Al de 2e keer in een paar maanden. Eerste keer had ik net de kar vol met wasmiddel en schoonmaakspul (
) en nu met lang houdbaar spul alvast voor de feestdagen (
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arrabel schreef:Ik las ook dat iemand schreef dat als er iets van een product niet is dat je een vergelijkbaar product gratis mag mee nemen?
Is dat echt zo?
Want bij de Jumbo waar ik kom zijn er regelmatig producten niet meer.
Ik heb een keer een foto gemaakt van een koeling waar salades zouden moesten staan die was op 1 of 2 bakken gewoon leeg.
Arrabel schreef:Niet zo lang geleden was ik er voor kaasfondue maar die was op, en dat heb ik wel meerdere keren gehad met dingen (weet even niet meer wat voor producten) dan vraag ik of ze het nog achter hebben staan en dan gaan ze kijken, maar zo niet dan is het gewoon pech.
Geloof dat er hier meerderen zijn die al hebben aangegeven het .e.e.a. te hebben aangegeven en alsnog geen gelijk kregen. Service met een glimlach.. Als iemand aangeeft dat bijv. Heineken op is, kom dan zelf met het idee om bijv. Amstel aan te bieden ivm schouders ophalen “Ja is op”.
)
, maar dat is ’t extraatje dat Jumbo er aangekoppeld heeft. En bovendien trekt het ook mensen, dus ja.. Maar ’t uitgangspunt is dus dat je bij Jumbo niet lang in de rij hoeft te staan.

Verder zijn ze heel klantvriendelijk en wanneer je iets per ongeluk laat vallen: zij ruimen het voor je op en je krijgt meteen een nieuwe! Zij staan dus ook zeker achter de 7 zekerheden!
(In Spanje staan de cassieres bijv. gewoon achter de kassa) Goed, maar zo goedkoop mogelijk is het motto. Bijna alles staat daar in dozen. Heeft ook een reden, want dat is nu eenmaal goedkoper dan tig vakkenvullers inhuren
Klanten hebben ook een bepaald verwachtingspatroon van de lidl, A-merken hoef je amper te verwachten, al is de Aldi wel bezig met de coca-cola. En het staat in dozen ja
Vroeger kon je niet eens pinnen bij de Aldi, dat heeft in Nederland écht heel lang geduurd (De Lidl was toen amper op de Nederlandse markt te vinden)
Maar de Jumbo biedt meer 'ruimte' in hun inrichting. Maar dat soort dingen zijn sowieso erg persoonlijk. De Plus vind ik ook prima ingericht, maar minder dan AH maar is nu eenmaal wel gemiddeld duurder qua A-merken.

topsylover schreef:Arrabel schreef:Niet zo lang geleden was ik er voor kaasfondue maar die was op, en dat heb ik wel meerdere keren gehad met dingen (weet even niet meer wat voor producten) dan vraag ik of ze het nog achter hebben staan en dan gaan ze kijken, maar zo niet dan is het gewoon pech.
En waarom wijs je de medewerkers dan niet op de 7 zekerheden? Ik lees hier een hoop gezeik van iedereen, maar niemand die zn smoel opentrekt en zich op zijn rechten wijst. Dan helpt het ook vrij weinig he die 7 zekerheden.![]()
Nontie: Jij stond dan nog niet in de rij ja, dus dan ben jij helemaal geen 4e wachtende.

Sammie schreef:Wat is daar erg aan?

topsylover schreef:Arrabel schreef:Niet zo lang geleden was ik er voor kaasfondue maar die was op, en dat heb ik wel meerdere keren gehad met dingen (weet even niet meer wat voor producten) dan vraag ik of ze het nog achter hebben staan en dan gaan ze kijken, maar zo niet dan is het gewoon pech.
En waarom wijs je de medewerkers dan niet op de 7 zekerheden? Ik lees hier een hoop gezeik van iedereen, maar niemand die zn smoel opentrekt en zich op zijn rechten wijst. Dan helpt het ook vrij weinig he die 7 zekerheden.![]()
Nontie: Jij stond dan nog niet in de rij ja, dus dan ben jij helemaal geen 4e wachtende.
, het gaat er om dat als iets op is dat je gratis een vervangend product moet krijgen wat bij ons dus niet gebeurd.nontie schreef:Gratis boodschappen kost de Jumbo geld, hé.. Nogmaals heeft niks met gunnen te maken en de zekerheid houdt in dat je niet lang hoeft te wachten, niet dat je gratis boodschappen mag komen halen. Dat is een service die je krijgt als je wél lang moet wachten. Dus ik vind het meer dan normaal dat ze voor de 4de wachtende persoon een extra kassa erbij doen.Dat ze je hier gewoon geen gratis boodschappen gunnen.
Maanon_ schreef:Regels zijn er om gebroken of op zn minst uitgerekt te wordenDoor dit soort 'zekerheden' gaan mensen er gewoon een sport van maken, wat echt super vervelend is omdat er ook bij deze 'sport' vals gespeeld wordt... Ik vond die hebberigheid altijd vreselijk.
Dat doen verschillende Jumbo’s ook, met hun eigen regeltjes aan de zekerheden toepassen. Is ’t vreemd, jup. Dat mensen om die reden twee maal naar een winkel willen hupsen.. Waar zit je verstand..? maar anderzijds dit is wat Jumbo wil (het trekt nl. hoe dan ook mensen) en als je onder die vlag wil opereren, zijn dat de gevolgen. Dus geen gratis groentetas hoeven uitdelen = alles ’s avonds of ’s ochtends controleren. Daarom hoeft dat geneuzel van mij dus niet. ’t Kost extra geld en ’t is slecht voor ’t milieu. Maar als keten wel willen ‘strijden’ voor de plofkip en m.i. niet adequaat reageren op paardenvlees uit Zuid-Amerika dat voor ’t dood vlees is een lijdensweg heeft. Maar goed.. met dat laatste zijn er meer supermarkten die zich daar schuldig aanmaken, waar aan de consument dan ook weer meedoet.