Wat is jouw droomaanzoek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 07:09

Klijntje schreef:
Ik had mijn man best willen vragen maar dat mocht niet van hem :+ Stiekem vond ik het andersom ook veel leuker :D
We gingen uit eten in een echt achterlijk duur restaurant, dat deden we eens per jaar, lekker schandalig. Dus we hadden allebei ook ons best gedaan op onze outfit enzo (en ik op mijn ondergoed, whahaha). Maar verder was dit etentje dus niet heel verdacht, we waren daar al eens geweest.
We zaten op de drankjes of het voorgerecht te wachten en Des zei iets in de trant van, dat er iets speciaals zou zijn, of een verrassing voor mij (ik weet het niet meer in detail gek genoeg :+ ).
Enorm naïef als ik ben dacht ik, 'Oeh! Misschien krijg ik een toetje met sterretjes erop!' Want die had ik nog nooit gehad en dat leek me nou wel eens leuk :o
En toen zei hij dat ie me iets wilde vertellen en toen werd ik opeens héél zenuwachtig :D
(En uiteindelijk kreeg ik óók nog dat toetje met sterretjes erop! Mijn avond kon niet meer stuk dat snap je)

Paar weken eerder nog lekker onredelijk ruzie met hem gemaakt omdat ie zo laat thuis was van het boodschappen doen... Bleek dat ie toen de ring is gaan uitkiezen bij de juwelier... Oepsie

Ik heb hier werkelijk heel hard om moeten lachen (geweldige schrijfstijl!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 07:11

Niet :')

Wil beslist niet trouwen of kinderen blugh , en ja dat weet ik nu al.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 08:50

Sowieso ergens met z'n tweetjes, ik hoef geen publiek erbij :))
Verder zou ik het wel leuk vinden als het echt als verrassing kwam, dat ik het niet weet dat hij me wil gaan vragen. :D

Voor de rest maakt het me eigenlijk niet zo heel veel uit! M'n vriend heeft het er wel eens over, dat hij me op een bijzondere manier gaat vragen als het zover is. Maar ik denk dat ik nog wel even moet wachten. :(

imd

Re: Wat is jouw droomaanzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:48

Voornamelijk het "goed over nagedacht" deel zou ik leuk/mooi vinden. En dan, als het past bij de relatie/situatie, het liefst iets met natuur, koeien en intiem. Denk ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:58

Ik heb een keer "nee" gezegd. Hij was ouderwets op een knie gegeaan, midden in een drukke winkelstraat. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:05

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:10

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:39

mala26 schreef:
safina schreef:
http://brekend.nl/2014/12/22/deze-vrouw ... -maar-dan/

Dit is ook een manier... Niet echt mijn droomaanzoek geloof ik. -O-

Zoo die zou ik vermoorden!
No way dat ik dan nog ja zou zeggen tegen hem.

Nee, een man die je dit aandoet...dat belooft niet veel goeds. :n Wat een horroraanzoek! Dan liever een kraan op het dak van de buren....

Maar ff wat anders: Ik vind het bestwel ouderwets dat de man de vrouw altijd moet vragen. Dus nu probeer ik te bedenken hoe het droomaanzoek van mijn geliefde eruit zou zien. Valt niet mee.... Bij jullie? :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:43

Iets heel romantisch en of dat nu intiem of publiekelijk is maakt me niet zoveel uit. Ergens zou ik het wel tof vinden als het aanzoek stiekum op film of foto gezet zou worden zodat je een aandenken hebt :)

Nu ben ik pas net een maand samen met mijn vriend, maar we hebben allebei wel een grote trouw wens :)
Hij is echt een hopeloze romanticus dus de romantiek zit wel goed daarin vermoed ik :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:48

Nope, niet...
Dat roep ik al vanaf mijn 15e. Geen kinderen en niet trouwen
We zijn al 18,5 jaar bij elkaar en wat ik dan wel wil als we 20 jaar samen zijn, wordt ik 50 en dan geven we bij leven en welzijn een gezellig feest.
Dat vind ik dan veel leuker dan opzitten, ja zeggen en de rest van de dag pootjes geven

