Philips Airfryer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ratjelover

Re: Philips Airfryer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 11:45

Gisteren frietjes en loempia's uit de AF en op dit moment zit er een Apple crumble / Appeltaartje in.
Jammie!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:51

Wij hebben ook sinds een paar maand en airfryer. Ben er helemaal fan van een gebruik hem zeer regelmatig.
Ben niet zo dol op frituur maar eet het nu Veel vaker omdat het gewoon lekkerder is en Veel minder vet.

Ook vlees gooi ik er wel in.
Schnitzels e.d maar onze favoriet is toch kippepoten(drumsticks) die worden echt heerlijk!

Wij hebben de Philips XL.
En mooiste van alles. Het kan zo in de vaatwasser en weer keurig schoon!
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 04-01-15 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:54

Kippenpootjes waren ook heerlijk.1 op het rekje en 2 beneden.Laatste 10 minuten heb ik het onderste boven gelegd.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:07

magic_lover schreef:
En mooiste van alles. Het kan zo in de vaatwasser en weer keurig schoon!

:j
Mijn ervaring is wel dat je het moet voorweken. Anders zie je toch nog smeer/vet in de randjes.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:12

Hallo Airfryer gebruikers! :)
Wij hebben er sinds kort ook eentje staan. Raspatat, Frikadellen en Aardappelkroketjes lukken tot nu toe zeer goed.

Bitterballen van Dobbe blijven alleen erg bleek. Hoe lang doen jullie die? En welk merk? Ook schudden tussendoor?

'Gewone' diepvriesfriet bleef ook erg bleek... Ik geloof alleen wel dat er toen Frideaal gebruikt was. Misschien een keer huismerk proberen? Hier ook de vraag: hoe lang doen jullie gewone diepvriesfriet in de Airfryer, hoe veel en welk merk gebruiken jullie?

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 10:04

Ik gebruik gewoon een huismerk friet. Bitterballen heb ik niet vaak in huis maar met o&n had ik ze van mora.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:35

Wij hebben op moment friet vd aldi. Geen idee welk merk.
180 graden en dan 15 min.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:53

mairead schreef:
Hallo Airfryer gebruikers! :)
Wij hebben er sinds kort ook eentje staan. Raspatat, Frikadellen en Aardappelkroketjes lukken tot nu toe zeer goed.

Bitterballen van Dobbe blijven alleen erg bleek. Hoe lang doen jullie die? En welk merk? Ook schudden tussendoor?

'Gewone' diepvriesfriet bleef ook erg bleek... Ik geloof alleen wel dat er toen Frideaal gebruikt was. Misschien een keer huismerk proberen? Hier ook de vraag: hoe lang doen jullie gewone diepvriesfriet in de Airfryer, hoe veel en welk merk gebruiken jullie?

Hoe lang doe jij de aardappelkroketjes erin.Bij mij worden ze wel warm.Maar zijn nog heel bleek.Of moet er olie op?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:56

ik doe er pomme duchesse erin, 12-15 minuten op 200 graden zonder olie en ze worden mooi bruin!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:59

Dat zijn van die ronde toch?Ik had ze in de vorm van een kerstboom.Gaan ze er ook bevroren in?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:32

van die ronde toefjes ja. idd bevroren erin

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:57

Ik gooi die ook bevroren erin. Af en toe een keer omschudden en dan een minuutje of 20. Dan zijn ze bruin en knapperig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:00

Appeltaart gebakken gisteren.Ik heb wel een pak van Koopmans kleine appeltaartjes genomen en er gewoon 1 appeltaart van gebakken.Of zou een pak gewone appeltaartmix ook in een vorm van 20 cm passen?.Taartje was heerlijk.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 16:47

Britta31 schreef:
Appeltaart gebakken gisteren.Ik heb wel een pak van Koopmans kleine appeltaartjes genomen en er gewoon 1 appeltaart van gebakken.Of zou een pak gewone appeltaartmix ook in een vorm van 20 cm passen?.Taartje was heerlijk.

Ik maak er altijd 2 van een gewoon pak appeltaart mix. :j

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:08

hallo, ik heb sinds kort de Airfryer en ben er tot nu toe nog erg tevreden over.
Ga vanavond weer lekker bakken! *\o/*
Ik heb alleen de kleinere uitvoering, maar zijn er mensen die ervaring hebben met de kleinere uitvoering en het bakken van taartjes enzo?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:20

Wij hebben de middelgrote, maar geen ervaring met taartjes.

Tot nu toe heb ik mijn gevulde paprika (normaal) uit de oven, er ingedaan. Heerlijk smaakte dat. En daarnaast de kip die wel bij de sla hebben gegeten, maar ook de frietjes, kipcorner, hamburger en frikandel hebben er al ingezeten. Tot nu toe vindt ik het een heerlijke smaak hebben en komt het er gewoon lekker gekleurd uit :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:27

Britta31 schreef:

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:06

Na alle positieve verhalen vanmiddag de xl besteld bij bol.com. Volgens de site heb ik hem dan maandag in huis, dus kan niet wachten om te gaan testen!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:40

Nog een vraagje, met de komst van de airfryer gaat onze oude combi magnetron de deur uit, ding draait niet meer en verwarmt niet meer gelijkmatig, maaarr kipfilet in een braadzak is wel een groot succes. Kunnen er ook braadzakken in de airfryer vroeg ik me nu af?

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:58

Bjarni schreef:
Nog een vraagje, met de komst van de airfryer gaat onze oude combi magnetron de deur uit, ding draait niet meer en verwarmt niet meer gelijkmatig, maaarr kipfilet in een braadzak is wel een groot succes. Kunnen er ook braadzakken in de airfryer vroeg ik me nu af?

Volgens mij niet als ik naar het model kijk want als je het mandje eruit trekt zie je meteen het verwarmings / spiraal element zitten en als daar die braadzak aan komt dan zal die kapot gaan en denk die plastic aan het element ook niet zo fris ruikt.
Geloof dat ook op de gebruiksaanwijzing van die braadzakken staat dat ze niet de wand van de oven mogen raken.
Of je moet die zak zo klein dicht binnen maar of die dan nog goed zijn werk doet betwijfel ik.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:27

Heeft iemand al een cake in een 20 centimeter vorm gemaakt? Ik ben bang dat het cakebeslag te veel is voor de vorm en het er overheen gaat.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:53

Ik heb dat ding de kleine maat dan ook besteld, gisteren bij coolblue en als het goed komt die vandaag nog binnen. ben erg benieuwd of ik lekkere frietjes er mee kan maken.. heb altijd franse frietjes die dikke vind ik nooit zo lekker :)

edit krijg net een smsje dat die tussen half vier en half zes komt, en dat op zondag hij was 135 zonder verzendkosten is dat duur?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:54

En hij is net gebracht, nu vanavond maar eens uit gaan proberen met frietjes en kippekluifjes
Hopelijk gaat alles goed :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:00

Britta31 schreef:
Heeft iemand al een cake in een 20 centimeter vorm gemaakt? Ik ben bang dat het cakebeslag te veel is voor de vorm en het er overheen gaat.

Ik heb geen cake gemaakt, maar wel taart die eigenlijk bedoeld was voor een 24 cm vorm. Ik heb gewoon een klein deel van het beslag weggegooid, ik denk dat je een beetje in moet schatten hoever hij ongeveer omhoog komt. Ik denk dat je een centimeter of 2 a 3 onder de rand vrij moet houden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:58

Volgens mijn man moet de vorm in het mandje en niet er zo in anders verliest de airfryer warmte.Maar dan past een 20 centimeter vorm er niet in.