Tsja.. Kan een lastig onderwerp zijn.
Meestal betaalde ik altijd erg veel voor mijn vrienden.
Zo wel eens met een vriendin op vakantie geweest. De afspraak gemaakt om simpelweg samen boodschappen/aankopen/etentjes door de helft te delen. De gerechten en drankjes waren dan ook altijd wel gelijk. Toen plots haar geld op was (budgetteren was niet haar sterkste kant) vervolgens heb ik de volgende 4 a 5 dagen alles betaalt van drankjes tot aan eten en stappen. Kwam deze dame na de vakantie met een paar bonnetjes aan die ze in haar tas had gevonden(waar ze deze vandaan heeft getoverd?
). Of ik nog even de helft hiervan, circa 40,00, aan haar terug wilde betalen? Je kunt je voorstellen dat ik na het uitgeven van meer dan honderden euro's aan haar, zonder hier ook maar enkel iets van terug te vragen, dit even weg gezwaaid heb!
Ik vroeg ook nooit wat terug. Na enkele keren in een situatie gezeten te hebben dat mensen aan gaven wel voor mij te willen betalen en dan vervolgens de volgende dag een berichtje te sturen dat ik nog geld over moest maken, ben ik dan zelf ook maar gierig gaan doen. Tegenwoordig betaalt ieder zijn deel maar. Als ik zin heb om een rondje te doen, dan gebeurt dit wanneer ik wil. Moet daarbij zeggen dat ik het momenteel niet al te ruim heb..

Jammer maar helaas. Ik heb keuzes gemaakt in mijn leven die in houden dat uit eten gewoon ietwat beperkt moet zijn/worden sommige maanden. Vind ik niet erg. Helemaal niet zelfs, krijg er veel voor terug maar dat houdt ook in dat ik dus idd geen zin heb om 10 euro meer uit te geven dan ik "van plan" was. 
Maar ik vind het leuk dat zij er zo'n schik in heeft met die merrie dus ik doe niet bijzonder veel moeite om haar verkocht te krijgen.