Leidinggevende zit in de ziektewet, maar wil controle houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:07

@ Wendy,
ja dat is allemaal waar, en zoals gezegd probeer ik daar ook zover mogelijk rekening mee te houden.
Maar wat ik al eerder aangaf, hoe moeilijk en vervelend de situatie voor haar ook is. het is HAAR probleem.

En ik heb al meerdere gesprekken gevoerd dus ik weet helaas dat de kans aanwezig is dat zij zich toch weer met zaken gaat bemoeien. Ook al staat het dan op papier dat ik daar verantwoordelijk voor ben.
En dan is het aan mij de ''taak'' om de gaten niet meer te gaan opvullen. Ik ben er dan immers niet verantwoordelijk voor. Dat word wel een leerpuntje :o

Ik zal het woord moeilijk inderdaad toch maar buiten beschouwing laten, het woord verwarrend is duidelijk genoeg. Want dat is het allemaal ook, verwarrend.

Derde persoon is handig in het geval dat ik het idee heb dat het een meer emotioneel gesprek kan worden dan zakelijk. Zo ver heb ik het nog niet laten komen in de praktijk. Ja natuurlijk ben ik gefrustreerd en geïrriteerd noem maar op, en dat uit ik daarom hier en tegen de vertrouwenspersoon.
Niet tegen mijn baas of M. want dan weet ik zeker dat ik straks andere baan kan zoeken. :Y)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:09

Je zou ook nog kunnen kijken of er iemand van de arbo aan zou willen schuiven. Die kan dan namelijk ook meedenken op het gebied van belastbaarheid (welke mogelijkheden heeft iemand wat betreft werk). Zo kunnen jullie die taken nog duidelijker afbakenen en zelfs vastleggen. Voor de werkgever geeft dit dan ook weer handvatten.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 16:34

Rytir schreef:
Je zou ook nog kunnen kijken of er iemand van de arbo aan zou willen schuiven. Die kan dan namelijk ook meedenken op het gebied van belastbaarheid (welke mogelijkheden heeft iemand wat betreft werk). Zo kunnen jullie die taken nog duidelijker afbakenen en zelfs vastleggen. Voor de werkgever geeft dit dan ook weer handvatten.

Ik denk dat, dat niet iets waar ik zelf mee aan de gang moet gaan.
Neem aan dat de bedrijfsarts haar wel bezoekt.
Zij heeft al meerdere malen aan mij kennis gegeven dat ze eigenlijk NIKS meer mag doen ivm haar medicatie en toestand. Dat zij gewoon door gaat met werken is niet mijn probleem. Het is echter wel mijn probleem dat ze door dit gegeven steeds stopt, haar taken en verantwoordelijkheden veranderd/afschuift. Of juist het tegenovergestelde als het goed gaat, mijn taken ineens ook erbij doen.

OF het klopt dat ze van de bedrijfsarts echt niks meer mag doen, of dat ze dat maar gewoon tegen mij zegt. (wat de reden daarvan ook mag zijn) Weet ik niet, ik heb geen rapport oid in handen gehad waarin staat wat zij wel en niet mag/kan.

En moet eerlijk zeggen, daar ga ik mij ook niet mee bemoeien.

Maflinger_S

Re: Leidinggevende zit in de ziektewet, maar wil controle houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:57

Ik wil je even een compliment maken voor hoe je hiermee omgaat. Je hebt een duidelijk doel en visie, die je goed weet te verwoorden. Zolang je je inderdaad niet laat meeslepen door je emoties ga je goed. Deze situatie is inderdaad verwarrend, er is niets moeilijks aan ...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:23

Ik ben al een tijdje een stille meelezer in je topic.
Ik wil je ook een compliment geven voor de manier waarop je het aanpakt.

Heel goed dat je met de vertrouwenspersoon gesproken hebt, daar zijn dit soort mensen voor.

Daarnaast vind ik ook dat je je best doet om het goed te regelen.

