Studenten bijbaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:14

Ik hoop ook zo voor jou dat dat is als je straks klaar bent. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:16

Joman schreef:
Bizzybijtje schreef:
Hier nog een... Ik heb gelukkig wel een bijbaan in het weekend, maar wil graag doordeweeks gaan werken omdat dat makkelijk te combineren is met mijn thuisstudie. Alleen word ik dus ook nergens uitgenodigd. Probleem is dat in de bediening/bar/winkels voor mij niet te doen is in verband met gewrichtsproblemen, dus ik ben ook nog beperkt tot een "zitbaan". Of althans, grotendeels. Momenteel werk ik op zondag 4 tot 5 uur en dan zit ik al op het randje van het wel of niet trekken van de pijn zeg maar :') Dus hele dagen werkt dat ook niet.

Joh, in Tilburg is het ontzettend gemakkelijk om als student een bijbaan te vinden.

Als je in Tilburg woont kun je ook zo bij de Efteling gaan werken. Meeste personeel is student.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:20

Lous schreef:
Ik hoop ook zo voor jou dat dat is als je straks klaar bent. :)

De tekorten en vergrijzing in deze sector zal nog wel even blijven. Ook positieve discriminatie heb ik in mijn voordeel (mannen wereld). Maargoed, zeg nooit nooit. Ben er nog niet helaas.

Gefeliciteerd Dominique!! Misschien valt die mee man later wel mee. Word het jouw directe leiding gevende?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:28

Danique_G schreef:
Verschrikkelijk vind ik dat Lous. Alsof je afstudeerd met 10 jaar op zak. Gelukkig zijn er in mijn sector grote tekorten. Heb mij studie thank god ook uitgezocht op baankansen. Ben ik nog steeds zo blij mee dat ik dat heb gedaan.

Wat doe jij voor opleiding als ik vragen mag? :)

Celiien

Re: Studenten bijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:42

Gefeliciteerd!
Komt vast wel
Goed, en als je de sfeer echt niet trekt kannje altijd op zoek naar iets anders toch!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:23

Voor degenen die nog wat zoeken, ik heb gewerkt als geregistreerd gastouder (oppas), daar moet je wel een korte cursus voor doen en je kinderehbo halen, maar dat is echt heel weinig werk en het werk zelf is leuk! (als je kinderen leuk vindt natuurlijk :') ).

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:24

Ik werk sinds 2 jaar als callcentermedewerkster bij Ziggo. Ik wou absoluut niet de verkoop in omdat mij dit niet ligt (vele promotiebaantjes gehad, maar leuk vond ik het niet).

Dit werk is erg leuk, leuke collega's, je zit lekker binnen en in mijn geval kan ik gesprekstechnieken oefenen (ik studeer SPH). Nadeel: 20 uur werken naast een voltijd studie + honours talentprogramma (10 EC per jaar extra) is wel veel!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:03

Sunrise_ schreef:
Voor degenen die nog wat zoeken, ik heb gewerkt als geregistreerd gastouder (oppas), daar moet je wel een korte cursus voor doen en je kinderehbo halen, maar dat is echt heel weinig werk en het werk zelf is leuk! (als je kinderen leuk vindt natuurlijk :') ).

Het verdient alleen niet bijster goed schijnt het :(

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:08

Lizzyy schreef:
Danique_G schreef:
Verschrikkelijk vind ik dat Lous. Alsof je afstudeerd met 10 jaar op zak. Gelukkig zijn er in mijn sector grote tekorten. Heb mij studie thank god ook uitgezocht op baankansen. Ben ik nog steeds zo blij mee dat ik dat heb gedaan.

Wat doe jij voor opleiding als ik vragen mag? :)

Chemie!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:11

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:13

CarolienR schreef:
Ik werk sinds 2 jaar als callcentermedewerkster bij Ziggo. Ik wou absoluut niet de verkoop in omdat mij dit niet ligt (vele promotiebaantjes gehad, maar leuk vond ik het niet).

