloof ik niet.

Je kunt dus wel een paar dagen met hem mee TS? Hoe gaat dat dan en zijn er dan geen risico's om bekenden te treffen?

Misschien kan ze voor de 'moraalriddende' bokker nog wel wat tips uit de doeken doen!

Excuse me? Wat bedoel je te zeggen? Je hoeft mij op geen enkele wijze waar dan ook op aan te vallen als ik uit oprechte interesse een vraag stel aan TS.

karuna
Drukke kabouter

Amaris schreef:
En wat nou als de vrouw en kinderen wél van 'de ander' afweten?

Is het dan minder erg?

Heel bot gezegd, als zijn vrouw en kinderen ervan afweten en de situatie laten zoals het is. Is het eigenlijk geen vreemdgaan meer wat de man doet. Maar gebeurt het met toestemming van zijn vrouw. Dat is een heel andere situatie.

Caesar

In deze ben ik het met de tweede herkansing van Rien10 wel eens. Zo zie ik het ook.

En serieus, er zijn genoeg vrouwen die bij trouwen geweldig waren en ineens onverzorgd, halve plumpuddingen en chagarijnige computer trollen worden hoor. Dan kan ik me écht wel voorstellen dat een man uiteindelijk gaat lopen. En misschien wel juist uit respect bij vrouw en kinderen blijft om ze de schade en schande te voorkomen. Totdat het uitkomt natuurlijk...

minikatje

wendy1987 schreef:
Nee, ik zeg niet dat het dan minder erg wordt. Maar ik denk wel dat wij nooit kunnen inschatten wat er precies allemaal gaande is.
En nogmaals, ik keur het niet goed. Maar wie ben ik om daar hele monologen over te gaan houden.. Leef en laat leven. Het leven is gewoon niet rozegeur en maneschijn. Nooit!

Dat. :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:56

Fiffill schreef:
Natuurlijk is TS niet de enige die zoiets doet. Wordt het dan ineens minder erg? :?

Wat een onzin, je hebt inderdaad weinig controle over je gevoelens, maar wél over je acties.

Inderdaad, lijkt mij toch normaal dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden.
En dat dit niet iets is dat door de beugel kan.

Dat je verliefd wordt op een getrouwde man, daar kan je weinig aan doen. Maar wachten tot de relatie gedaan is? Hoe moeilijk kan dat zijn. En hier is niet eens spraken van een toekomstverwachting.

Dan ben ik liever een moreelridder met normen en waarden dan dit. Maar ik ben blij dat je gelijkgezinde vind, dan is het schuldgevoel ook een stuk minder.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 12-01-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik vraag me als vrouw af waarom je nummer 2 wilt zijn en waarom je geen serieuze relatie wilt? De evolutietheorie heeft ons gemaakt dat we altijd een goede stabiele, warme relatie zoeken om ons veilig te voelen. De need to belong is een grote behoefte en die heeft iedereen, mits er iets in je leven is gebeurd wat angstig maakt om een serieuze relatie in te gaan. Dat kan bewust zijn maar ook onbewust. Ik vraag me dus af waarom jij hier genoegen mee neemt. Je hele 'houding' in dit topic is behoorlijk afketsend, je laat niks binnenkomen, het is enkel 'maar' in je hoofd. Dus diep van binnen weet je wel dat er iets niet goed gaat, dat dit niet klopt maar aan de andere kant voelt het ook weer een beetje veilig. Je weet nu wat je aan hem hebt, of eigenlijk niet aan hem hebt.
Onzekerheid is killing en vaak wordt er dan gekozen voor een ongezonde levenssituatie, wat dat dan mag zijn.

N0a

minikatje schreef:
Er speelt hier vast veel meer dan alleen maar een man die vreemdgaat.

Wat als de vrouw na alle jaren niet de moeite voor haar man neemt?
Dat gebeurt ook net zo goed.
Relaties zijn lastig en ingewikkeld. Helemaal als mensen het op zichzelf betrekken.

Bovendien weet de vrouw er echt niets vanaf?
Ergens gaat dat er bij mij ook niet in.
Er moet toch een belletje gaan rinkelen als je man een paar dagen weggaat.

wij als gezin zijn ook 3 jaar bedrogen geweest.. nooit was er één signaal dat mijn vader vreemd ging. Hij had altijd al vergaderingen of ging zeilen of whatever.

Voor een vrachtwagenchauffeur is het toch niet raar dat hij langer weg blijft?

Mannen praten niet over problemen, dus verbaasd mij niks als zijn vrouw van niks weet.

Anoniem

minikatje schreef:
Er speelt hier vast veel meer dan alleen maar een man die vreemdgaat.

Wat als de vrouw na alle jaren niet de moeite voor haar man neemt?
Dat gebeurt ook net zo goed.
Relaties zijn lastig en ingewikkeld. Helemaal als mensen het op zichzelf betrekken.