Het is inderdaad heel verwarrend als ze zegt te stoppen met haar taken en dat dan steeds toch niet doet.

En ook ik geef de mensen gelijk, die reageerden in de trant van hoe vervelend het voor haar is dat ze zo ziek is en niet kan werken, maar het wel graag wíl! Het siert haar ook absoluut dat ze niet zomaar bij de pakken neer gaat zitten, maar verwarring is helemaal niet prettig werken, voor niemand.

Daarnaast is het ook doodzonde als er dubbel werk wordt gedaan, je kunt je tijd wel beter besteden.
En als jij vervolgens denkt dat zij iets regelt en dat doet ze dan niet, dan is het alsnog een lastminute klus voor jou. Al zou ik dus proberen dat soort dingen niet zonder meer te doen --> last minute klussen oplossen omdat zij er toch geen tijd voor had. Dat zou ik bij jouw eigen Baas op het bordje leggen, zodat hij ook kan zien wat voor verwarring er wordt gecreëerd.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 23:21

dank jullie wel :o
Ja het is ook zeker goed van haar dat ze niet bij de pakken neer gaat zitten.
Nu ken ik haar langer dan vandaag en ik weet ook dat ''het maar doorgaan'' bij haar ruim de grenzen overgaat. Ze heeft zich letterlijk kapot gewerkt.
Maar het is echt heel sneu, ben eigenlijk bijna blij dat ze niet kan lopen of autorijden.
Nu moet ze wel deels rust nemen. Moest ze al vaker in het verleden, heeft ze nooit gedaan.
Maar ik ga de details verder niet bespreken.
Ga haar morgenochtend bellen om een afspraak te maken.

Last minute klussen ga ik inderdaad niet meer doen.
Maar het rooster heb ik al aangenomen (een opzet dan) dus die ga ik morgen gewoon maken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:21

Let je wel op dat alles wat je plaatst openbaar staat. Ik weet niet wat je leidinggevende ervan zou vinden als hij het zo terug leest.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:30

Klopt, er is altijd een risico.
Kan wel zeggen dat er geen naam aan te pas komt hier in het topic.
En zit alleen op mijn prive computer thuis op bokt.

Mijn profiel is leeg, ik heb zelfs geen fb.
Ja je kan in berichten gaan zoeken.. en dan is de kans dat je dit topic tegenkomt
Risico blijft altijd, dat heb ik weloverwogen genomen.

Ik heb geprobeerd een afspraak met haar te maken.
Echter zijn er wat complicaties in het rooster opgetreden van aankomende weken.
Waardoor ik met geen mogelijk tijd heb om richting haar te gaan.
Dit moeten we dus nog even gaan bekijken..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:32

En hoe gaat het nu op je werk, is er al iets veranders?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 15:32

Nee er is nog niet structureel iets verbeterd.
Veel gesprekken gehad maar ik ben nu wel op een punt dat ik inzie dat dit haar gedrag is.

Hoe zakelijk ik ook blijf, dit is voor mij op de langere termijn geen gezonde manier van samenwerken.
Er zijn alweer meerdere dingen voorgevallen en ik kaart steeds alles aan bij mijn baas.
Hij ziet ook wel dat dit niet werkt maar hij doet (of kan?) er niet iets mee doen.

Inmiddels is mijn leidinggevende meer dan een jaar ziek (afwezig op de vloer).
Na de zomer zit het op bijna 2 jaar.. dus wellicht dat er dan wat gebeurd

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:34

Dan zou ik toch rustig aan op zoek gaan naar ander werk hoor. Dit is toch geen doen zo? Ziek is ziek. Als je je zo vaak kan bemoeien met werk dan kan je ook AAN het werk imo.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:18

Normaal gesproken is twee jaar ziektewet einde oefening, hangt er misschien dan nog vanaf wat er is afgesproken.
Dan is de vraag wil en kun je het opbrengen om daar te blijven, ook de vraag van is er
op het zelfde vlak een baan voor je.....
Blijft lastig.....succes....

