Bokkers met een Oneplus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Re: Bokkers met een Oneplus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:14

Aangezien ik m'n Nexus 5 heb laten donderen ;( ben ik ook op zoek naar een telefoon _O- en onder de opties valt ook de Oneplus. Maar op de één of andere manier ben ik nog altijd huiverig, en ik weet niet waarom.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:24

Aan ik zie het, besteld haha. Mijn HTC draait ook al op cyanogenmod en ben daar erg blij mee. Benieuwd naar het toestel. Zat nog te twijfelen of het geen HTC m9 moest worden maar voor dat prijsverschil...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 00:48

Mijn Oneplus leeft weer! Ik ben er wel van 14u tot nu non-stop mee bezig geweest, maar ik heb mijn gsm terug, én heb het helemaal zelf gedaan *\o/*

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:37

Mooi! Wat heb je uiteindelijk gedaan? :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:37

Gewoon een tutorial gevolg waarbij ik eerst drivers van Qualcomm moest installeren zodat ik het Chinese standaardprogramma erop heb staan, en erna software van CM11 erop gezet. Telefoon gaat terug als nieuw, maar ik wacht nog wel eventjes om oxygen en CM12 er terug opnieuw op te zetten :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 12:33

Weet er iemand als oneplus een optie heeft om oproepen van onbekende nummers te blokkeren? Word nu al een tijdj lastig gevallen :\

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:46

Even opgezocht,
Om anonieme contacten te blokkeren kun je gaan naar instellingen - gesprekinstellingen - blokkeerlijst en onbekende nummer blokkeren. Of gebruik een app als Mr. Number-Block calls & spam.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:39

Net even mijn bamboo erop gezet, nu pas tijd voor gehad aangezien t pakketje in Limburg lag. Ben er iig erg blij mee :D
Afbeelding

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:40

Ik heb m ook!! Ben er super blij mee! Lekker prijsgunstig, mooie telefoon, lekker snel en mooi beeld! Ook maakt ie super foto's! Ben er heeel blij mee, een echte aanrader!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:51

Ik heb hem ook, ben er heel tevreden mee. Accuduur perfect: ik haal makkelijk twee dagen ook als ik wat internet. Hoewel 4g het niet goed zou doen, verbindt ie wel met LTE van KPN.
En ook erg fijn, het is bijna puur android zonder meuk erbij. Mijn oude S3 had allemaal samsung zooi die ik niet kon verwijderen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:40

Dammie schreef:
Ik heb hem ook, ben er heel tevreden mee. Accuduur perfect: ik haal makkelijk twee dagen ook als ik wat internet. Hoewel 4g het niet goed zou doen, verbindt ie wel met LTE van KPN.
En ook erg fijn, het is bijna puur android zonder meuk erbij. Mijn oude S3 had allemaal samsung zooi die ik niet kon verwijderen.

4G is wel goed, maar mist de 800Mhz band die voor landelijke dekking zorgt. Welke woonplaats bevindt jij je? In de randstad en Eindhoven zijn er wel enkele plekken waar het mogelijk is om 4G connectie met KPN te hebben.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:16

Quad schreef:
Dammie schreef:

4G is wel goed, maar mist de 800Mhz band die voor landelijke dekking zorgt. Welke woonplaats bevindt jij je? In de randstad en Eindhoven zijn er wel enkele plekken waar het mogelijk is om 4G connectie met KPN te hebben.

Ik ben vaak in Amsterdam, daar pakt hij 4G bij station Zuid.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:24

Dan kan het goed inderdaad! ;)
Ik zelf had in Enschede laatst met The Passion op enkele plekken eventjes 4G,voor de rest heb ik geen 4G mogelijk gehad op mijn toestel. Of KPN moet even bij mijn werk en woonplaats even een paar antennes plaatsen. :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:04

Ik heb met Tmobile in mijn woon/werk regio (Haarlem/Amsterdam) wel 4g dekking. Was vanmiddag in het bos in Amstelveen en daar weer niet.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:14

Ik heb hem net binnen gekregen. Erg blij mee maar hij is wel groot! Weer even wennen.

Bij mij draait hij nog op Android 4.4 met CM11. Kan je nu al updaten op een manier of moet ik nog even geduld hebben?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:51

Je kan inderdaad handmatig updaten of wachten tot hij binnen komt. Er zijn geloof ik op de fora meerde topics te vinden met instructies en de zip file ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:35

NogSteedsGek schreef:
Ik heb hem net binnen gekregen. Erg blij mee maar hij is wel groot! Weer even wennen.

Bij mij draait hij nog op Android 4.4 met CM11. Kan je nu al updaten op een manier of moet ik nog even geduld hebben?

Je kan al updaten, zowel handmatig als wachten tot hij OTA (Over The Air) komt. Moet niet zo heel lang duren iig.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:30

En ik heb een RMA aan mogen maken. Sinds gisteren werkt het touchscreen heel erg slecht, en dat heeft te maken met het volgende: http://tweakers.net/nieuws/103004/updat ... ossen.html

Alleen is het niet softwarematig maar, helaas, hardwarematig.

Gisteren werkte het touchscreen helemaal niet meer voor eventjes en nu is correct typen bijna onmogelijk.

Wordt vervolgd..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:39

Kleine update, er is door OnePlus een bijgewerkte touchscreen driver uitgebracht, en hiermee zou het touchscreen issue opgelost moeten zijn.

Ik heb het inmiddels getest door er een custom firmware erop te zetten icm deze bijgewerkte touchscreen driver, en het lijkt goed te werken tot dusver!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:43

Quad, hoe kun je die driver erop zetten dan? Ik heb ook een vreemd werkend touchscreen sinds de update naar CM12.. :(

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:03

Je toestel moet root hebben, dan kan het. Anders wordt het wachten op de officiële update vanuit OnePlus.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:50

Ik heb vandaag een ongeluk gehad, one plus is compleet dood.
Scherm tja. Doet het wel. Maar kan nergens op klikken etc. Behoorlijke schade opgelopen.
Heeft iemand ervaring met reparatie van de plus?
Afbeelding

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:13

Geen ervaringen mee, maar aangezien het niet alleen het scherm lijkt te zijn zou ik een RMA sturen naar One plus zelf.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 21:45

Oei dat is een vervelende kwestie.. Toen ik mijn One gebricked had heb ik naar de klantenservice gestuurd, had binnen de 3 dagen antwoord.

@Quad, hoe heb jij je One veilig geroot als ik vragen mag? Sinds de update blijft de mijne ook continu vasthangen, het is niet meer te vertrouwen want laatst was m'n wekker erdoor zelfs niet afgelopen. Ik zit in mijn proefwerken dus wil niet het risico lopen om te laat te komen :/

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:48

Snollygoster schreef:
Oei dat is een vervelende kwestie.. Toen ik mijn One gebricked had heb ik naar de klantenservice gestuurd, had binnen de 3 dagen antwoord.

@Quad, hoe heb jij je One veilig geroot als ik vragen mag? Sinds de update blijft de mijne ook continu vasthangen, het is niet meer te vertrouwen want laatst was m'n wekker erdoor zelfs niet afgelopen. Ik zit in mijn proefwerken dus wil niet het risico lopen om te laat te komen :/

Je zou gewoon deze handelingen kunnen volgen: https://forums.oneplus.net/threads/guid ... oot.64487/

@Kapotte OPO; contact opnemen met de RMA afdeling van OnePlus en de kosten voor lief nemen denk ik. Zal rond de €200 kosten schat ik.