Je eenzaam voelen, weinig vrienden/familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:59

:wave: Heb al wat meegelezen in het topic en zou graag willen meepraten.

Sheran

Re: Je eenzaam voelen, weinig vrienden/familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:03

Hoi Jody! :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:52

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:53

Heb nog niet alles bijgelezen, maar herken mij wel in veel dingen die er gezegd word. Mensen zeggen vaak dat je zelf contact moet leggen of in sommigen gevallen dat ze niks aan je merken (ga dan veel praten uit onzekerheid) maar dat is zo moeilijk (in mijn situatie is dat ook best lastig). Zit zelf ook vaak alleen thuis en zou het zo leuk vinden om dan iets te gaan doen of dat iemand je spontaan appt omdat die dat leuk vind en niet omdat ze zich gedwongen voelen om dat te doen.
Ben al pasr jaar niet echt op vakantie geweest en niet zo'n zin om met mijn ouders te gaan en met oud en nieuw doe ik ook nooit wat, puur omdat ik niemand heb. Anderen zeggen dan ga je toch alleen, maar dat is niks aan (tenzij ik echt heel graag ergens heen wil.)

Zow dat lucht op, sorry voor mijn lange verhaal! :=

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:04

Geen probleem, zo lang is je verhaal niet ;)

Dat herken ik, dat je uit onzekerheid veel gaat praten. Ook zodat er geen ongemakkelijke stiltes vallen.

Maar dat doe ik nog altijd liever dan zoals vroeger heel stil worden en door iedereen verlegen of arrogant genoemd te worden (dat tweede verbaasde me vaak achteraf, want het was echt verlegenheid) Want daar ben ik dan ook weer onzeker over...

Een jaar of 10 geleden ging ik elk jaar met een bende vrienden op stap met oud en nieuw, om lekker door te vieren tot 's morgens vroeg en de meesten bleven dan bij mij logeren.

Helaas gaat dat door mijn gezondheid niet meer en gelukkig heb ik daar ook geen behoefte meer aan. Ook deze vrienden en vriendinnen zie ik bijna niet meer, omdat ze allemaal gezinnetjes hebben nu.

Maar daar dacht ik vanmiddag nog aan, stel je voor, vroeger zou ik nu de hele dag al naar vanavond uitkijken! En nu zit ik thuis een concert te kijken :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:06

Nee, alleen gaan is vaak niet zo leuk. Zit je op een sport of bij een andere leuke club? Wat vind je leuk om te doen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:05

Ben ik niet de enige waarbij mensen afhaken, het plan veranderen op het laatste moment. Ik vind dat niet kunnen zeker niet op zo'n dag!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:37

Zonnetje81 schreef:
Ben ik niet de enige waarbij mensen afhaken, het plan veranderen op het laatste moment. Ik vind dat niet kunnen zeker niet op zo'n dag!

Nee he? Dat is echt niet leuk, je ontneemt iemand anders de avond er ook mee. Hangt van de reden af natuurlijk, maar moe/geen zin vind ik flauw.
Bij jou dus ook, Zonnetje? :(:). Wat veel mensen nog...
Laatst bijgewerkt door Sheran op 31-12-14 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:44

Het is jammer dat jullie niet in de buurt wonen (Alkmaar) anders had ik gezegd, haak maar aan bij ons vanavond.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:47

_Jody_ schreef:
Heb nog niet alles bijgelezen, maar herken mij wel in veel dingen die er gezegd word. Mensen zeggen vaak dat je zelf contact moet leggen of in sommigen gevallen dat ze niks aan je merken (ga dan veel praten uit onzekerheid) maar dat is zo moeilijk (in mijn situatie is dat ook best lastig). Zit zelf ook vaak alleen thuis en zou het zo leuk vinden om dan iets te gaan doen of dat iemand je spontaan appt omdat die dat leuk vind en niet omdat ze zich gedwongen voelen om dat te doen.
Ben al pasr jaar niet echt op vakantie geweest en niet zo'n zin om met mijn ouders te gaan en met oud en nieuw doe ik ook nooit wat, puur omdat ik niemand heb. Anderen zeggen dan ga je toch alleen, maar dat is niks aan (tenzij ik echt heel graag ergens heen wil.)

