Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Re: Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:09

Maar nogmaals. Als hij hier over een zaak gaat beginnen is hij goed van zijn stokkie :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:10

Cinderella schreef:
Zelfs als hij wel een gerechtelijke procedure zou starten, wint hij hem niet. :)

Hoe weet je dat zo zeker? Dat kun je niet zo zeggen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:11

bridgetF schreef:
Conclusie: 10 % is dus van de vervanginswaarde van bakpas en ID, zeg zo'n waarde á € 30,- dus meneer kan een eurootje of 3 van je krijgen en hij zit zo te schooien, dat hij waarschijnlijk geen gerechtelijke procedure kan starten, want heeft kennelijk geen cent te makken, dus dat zal dan ook vast niet gebeuren.

Een id kost wel wat meer als 3 tientjes.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:13

moyra schreef:
bridgetF schreef:
Conclusie: 10 % is dus van de vervanginswaarde van bakpas en ID, zeg zo'n waarde á € 30,- dus meneer kan een eurootje of 3 van je krijgen en hij zit zo te schooien, dat hij waarschijnlijk geen gerechtelijke procedure kan starten, want heeft kennelijk geen cent te makken, dus dat zal dan ook vast niet gebeuren.

Een id kost wel wat meer als 3 tientjes.

max 65 geloof ik... Dan kom je op 6,5 euro aan vindersloon...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:13

Wat een onbeschofte .... zeg van mijn zou hij in ieder geval niks meer krijgen. Maar 10 % van niks is niks... Ik zou als ik jou was samen met je vriend/ man naar de beste man gaan. Hem bedanken voor de moeite (eventeel een klein bedankje geven) en gelijk erbij zeggen dat je niet gediend bent van zijn "actie" en dat je de politie al op de hoogte hebt gebracht van zijn "poging tot afzetten/ oplichting".
Misschien schrikt hij wel dat je (zogenaamd) de politie hebt ingelicht. Al zou ik als ik jou was dit wel melden bij de politie misschien heeft hij al meerdere mensen op deze manier benaderd en of benadeeld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:14

Nieuwe bankpas kost niks, Id kaart kost rond de 50 euro en portemonnee 10 euro?
Nou ik had hem die 6 euro gegeven en daaag gezegd.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:14

Rintah schreef:
Standaardnorm is geloof ik 10%, maar er is niks verplicht.

10%? Van wat erin zat? Dan moeten ze de mijne maar nooit vinden, krijgen ze 45ct ofzo.. :+

Echt, wat een asociaal gedoe, zou hem gewoon een kaartje met "hartelijk dank" erop sturen, beetje gaan bedelen om een beloning... :r
Als je iets vind en terugbrengt, moet toch de gedachte dat je degene een hoop regelwerk bespaard hebt en dáár blij mee zijn, vind ik..
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 27-11-14 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:15

Ik heb jaren terug hetzelfde gehad en ben mijn portomonnee in Zwolle op gaan halen toen. Ik heb mijn best gedaan de meneer wat geld te geven maar hij wilde er niets van weten.

Ik zou deze man niets geven, onbeschoft gedrag zeg.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:19

Woont hij in jou buurt?
Ik zou contact opnemen met de wijkagent want dit is niet normaal.
Hij pleegt ook huisvrede breuk door ongevraagd bij jou binnen te stappen.

Zo'n engerd kreeg van mij helemaal niets meer , behalve het bezoekje van de wijkagent.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:20

Ik ben zelf ook eens mijn eigen portemonnee verloren. Ik heb toen een grote bos bloemen gebracht bij het ophalen en wou ook een geld beloning geven. De mensen wilde niets weten van de beloningen maar na veel praten heb ik de dame toch de bloemen weten te geven.
Echter na een weekje lag er een kaartje in de bus met een bedankje :o Fijn dat er toch nog eerlijke mensen bestaan.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:20

Jeetje zeg, wat zijn er toch aparte mensen op deze wereld. Het zou niet eens bij mijn hoofd opkomen om te gaan bietsen om een vindersloon. :')

Bloemetje of kleinigheidje geven is wel zo attent maar dit slaat wel weer alles hoor.

Van mij zou hij helemaal niks meer krijgen. Dan begint hij maar een rechtzaak. Is duur hoor en dan betaald hij waarschijnlijk meer aan de rechtzaak dan dat het zou opleveren. Hij is je gewoon aan het afpersen. Zou bijna denken dat de beste man je gewoon gerolt heeft en zelf een smoesje bedacht heeft dat de portomonee op je auto lag toen je wegreed.

Ik dacht dat je iets terug geeft aan mensen omdat het zo hoort en dat je het zelf ook fijn zou vinden als iemand jouw portomonee terug brengt als ze hem vinden. Maar dat ben ik. :+

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:21

Yipee schreef:
Jeetje zeg, wat zijn er toch aparte mensen op deze wereld. Het zou niet eens bij mijn hoofd opkomen om te gaan bietsen om een vindersloon. :')

Bloemetje of kleinigheidje geven is wel zo attent maar dit slaat wel weer alles hoor.