Bovendien weet de vrouw er echt niets vanaf?
Ergens gaat dat er bij mij ook niet in.
Er moet toch een belletje gaan rinkelen als je man een paar dagen weggaat.

Hier ben ik het helemaal mee eens, en dit is ook wat ik een beetje duidelijk probeerde te maken met mijn eerdere reactie. Niks is zo gemakkelijk te beoordelen, zeker niet als je zelf in die situatie zit. Probeer het maar eens in te beelden.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:57

ik ben net door een hel gegaan, mijn man is er vandoor met een ander, 23 jaar getrouwd en 2 kapotte kinderen. Geweldig!!!! Begin nu na 2 jaar en nog steeds niet gescheiden een klein beetje licht te zien aan het eind van de tunnel. Haat aan de man die niet wilde vechten voor zijn kids en huwelijk en haat aan de vrouw die hier willens en wetens aan mee heeft gewerkt.
En nee dit heb ik van te voren niet aan zien komen, nooit gedacht nooit verwacht. Mijn zoon van 18 heeft het ontdekt......
Laatst bijgewerkt door smileydees op 12-01-15 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:57

Sgr1972 schreef:
Nogmaals: Dit is geen vaste "echte" relatie, gaat het ook nooit worden ook.
Ik wil ook geen vaste relatie met hem of een ander op dit moment.
Ja, we vrijen veilig en hebben het gezellig en we zien wel hoelang het duurt.
Ik weet dat het of niet lang duurt en misschien duurt het wél jaren.... dat kan ik niet zeggen.

nogmaals: ik weet hoeveel pijn het doet en ik heb er veel voor moeten opgeven om steeds opnieuw te moeten beginnen. En ik weet dat mensen er veel verdriet van zouden hebben als het bekend wordt.
Maar feit blijft dat degene die wel een andere herkenbare visie erop hebben me via pb benaderen, en ook zij weten hoe het voelt. En ik begrijp ook waarom ze niet in dit topic openbaar reageren.... zij lezen jullie reacties.

En als ik alleen medestanders had gewild had ik inderdaad wel op het Vivaforum gereageerd, maar dat heb ik bewust niet gedaan.

En ik hoef niet naar een datingsite want ik zoek geen vaste relatie.
En een neukertje voor 1 dag hoef ik ook niet...

Dit is me gewoon overkomen, en ja het is soms moeilijk....en ik begrijp dat iedereen die over dit onderwerp frustraties heeft dat hier komt uiten....het is nl het eerst topic erover denk ik...ik kon niks vergelijkbaars terugvinden in als het er wel was geweest reageer je daar niet in onder je gewone boktnaam....

Helemaal niet.. Je hebt zelf je benen gespreid hoor. Dat overkomt je niet ;)
Je hebt alles smoesjes voor jezelf maar meid; jij bent degene die dit in de hand heeft.
Nouja nu niet meer want je zal wel 'verliefd' zijn. Hoewel hier natuurlijk geen enkele sprake is
van liefde. Hij zijn eigen vrouw en gezin bedriegen, jij een gezin bewust kapot maken (je wist hoe zijn situatie was voordat je met hem de koffer in dook).). Nee dat is geen liefde, maar waarschijnlijk een
manier om je toch geliefd te voelen na je mislukte relaties. Jammer dat je dan toch het gezin van
een ander kapot wilt maken.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:58

Sgr1972 schreef:
Dit is me gewoon overkomen, en ja het is soms moeilijk....

Wat iedereen er ook van vindt en wat jij er ook van vindt: dit is je niet 'overkomen'. Jij bent er zelf bij, en het is je eigen keus om hiermee in zee te gaan en om hiermee door te gaan. Je hebt op dit moment zelf de keuze om ermee door te gaan of niet, en wat je ook kiest, het is jouw verantwoordelijkheid en die van niemand anders.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:59

Caesar schreef:
Weet je wat ik nou zo grappig vind, en misschien ook wel schijnheilig en achterbaks.

Hoeveel bokkers zijn hier niet die met gescheiden ouders opgegroeid zijn? Of waarvan de ouders of zijzelf nog bij elkaar zijn vanwege kinderen, financien, vergeving etc? Of misschien zelf ook weleens wat met iemand gedaan hebben die een relatie / vrouw + kinderen had...

Ik zie niet zo goed in waarom ik dit dan goed moet vinden? Mijn ouders waren ook niet meer intiem met elkaar en hebben er toen onder andere daardoor voor gekozen om te gaan scheiden.. i.p.v. elkaar zeer te doen met dit soort capriolen.

