Forbidden places(urbex)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Forbidden places(urbex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:38

Oef, wat zonde dat die kleifabriek zo aan de elementen is overgeleverd... Het levert wel mooie plaatjes op, maar toch. Kan me goed voorstellen dat je binnen eens een kijkje wilt nemen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:47

Hij staat hier nog geen 3 km vandaan :j
Tot een aantal jaar geleden was er ook een verlaten fabriek een stuk eerder langs de route van mijn bus. Dat was een maalderij voor diervoeding met een woonhuis eraan. Dat woonhuis was zó creepy! Gebroken ramen waar soms met wind de gordijnen uitkwamen wapperen enzo. De verhalen gaan dat soms het zolderlicht ineens brandde daar (terwijl er natuurlijk allang geen elektriciteit meer is). Zelf heb ik dat nooit gezien gelukkig. Nu is het gesloopt en staan er woonhuizen. Die zag er zo uit:
Afbeelding

Ben eigenlijk wel blij dat het gesloopt is. Krijg er weer de kriebels van als ik er naar kijk _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:57

Ah, een spookhuis. Overdag blijf je er al uit de buurt, 's nachts en bij noodweer helemaal. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:01

Ik vind die er idd op het plaatje al creepy uitzien. Geen idee waarom eigenlijk....

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:47

Zonde eigenlijk van al die panden hè. Ik woonde eens naast een verlaten herberg. Heel creepy. Op een dag zaten er krakers in. Toen was het mysterieuze er wel een beetje vanaf. Helaas is het pand nu afgebroken en zijn er nu wat woningen gebouwd. (Herberg heette trouwens Hubertus en lag aan de Utrechtseweg in Oosterbeek, mocht iemand het kennen :) )

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:27

Zeer fascinerend altijd, dit soort plaatsen! Ik kan er op internet ook uren naar zoeken. Ben net dus ook de hele avond bezig geweest met de 5 pagina'svan dit topic, en dan heb ik er voor mn gevoel nog even snel doorgeklikt :Y)

Ik ben in Dover al eens per toeval bij The Grand Shaft geweest. En er in geweest ook :D Had het niet gedaan als mn vriend er niet was maar hij moet op de eeen of andere manier altijd overal kijken waar het eigenlijk niet mag.

Ooit kwam ik tijdens een vakantie in kroatie een supergroot verlaten hotel tegen in het bos aan het strand. Echt aan alles kon je zien hoe superluxe het ooit geweest moest zijn! Ergens moet ik er nog wel wat foto's van hebben. Achteraf baalde ik heel erg dat ik er niet veel meer had gemaakt en niet beter op onderzoek was uitgegaan. Het bleek dat het vroeger een populaire plaats was voor rijke Russen enz, nog uit de tijd van voor de oorlog. De boel zat ook vol schietgaten en dat soort dingen. Daardoor durfden we ook niet goed. In een voor ons vreemd land waarvan we niet wisten of er gevaarlijke dingen zoals mijnen waren.... Misschien ging onze fantasie wel te ver maar er waren nog veel sporen van de oorlog daar.
Ook tijdens die vakantie, de trein stopte ineens op een station waar alles kapot en vervallen was, je keek zo het station binnen en overal lagen stoelen om, papieren verspreid etc. Er was een dorpje bij maar ook compleet beschadigd en verlaten. Toen de trein verder reed liepen de mensen die uitgestapt waren allemaal langs het spoor weg de bossen in. Bizar! Een km later bleek waarom, het dorpje was een km verder weer opgebouwd, alleen het station was nog wel in het oude dorp....
Zooooo fascinerend en bizar allemaal, net of de tijd ineens stil is gaan staan!

Edit typefouten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 01:53

Ja al die borden langs de weg met pas op mijnen werken dan niet mee aan een geruststellend gevoel in Kroatie. Maar als het vrij gebied was, zal het daar wel mee hebben gevallen. Wel benieuwd waar dat was! :+ Bizar ook dat treinstation nog in het oude dorp.

Hier in de buurt staat ook een groot oud huis/'kasteel' (dat zeggen ze al snel) leeg. Alleen pal naast een drukke weg, een huis ernaast.. en vanaf de weg geen ingang te bekennen. Goede rolluiken voor de ramen.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 07:41

Dat hotel was in kupari, dicht bij dubrovnik. Als je het op earth bekijkt is het die baai rechtsonder het dorpje. Er zijn ook veel foto's toegevoegd in earth zie ik nu.

Die maalderij ziet er ook creepy uit idd! Hubertus in oosterbeek ben ik ook wel benieuwd naar, ga eens kijken of ik daar fotos van kan vinden! Ben wel iets bekend met oosterbeek namelijk.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:39

idinn schreef:
http://www.forbidden-places.net/urban-e ... #galhorror

Vooral hier was ik ook verbaasd te zien hoeveel er is achtergebleven.. zonde gewoon. Had er graag ook heen gegaan, maar inderdaad niet alleen.
En niemand die ik ken die er de lol van in ziet om zoiets te doen :+

Van de horror labs van de school in Anderlecht doen mn haren wel overeind staan.

Die fotos zijn van 2008, die potten met sterk water om die beesten te bewaren is er daar al half uit, sommige dieren die er in zitten zijn half vergaan.. als alles nog intact is zal er weinig nog te herkennen zijn want die potten zullen inmiddels wel leeg gedrood zijn.

