Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 05:14

Voor diegene die vuurwerk zo leuk vinden; http://s.ad.nl/3811183

Denk niet dat hij ook maar iets kan doen aan het feit dat hij nu naar het ziekenhuis moet!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 05:21

Ze zijn hier aardig bezig met de strijkers. Echt gasten, het is maandagochtend, bijna half 5 en ik word wakker geknald. Hebben jullie geen school morgen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:02

Gisteravond leek het hier wel een oorlogsgebied. Weer de plizie gebeld maar het leek na een uur nog niet over te zijn dus ik betwijfel of ze echt komen.
De parkeerplaats bij ons achter is nu ook 1 grote paasei, als ik de jongens zie, ga ik ze er op aanspreken. Asociaal gewoon.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:07

Gisteravond bij het afstallen hoorde ik in de omgeving ook al een heleboel geknal van vuurwerk.

Helaas de tijd van het jaar, mijn paarden bleven er rustig onder. Het geknal is op afstand.

Indien er onverantwoord afgestoken zou worden en ik zou dat zien dan zou ik de vuurwerkafstekers hier zeker op aanspreken.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:08

Ik ken het ja, ik hou er ook totaal niet van.
Schijnbaar is het ook erg leuk om het bij ons in de tuin te gooien, hoorde net een knal, keek ik naar buiten en de hele achtertuin verlichtte.

Ja, best als je die troep nu af wilt steken, maar niet hier in de buurt en zeker niet in andermans tuinen.. Voor hetzelfde geldt loopt er een beest in de tuin.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:21

Jeetje wat scheren sommige mensen alles over een kam -O- Het spijt me zeer als iemand die je kent ooit iets is overkomen of dat jij wat hebt meegemaakt met stoere kwajongens, maar dat is mijn god geen gegronde reden om al het consumenten vuurwerk maar te gaan verbieden :n Er wordt ook heel veel juist gebruik gemaakt van vuurwerk zonder ongelukken.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als er maar één show wordt georganiseerd op een plek. Verwacht maar niet dat dat net zo mooi wordt als in NY of elk andere grote stad waar ze het organiseren. Vind het echt jammer dat mensen een keer iets minder leuks meemaken en het dan willen vergallen voor anderen :x

EDIT.
Note: Ik heb het hier niet over mensen die opzettelijk vuurwerk in een kat stoppen en dat soort verschrikkelijk zieke dingen. Helaas dat gebeurd, maar je houd dit soort dingen nooit tegen. Ze doen het net zo lief met een mes of iets anders wat hun zieke hoofd bedenkt. Dus dat is wat mij betreft echt geen reden om al het vuurwerk maar te verbieden..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:08

Almelooooooooo. :D :D :D
Gewoon meldingen blijven maken van de herrie meer kun je niet doen.
Als je thuis werkt is dat gewoon ronduit lelijk als er constant wordt geknald. Helaas hebben sommige wijken er meer last van dan andere wijken.

Vraag me wel af waar de ouders van deze mini kindjes zijn in dit verhaal. Als ze amper 10 zijn snap ik echt niet dat er geen toezicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:09

Kana schreef:
Almelooooooooo. :D :D :D
Gewoon meldingen blijven maken van de herrie meer kun je niet doen.
Als je thuis werkt is dat gewoon ronduit lelijk als er constant wordt geknald. Helaas hebben sommige wijken er meer last van dan andere wijken.

Vraag me wel af waar de ouders van deze mini kindjes zijn in dit verhaal. Als ze amper 10 zijn snap ik echt niet dat er geen toezicht is.

