Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:06

Vanmorgen weer als 4e wachtende in de rij en alles gratis meegekregen :D
Al de 2e keer in een paar maanden. Eerste keer had ik net de kar vol met wasmiddel en schoonmaakspul ( :$ ) en nu met lang houdbaar spul alvast voor de feestdagen ( :$ )

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:41

Arrabel schreef:
Ik las ook dat iemand schreef dat als er iets van een product niet is dat je een vergelijkbaar product gratis mag mee nemen?
Is dat echt zo?
Want bij de Jumbo waar ik kom zijn er regelmatig producten niet meer.
Ik heb een keer een foto gemaakt van een koeling waar salades zouden moesten staan die was op 1 of 2 bakken gewoon leeg.

Dat was ik, en dat klopt! Dan moet je informeren bij iemand die bij die afdeling werkt en als het goed is handelt diegene het af, en moet je dat aan de kassa even aangeven.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:49

Niet zo lang geleden was ik er voor kaasfondue maar die was op, en dat heb ik wel meerdere keren gehad met dingen (weet even niet meer wat voor producten) dan vraag ik of ze het nog achter hebben staan en dan gaan ze kijken, maar zo niet dan is het gewoon pech.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:50

MarijeR schreef:
Vanmorgen weer als 4e wachtende in de rij en alles gratis meegekregen :D
Al de 2e keer in een paar maanden. Eerste keer had ik net de kar vol met wasmiddel en schoonmaakspul ( :$ ) en nu met lang houdbaar spul alvast voor de feestdagen ( :$ )

Mazzelpik! :D

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:53

Bij ons gooien ze standaard bij 3e wachtende al een nieuwe kassa open.
Dus dan geld het ook al niet meer als ze net hebben omgeroepen voor nieuwe kassa te openen en jij er net als 4e wachtende aan komt lopen.
Natuurlijk gebeurt me dat altijd met een kar vol.
Heb je een keer alleen een broodje en pak melk krijg je het gratis mee..

Doe mij Albert Heijn maar. :Y)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:36

Arrabel schreef:
Niet zo lang geleden was ik er voor kaasfondue maar die was op, en dat heb ik wel meerdere keren gehad met dingen (weet even niet meer wat voor producten) dan vraag ik of ze het nog achter hebben staan en dan gaan ze kijken, maar zo niet dan is het gewoon pech.

En waarom wijs je de medewerkers dan niet op de 7 zekerheden? Ik lees hier een hoop gezeik van iedereen, maar niemand die zn smoel opentrekt en zich op zijn rechten wijst. Dan helpt het ook vrij weinig he die 7 zekerheden. :roll:

Nontie: Jij stond dan nog niet in de rij ja, dus dan ben jij helemaal geen 4e wachtende. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:52

Je trekt nu wel zelf een conclusie die niet eens waar hoeft te zijn. :+ ;) Geloof dat er hier meerderen zijn die al hebben aangegeven het .e.e.a. te hebben aangegeven en alsnog geen gelijk kregen. Service met een glimlach.. Als iemand aangeeft dat bijv. Heineken op is, kom dan zelf met het idee om bijv. Amstel aan te bieden ivm schouders ophalen “Ja is op”.

En volgens mij heten het zekerheden, niet vraag-, stamp-, wijs erop- en zeur er zelf om heden. Het is toch redelijk absurd als je in ‘gevecht’ zou moeten gaan met iemand die dus blijkbaar zijn eigen huisregels niet kent. Op zo’n manier moet je toch niet willen winkelen :’) Gelukkig zijn het trouwens wel uitzonderingen! (mag ik dan hopen := )

Iets over het hoofd zien kan natuurlijk altijd, maar als de huisregel is dat iemand een vergelijkbaar product (gratis) meekrijgt, kun je daar ook zelf om komen ipv dat de klant een printje mee moet nemen en moet zeggen kijk eens.. nu heb ik recht op… Ik weet dat er ook mensen zijn die expres die 4de in de wachtrij willen en proberen zijn, maar dat vind ik ook triest.