Sorry, van een getrouwde vent blijf je gewoon af. Niet alleen voor zijn famillie maar ook voor jezelf. Dit is gewoon ook voor jou niet tof. Je weet hoe het is om belazerd te worden maar je doet het zelf ook. :(

Als hij 't thuis niet fijn meer heeft dan moet hij dat thuis oplossen alvorens maar zielig te gaan zitten doen bij een ander en een dubbelleven op te bouwen. Het lijkt mij 10.000x pijnlijker om erachter te komen dat je vader/moeder een minnares er op na hield in een dubbel leven dan de eerlijkheid dat ze uit elkaar zijn gegaan omdat het gewoon niet meer ging.

Maargoed, ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten gelukkig. En hoop er ook nooit in te geraken.

Miss87

janderegelaa schreef:
Miss87 schreef:
Walgelijk... Door zo'n vrouw als jij zijn mijn ouders uit elkaar en is ons leven een paar jaar een soort van hel geweest. Denk alvast even aan de kinderen als zijn vrouw er achter komt.

Niet door een vrouw zoals zij. Door een man zoals jouw vader zijn je ouders uit elkaar. Iemand die vrijgezel is hoeft geen verantwoording af te leggen. Dat moet degene doen die in een relatie zit.

Ik geloof niet dat jij mijn vader kent. Mijn ouders hadden een gezond huwelijk tot er een smerig mens mijn vader totaal gek gemaakt heeft. En ja uiteindelijk is hij daar ook schuldig aan. Maar wat die vrouw betreft: stukje opvoeding gemist denk ik.

sloffiee

Ik vind dit rond uit walgelijk.....arme vrouw en kinderen..
heb er geen goed woordje over

Anoniem

smileydees schreef:
ik ben net door een hel gegaan, mijn man is er vandoor met een ander, 23 jaar getrouwd en 2 kapotte kinderen. Geweldig!!!! Begin nu na 2 jaar en nog steeds niet gescheiden een klein beetje licht te zien aan het eind van de tunnel. Haat aan de man die niet wilde vechten voor zijn kids en huwelijk en haat aan de vrouw die hier willens en wetens aan mee heeft gewerkt

:(:) Dit bericht raakt me, het lijkt me vooral gruwelijk pijnlijk om te zien dat een man niet enkel de vrouw ermee heeft, maar misschien nog wel meer de kinderen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:00

Misschien kan je op secondlove lotgenoten vinden, daar zijn ook wel enkele vrijgezelle vrouwen te vinden die bewust op zoek zijn naar een getrouwde man.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:01

Roosch schreef:
Je probeert het voor jezelf goed te praten. Ik ben dan ook een van de genoemde tegenstanders die misselijk wordt van deze verhalen. Wat je doet moet je zelf weten maar ik heb medelijden met zijn vrouw die nergens vanaf weet. Die wellicht enorm haar best doet om de relatie te laten werken en niet beseft dat haar man avontuurtjes heeft met een andere...dame.

Ik ken de argumenten inmiddels wel, 'TS kan er niks aan doen. Het is ZIJN schuld.'
Ik ben het ermee eens dat het zijn schuld is maar als maîtresse -of hoe je het ook wil noemen- ben je net zo goed schuldig.

Je lijkt vrij stellig in je verhaal en ik wens je een hele hoop wijsheid toe, maar ik blijf erbij. Dit is geen stijl. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een tussendoortje die GEEN vrouw en kinderen thuis heeft zitten.

Juist, ik kan het niet beter verwoorden.

Sgr1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:01

Nou, ik ben blij soms een iets andere reactie te lezen....pfff

Tica: Ik kan alleen mee naar verre landen, waar geen bekenden komen. Dat is het enige, dat komt niet vaak voor dus die momenten zijn ook zeldzaam.

MairiMacBran:jouw mening kennen we nou wel....1 keerde reactie dat je het afkeurt komt ook over bij me hoor.

Nogmaals: hij heeft het thuis wel fijn.
Hij houdt van zijn vrouw, wil helemaal niet bij haar weg. Staat er gewoon voor zijn kinderen en werkt gewoon hard voor zijn bedrijf en gezin.
Alleen de sex is niet goed en de rest wel....

En ik heb ook in mijn opening al gezegd dat ik weet dat iedere man dat zegt.
En dat ik besef wat we ermee aan kunnen richten.
Ik lees ook de reacties van met name de mensen die het zelf overkomen is vanaf de andere kant...ik besef heel goed hoe dat moet zijn voor iedereen.

Maar we staan hier samen heel bewust in.
Ik weet wat ik doe, ik weet hoe het uiteindelijk af zal lopen.
En ja, dat zal best zeer doen, of het nu van mijn kant komt of van zijn kant.

En ik lees dezelfde reacties al een aantal pagina 's...
Maar ik heb inmiddels ook een paar reacties per pb gehad, daarvoor mijn dank.
Laatst bijgewerkt door Sgr1972 op 12-01-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

GixWillsNino

Zou het niet een optie te zijn om de vrouw er wel in te betrekken?
Ik heb van dichtbij gezien dat mensen na een langere relatie soms makkelijker worden met datsoort zaken. Een soort open relatie idee.