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:40

Jeetje zeg TS, wat een rotsituatie en dat er nu nog niks gebeterd is! Hoop echt dat het nog veranderd, vind je er heel tof in staan naar M!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 12:56

Zometeen weer gesprek met de baas/directeur
Ga mijn best doen om zakelijk te blijven en mijn emoties achterwege te houden.
Is in de praktijk best lastig aan het worden omdat het steeds verder opstapelt allemaal.
Ook omdat de directeur mij aan het lijntje houd met M gaat in Maart weer beginnen.
Ja dat zeiden we in november over januari en in januari hadden we het over februari.
Dus dat neem ik (sorry) niet meer serieus, maar goed dat is ook niet aan mij verder.

De laatste tijd heb ik het anders aangepakt door al bij voorbaat dingen door te geven.
En M dus echt voor te zijn (niet in het dingen doen maar wel voor zijn in het beantwoorden van haar vragen al voordat de vragen/opdrachten kwamen)
Maar dat loopt nu ook spaak want nu krijg ik gewoon doodleuk terug dat mijn acties vergeefse moeite zijn omdat ze het al weet.
daar ga ik dan maar niet verder op in, het zijn dingen die zij simpelweg niet KAN weten.
Dus dat is weer een verdedigingsmechanisme van haar kant.

Iemand nog tips voor het gesprek met de baas?
Ga sowieso dit topic nog eens doornemen aangezien er vast nog een aantal dingen in staan die ik wederom kan gebruiken.

*ja ben ook op zoek naar ander werk maar heel eenvoudig is het niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:01

Zie het topic nu pas weer en dat dit nog steeds speelt :(

Ik heb geen tips meer voor je.
Alleen een andere baan is een oplossing.
Ze weten het allemaal zo goed laat ze het dan ook maar uitzoeken.

Hoop dat je op korte termijn een leuke andere baan vind en daar met veel plezier kan gaan werken.
Dit is zo niet werkbaar :(

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:17

Nog hoger op is nog steeds geen optie? Niet veel te verliezen aangezien ze nu ook al schijt aan je hebben en je toch al op zoek bent naar iets anders? Wellicht gebeurt er dan daadwerkelijk doordat het dan geen "vriendje" is?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:21

Belangrijke tip: formuleer voor jezelf wat je wilt bereiken met dit gesprek en wat jij daar voor nodig hebt.
Focus positief, wees je bewust van je kunnen.
Wat helpt het om deze acties van jezelf te visualiseren. (zie jezelf krachtig in het gesprek zitten, met je doel voor ogen)

De 'roze olifantjes' (dat waar je bang voor bent) zoals de kans dat je emotioneel zal reageren kun je niet helemaal negeren, maar kun je wel minder macht geven door goed te blijven ademhalen en je lijf te voelen.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 10:42

Niet geheel tevreden met het gesprek.
Ik mag van de baas richting M met de auto.
Naja in eerste instantie had ik dat al eens zelf aangeboden en toen wilde hij dat niet hebben.
Maar goed ik ga het maar eens plannen en kijken wat van dat gesprek terecht komt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:25

Nou, dat is toch in ieder geval iets. Van te voren goed op papier zetten wat je wilt zeggen en ter plaatse je houden bij de feiten en je niet laten leiden door je emoties, hoewel je best duidelijk mag maken hoe haar gedrag invloed heeft op jouw functioneren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:27

Neem het gesprek met M op. Kun je gewoon zeggen en doen onder het mom van,: Ik wil niets vergeten.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:33

Ik las al een tijdje mee, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het verder is gegaan?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:24

Hoi Hannah zoals ik hierboven al aangeef ga ik een gesprek plannen met M.
Ik hoop dit gesprek aankomende maandag te kunnen voeren.
Maar op dit moment gaat M slecht ivm haar ''toestand'' dus het is even bekijken of dit gaat lukken.