En dat ze bij de derde wachtende de kassa al opengooien is toch alleen maar mooi? Die zekerheid is ontstaan omdat mensen een hekel hadden (hebben) aan lang wachten, niet omdat mensen graag hun boodschappen niet willen afrekenen. Nou ja… in principe wel := , maar dat is ’t extraatje dat Jumbo er aangekoppeld heeft. En bovendien trekt het ook mensen, dus ja.. Maar ’t uitgangspunt is dus dat je bij Jumbo niet lang in de rij hoeft te staan. :)

Alwiene

Re: Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:06

Volgens mij is vervangend product een service die ze soms leveren, maar níet 1 van de 7 zekerheden. Als het anders is dan zie ik graag waar dat staat.

Enne, zelf aangeven is wel handig ja. Maar loop je wel het risico op commentaar. Laatst een keer rotte mandarijnen. Groenteman maakte absoluut geen aanstalten om me een groentetas aan te bieden. Dus ik wijs hem erop dat ik volgens mij een groentetas zou moeten krijgen. Krijg ik een schampere 'Is dat zo?' toevallig stonden we zowat onder het bord waar dat op staat dus ik begin dat aan hem voor te lezen en toen zei hij snel dat het inderdaad zo was, maar dat hij er nooit zelf om zou vragen. Dus ik zeg nog Tja als jij hem gewoon aangeboden had had ik er niet om hoeven vragen. Volgens hem had hij daar de kans nog niet voor gehad. Volgens mij had hij daar álle kans voor gehad, maar was het absoluut niet van plan geweest. Uiteindelijk wel een nette tas gekregen, maar vond het wel beetje jammer dat het zo moest gaan daar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:26

Dien een klacht in via facebook... Daar wordt zeker op gereageerd (meestal toch), als het openbaar staat. :)
Als de betreffende Jumbo een standje van bovenaf krijgt zou het wel beter moeten gaan. ;)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:10

Klachten word niks mee gedaan
Ik heb ddn Glutenvrij dieet omdat ik coeliakie heb..
Kom ik om brood uit de vriezer ligt het tussen het bevroren hondenvoer in! Gatver alleen het idee al...
Ik ben geen hond heb gewoon een Allergie
Nou toen we daar een klacht over hadden ingediend bij de vestiging van de jumbo werd ons dood leuk verteld ag dat is toch ook hondenvoer?
Toen klacht bij hoofdkantoor neer gelegd meerdere keren en nu bijna 2 jaar later is er nog nooit wat mee gedaan. ..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:53

Stiekem schrik ik best wel van de reacties in dit topic. :=
Onze Jumbo in Cuijk behoort tot de top 3 van beste Jumbo's van Nederland en dat is ook zeker te merken!
Wij hebben 3 scan-kassa's en 3 gewone kassa's. Wanneer ze zien dat het te druk wordt, wordt er via een oortje een collega bij geroepen zodat de doorstroom goed verloopt. Zo ben je bij ons eigenlijk nooit de 5e in de rij. :) Verder zijn ze heel klantvriendelijk en wanneer je iets per ongeluk laat vallen: zij ruimen het voor je op en je krijgt meteen een nieuwe! Zij staan dus ook zeker achter de 7 zekerheden!
Bij de AH en de Lidl kunnen ze nog heel wat leren qua klantvriendelijkheid en de uitstraling van de winkel!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:27

De lidl is een low budget keten. Die geeft weinig om de 'uitstraling' van de winkel :D (In Spanje staan de cassieres bijv. gewoon achter de kassa) Goed, maar zo goedkoop mogelijk is het motto. Bijna alles staat daar in dozen. Heeft ook een reden, want dat is nu eenmaal goedkoper dan tig vakkenvullers inhuren :D Klanten hebben ook een bepaald verwachtingspatroon van de lidl, A-merken hoef je amper te verwachten, al is de Aldi wel bezig met de coca-cola. En het staat in dozen ja :D Vroeger kon je niet eens pinnen bij de Aldi, dat heeft in Nederland écht heel lang geduurd (De Lidl was toen amper op de Nederlandse markt te vinden)

