Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Anne_GTI schreef:Nou ik zou er geen probleem mee hebben om de helft te betalen maar als ik hem geheel zelf moest betalen terwijl ik in haar auto rijd om haar een dienst te bewijzen zou dat wel een beste knauw in de vriendschap zijn. Dat was dan ook wel klaar.
Als IK een overtreding bega dan draai ik gewoon voor de boete op. Zo simpel is het.
.
Nessa schreef:Apart dat veel mensen de bekeuring delen. Hij heeft toch zelf zoveel te hard gereden? Als ik in mijn ouders auto te hard rijd mag ik de bekeuring ook betalen hoor. Zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij zich netjes aan de snelheid houd is er niks aan de hand.
Lekker makkelijk ook zo. Doe je dit ook als de bekeuring 900 euro is?
lifaya schreef:Anne_GTI schreef:Nou ik zou er geen probleem mee hebben om de helft te betalen maar als ik hem geheel zelf moest betalen terwijl ik in haar auto rijd om haar een dienst te bewijzen zou dat wel een beste knauw in de vriendschap zijn. Dat was dan ook wel klaar.
Bedenk wel dat de eigenaar van de auto maandelijks al een flink bedrag kwijt is om de auto te houden en hem dus in het geval van TS niet eens kan gebruiken. Als ik een vriendin zou hebben waar ik de auto kan lenen wanneer ik wil en afentoe even haar op en neer moet rijden en enkel de benzine zelf zou moeten betalen zou ik echt heel blij zijnAls IK een overtreding bega dan draai ik gewoon voor de boete op. Zo simpel is het.
ElineS schreef:Ik denk dat ik toch inderdaad de helft ga betalen. Ook al is het niet mijn verantwoordelijkheid, hij reed voor mij, hij heeft normaal nooit problemen met de auto, is normaal heel netjes en rijd ook netjes. Dit was echt oeps, per ongeluk.
Dus voor deze keer.
Ik twijfelde even omdat het toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid is, maar ik voel me te banketstaaf om hem nu het hele bedrag te laten betalen.
Vervolgens ga ik daarna wel duidelijk met beide overleggen, als zij rijden, zij betalen.. Ook al rijden ze mij ergens heen. Omdat zij toch degenen zijn die moeten opletten op hoe hard ze gaan. Ik denk dat ik dat even op papier zet. Al is het niet rechtsgeldig. Afspraken op papier is wel fijn.
@Rintah: Hij betaalt normaal de benzine, als hij de auto voor zichzelf pakt. Gaan we ergens samen heen, dan delen we de benzine. Rijd hij mij ergens heen, betaal ik de benzine, dus die is van die avond gewoon door mij betaalt.
Ze hebben het wel makkelijkIk heb de lasten, zoals de verzekering en belasting, en zij lekker rijden
Achjah, krijg er gelukkig taxi ritjes voor terug.. En het is van tijdelijke aard, tot ik zelf mijn rijbewijs heb.
Anne_GTI schreef:Nou ik zou er geen probleem mee hebben om de helft te betalen maar als ik hem geheel zelf moest betalen terwijl ik in haar auto rijd om haar een dienst te bewijzen zou dat wel een beste knauw in de vriendschap zijn. Dat was dan ook wel klaar.
De logica ontgaat mij compleet.