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:50

In mijn ogen is het belangrijkste bij het aanzoek dat het bij jullie past. Als de vrager tevreden is met het idee, en degene die gevraagd wordt vindt het ook geweldig, dan maakt het niet uit of het tijdens de afwas, een etentje of via bokt gedaan wordt. Mijn ouders zijn destijds getrouwd omdat het makkelijker was om dingen te regelen voor je kind. Mijn moeder was toen in verwachting van mij. Ze zien trouwen ook niet als iets wat nodig is om te laten zien dat je van elkaar houdt (want anders zou je ook niet samen zijn).

Ik voelde bij mijn vriend al een keer nattigheid: vrienden van ons waren net voor aanvang van een festival verloofd (zowel zij als wij waren vrijwilligers en al tijdens de opbouw aanwezig), en toen we bezig waren met onze tent afbreken kwam die jongen langs. Mijn vriend wilde het met hem ergens over hebben, maar dat gebeurde wel op een plek waar ik het net niet kon horen. Dan krijg je wel wat vermoedens, hoewel ik er daarna geen aandacht meer aan besteed had.

Afgelopen januari zijn we twee nachten, en dus drie dagen, naar de Efteling geweest, als uitje omdat we vijf jaar samen waren. Wij vinden het erg leuk om er heen te gaan, en proberen ieder jaar in ieder geval wel een keer samen te gaan. We sliepen in Bosrijk, en als je daar overnacht, mag je een half uur eerder naar binnen op enkele plekken. Iedereen liep het sprookjesbos verder af, maar wij zijn naar het begin gelopen, ook omdat ik foto's wilde maken van de winterefteling dingen daar. Bij het kasteel van Doornroosje kwam ik er na 2 foto's achter dat de batterij leeg was (eigenwijs 'dat houdt hij nog wel' dus niet opgeladen). Een beetje teleurgesteld, tot mijn vriend op zijn knie ging <3 . Ik heb de rest van de dag met een gigantische grijns rondgelopen. Voor een ander misschien niet bijzonder, maar met hoe gek wij (en hij nog wat meer dan ik) op de Efteling zijn, was dit voor ons de perfecte plek. Niemand te zien, alleen wij tweetjes. Zijn moeder wist hiervan, mijn moeder had hij net voor we weg gingen ingelicht, mijn vader wist er zelfs niets van.

Hele grootse dingen zou ik niet prettig vinden, maar dat komt ook omdat ik het niet fijn vind in de aandacht te staan. Ik vertel ook nooit dat ik jarig ben, want ik heb er een hekel aan als iedereen voor je gaat zingen of naar je toe komt om je te feliciteren. Gelukkig weet hij dat :D .

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:03

Ik weet nog helemaal niet of ik uberhaupt wel wil trouwen, maar hij zou echt niet met een aanzoek tussen neus en lippen door moeten aankomen. Er hoeven echt geen weken/maanden organisatie aan vooraf te gaan maar zou het wel waarderen als het op mooie plek zou zijn en hij moet ook echt wel op zijn knie gaan dan!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:49

Ik heb mijn droomaanzoek in september gekregen <3 . Paste echt helemaal bij ons.

Hij heeft me voor een lang weekend meegenomen naar de bergen in Oostenrijk. Samen hebben we over gletsjers en rots de berg beklommen, en toen we alleen met zijn tweeën bovenop de top stonden ging hij ineens op de knieën. Dat had ik écht niet aan zien komen! We zijn twaalf jaar samen en riepen altijd dat we niet zo nodig hoefden. Maar, zei hij, ik hoef niet te trouwen, maar wil 't wel met jou. :oo :D :wow:

Lieve schat was al een maand of vier aan het plannen (er zat nog een levertijd van een week of 6 op de ring :Y) ) en de week van tevoren stikzenuwachtig.