Uitstraling van de <gemiddelde> AH vind ik persoonlijk prima. Gezelliger dan de Jumbo :D Maar de Jumbo biedt meer 'ruimte' in hun inrichting. Maar dat soort dingen zijn sowieso erg persoonlijk. De Plus vind ik ook prima ingericht, maar minder dan AH maar is nu eenmaal wel gemiddeld duurder qua A-merken. :D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:03

Wat je zegt over de Lidl en Aldi klopt inderdaad. :j
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in onze omgeving de AH de slechtste vind. Geen mooie uitstraling, basiskeuze, geen vriendelijk personeel en totaal niet logisch ingedeeld. Oh en over het algemeen erg duur.
Onze Jumbo is ongeveer 3 maanden geleden volledig verbouwd waardoor alles wel echt verbeterd is!
De kleur geel en de indeling maken voor mij de winkel prettig. :Y)

Maarrrr ik had niet verwacht dat de Jumbo's zo verschillend konden zijn. Ik zag het meer als één keten die allemaal verplicht zijn om bijvoorbeeld de 7 Zekerheden toe te passen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:18

Verplicht zijn ze het ook, of ze het ook uitvoeren is nog een tweede :=

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:38

topsylover schreef:
Arrabel schreef:

En waarom wijs je de medewerkers dan niet op de 7 zekerheden? Ik lees hier een hoop gezeik van iedereen, maar niemand die zn smoel opentrekt en zich op zijn rechten wijst. Dan helpt het ook vrij weinig he die 7 zekerheden. :roll:

Nontie: Jij stond dan nog niet in de rij ja, dus dan ben jij helemaal geen 4e wachtende. :+

Wat ik er dus mee probeer te zeggen is dat ze zien dat je als 4e wachtende aan komt lopen, ze gewoon een kassa open gooien zodat ze je boodschappen niet gratis mee hoeven te geven. ;)
Direct na mij werd de kassa weer dichtgegooid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:49

Wat is daar erg aan?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:50

Ik werkte op de groenteafdeling en gaf soms ook geen groentetas. Mensen zijn er toe in staat om de avond van tevoren een appel te kneuzen en hem dan ondersteboven neer te leggen, om de volgende ochtend aan te komen met die appel en het commando 'nu krijg ik een groentetas'. Toen we dat door kregen werd daar ook strenger op gelet op de afdeling. Mensen die elke ochtend kwamen om alle data in het koelvak nog eens na te kijken, élke ochtend. Ook zij waren in staat om de avond van tevoren een product achterin het schap te zetten om die de volgende dag weer te pakken dat de datum niet goed is. Het waren ook altijd dezelfde :Y)

Door dit soort 'zekerheden' gaan mensen er gewoon een sport van maken, wat echt super vervelend is omdat er ook bij deze 'sport' vals gespeeld wordt... Ik vond die hebberigheid altijd vreselijk.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:52

Dat doen wij ook wel is bij de deen, dan heb je gewoon een kort moment van drukte. Dus gooien we een extra kassa open, werken we de drukte weg en als het weer rustig is gaat ie weer dicht.

Overigens vind ik de Jumbo met z'n zekerheden over het algemeen niet veel soeps.. Komt alleen maar onrust van, gratis dingen beloven en het niet altijd nakomen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:04

Sammie schreef:
Wat is daar erg aan?

Dat ze je hier gewoon geen gratis boodschappen gunnen. :Y)

Ik kom verder nooit bij de Jumbo, ga altijd naar AlbertHeijn maar kwam er toch toevallig langs dus even snel boodschapje gedaan.
Kom er gelijk nooit weer..
Zelfs uit betrouwbare bron vernomen dat ze bij deze Jumbo nog nooit gratis boodschappen hebben gegeven. (vroeger was het C1000 en toen werkte ik er nog, oud-collega werkt er nog steeds en spreek ik regelmatig.)