Ja iets met een stoplicht ofzo. :')

Ik ben nog wel van plan dat als ik die kinderen tegen kom ze een bezem in de handen te drukken :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:09

Scheelt in Glanerbrug knalt het al vanaf midden september. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:10

Kana schreef:
Scheelt in Glanerbrug knalt het al vanaf midden september. :=

Dichtbij de duitse grens he... :') sorry :P

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:12

Oh ja hier wordt er bijna iedere avond een flinke vuurwerkbom (zo noem ik het maar, want het is een behoorlijke knal) afgestoken. Vorige week is daarmee een container ontploft en in de brand gevlogen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:40

iirrssjjee schreef:
Voor diegene die vuurwerk zo leuk vinden; http://s.ad.nl/3811183

Denk niet dat hij ook maar iets kan doen aan het feit dat hij nu naar het ziekenhuis moet!

oh man dat is idd erg ziek zeg. Kan zijn dat de gooier niet wist dat er iemand binnen was, maar betwijfel het. Hopelijk houd die jongen er geen al te zware gehoorbeschadiging aan over.

Erg triest dat er altijd weer gasten zijn die dat soort 'geintjes' flikken.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:43

Vandaag tijdens het rijden werd er vuurwerk naar de bak gegooid. Een aantal knalharde rotjes. Toch schrok m'n bomproof paard ervan, ben net aan blijven zitten. Idioten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:49

Blij dat de stal van mijn verzorgpaard echt letterlijk in the middle of nowhere staat...+ rij op dit moment in de binnenbak, want de buitenbak is onbegaanbaar atm helaas.
Dus dat soort gekkigheid van rotjes/strijkers in de bak tijdens rijden zal gelukkig hier niet gebeuren. Kan zelfs op oudjaarsdag nog gewoon rijden; dichtstbijzijnde echte bewoning (dus echt dorp, geen verdwaalde boerderijen) is zo'n 4 km verderop. Echt heerlijk die rust, was vorig jaar wel even een koude douche toen ik weer naar huis ging oudjaarsdag; daar heerlijk stil, 4 km verderop nonstop geknal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 07:23

Typfoudt schreef:
Oh ja hier wordt er bijna iedere avond een flinke vuurwerkbom (zo noem ik het maar, want het is een behoorlijke knal) afgestoken. Vorige week is daarmee een container ontploft en in de brand gevlogen.

Woon je toevallig ook in Almelo? Ik hoor er namelijk ook elke avond 1 en gister precies op het moment dat jij dit postte :')

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:07

Hebben je buren er geen last van Joolien? Anders zouden zij ook eens een melding moeten maken bij de politie.

Hier in het verleden wat geluidsoverlast gehad van onze onderbuurjongen. Bij elke melding kwamen ze direct.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:20

Liselot schreef:
Typfoudt schreef:

Woon je toevallig ook in Almelo? Ik hoor er namelijk ook elke avond 1 en gister precies op het moment dat jij dit postte :')

Nee, toevallig niet! Das hier ruim 150km vandaan :P

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:28

Bij ons achter word er ookal van die troep afgestoken, met veel harde knallen door jongen van een jaar of 16. Ik heb ze 5x vriendelijk gevraagd op te houden. Waar ik compleet werd uitgescholden.

Ik heb de politie gebeld en die is er heen gegaan(adres ect van die grapjassen doorgegeven), en weetje wat. Sinds zaterdag middag geen knal meer gehoord. *\o/*

En als ze het nog eens doen, bel ik gewoon weer de politie :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:36

Helaas is het bij ons al maanden aan de gang weer, zodra het na 8 uur s avonds donker is beginnen de grote klappen al. {:)-:( en nee dan zijn geen jonge puberjochies maar volwassen mensen vreemd genoeg. Hele avonden klappen, geknetter, dingen die opgeblazen worden enz. En dat in een klein plaatsje in een simpele woonwijk. En dat al sinds we hier wonen ongeveer. Een van onze honden flipt er flink door, wordt agressief maar durft niet meer naar buiten dan.

Maar ik moet zeggen, dat beseften we ons afgelopen weekend opeens, afgelopen paar weken is het opeens erg rustig. Recent zijn er meerdere mensen opgepakt vanwege drugs, overvallen, koperdiefstal enz. En opeens was het gekloot over. Dus of hebben ze de leverancier te pakken gehad of diegene die het deden hopelijk blijft het zo rustig.