Zow dat lucht op, sorry voor mijn lange verhaal! :=

Erg herkenbaar. Mis ook dat spontane dat iemand die zegt goh zin dit weekend iets te doen?
:) Vind erg fijn om hier te lezen dat meer mensen dit hebben, haalt toch beetje dat 'taboe' gevoel weg voor mij. Want lijkt/voelt soms wel of ik de enige ben.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:48

Jah heb ik ook gehad, die was daarna ook mijn vriendin niet meer (waren ook nog andere dingen gebeurd) en dan vond ze het nog raar ook dat ik geen contact meer wilde :=

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:16

Een goed 2015 toegewenst!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:36

Gelukkig nieuwjaar!!!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 04:35

Sheran schreef:
Zonnetje81 schreef:

Nee he? Dat is echt niet leuk, je ontneemt iemand anders de avond er ook mee. Hangt van de reden af natuurlijk, maar moe/geen zin vind ik flauw.
Bij jou dus ook, Zonnetje? :(:). Wat veel mensen nog...

Nu niet, ik zit in het buitenland, maar in het verleden wel. Wat een groepje moest zijn werd een avond met tweeën.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:44

Gelukkig nieuwjaar iedereen! :D

Ik vier tot nu toe elk jaar kerst en oud & nieuw met mijn familie (met opa en twee ooms), mijn ouders willen helaas nooit komen. Verder heb ik ook geen familie, alleen heel veel aan mijn vaders kant, maar die heb ik bijna nog nooit gezien. Ik mis die gezelligheid dan. Ik vind het best wel saai oplaatst, toen ik nog kind/puber was, vond ik het wel leuk. Ze hebben hier altijd een groot feest, waar iedereen uit het dorp naar toe komt, daar ben ik twee jaar geleden met mijn moeder heen geweest, maar dan sta je daar ook maar wat met z'n tweeen. Lijkt dan wel alsof iedereen elkaar kent enzo, dus daar ga ik ook weer niet heen.

Dat mensen je arrogant vinden dat je niks zegt hoor ik ook soms, zelfs weleens uitgescholden door iemand op Facebook... Bij mij is het zo dat als iemand veel tegen mij praat, dan ga ik dat ook doen en voel ik mijn niet meer ongemakkelijk, ik vind het erg lastig om het initiatief te nemen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:42

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Gisteren was ik dus alleen met oud en nieuw, maar ik heb lekker conferences gekeken en vanochtend kreeg ik een lief sms-je. Zo erg was het al met al niet.

En voor het nieuwe jaar wil ik maar zo denken: ik sta zelf achter de manier waarop ik andere mensen behandel. Als anderen het anders doen, of als ik teleurgesteld wordt door andere mensen, moet dat geen reden zijn om me zelf anders te gaan gedragen. Ik blijf mensen behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden, want daarbij zal ik het gevoel hebben dat ik het goede doe. En er moeten mensen zijn die dat waarderen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:34

Hallo allemaal. Een gelukkig gezond en liefdevol 2015 gewenst...

Dat spontane is inderdaad ook wel hetgeen wat ik vaak mis, alhoewel ik dat soms ook wel eens lastig vind omdat ik dan een bepaalde planning om moet gooien bijv. Maar soms moet je er ook wel eens een voortouw in nemen, maar andere keren is het inderdaad ook wel eens leuk dat mensen jou uitnodigen. Maar voor dat laatste moet je toch eerst weer een beetje onder de mensen komen en mensen leren kennen.

Ik vind het wel balen voor de mensen hier dat hun afspraak cq planning voor gisteren avond in duigen is gevallen. Dat is echt niet leuk dat mensen je laten vallen, maar helaas leer je vaak via een harde les wie je vrienden zijn en wie niet. Bij de mijne was dat toen ik vorig jaar na een 8 jr lange relatie bij mn ex weg ging. Veel mensen bleken toch geen vrienden te zijn en soms kwam er uit overwachte hoek wel steun. Het leven zit vol verrassingen.... Maar vorig jaar zou ik met een vriendin wat doen en plannen deden we alleen niet, maar ik dacht, ik hoor het wel waar ik moet zijn en bij wie. En uiteindelijk ging ze met andere meiden wat doen en was ik plots alleen met oud en nieuw. Dat heeft echt heel veel pijn gedaan, vooral omdat ik het al moeilijk had dat ik nog nieteens een maand weg was bij mn ex en verhuist was. Maar gelukkig heeft een andere vriendin me toen opgevangen en hebben we het vet gezellig gehad...