Dit werk is erg leuk, leuke collega's, je zit lekker binnen en in mijn geval kan ik gesprekstechnieken oefenen (ik studeer SPH). Nadeel: 20 uur werken naast een voltijd studie + honours talentprogramma (10 EC per jaar extra) is wel veel!

Is dit altijd 20 uur? Twijf nog steeds of ik dit wil.. Hoe zit met de scores die je moet halen?

Gister toch maar weer gesolliciteerd bij supermarkten waarvan ik weet dat ze iemand met ervaring op die afdeling zoeken. Heb enkele jaren ervaring, dus wie weet. Maar denk niet dat ik iets hoor. Ook gesolliciteerd bij een meubelzaak, maar heb absoluut geen ervaring :+ vacature zei daar ook niet veel over dus maar gewoon geprobeerd.
Las hier de tip NS retails en daar ook gesolliciteerd, alleen je hebt een test die je moet maken. Ik mocht niet solliciteren bij de julia's omdat ik volgens de test niet geslaagd ben. De vragen waren erg vreemd, en vaak zou ik geen enkel antwoord in werkelijkheid toepassen. Beetje stom gevoel heb ik daar aan over gehouden dus.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:51

_Dominique schreef:
@Destination, denk dat het ook de leeftijd is. Ik word in januari 18 en dan ben je al een stuk duurder dan iemand van 15..

Ik ben bijna 22 en ik werk bij Albert Heijn. Bij mij zochten ze een periode oudere mensen omdat wij tot 24:00 open zijn :j. Ik werk er echter wel al vanaf mijn 16e.

Als je bijna 18 bent kan je gaan kijken voor werk waar 15,16,17 jarige niet kunnen werken. Zoals een kroeg of andere dingen die laat open zijn. Een bioscoop misschien? Want voor hun zijn 18-jarige juist goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:53

Haha dan weet ik gelijk bij welke Appie jij werkt, MevrouwtJ.

Ik ben ook altijd wel aangenomen bij supermarkten, ook toen ik bijna 19 zou worden. Denk dat dat vooral komt omdat ik in een grote stad woon waar ook heel veel studenten zitten, dan is een 19-jarige student met veel ervaring in supermarkten alweer een stuk handiger en goedkoper dan een 22-jarige of juist een 16-jarige zonder ervaring.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:54

Ik word juist niet aangenomen bij de supermarkten.. Aldoor de reactie dat ik te duur ben :\

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:55

ergens naar binnen stappen en vragen. heeft bij mij ook gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:56

Ja dat is dus het verschil wat ik net uitlegde. Supermarkten willen nou eenmaal zo veel mogelijk omzet draaien en zo veel mogelijk omzet betekent standaard de goedkoopste krachten die ze kunnen vinden. Naar kwaliteit van personeel wordt bij grote supermarkten echt bijna niet gekeken, terwijl in bijvoorbeeld delicatessenwinkels (kaaswinkels, koffiezaakjes e.d) juist gezocht wordt naar klantvriendelijkheid en aanspreekbaarheid omdat dat de rede is dat klanten terugkomen. Boodschappen blijft iedereen toch wel doen, of het personeel nou vriendelijk is of niet

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:01

Heb niet het hele topic gelezen, maar een goede motivatiebrief is doorgaans erg belangrijk en ook jezelf kunnen verkopen in het gesprek als die er komt
.
Ik ben ook nog student, ben 29 en altijd bijbanen gehad. Ooit begonnen met folders rondbrengen, tijdje oppas geweest (particulier), in een drogisterij groothandel (magazijn) gewerkt etc. Nooit in een supermarkt gestaan. Niet altijd de leukste banen, maar een leuk team kan al veel verschil maken. Hoewel ik ook banen heb die ik niet wil hoor (callcenter/horeca ligt mij echt niet). Verder eigenlijk altijd als ik op gesprek mocht komen ook aangenomen, maar 1x een afwijzing gehad. Kreeg in december te horen dat ik weg moest bij die werkgever, ben direct op zoek gegaan naar vacatures, van de 5 verstuurde sollicitaties heb ik er van 3 niks gehoord, 1 afgewezen en de ander mocht ik op gesprek en ben ik inmiddels ook aangenomen.

