Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:50

Persoonlijk draag ik geen make-up heeft meerdere redenen. Ik ben gewoon wie ik ben en of mensen nu die ene puist lelijk vinden of niet dat maakt mij niet uit, dat hoort bij jong zijn. Als mensen mij daarom niet mogen, geen probleem :) . Ik heb niet de zin iedere ochtend vroeger op te staan om een hoop r*tzooi (in mijn ogen) op mijn gezicht te gooien. Wil niet zeggen dat ik nooit heb gekeken welk effect make-up geeft op mij, af en toe in het weekend probeerde ik wel eens paar jaar geleden en vorig jaar ook eens om model te staan voor een foto opdracht van een klasgenoot maar de conclusie is dat mijn ogen er snel van irriteren ook (+ de nijging tot wrijven niet de onder drukken valt) en ik het geen toegevoegde waarde vindt hebben :n .

Ik douche ook gewoon om de dag en soms dagelijks (bijvoorbeeld na uitmesten.. ), poets mijn tanden, was mijn handen etc... geen make-up of wel make-up heeft niks te maken met de hygiëne van iemand of niet. Maar een vreemde redenatie, mensen die overdrijven met hun foundation zien er ook niet bepaald uber fris uit maar dat wil helemaal niks zeggen over hun hygiëne zelf :) .

Heb ook niks tegen meiden die het wel dragen met mate als ze maar hun imago er ook niet naar zetten >;) . Heb net zo goed vrienden die dagelijks wat dragen als vriendinnen die helemaal niks dragen, allemaal geen probleem mee. Mensen met een goed karakter hebben dat ook met wat op :).

Een klasgenoot vorig jaar was een jongen die altijd met een dikke laag rondliep en dat was een geweldig iemand :j .

-Van die onderbroeken um als al je medemensen je onderbroek kunnen zien... wat draag je dan ? Lijkt mij als je kleren draagt je onderbroek niet eens zichtbaar is, is enkel tot de orde voor beste vriendinnen bij een sleepover als ze je eens zien in je ondergoed of een eventueel vriendje en dergelijke :o . Ik ben 18 en draag gewoon van die naadloze dames boxershorts comfort gaat voor en in de kleren die ik draag ziet niemand mijn ondergoed hoor := .

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:50

viavialover schreef:
UhNee schreef:

Ging jij op je 13e al om half 8 naar bed dan? :')

ja toen lag ik er al zo vroeg in mede door school ik kwam alleen buiten om naar de winkel te gaan of naar vriendinnen anders totaal niet

Maar dat zegt dan toch niet dat iedereen dat zo moet gaan doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:51

_Cowgirl schreef:
Diablo schreef:
Ik vind lingerie heel mooi, maar niet voor kinderen van 12.

Waarom is lingerie niet mooi voor iemand van 12. Kun je me dat eens uitleggen?

Omdat lingerie het gevoel van seksualiteit geeft. Van een zelfbewustzijn van je lichaam waarvan ik persoonlijk denk dat het nog niet bij een 12 jarige past. Het is iets waarvan ik denk dat een 12 jarige zich daar nog niet mee bezig zou moeten houden; welk ondergoed verzorgd staat onder de kleding, of een onderbroek wel of geen lijntjes zichtbaar maakt, welk ondergoed je lichaam goed accentueert. Dat vind ik iets voor als je 16 of 18 ofzo bent.

ElineS

Ess_Ramona schreef:
Snap ik hoor.

Als ik op de manege nu meiden van 10/12 zie zijn ze heel anders dan toen ik 11 was..
Op mijn 11e was ik echt kind, en kon ik nog uren met lego bouwen ed.
(Oke, kan ik nu nog steeds als ik moet oppassen, ben 21 :') ).

Maar nu gaat het over jongens, make-up etc..

Ik speelde ook nog met lego en barbies tot zeker 14.. Maar ik had ook mijn eerste zoen op 12 en kocht stiekem en smoezend voor het eerst een string op mijn 11de.. Make-up deed ik niet aan tot aan mijn 18de.. Mijn tweelingzus daarentegen had al dagelijks make-up op vanaf haar 12de.

We liepen beide ook tot 9 uur op straat stoer te wezen. Want ow ow wat waren we oud en we mochten nog zo laat naar buiten, dat was gewoon hartstikke stoer. En met een groepje ergens staan, dat was al helemaal stoer.

