Dreamybol schreef:Mannen zien en doen het niet omdat hun vrouwen dat blijkbaar zo laten. Mijn ex zag het ook niet, was ook zo verwend als wat in hotel mama voor hij ging samenwonen. Dus om de tafel, schema gemaakt en taken verdeeld, kom op zeg. Na verloop van tijd was het schema niet meer nodig en hadden we gewoon onze eigen taken, simpel.
Maar als we niet om de tafel waren gaan zitten had ie het waarschijnlijk nooit gezien. Ik ben gekke Henkie niet.
Daarbij vinden veel vrouwen het huishouden pas goed gedaan als het op hun manier is gedaan. Dan kun je het je kerel toch niet kwalijk nemen dat ie niets meer doet, levert dan hetzelfde gezeik op als wanneer ie niets doet. Bovengenoemde ex had commentaar op hoe ik de was vouwde, nadat ik zei dat ie het na nog 1 opmerking zelf mocht gaan doen, mopperde hij weer. Ik heb daarna dus geen was meer gevouwen en hij had een taak extra.
Je woont samen, de tijd van huisvrouwen is voorbij, dus alles wat bij dat samenwonen komt kijken deel je samen..
Dat dacht ik inderdaad ook, ik ben gekke henkie niet. Om te tafel zitten heeft alleen grofweg het eerste jaar gewerkt, daarna niet meer. Dus niet iedere man werkt op die manier.
Wat betreft over de manier van huishouden ben ik het met je eens, hoor het ook vaak dat de man het probeert maar de vrouw het overnieuw doet omdat het niet goed genoeg was. Dan mag je ook niet zeuren vind ik. Hij probeert het dan toch. Of dat het meteen moet gebeuren. Schat, wil je de vaatwasser uitruimen? Als het dan na een half uur nog niet is gedaan: Doe het zelf wel!
Maar ook helaas dit was bij mij niet het geval. Ik ben geen pietje precies en was allang blij als hij het een keer deed. Daarnaast het vaatwasser voorbeeld, ik kon er een week op wachten haha.
Gelukkig had hij veel andere voordelen die zwaarder wogen dan dit. Maar man, wat een ergernis.