Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:26

LisaFaded schreef:
Met Derek was er toch een test gedaan? Daaruit bleek inderdaad dat er iets in zijn hersenen zat, wat anders is.

Met Derek zijn meerdere tests gedaan (wetenschappelijk opgezet), waaruit bleek dat hij een hele goede cold reader is, maar geen speciale gaves heeft. Punt is dat hij dit zelf wel stellig geloofd, maar het niet kan bewijzen.

Bijvoorbeeld de test van van James Randi
https://www.youtube.com/watch?v=hFKGY5c_hKg

Hier waar hij communiceert met een opa, die later gewoon nog in leven blijkt.
https://www.youtube.com/watch?v=ZcwWn4Kd43Q

Eileen_

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:37

Ik geloof niet in geesten, god of whatever. Vind het allemaal dikke onzin :x
Maar iedereen mag geloven wat hij/ zij wil, zolang ik er niet mee lastig gevallen word. Daarmee bedoel ik dus proberen over te halen om te geloven dat het wel bestaat.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:44

Ik geloof niet in geesten maar Door films en soms dingen zien die er eigenlijk helemaal niet zijn maak ik mezelf soms erg bang..

maar daarbij bedenk ik me er niet verder mee en weet dat er niks is.. en allemaal gezicht bedrog is en als je te veel over nadenkt dat je hersenen zo ver gaan dat je dingen gaat zien die er helemaal niet zijn..

je kan denk ik jezelf hier later zelfs gek mee maken en zich later wel in gesticht kunnen gooien sorry hoor..

maja haha ik wil mezelf niet gek hebben :$

maar natuurlijk voor de mensen die geloven en ook willen blijven geloven laat ik zo bemoei ik me natuurlijk niet mee :)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:08

Ik geloof niet in geesten ( al zou ik dat wel willen, ik krijg nog net geen paniekaanvallen van de gedachte dat er niets dan duisternis is na de dood )

Mijn oma en neef geloven echter wel in geesten, mijn opa en oma sliepen op de kamer waar mijn overgrootmoeder jarenlang geslapen heeft en uiteindelijk ook gestorven is. Mijn oma zou dus haar moeder een keer als wazige vorm aan haar bed zien staan. Dito voor mijn neef. ( nu ik dit typ valt m'n flesje water om :') )

Ik heb wel wat aparte dingen meegemaakt die ik niet zo kan verklaren, er is hier in het bos een 500 jaar oud graf waar een graaf en zijn paard begraven liggen en op die plaats hoor je dus nooit vogeltjes fluiten en slaan paarden standaard op hol.

Ook leuk trouwens voor mensen die in reïncarnatie geloven :)) : ik ben op dezelfde dag jarig als mijn overgrootopa, in de week dat hij gestorven is ben ik *ahum* verwekt en op de dag dat mijn oma gebeld werd dat zijn grafsteen klaar was, werd mijn moeder gebeld dat mijn ledikantje klaar was, toeval of niet dit blijft me de kriebels bezorgen.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 02:05

Oh mY. God ik durfde dit niet te lezen lig nu in mijn bed.
Ik voel me nu in eens echt niet alleen en ben echt bang bedankt he :+ haha
Nou ik keek op en zag vanuit mijndeur lichtstralen mn buik krampte in en in verstijfde.
Ik schrok echt heel erg :( zo bang mijn broer heeft vroeger met mijn overleden opa gespeeld heel eng!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 02:27

drawerlover schreef:
Volgens mij zijn er hier mensen die proberen om de 'gelovigen' te overtuigen dat er niks bestaat

Dan maar even je geheugen opfrissen, hier uit je OP;
drawerlover schreef:
Oke nu jullie. Geloven jullie in geesten??.

Oftewel als je geen zin hebt meningen te horen die niet in je straatje passen, vráág er dan niet naar.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 04:20

Vroeger als kind had ik een schriftje waarin ik verhalen schreef. Soms blije verhalen maar soms ook heel heftig. Niks mis mee, totdat we erachter kwamen dat alle verhalen een maand later op tv verschenen.
Op een dag schreef ik zo'n heftig verhaal dat mijn moeder expres het nieuws in de gaten hield. En ja hoor. Daar verscheen mijn verhaal met alle vreselijke details. Mijn moeder heeft het schriftje toen afgepakt en ik mocht niet meer schrijven. Nu nog ( ben nu volwassen) houd ze me in de gaten en is ze erg (bij)gelovig geworden.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 04:47

Rowenah schreef:
Vroeger als kind had ik een schriftje waarin ik verhalen schreef. Soms blije verhalen maar soms ook heel heftig. Niks mis mee, totdat we erachter kwamen dat alle verhalen een maand later op tv verschenen.
Op een dag schreef ik zo'n heftig verhaal dat mijn moeder expres het nieuws in de gaten hield. En ja hoor. Daar verscheen mijn verhaal met alle vreselijke details. Mijn moeder heeft het schriftje toen afgepakt en ik mocht niet meer schrijven. Nu nog ( ben nu volwassen) houd ze me in de gaten en is ze erg (bij)gelovig geworden.

Oke dit vind ik dus eng :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 05:07

Ik ga iets grappigs vertellen :+ ik en de rest hier waren een beetje dit topic, op een lollige manier, aan het bespreken. Uiteindelijk ook kwamen brandende em flikkere lampen ter sprake. Ik zei letterlijk als er nu een lamp gaat flikkeren os dat een teken. Natuurlijk gebeurde er niets xD net naar slaapkamer gegaan, wou mijn leeslamp aan doen maar ging niet aan. Meerdere pogingen en toen ging die aan en knapte er iets en ging die weer uit :+ great haha. Serieus nog nooit gehad maar was wel ern perfecte timing :') daarna nieiwe lamp in gedaan en scheen als een zonnetje lol

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 05:16

Vjestagirl schreef:
drawerlover schreef:
oo en er zijn ook nog eens verhalen over van die enge geesten zoals bloody mary ofzo. Moet je allemaal niet geloven want dat is allemaal hartstikke nep. Geesten bestaan maar zo een als bloody mary bestaat niet

Misschien niet in die vorm, maar waarom zou Queen Mary geen geest kunnen zijn?