Dat is allemaal normaal... Welkom in het leven van pubers en volwassen worden. De rare scheidslijn tussen kind en groot zijn. Nog kindertrekjes hebben, maar ook heel graag volwassen willen zijn en dus dan lingerie kopen en veel make-up dragen. Hoort er allemaal bij. Daar houden sommige 12 jarigen zich al gewoon mee bezig.. En sommigen niet. Maar iedereen ontwikkelt zich anders. Ik vind lingerie ook niet iets voor een 12 jarige, maar vind het ook geen ramp dat ze het dragen. Ze dragen het eerder om volwassen te lijken en te doen, dan dat ze beseffen dat het iets van seksualiteit uitten is.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 03-01-15 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Ik moest bij dit topic gelijk aan dit filmpje denken :')

Om hier trouwens verder op in te gaan, ik ben op mijn 14e make up beginnen te dragen, enkel mascara en eyeliner, nooit foundation en dat doe ik nu nog steeds niet. Wat wel vroeger was dat we een kliekje op de manège hadden waarmee we allemaal stiekem achter de stallen gingen roken, op 14 jaar ja. Er zat één persoon bij die al 17 was en telkens voor de sigaretten zorgde, wat voelden we ons toen stoer! Vooral in tegenstelling tot de andere kinderen van onze leeftijd op de manège die saai waren omdat ze niet eens een trekje wilden nemen. Tot enkele ouders ons op een dag betrapt hadden, sindsdien zijn de meesten (inclusief ik) er ook mee gestopt, degenen die er toen niet mee gestopt zijn doen nu wel ergere dingen als stiekem een sigaretje roken ;)

Ook lingerie heb ik nooit gedragen tot voor enkele weken geleden, ik had voor kerst een setje gekocht om mijn vriend te verassen, dusja, ik kan me wel vinden in mening van diegene die zeggen dat lingerie een seksuele tint heeft en niet voor 12-jarigen geschikt is ;)
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 03-01-15 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:52

Ik draag make-up omdat ik me daar zekerder door voel
Ik doe mijn wenkbrauwen en concealer, ik voel me zekerder omdat ik acne heb.
Maar ik snap niet dat make-up nu wordt gezien als iets lelijks, je kunt het natuurlijk ook lelijk aanbrengen maar dat is iets anders. Veel mensen gebruiken make up om hun mooie punten te versterken, of dingen te verbergen.
En als die mensen zichzelf zo goed voelen, waarom wordt er dan zo'n probleem gemaakt?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:52

Grappig om zoveel verschillende meningen te zien! Ik ben 16 en toen ik 15 was ben ik begonnen met wat make-up dragen (foundation+poeder en lipgloss). Toen ik jonger was weleens wat gedaan, maar niks dagelijks, vooral omdat ik het elke keer vergat op te doen en ik de hele tijd bang was dat ik mascara zou uitvegen :+

Naar feestjes doe ik wel wat meer, gewoon omdat ik het leuk vind om mezelf dan helemaal op te tutten enzo, maar naar school mwoa... Ik draag de foundation, poeder en lipgloss omdat ik het dan net wat mooier vind :) Ik epileer overigens ook mijn wenkbrauwen, want anders ziet het er zo onverzorgd uit bij mij :o

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:53

_Cowgirl schreef:

Ik zeg niet dat het niet mooi ís voor iemand van 12, maar dat ik dat vind.
Ik vind lingerie iets voor volwassen vrouwen. Mijn jongste dochter is 12, echt nog een meiske, ik zou me er echt heel naar bij voelen als zij lingerie zou dragen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:56

viavialover schreef:
ook ik sluit me hier bij aan ik vind dat er steeds jongere kinderen echt van die opmaak sletjes worden
en dan ook echt dikke laag mascara foudation ens .
of hun kont en tieten forceren denk ik van wil je verkacht worden of is dit om stoer te doen want knapper word je er nie echt op.
zo denk ik er over dit is nog maar het begin maar kan nog meer over die tutmodelen verzinnem maar dat komt later wel.

Pardon? Waar heb jij last van zeg! Doe eens even normaal, opmaaksletjes? Verkracht willen worden? Tutmodelen? Bizare uitspraken over jonge meisjes.
Dat jij het niet mooi vind, is nog tot daar aan toe, maar dit soort misselijke uitspraken vind ik bijna naar jaloersie ruiken!

