bigone schreef:_Ella_ schreef:Misschien is het een idee om het eens aan God zelf te vragen? Of Hij je de weg wil wijzen.
Ik denk dat dit topic vol staat van eigen ideeën en persoonlijke overtuigingen. Zoveel mensen, zoveel meningen, en uiteindelijk is de waarheid alleen bij God te vinden. succes!
Ik bedoel dit niet verkeerd maar van dit soort opmerkingen gaan mijn haren dus recht overeind staan want hiermee oordeel je meteen dat ik, als niet gelovige, dus nooit de waarheid zal vinden mocht ik die zoeken. De waarheid bestaat niet en heeft ook nooit bestaan, dat is door predikers in het leven geroepen om hun geloof als enig juist geloof aan de man te brengen.
Sorry, ik reageerde op ts, er vanuitgaande dat zij wel gelooft dat er iets, een god, is. Ik doel zeker niet op mensen die niet geloven. Ik bedoelde juist dat niemand hier de wijsheid in pacht heeft.
Ik begrijp niet helemaal wat je precies vervelend vind aan mijn opmerking? Als je niet gelooft, hoef je toch ook niet te zoeken? Of begrijp ik dat verkeerd?[/quote]
Ik doelde op de opmerking, uiteindelijk is de waarheid alleen bij god te vinden. Ik denk dat de waarheid ,zo die al bestaat, alleen in jezelf te vinden is.
Geloof is voor mij iets dat je van je ouders vaak meekrijgt. Het nest waar je in geboren bent bepaald vaak je leven dus ook je geloof. Ik vind het fascinerend om te zien hoe mensen diep gelovig kunnen zijn op zeer jonge leeftijd omdat het nu eenmaal zo geleert is. In sommige kringen worden ze ook zeer gelovig gehouden, door speciale scholen en donderpreken. Juist als diep gelovigen hun leven in gods handen leggen dan zou je toch de wijsheid verwachten om kinderen, net als bvb bij de Amish, eens een jaar de wijde wereld in te sturen om te onderzoeken of je bij je geloof alles vind wat je wil in het leven.
Dan spreek je imo uit volle overtuiging je vertrouwen en geloof in god uit, niet omdat het er zondags met donder en geweld ingestampt word.

Niet waar je op hoopt, maar door er even over na te denken wat het antwoord volgens jou zal zijn?