Anders zijn uitzendbureaus ook altijd een goede optie.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:01

Zou kijken bij studentsforstudents.nl uitzendbureau speciaal voor studenten :)

En AmigoAmigo kan ook helpen geloof ik :)

Voor de rest, ben ik bang dat je te ''oud'' bent. -O-

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:04

Emmaa_ schreef:

Haha ja helaas is het binnenkort over met de pret! We gaan weer tot 22:00 uur open :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:06

MevrouwtJ schreef:
Emmaa_ schreef:

Haha ja helaas is het binnenkort over met de pret! We gaan weer tot 22:00 uur open :7

Ik las het inderdaad... Nou heb ik er zelf nooit echt dicht in de buurt gewoond dus ben er welgeteld twee keer binnen geweest (dan was het half twaalf, huisgenoot had de auto en we hadden zin in bier) maar het was fijn om de optie te hebben. Nu woon ik vlakbij een nachtwinkel dus dat is eigenlijk net zo handig

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:07

Emmaa_ schreef:
Ja dat is dus het verschil wat ik net uitlegde. Supermarkten willen nou eenmaal zo veel mogelijk omzet draaien en zo veel mogelijk omzet betekent standaard de goedkoopste krachten die ze kunnen vinden. Naar kwaliteit van personeel wordt bij grote supermarkten echt bijna niet gekeken, terwijl in bijvoorbeeld delicatessenwinkels (kaaswinkels, koffiezaakjes e.d) juist gezocht wordt naar klantvriendelijkheid en aanspreekbaarheid omdat dat de rede is dat klanten terugkomen. Boodschappen blijft iedereen toch wel doen, of het personeel nou vriendelijk is of niet

Kleine verbetering, ze willen veel winst maken, geen (ja ook wel) omzet. De kosten wordt in mindering gebracht op de omzet en wat je overhoud is de winst. Hoe minder kosten, hoe meer winst en vanaf daar klopt jouw punt weer :j

Ik ga weg bij de Kiosk in Groningen, dus wellicht een optie voor iemand?

Ik ben op m'n 17e begonnen in de horeca en werk er nu nog steeds, ben nu 20 en kan er blijven tot het einde van m'n studie :)

Horeca is dus wel een optie, cafetaria's, restaurants e.d.

Succes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:37

Ik werk bij een benzinestation. Dat is altijd 18+ omdat je alleen werkt en je ook zelfstandig moet openen of afsluiten. Is dat geen idee?

Verder heb ik altijd in de supermarkt gewerkt, maar daar ben ik in 2013 uitgeknikkerd omdat ik al drie keer verlenging had gehad. Toen drie maanden niks, want ik zou toch stage gaan lopen na die periode. Na mijn stage helaas nog niet afgestudeerd dus toch weer op zoek naar een bijbaan, toen kwam ik bij het benzinestation uit. CV ingeleverd en ik werd eigenlijk meteen aangenomen.

Het is een leuk bijbaantje om de tijd te overbruggen tot ik mijn diploma heb. Hopelijk is dat deze maand, dan heb ik een half jaar bij het benzinestation gewerkt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:58

Ik heb woensdag een sollicitatue gesprek bij de Albert Heijn. Ik ben 20... Begin me af te vragen of ik mijn geboorte datum wel goed heb staan :') heb wel enkele jaren ervaring op de afdeling waarop ik solliciteerde dus misschien zochten ze net iemand met ervaring ofzo

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:06

Ik zie ook best vaak advertenties voormagazijnwerk of chauffeurs met een b rijbewijs of heb je dat niet?

Oeps zie dat je 17 bent

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:25

Ik werd ook op mijn 28-ste aangenomen ( wel als kwaliteitsmedewerker, de functie waar bijna niemand voor te vinden is)bij de Appie. Maar ja mocht er na drie jaar uit, vaste contracten geven ze niet meer ivm reorganisatie..