Maargoed zeker niet iedereen zal daar voor open staan.

Anoniem

Oh ja, "dit is me gewoon overkomen". Altijd een leuk argument.
TS, het feit dat jij zo de aandacht vestigt op die positieve PB en de rest afkat laat genoeg blijken dat jij zelf ook niet helemaal zen bent met deze situatie. Immers zou je dan ook de negatieve reacties accepteren. Als je er gewoon mee kon leven had je waarschijnlijk niet eens een topic geopend. Ergens in jouw achterhoofd knaagt er iets, dat dit niet klopt.

En wake up; het klopt niet. Je maakt een gezin kapot, kinderen die hier hun verdere leven last van kunnen hebben. En jammer voor hem dat zijn huwelijk niet loopt, dan kan hij gewoon scheiden en daarna op zoek gaan naar een nieuwe relatie. Daarnaast, wat is jouw eigenwaarde als je accepteert dat je een backupplan bent?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:02

Sicayes schreef:
Caesar schreef:
Weet je wat ik nou zo grappig vind, en misschien ook wel schijnheilig en achterbaks.

Hoeveel bokkers zijn hier niet die met gescheiden ouders opgegroeid zijn? Of waarvan de ouders of zijzelf nog bij elkaar zijn vanwege kinderen, financien, vergeving etc? Of misschien zelf ook weleens wat met iemand gedaan hebben die een relatie / vrouw + kinderen had...

Ik zie niet zo goed in waarom ik dit dan goed moet vinden? Mijn ouders waren ook niet meer intiem met elkaar en hebben er toen onder andere daardoor voor gekozen om te gaan scheiden.. i.p.v. elkaar zeer te doen met dit soort capriolen.

Sorry, van een getrouwde vent blijf je gewoon af. Niet alleen voor zijn famillie maar ook voor jezelf. Dit is gewoon ook voor jou niet tof. Je weet hoe het is om belazerd te worden maar je doet het zelf ook. :(

Als hij 't thuis niet fijn meer heeft dan moet hij dat thuis oplossen alvorens maar zielig te gaan zitten doen bij een ander en een dubbelleven op te bouwen. Het lijkt mij 10.000x pijnlijker om erachter te komen dat je vader/moeder een minnares er op na hield in een dubbel leven dan de eerlijkheid dat ze uit elkaar zijn gegaan omdat het gewoon niet meer ging.

Maargoed, ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten gelukkig. En hoop er ook nooit in te geraken.

Ik snap je opmerking. Misschien een beetje raar verwoord, maar vaak durven mensen hun oude schoenen niet weg te doen voordat ze nieuwe hebben en is dat het uiteindelijke gevolg waarom ze uit elkaar gaan. De daadwerkelijke oorzaak ligt vaak ergens anders. Gevoel, sex, begrip, de tand des tijds etc.

Dat jouw ouders het samen zo hebben kunnen bespreken, is alleen maar respectvol te noemen en dat getuigd ook van liefde en kracht.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:02

Miss87 schreef:
janderegelaa schreef:
Niet door een vrouw zoals zij. Door een man zoals jouw vader zijn je ouders uit elkaar. Iemand die vrijgezel is hoeft geen verantwoording af te leggen. Dat moet degene doen die in een relatie zit.

Ik geloof niet dat jij mijn vader kent. Mijn ouders hadden een gezond huwelijk tot er een smerig mens mijn vader totaal gek gemaakt heeft. En ja uiteindelijk is hij daar ook schuldig aan. Maar wat die vrouw betreft: stukje opvoeding gemist denk ik.

Ik kan je de hand schudden. Met mijn vader heb ik geen contact meer. En dat mens blijft altijd 'het poedersuiker' wat onze vader heeft afgepakt. Uiteraard heeft hij ook schuld, maar ze heeft hem gewoon naar binnen gehengeld..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:03

Joolien schreef:
smileydees schreef:
ik ben net door een hel gegaan, mijn man is er vandoor met een ander, 23 jaar getrouwd en 2 kapotte kinderen. Geweldig!!!! Begin nu na 2 jaar en nog steeds niet gescheiden een klein beetje licht te zien aan het eind van de tunnel. Haat aan de man die niet wilde vechten voor zijn kids en huwelijk en haat aan de vrouw die hier willens en wetens aan mee heeft gewerkt

:(:) Dit bericht raakt me, het lijkt me vooral gruwelijk pijnlijk om te zien dat een man niet enkel de vrouw ermee heeft, maar misschien nog wel meer de kinderen.

Als kind van vreemdgaande man.. Dat zo'n man geen ruggengraat heeft komt niet door door die andere vrouw.