Brrrrrrrrrr...

Urbex trekt mij ook wel, maar vervallen gebouwen in vind ik ook wel erg spannend..

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 09:21

Wat mij eigenlijk ook zo verbaasd van bv Anderlecht, dat al die spullen dan ook zo achtergelaten worden. Hadden ze dat niet nodig voor de nieuwe locatie? Of anders aan andere instanties overdragen?
Wij nederlanders zijn ook zo opruimerig.... op zich goed als je met zoveel mensen in n klein landje woont, maar jammer dat je daardoor ook niet veel verlaten gebouwen etc. hebt.

Ff een domme vraag misschien, wat is het verschil tussen Urbex en verlaten gebouwen ingaan :o?
Gok zo dat urbex voor urban exploration staat? Wie kan het me uitleggen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:42

Ik ben ook in de horror labs geweest. Behoorlijk fascinerend!
Heb er nog veel foto's van.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 05-12-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:43

Heb het even opgezocht en het heette 'pension Hubertushoeve'. Als je googled op afbeeldingen dan staat ie ertussen. Als je Oosterbeek in komt rijden dan heb je rechts de shell pomp, dan een kapper en een groot wit huis. Daarnaast was het pension (een huis verder zit/zat een klein vers bakkerijtje). Zo jammer dat dit mooie pand is afgebroken...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:45

Babeth schreef:
Ik ben ook in de horror labs geweest. Behoorlijk fascinerend!
Heb er nog veel foto's van.

Ik wil zien :D!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 14:51

Ik ben benieuwd naar foto's van horror lab, zou er ook graag heen willen!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:59

Amyyy schreef:
Ik hou er zelf niet zo van maar een klasgenootje van mij wel.
Nou wil hij ons wel eens mee vragen en zijn we 2 keer in de 'grotten' wezen slapen. Mergel groeves bij maastricht net op de grens van belgie nederland. Allemaal een backpack mee, matje slaapzak en daar in de groeves ronddwalen en slapen. Heel vreemd om te doen maar wel heel gezellig en ook mooi. De weg er naar toe is wel een stukje wandelen en terug is een flink stuk afdalen langs een steile wand. Doodeng!

Weet niet of de fotos het doen maar hier een een beeld:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 6c281eb7a8

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=550C85B6

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5500054F

En daar zijn dus al verschillende mensen vermist geraakt.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:04

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:06

Wtf, dat is echt bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:12

Hashima is echt de moeite waard (Gunkanjima ook wel genoemd omdat het op een battleship lijkt). Ze zijn wel echt heel streng op dat je niet meer de gebouwen in gaat. Sinds vorig jaar oid. Je kan er tegenworodig ook alleen maar komen met een tour, ze controleren ook streng op eigen bootjes. Maar ondanks dat is het echt de moeite waard :j Voornaamste reden dat je niet buiten de paden mag is omdat het er echt gevaarlijk is, de golven slaan met regelmaat hard tegen het eiland. En er storten dagelijks stukjes gebouw naar beneden :=

Skyfall is er zelf niet gefilmd trouwens. Ze hebben wel wat opnames van buitenaf gebruikt, maar James Bond zelf is er niet geweest. Ze hebben Hashima heel goed na weten te bouwen op een greenscreen :=
In the 2012 James Bond film Skyfall, the island served as an inspiration for the lair of villain Raoul Silva. Although exterior footage of the island is featured, no scenes were filmed on the island itself. Exterior sets of the island were recreated using a combination of CGI and practical effects at Pinewood Studios in Great Britain.[22]

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:18

Dan heb ik over bond niets gezegd :x 'ik wist dat het er in voorkwam'

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:06

Bernoe schreef:
Ooit kwam ik tijdens een vakantie in kroatie een supergroot verlaten hotel tegen in het bos aan het strand. Echt aan alles kon je zien hoe superluxe het ooit geweest moest zijn! Ergens moet ik er nog wel wat foto's van hebben. Achteraf baalde ik heel erg dat ik er niet veel meer had gemaakt en niet beter op onderzoek was uitgegaan. Het bleek dat het vroeger een populaire plaats was voor rijke Russen enz, nog uit de tijd van voor de oorlog. De boel zat ook vol schietgaten en dat soort dingen. Daardoor durfden we ook niet goed. In een voor ons vreemd land waarvan we niet wisten of er gevaarlijke dingen zoals mijnen waren.... Misschien ging onze fantasie wel te ver maar er waren nog veel sporen van de oorlog daar.
Ook tijdens die vakantie, de trein stopte ineens op een station waar alles kapot en vervallen was, je keek zo het station binnen en overal lagen stoelen om, papieren verspreid etc. Er was een dorpje bij maar ook compleet beschadigd en verlaten. Toen de trein verder reed liepen de mensen die uitgestapt waren allemaal langs het spoor weg de bossen in. Bizar! Een km later bleek waarom, het dorpje was een km verder weer opgebouwd, alleen het station was nog wel in het oude dorp....
Zooooo fascinerend en bizar allemaal, net of de tijd ineens stil is gaan staan!

Wow, dat zijn echt de mooiste vondsten zeg!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:48

Gaaf dat resort!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:53

Dat resort is prachtig!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:02

Zal morgen wat foto's plaatsen van de horrorlabs.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:45

Wow, dat resort is echt heel mooi!
Ik vind die plaatsen altijd zulke mooie, sfeervolle foto's opleveren..