Jonge meisjes vinden het nou eenmaal leuk om met make up en kleding te expirimenteren. Niemand heeft daar toch last van? Ik snap het probleem niet zo :)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:56

ik gebruik make - up en ik vind dat dat ook mag vanwege mijn leeftijd (24). maar toen ik jong was mocht ik dat niet hoor. Ik weet nog wel dat ik 15 was en iedereen droeg in mijn klas strings (iig mijn vriendinnetjes) en ik mocht ze ook niet kopen van mijn moeder. Zij kocht degelijke gitzwarte boxers voor ons die tot onze navels kwamen en iets anders mocht er niet in huis komen. Wij droegen ook altijd topjes ipv. bh's. Rond mijn 16e waren mijn borsten dusdanig gegroeid dat ik toch bh's nodig had en vanaf toen mocht ik ook strings etc. want toen was mijn leeftijd ernaar. Al denk ik wel dat als mijn (nog niet geboren) dochter later op haar 12e thuis zou komen met kanten ondergoed dat ik het haar terug zou laten brengen.

Mijn make - up:

Foundation
Poeder
Oogpotlood
Oogschaduw (licht rose)
Mascara

Daarnaast werk ik mijn wenkbrouwen bij omdat ze anders heel borstelig zijn.
De foundation + poeder gebruik ik alleen in de winter omdat als mijn huid niet gebruind is mijn oneffenheden heel erg naar voren komen. Ik heb veel vlekjes op mijn gezicht zitten. In de zomer wanneer mijn huid iets bruiner is dan zie je deze niet zo.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:57

Diablo schreef:
_Cowgirl schreef:

Ik zeg niet dat het niet mooi ís voor iemand van 12, maar dat ik dat vind.
Ik vind lingerie iets voor volwassen vrouwen. Mijn jongste dochter is 12, echt nog een meiske, ik zou me er echt heel naar bij voelen als zij lingerie zou dragen.

Maar laat jij je dochter wel zonder beha over straat gaan als ze straks wél borsten krijgt en deelneemt aan de gymlessen? Lijkt me heel onprettig om daar in m'n eentje zonder beha te staan koekeloeren omdat er thuis anders over gedacht wordt. Ze had ook op haar 10e ook al kunnen beginnen met het ontwikkelen van borsten.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:57

Ik herinner me net weer dat ik mijn eerste make-up setje kreeg. Goedkope troep; een complete set met blush, lippotlood, oogschaduw, lipstick, lipgloss, mascara. Ik zat in groep 7 of 8 en droeg dit af en toe naar school. Wat moet ik er als een clown uitgezien hebben, met mijn roze wangetjes en blauwe oogschaduw. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:57

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:58

Chiave schreef:
Aangezien de borsten zich dan, of eerder zelfs, al ontwikkelen, kan het dragen van een beha dan noodzakelijk zijn. :) Waarom geen lingerie op je 12e? Lingerie is namelijk ook een witte slip + een witte beha.

In de post waar ik op reageerde ging het om een meisje van 12 dat een kanten beha en een string droeg. Het moge duidelijk zijn dat ik daar op doelde.
Mijn dochter van 12 heeft gewoon een mooi, schattig behaatje dat bij haar leeftijd past. En een normaal, lief slipje en geen string.

Chiave

Wat me trouwens verbaasd... Waarom wordt lingerie gezien als seksueel iets?
Lingerie is niet perse te definiëren als string met een push-up beha, in tijgerprint met felroze randen.

viavialover

jessdaniels schreef:
viavialover schreef:
ook ik sluit me hier bij aan ik vind dat er steeds jongere kinderen echt van die opmaak sletjes worden
en dan ook echt dikke laag mascara foudation ens .
of hun kont en tieten forceren denk ik van wil je verkacht worden of is dit om stoer te doen want knapper word je er nie echt op.
zo denk ik er over dit is nog maar het begin maar kan nog meer over die tutmodelen verzinnem maar dat komt later wel.

Pardon? Waar heb jij last van zeg! Doe eens even normaal, opmaaksletjes? Verkracht willen worden? Tutmodelen? Bizare uitspraken over jonge meisjes.
Dat jij het niet mooi vind, is nog tot daar aan toe, maar dit soort misselijke uitspraken vind ik bijna naar jaloersie ruiken!