Ik ben nog steeds voor een topic met zijn allen of eventueel een groepsapp waar we dan eens spontane dingen in kunnen gooien om gezamenlijk te doen. Dat lijkt mij echt leuk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:37

Gucci_ schreef:
. Ze hebben hier altijd een groot feest, waar iedereen uit het dorp naar toe komt, daar ben ik twee jaar geleden met mijn moeder heen geweest, maar dan sta je daar ook maar wat met z'n tweeen. Lijkt dan wel alsof iedereen elkaar kent enzo, dus daar ga ik ook weer niet heen.

En dat zijn juist de dingen waar je nieuwe mensen zou kunnen ontmoeten. Ik zou het toch nog eens een kans geven!

Beste wensen voor t nieuwe jaar allemaal

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:06

Ik herken mij in heel veel verhalen hier.. Helaas.

Wat al eerder was gneoemd, ik heb niet het gevoel gelukkig te zijn alleen. Ik haal veel geluk en voldoening door te voelen dat ik ook belangrijk ben voor andere mensen. Helaas heb ik dat de laatste tijd niet echt gehad. Komt ook nog eens mij dat het nu definitief is dat de relatie ten einde is. Door het friends with benifits heb ik helaas onbewust toch stille hoop gegeven. Terwijl ik er wel anders ben ingegaan. Ben er wel ff stuk van, maar is beter zo. Vooral op dit moment heb ik soms wel het gevoel dat ik mij een beetje opdring aan mensen. Alleen wil ik graag afleiding...

Het spontaan iets doen met mensen mis ik ook. Alleen hebben velen het druk met vanalles (studie,werk, andere vrienden, familie) waardoor dat er niet inzit.

Mocht iemand uit Groningen behoefte hebben, mag je een PM sturen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 08:56

Toch denk ik dat het belangrijk is dat je eerst alleen gelukkig kan zijn. Als je het altijd maar buiten jezelf zoekt, maak je jezelf zo afhankelijk van anderen voor je eigen geluk. Dat is geen gewenste situatie en zelfs gevaarlijk.
Het geluk moet uit jezelf komen, uit een stuk zelfacceptatie en een soort mindfulness.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:37

Tatjanaa, zo ervaar ik het precies hetzelfde, alleen dat opdringen aan mensen, dat dan weer niet. Ik werk gewoon 40u met een paard, dus kom de meeste tijd wel aardig door, maar dat geluk beetje afhangt van andere mensen, dat heb ik dus ook. Veel op Badoo gezeten afgelopen jaar en keer op keer gekwetst door mannen. Maar nu heb ik wel heel bewust gekozen om die eenzaamheid dan maar te ondergaan, dat gevoel. Dat zal toch moeten, want zoals Suzanne al zegt, mag je eigen geluk eigenlijk niet afhankelijk zijn van anderen. Probeer inderdaad leuke dingen te doen met mensen om je heen, maar leg ook je situatie en je gevoel uit aan hen. De personen die echt om je geven die zullen je hiermee helpen. Ik voel me ook vaak eenzaam, maar ik probeer dat gevoel maar te ondergaan, want als puntje bij paaltje komt, is het eigenlijk niet zo, maar trek ik me juist zelf ook terug bij mensen vandaan. Aamdacht van een man, dat wil ik dan vaak, maar voor mezelf is het voor nu beter van niet. Eerst zorgen dat ik mezelf op poten heb aankomend jaar en dan komt hopelijk de prins ook vanzelf voorbij....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:12

Wat verstaan jullie onder 'opdringen aan mensen'?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:44

Constant mensen bellen en jezelf een beetje uitnodigen denk ik terwijl mensen er niet op zitten te wachten. Dat denk ik in ieder geval.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:03

Ik vraag nu zelden spontaan iets aan iemand om af te spreken. Ze kunnen toch niet. Spontaan zit niet meer in mijn leven alles gaat volgens een planning en ruim vtv afspreken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:17

Suzanne F. schreef:
Toch denk ik dat het belangrijk is dat je eerst alleen gelukkig kan zijn. Als je het altijd maar buiten jezelf zoekt, maak je jezelf zo afhankelijk van anderen voor je eigen geluk. Dat is geen gewenste situatie en zelfs gevaarlijk.
Het geluk moet uit jezelf komen, uit een stuk zelfacceptatie en een soort mindfulness.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk moet je je niet volledig afhankelijk opstellen, maar een mens is wel een sociaal wezen en interactie is denk ik wel een fundamenteel iets. Het is niet voor niets dat isoleercellen zo'n ontzettende straf zijn. Er niet meer bij horen, uitgesloten worden van de rest is voor een mens heel erg. Gelukkig zijn zonder interactie met andere mensen, dieren, de natuur. .. dat is wat mij betreft niet heel logisch.