@judith370 : Als er 4 mensen bij 1 kassa staan (3wachtende) en er komt een 4e wachtende aanlopen en dan een kassa open gooien zodat je geen gratis boodschappen weg geeft en daarna gelijk weer dicht gaan?
Vind ik geen tijdelijke drukte _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:11

Het hele idee van de gratis boodschappen is een verkapte garantie dat je nooit lang in de rij hoeft. En als dat tóch gebeurt krijg je je boodschappen gratis. Het is niet dat de jumbo graag boodschappen weggeeft ofzo x)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:12

heb ik ook vaak gehad, ik was 4e wachtende in de rij, en kreeg toch echt de boodschappen niet gratis :') Als het 9vd10 keer niet gebeurt, vraag ik me af waarom ze die regel überhaupt hebben..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 15:16

topsylover schreef:
Arrabel schreef:

Ten eerste wist ik nog niet dat een vervangend product aanbieden 1 van de 7 "zekerheden" was, sterker nog ik had er nog nooit van gehoord voor dit topic.
En omdat de kaasfondue op was ik geen 4de wachtende ben snap ik ook wel :roll: , het gaat er om dat als iets op is dat je gratis een vervangend product moet krijgen wat bij ons dus niet gebeurd.
En je moet ze er zelf nog op wijzen ook?
En als je het net al mij nou niet wist?
Dan krijgt Mientje die het toevallig wel wist (en het dus zegt) wel een gratis vervangend product maar omdat ik het niet weer niet?
Dat vind ik een vreemde gang van zaken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 15:17

Citaat:
maar niemand die zn smoel opentrekt en zich op zijn rechten wijst.

Ik zal voortaan mijn advocaat mee nemen als ik naar de Jumbo ga....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:21

nontie schreef:
Dat ze je hier gewoon geen gratis boodschappen gunnen. :Y)
Gratis boodschappen kost de Jumbo geld, hé.. Nogmaals heeft niks met gunnen te maken en de zekerheid houdt in dat je niet lang hoeft te wachten, niet dat je gratis boodschappen mag komen halen. Dat is een service die je krijgt als je wél lang moet wachten. Dus ik vind het meer dan normaal dat ze voor de 4de wachtende persoon een extra kassa erbij doen.

Maanon_ schreef:
Door dit soort 'zekerheden' gaan mensen er gewoon een sport van maken, wat echt super vervelend is omdat er ook bij deze 'sport' vals gespeeld wordt... Ik vond die hebberigheid altijd vreselijk.
Regels zijn er om gebroken of op zn minst uitgerekt te worden ;) Dat doen verschillende Jumbo’s ook, met hun eigen regeltjes aan de zekerheden toepassen. Is ’t vreemd, jup. Dat mensen om die reden twee maal naar een winkel willen hupsen.. Waar zit je verstand..? maar anderzijds dit is wat Jumbo wil (het trekt nl. hoe dan ook mensen) en als je onder die vlag wil opereren, zijn dat de gevolgen. Dus geen gratis groentetas hoeven uitdelen = alles ’s avonds of ’s ochtends controleren. Daarom hoeft dat geneuzel van mij dus niet. ’t Kost extra geld en ’t is slecht voor ’t milieu. Maar als keten wel willen ‘strijden’ voor de plofkip en m.i. niet adequaat reageren op paardenvlees uit Zuid-Amerika dat voor ’t dood vlees is een lijdensweg heeft. Maar goed.. met dat laatste zijn er meer supermarkten die zich daar schuldig aanmaken, waar aan de consument dan ook weer meedoet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:25

Ik heb zo bij de zelfscan kassa ook al eens als 4e wachtend gestaan terwijl er eentje dicht was.
Maarjaaaa