Queen mary en de bloody mary als die geest in de badkamer zijn 2 verschillende dingen.

Zie http://www.castleofspirits.com/bloodymary.html

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:46

drawerlover schreef:
oo en er zijn ook nog eens verhalen over van die enge geesten zoals bloody mary ofzo. Moet je allemaal niet geloven want dat is allemaal hartstikke nep. Geesten bestaan maar zo een als bloody mary bestaat niet

Misschien niet in die vorm, maar waarom zou Queen Mary geen geest kunnen zijn?[/quote]

Queen mary en de bloody mary als die geest in de badkamer zijn 2 verschillende dingen.

Zie http://www.castleofspirits.com/bloodymary.html[/quote]

Oooo dit vind ik dus eng van dit soort vroeger werd tegen mij gezegd om 12 uur nachts in de spiegels zeggen bloody Mary are you there.. Dan schijnt ze te verschijnen..

Oproepen zou ik nooit doen net als glaasje draaien.. Schijnt waar te zijn

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:18

Een glaasje draaien kan waar zijn maar dat bloody Mary gedoe is niet echt. Ik heb dat 1x geprobeerd maar ze kwam niet. Ik voel me wel evengoed ongemakkelijk als ik in het donker voor een spiegel sta maar ik voel me nooit makkelijk in het donker alleen. Behalve dan als ik in bed lig

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:36

Ik ben christelijk en geloof ook in geesten. En dan geesten in de vorm van engelen en demonen. Daardoor kunnen dingen zoals glaasje draaien ook echt, hoewel wij wel geloven dat dat van de negatieve kant komt (demonen) En dat het daardoor ook alleen maar negatieve dingen met zich mee zal brengen. Omdat demonen oa de taak hebben om mensen van het christendom af te houden, merk ik heel duidelijk dat als ik met mijn geloof bezig ben er allemaal dingen op mijn pad komen om me af te leiden. Dus dat is mijn kijk op jouw geestenverhaal TS. :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:34

drawerlover schreef:
Goof ja dat is wel degelijk een geest. Stuur me pb dan kan ik je helpen

Ik heb je gisteren een pb gestuurd, maar helaas geen antwoord gekregen. Zou je nog op mijn vraag willen antwoorden?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:54

Ik geloof niet in Bloody Mary. Maar wel in glaasje draaien. Me broer had een vriend die dat een keer had gedaan en er gebeurde vanalles..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:46

Goof schreef:
drawerlover schreef:
Goof ja dat is wel degelijk een geest. Stuur me pb dan kan ik je helpen

Ik heb je gisteren een pb gestuurd, maar helaas geen antwoord gekregen. Zou je nog op mijn vraag willen antwoorden?

Owjaa dan zal ik nu even kijken

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:58

Zonder twijfel. Ben in Verdun geweest waar het ijs en ijskoud was in de kerk bij gewoon goed weer. Ik heb nog wel meer mee gemaakt. Ik zou zeggen, zoek naar wat kostbaar is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:01

Horsa schreef:
Zonder twijfel. Ben in Verdun geweest waar het ijs en ijskoud was in de kerk bij gewoon goed weer. Ik heb nog wel meer mee gemaakt. Ik zou zeggen, zoek naar wat kostbaar is.

Ik werk in een Cathedraal. Als wij niet stoken dan kan het buiten 35 graden zijn, maar is het binnen echt bijzonder koud. Komt door de dikke muren, de hoge plafonds en de tegelvloeren.
In de meeste kerken en Cathedralen wordt het hele jaar door gestookt om de temperatuur aangenaam te houden. Als ze dat daar niet doen is het logisch dat het er koud is.

Edit: ik zie dat ze daar ook een crypte hebben. In dat geval trekt de kou ook nog eens vanaf beneden naar boven toe.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 14:38

Er zijn vooral in het kerkhof van die stukken waar je zo'n windvlaag voelt of een stukje wat ineens wat kouder is. Dat is een energieveld met zielen

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:44

drawerlover schreef:
Er zijn vooral in het kerkhof van die stukken waar je zo'n windvlaag voelt of een stukje wat ineens wat kouder is. Dat is een energieveld met zielen

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:45

drawerlover schreef:

Nog nooit gemerkt. Woon zelfs tegenover een begraafplaats. En kom er ook weleens (er ligt familie van me) maar voel echt niks.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:46

niet alles zijn geesten cheyenne

love_western schreef:
drawerlover schreef:

Nog nooit gemerkt. Woon zelfs tegenover een begraafplaats. En kom er ook weleens (er ligt familie van me) maar voel echt niks.

niet alle doden zitten op de aarde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:49

Xfjord schreef:
niet alles zijn geesten cheyenne

love_western schreef:

niet alle doden zitten op de aarde :j

Klopt. Sommige worden gecremeerd en andere liggen 2 m onder de grond.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:50

zo bedoel ik het niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:52

[*]
Xfjord schreef:
zo bedoel ik het niet :P

Maar het blijft wel toevallig dat ik dan op begraafplaatsen kom waar geen geesten zijn.

Want ik merk het nooit. Geen enkele begraafplaats waar ik ooit ben geweest.