Jonge meisjes vinden het nou eenmaal leuk om met make up en kleding te expirimenteren. Niemand heeft daar toch last van? Ik snap het probleem niet zo :)

als je mijn anders posten lees zie je dat ik alles trug neem en sorry zeg beetje aanvallen als ik al niks meer zeg ?? :( ;(

muntdrop

Voor veel meisjes is make up ook een soort hobby. Ik vond het vroeger in ieder geval heel boeiend om te ontdekken wat er allemaal was op de make up markt en om nieuwe dingen uit te proberen. Nieuwe ooglook etc. Hing ook vaak op beauty blogs enzo rond. Tegen woordig een stuk minder omdat ik nu wel een beetje weet wat mooi bij mij staat en welke producten ik fijn vind. Maar voor mij was het dus ook wel echt een hobby (net zoals nagellak kleurtjes sparen, haha heb nog steeds een doos vol)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:59

Diablo schreef:
Chiave schreef:
Aangezien de borsten zich dan, of eerder zelfs, al ontwikkelen, kan het dragen van een beha dan noodzakelijk zijn. :) Waarom geen lingerie op je 12e? Lingerie is namelijk ook een witte slip + een witte beha.

In de post waar ik op reageerde ging het om een meisje van 12 dat een kanten beha en een string droeg. Het moge duidelijk zijn dat ik daar op doelde.
Mijn dochter van 12 heeft gewoon een mooi, schattig behaatje dat bij haar leeftijd past. En een normaal, lief slipje en geen string.

_Cowgirl refereerde aan lingerie in het algemeen.

Weggebokt

Eunomia

Diablo schreef:
Chiave schreef:

Wat is er mis met een string? Diezelfde vraag kun je stellen over wat er mis is met kant. Ik vind het een onnozel iets om te zeggen dat dat niet kan voor een twaalfjarige omdat dat té erotisch zou zijn. Als dat meisje dat mooi vindt..
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 03-01-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:00

Chiave schreef:
Wat me trouwens verbaasd... Waarom wordt lingerie gezien als seksueel iets?
Lingerie is niet perse te definiëren als string met een push-up beha, in tijgerprint met felroze randen.

Officieel misschien niet, maar bij lingerie denk ik niet aan een witte onderbroek met witte T-shirt bh. Dan denk ik toch meer naar de mooie setjes

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:01

Chiave schreef:
Maar laat jij je dochter wel zonder beha over straat gaan als ze straks wél borsten krijgt en deelneemt aan de gymlessen? Lijkt me heel onprettig om daar in m'n eentje zonder beha te staan koekeloeren omdat er thuis anders over gedacht wordt. Ze had ook op haar 10e ook al kunnen beginnen met het ontwikkelen van borsten.

Ik schreef het eerder al: Ik reageerde op een post waar werd gerefereerd naar een meisje van 12 dat een kanten beha en een string droeg.
Mijn twaalfjarige draagt een schattig behaatje en een lief slipje wat bij haar leeftijd past.

Dooortje

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:03

Wil ik als 21 jarig er dan ook ouder uit zien? Ik draag foundation, mascara, oogpotlood, eyeliner en teken m'n wenkbrauwen ook nog eens bij. Oja als ik een avondje ga stappen heb ik ook nog lippenstift op. Of ben ik nu arrogant? Jeetje wat een vooroordelen zeg :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:03

Chiave schreef:
_Cowgirl refereerde aan lingerie in het algemeen.

En ik niet.
Maar ik heb al uitgelegd wat mijn jongste draagt. Mijn oudere dochters dragen wel mooie lingerie, daar heb ik geen enkel probleem mee.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:04

Diablo schreef:
Chiave schreef:

Ik schreef het eerder al: Ik reageerde op een post waar werd gerefereerd naar een meisje van 12 dat een kanten beha en een string droeg.
Mijn twaalfjarige draagt een schattig behaatje en een lief slipje wat bij haar leeftijd past.

Waarom zit er aan het dragen van kanten lingerie een leeftijd? Ben nog nooit een kaartje aan lingerie tegenkomen waarop vermeld wordt dat dit voor meisjes/vrouwen van 16+ of 18+ is.