Heb al wat meegelezen in het topic en zou graag willen meepraten. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zonnetje81 schreef:Ben ik niet de enige waarbij mensen afhaken, het plan veranderen op het laatste moment. Ik vind dat niet kunnen zeker niet op zo'n dag!
. Wat veel mensen nog... _Jody_ schreef:Heb nog niet alles bijgelezen, maar herken mij wel in veel dingen die er gezegd word. Mensen zeggen vaak dat je zelf contact moet leggen of in sommigen gevallen dat ze niks aan je merken (ga dan veel praten uit onzekerheid) maar dat is zo moeilijk (in mijn situatie is dat ook best lastig). Zit zelf ook vaak alleen thuis en zou het zo leuk vinden om dan iets te gaan doen of dat iemand je spontaan appt omdat die dat leuk vind en niet omdat ze zich gedwongen voelen om dat te doen.
Ben al pasr jaar niet echt op vakantie geweest en niet zo'n zin om met mijn ouders te gaan en met oud en nieuw doe ik ook nooit wat, puur omdat ik niemand heb. Anderen zeggen dan ga je toch alleen, maar dat is niks aan (tenzij ik echt heel graag ergens heen wil.)
Zow dat lucht op, sorry voor mijn lange verhaal!
Vind erg fijn om hier te lezen dat meer mensen dit hebben, haalt toch beetje dat 'taboe' gevoel weg voor mij. Want lijkt/voelt soms wel of ik de enige ben. Sheran schreef:Zonnetje81 schreef:Ben ik niet de enige waarbij mensen afhaken, het plan veranderen op het laatste moment. Ik vind dat niet kunnen zeker niet op zo'n dag!
Nee he? Dat is echt niet leuk, je ontneemt iemand anders de avond er ook mee. Hangt van de reden af natuurlijk, maar moe/geen zin vind ik flauw.
Bij jou dus ook, Zonnetje?. Wat veel mensen nog...
Gucci_ schreef:. Ze hebben hier altijd een groot feest, waar iedereen uit het dorp naar toe komt, daar ben ik twee jaar geleden met mijn moeder heen geweest, maar dan sta je daar ook maar wat met z'n tweeen. Lijkt dan wel alsof iedereen elkaar kent enzo, dus daar ga ik ook weer niet heen.
Suzanne F. schreef:Toch denk ik dat het belangrijk is dat je eerst alleen gelukkig kan zijn. Als je het altijd maar buiten jezelf zoekt, maak je jezelf zo afhankelijk van anderen voor je eigen geluk. Dat is geen gewenste situatie en zelfs gevaarlijk.
Het geluk moet uit jezelf komen, uit een stuk zelfacceptatie en een soort mindfulness.