Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bridgetF schreef:Conclusie: 10 % is dus van de vervanginswaarde van bakpas en ID, zeg zo'n waarde á € 30,- dus meneer kan een eurootje of 3 van je krijgen en hij zit zo te schooien, dat hij waarschijnlijk geen gerechtelijke procedure kan starten, want heeft kennelijk geen cent te makken, dus dat zal dan ook vast niet gebeuren.
moyra schreef:bridgetF schreef:Conclusie: 10 % is dus van de vervanginswaarde van bakpas en ID, zeg zo'n waarde á € 30,- dus meneer kan een eurootje of 3 van je krijgen en hij zit zo te schooien, dat hij waarschijnlijk geen gerechtelijke procedure kan starten, want heeft kennelijk geen cent te makken, dus dat zal dan ook vast niet gebeuren.
Een id kost wel wat meer als 3 tientjes.
Rintah schreef:Standaardnorm is geloof ik 10%, maar er is niks verplicht.

Fijn dat er toch nog eerlijke mensen bestaan. 
Yipee schreef:Jeetje zeg, wat zijn er toch aparte mensen op deze wereld. Het zou niet eens bij mijn hoofd opkomen om te gaan bietsen om een vindersloon.
Bloemetje of kleinigheidje geven is wel zo attent maar dit slaat wel weer alles hoor.
Van mij zou hij helemaal niks meer krijgen. Dan begint hij maar een rechtzaak. Is duur hoor en dan betaald hij waarschijnlijk meer aan de rechtzaak dan dat het zou opleveren. Hij is je gewoon aan het afpersen. Zou bijna denken dat de beste man je gewoon gerolt heeft en zelf een smoesje bedacht heeft dat de portomonee op je auto lag toen je wegreed.
Ik dacht dat je iets terug geeft aan mensen omdat het zo hoort en dat je het zelf ook fijn zou vinden als iemand jouw portomonee terug brengt als ze hem vinden. Maar dat ben ik.
Rowdine schreef:Cinderella schreef:Zelfs als hij wel een gerechtelijke procedure zou starten, wint hij hem niet.
Huh? Hoe weet jij dat nou? Geheel afhankelijk van verschillende omstandigheden.
De griffierechten zijn alleen wel wat hoog voor 10 euro vindersloon
)Cinderella schreef:Rowdine schreef:
Huh? Hoe weet jij dat nou? Geheel afhankelijk van verschillende omstandigheden.
De griffierechten zijn alleen wel wat hoog voor 10 euro vindersloon
Dat weet ik wel en natuurlijk zou er een kans zijn dat hij de vordering van een tientje krijgt toegwezen.
De bewijslast ligt alleen bij de man en het zou lastig worden hard te maken dat hij de portomonnee heeft gevonden en hoeveel er in die portomonnee zat.
Het zou altijd kunnen, maar daarbovenop nog eens de griffierechten en de tijd die erin gaat zitten..
Waar het mij omgaat, is dat er mensen van bokt via google iets zoeken en vervolgens bij de ts gaan neerleggen dat ze wel moet betalen, want.. en dat zijn veelal de mensen zonder daadwerkelijk juridische inzichten.
Er is altijd een kans dat iets gebeurd, maar in dit geval is die kans zo klein en zo onrealitisch dat ik het belachelijk vind dat het toch wel als een big deal in het topic wordt gezet.
uitgaande van de situatie zoals de ts deze omschrijft, hoeft ze zich nergens druk om te maken, ook als ze weigert iets te betalen.

Vreselijke instelling..nolanlover schreef:Haha fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben die hem behoorlijk asociaal vond. Hier in brabant is het vrij normaal om achterom te komen. Dus ik was de was in de woon kamer aan het opvouwen, staat meneer in eens in de kamer.
Heb hem gezegd dat ik straks pas naar de winkel ging en dan wel iets kwam brengen. Moest meteen zn adres opschrijven en hij zag het wel verschijnen....
Toen is ie gegaan.
Heel erg de neiging om nu gewoon niks meer te geven. Ben alleen bang dat ie dan morgen weer op de stoep staat.
Ik zou 'm niets meer geven, issie nou helemaal gek... Ja misschien een doosje chocolade, maar daar blijft het bij...
Konstantine schreef:Bonbonnetjes openen, leeglepelen, opnieuw vullen met sambal en met een heeeel opgewekt en dankbaar kaartje afgeven.