Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Luckystory schreef:Hier is drank de oplossing.
Muziekje op, glaasje(s) porto, cava of jenever erbij en dan lukt het eens zo goed
Laatst heb ik zelfs met een tandenborstel alle kieren en hoekjes van mijn douche geschrobd.
No way, dat ik dat nuchter ooit gedaan had!

Luckystory schreef:Hier is drank de oplossing.
Muziekje op, glaasje(s) porto, cava of jenever erbij en dan lukt het eens zo goed
Laatst heb ik zelfs met een tandenborstel alle kieren en hoekjes van mijn douche geschrobd.
No way, dat ik dat nuchter ooit gedaan had!
gestreken (strijkijzer moest ik op zolder zoeken), de woonkamer ziet er netjes uit, de ramen blinken weer, die waren sinds de zomer niet meer gewassen.
lag nog een wasje die heb ik nog erdoor gehaald en opgehangen, normaal gesproken was het ach komt morgen wel. Nu is het goh ik heb nog even tijd en mn lijf trekt het nog.
man, ik zou bijna in een hoekje willen gaan zitten en wachten tot het over is. Ik herken mezelf niet, maar ik hoop dat ik dit na mijn zwangerschap bij kan houden. Zou flink wat schelen om alles bij te houden.
Caesar schreef:Wat doen jullie dan de hele dag als je werkloos bent en alle tijd van de wereld hebt en dan nog niet het huishouden wilt/kunt doen?
Of zelfs een huishoudster (dus kosten) aanhoudt?.
_suus19_ schreef:Ik ben huishoudelijke hulp (naast stage en studie, 4 paarden en een eigen huishouden) en ik snap nooit waarom die werkloze moeders niet zelf hun huis schoon kunnen maken. Na het lezen van dit topic eigenlijk nogsteeds niet.. Ik heb zelf geen kinderen dus kan er niet helemaal eerlijk over meepraten en ik snap het vast niet, maar je kijkt toch niet de hele dag naar je kind als je thuis zit met kind? Of wel? Kan een kind niet even naast je zitten terwijl jij de afwas doet? Is dat geen kwestie van opvoeding en wennen?
En waar haal je 2 wassen per dag vandaan?
Anders lijkt de tip van hierboven me wel een goede, gewoon weer gaan werken en hulp in huis zoeken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel het niet banketstaaf. Ik kan het me gewoon niet zo goed indenken..
Ik woon in een studentenhuis en bij ons is het heel erg schoon. We zijn met 9. Wekelijks zijn er 3 schoonmaakbeurten, keuken, beneden en boven. Je bent met elke beurt ongeveer 2 uur bezig. Dit doen wij ook gewoon naast fulltime studeren en vaak ook gewoon werken. Je hebt 3 dagen de tijd om je schoonmaakbeurt te doen, op donderdag/vrijdag heb je een extra beurt, namelijk even doekje over alles heen, stofzuigen of iets dergelijks. Als ik zo'n beurt heb, heb ik er uiteraard ook geen zin in, dan ga ik ook veel liever studeren of uitslapen. Helaas moet het wel gebeuren en anders krijg je een boete van 7,50. Als student tikt dat dan flink aan. Snap dat een baby van 4 maanden heel veel tijd opslokt, maar om dan niet het huishouden te gaan doen en hier dan een huishoudelijke hulp voor in te schakelen.. Hoezo? Je bent zelf toch de hele dag thuis.. PenP2014 schreef:"die werkloze moeders" wow daar maak je echt vrienden mee

Onze oplossing is dus eigenlijk vaker mensen uitnodigen