Ik hoorde het gister van het studentenhuis, waar zitten je hersens dan als je zoiets doet? Met 21 mag ik toch hopen dat die een beetje ontwikkeld zijn. Hopelijk houdt de jongen er geen blijvende schade aan over en mag diegene die dit flikt lang last hebben van zijn straf.

Ik heb helaas door een dergelijk grapje, een paar jongens die het leuk vonden een strijker tegen mijn autoraam aan te gooien een blijvend gehoorverlies iets aan een oor overgehouden.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:24

Nu al?

Er zijn jaren geweest dat het eind september al begon.

Maar het blijft ruk :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 02:05

Joolien schreef:
Bij mij achter zijn vandaag een paar jongejtes van maximaal 10 jaar begonnen met het afsteken van rotjes en van die gillende pijltjes. Toen ik deze jongetjes er op aan sprak zeiden ze 'ja maar mevrouw dit is vanaf vandaag te koop bij de Action'.
Ik hou er niet van en ik irriteer me eraan, want net zoals vorig jaar zullen ze weer elke middag met die rotjes gaan klooien. Nu ik dit typ hoor ik trouwens een hele harde knal.
Toen ik vanmiddag uit het raam keek, zag ik ze trouwens ook rotjes naar elkaar gooien, dat vind ik altijd zo link he...

Ik zit te denken wat ik hier nu mee moet. Wat vinden jullie? Ik wil gewoon dat dat constante geknal achter mijn huis ophoudt. Vind het asociaal dat die kinderen dat nu al mogen. Ben ik dan zo'n zeurpiet?

Nee je bent geen zeurpiet. Je mag gewoon de politie bellen en melding doen van vuurwerkoverlast. En geef eventueel door wie het afsteekt of waar het ongeveer vandaan komt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 02:13

karuna schreef:
Helaas is het bij ons al maanden aan de gang weer, zodra het na 8 uur s avonds donker is beginnen de grote klappen al. {:)-:( en nee dan zijn geen jonge puberjochies maar volwassen mensen vreemd genoeg. Hele avonden klappen, geknetter, dingen die opgeblazen worden enz. En dat in een klein plaatsje in een simpele woonwijk. En dat al sinds we hier wonen ongeveer. Een van onze honden flipt er flink door, wordt agressief maar durft niet meer naar buiten dan.

Nou karuna, dat klinkt niet echt rustig :P . En dat terwijl er bij woonplaats staat; ergens waar het rustig is

:+

sorry kon het niet laten :P

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 02:21

Ik gebruik alleen enkele keren ''knalerwetjes''. Naar mijn mening is dat redelijk netjes vergeleken wat er meestal gedaan word. Hier al een hele voorraad (rotjes, pijltjes, chinees vuurwerk ook, strijkers) maar gebruik dat soort dingen op zijn vroegst 31 december en op zijn laatst 31 december! Mijn broer overigens, is al flink bezig. Heeft ook 2 boetes gehad maar is nog steeds bezig. Voor de Rotterdammers (+deel van Capelle a/d Ijssel) onder ons wil ik even sorry zeggen. |o :PB

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 01:05

Hier in de buurt bij een tehuis voor begeleid wonen werd een duizendklapper of zoiets afgestoken door bewoners.
Dat vond ik op zich zo erg nog niet, beter dan vuurpijlen die als ongeleide projectielen alle kanten opvliegen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 01:25

Ik krijg nu al de sch**t van die harde knallen, mijn katten zijn beide doof maar ik schrik me elke keer weer het apelazarus en de honden in mijn appartementencomplex zo te horen ook. Ik riep vanaf mijn balkon naar de jongens of ze die rotzooi ergens anders af wilden steken maar moest mijn 'k**kerbek houden'. Politie gebeld maar op dit tijdstip verwacht ik daar al helemaal niets van. En op het moment dat ik dit typ knalt er iets in de trant van een nitraatbom op mijn balkon... zucht.