@ Mando, maar je hoeft toch niet op te zitten, ja zeggen en pootjes te geven? Da's nou juist het mooie, je vult je dag toch zo in zoals jullie dat graag willen?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:07

In Berlijn, bij de grote kerstboom bij de Branderburger Tor.

En zo is het vorige week zaterdag ook gebeurd, compleet met op-zijn-knieën-gaan en ring <3 <3 <3

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:13

Op vakantie op een mooie locatie zou ik leuk vinden, met of zonder publiek :D
Gewoon thuis vind ik helemaal niks, hij mag er wel wat moeite voor doen, haha.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:14

Mij lijkt het heel gaaf 1 op 1. In het bos na een wandeling. Me vriend en ik houden erg van wandelen. En mooie rustige plekken.

Maar ik ben wel zo ouderwets dat Hij mij ten huwelijk moet vragen.

Aangezien m'n vriend echt niet wilt trouwen. Ik ook niet (al lijkt t me stiekum toch wel beetje leuk). Zal het er wel niet van komen hahaha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:14

Mijn vriendin heeft me gevraagd in een reuzerad <3 Ze is als de dood voor hoogtes, maar wilde hiervoor toch een heel speciaal iets doen.
Na een geweldig weekendje op pad vanwege ons 4-jarig samen zijn, heeft ze me uiteindelijk haar angsten overwonnen en me daar (okey, ietwat klungelig :')) gevraagd <3

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:15

Mijn man is eerst toestemming aan mijn ouders gaan vragen. Hij was toen al een half jaar bezig met het ontwerpen en laten maken van de ring, waarin ook een aantal diamanten uit de ring van zijn doopmeter verwerkt zijn.

Het aanzoek kwam op een veld in de Toscaanse heuvels, bij zonsondergang...

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:16

15 jaar O:) maar ach, kan best reageren.
Het liefst face to face en zonder anderen erbij. Want ik ben snel bang dat iemand het niet meent.
Oh en lekker intiem. En hij moet vooral niet eerst toestemming hebben gevraagd aan mn ouders, dat maak ik zelf wel uit _O-.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:19

Die toestemming was pure symboliek hoor, geen idee of mijn ouders uberhaupt iets konden uitbrengen, blijkbaar werd er vooral gesnotterd ;)

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:25

trouwen zit er de eerste jaren nog niet in maar dit filmpje vind ik fantastisch!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:30

LiesbethDW schreef:
Het aanzoek kwam op een veld in de Toscaanse heuvels, bij zonsondergang...

OK, eerlijk toegegeven, dat is in ieder geval een prachtige romantische locatie!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:08

Mijn vriend is al een keer getrouwd geweest en (in zijn woorden): "in die val loop ik niet nog een keer !! "
Ik heb hem gekscherend wel een paar keer gevraagd in de afgelopen jaren, wetende wat zijn reactie zou zijn :D
Op een gegeven moment heb ik gezegd dat als hij me ooit eens zou vragen, ik natuurlijk wel iets speciaals verwachte ;) en het een verassing moest zijn.

afgelopen 12 december was ik met 2 van onze honden op een hondententoonstelling (de Holland Cup in amsterdam). 1 van onze honden is een zeer onbekend ras en iemand van de organisatie had gevraagd of ik mijn hond in de erering wilde presenteren en dan zou hij wat over het ras vertellen. Dit gebeurt wel vaker en ik vond het leuk om te doen. Ik mijn vriend gebeld dat Gizmo (onze hond) extra aandacht zou krijgen in de erering. Mijn vriend was nl thuisgebleven om ons pension te draaien....

https://www.facebook.com/video.php?v=678835555568832

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:11

Ik ben pas 16 maar ik weet het al hoor :D .

Ik zou graag een briefje vinden op mijn bed met een aanwijzing waarnaar ik toe moet. Vervolgens net zo lang briefjes tot ik op de plek ben waar hij ook is, en dan vraagt ie me met mijn hele familie ten huwelijk.. :j <3