Van mij zou hij helemaal niks meer krijgen. Dan begint hij maar een rechtzaak. Is duur hoor en dan betaald hij waarschijnlijk meer aan de rechtzaak dan dat het zou opleveren. Hij is je gewoon aan het afpersen. Zou bijna denken dat de beste man je gewoon gerolt heeft en zelf een smoesje bedacht heeft dat de portomonee op je auto lag toen je wegreed.

Ik dacht dat je iets terug geeft aan mensen omdat het zo hoort en dat je het zelf ook fijn zou vinden als iemand jouw portomonee terug brengt als ze hem vinden. Maar dat ben ik. :+

Dit dus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:22

Zo wat een lef zeg, enige wat die had gekregen was de deur in zijn gezicht := nota bene nog gewoon naar binnen lopen ook :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:24

Cinderella schreef:
Zelfs als hij wel een gerechtelijke procedure zou starten, wint hij hem niet. :)

Huh? Hoe weet jij dat nou? Geheel afhankelijk van verschillende omstandigheden.
De griffierechten zijn alleen wel wat hoog voor 10 euro vindersloon ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:42

Heb ooit toen ik nog een jong meisje was samen met 2 vriendinnetjes ook een porto gevonden met alles er nog in
Wij hadden er 5 gulden uitgehaald en de porto aan de toevallig langslopende agenten gegeven en hebben toen een puddingbroodje gehaald bij de bakker om de hoek :')
Nu ik er zo aan terug denk was dat best wel erg :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:48

Rowdine schreef:
Cinderella schreef:

Dat weet ik wel en natuurlijk zou er een kans zijn dat hij de vordering van een tientje krijgt toegwezen.
De bewijslast ligt alleen bij de man en het zou lastig worden hard te maken dat hij de portomonnee heeft gevonden en hoeveel er in die portomonnee zat.
Het zou altijd kunnen, maar daarbovenop nog eens de griffierechten en de tijd die erin gaat zitten..
Waar het mij omgaat, is dat er mensen van bokt via google iets zoeken en vervolgens bij de ts gaan neerleggen dat ze wel moet betalen, want.. en dat zijn veelal de mensen zonder daadwerkelijk juridische inzichten.
Er is altijd een kans dat iets gebeurd, maar in dit geval is die kans zo klein en zo onrealitisch dat ik het belachelijk vind dat het toch wel als een big deal in het topic wordt gezet.
uitgaande van de situatie zoals de ts deze omschrijft, hoeft ze zich nergens druk om te maken, ook als ze weigert iets te betalen.
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 27-11-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:48

hIJ HEEFT DE PORTOMONAIE AL TERUG GEGEVEN. Sorry caps Lock stond onbewust aan haha. Maar dan heeft ie niets meer om te zeuren. Dan zou die hem niet gegeven moeten hebben voor hij zijn buit heeft gehad. Daarnaast weet de man dus je adres, is zelf in gebreken gebleven met aangifte doen.. dus een selectief geheugen voor wel of geen vindersloon... me hoela.
Als jij het goed aanpakt, ga je naar de politie, doet aangifte van vermissing, verteld dat de man dus jouw ding terug komt brengen.. maar dreigt. Nu moet je vast en zeker nieuwe want zo iemand heeft de tijd gehad je dingen te kopiëren enzo.. en hup bij je verzekering melden. nieuwe bankpas, id kaart.. en de rest! Laat blokkeren die zooi.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:51

Hahaha, dus die man stond ineens in de woonkamer en vraagt om een beloning. Dan had ie van mij een hand kunnen krijgen, een dank je wel en een zetje terug naar buiten. Is die helemaal van de pot gerukt ...

Ik hoop niet dat dit verhaal nog een staartje krijgt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:52

Goh zeg, ik had die sleutelbos inclusief sleutel van elektrische fiets ook moeten houden en de eigenaar moeten afpersen in plaats van ze lief door de brievenbus van de fietsenwinkel waarvan er een klantenkaart aan bungelde te gooien. Had me vast meer opgeleverd dan mijn simpele baantje als caissière!

Nee, serieus. Wat een randdebiel die vent. Ik zou aangifte van huisvredebreuk doen als 'ie zich nog een keer op zo'n onbeschofte wijze bij je meldt. Zodra hij onuitgenodigd binnen is is hij strafbaar, en dat weet hij zelf vast ook dondersgoed!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:52

Nou, nou, het lijkt mij allemaal niet zo heftig hoor. Paniek zaaien is ook een vak (op bokt tenminste :P )
Deze meneer heeft waarschijnlijk pas later bedacht (of van iemand gehoord) dat hij recht heeft vindersloon. TS geeft zelf aan dat het niet ongebruikelijk is in haar regio om geen voordeur/bel te gebruiken.
Mogelijk ziet TS hem nooit meer terug... anders wijkagent inschakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:54

Cinderella schreef:
Rowdine schreef:

Dat weet ik wel en natuurlijk zou er een kans zijn dat hij de vordering van een tientje krijgt toegwezen.
De bewijslast ligt alleen bij de man en het zou lastig worden hard te maken dat hij de portomonnee heeft gevonden en hoeveel er in die portomonnee zat.
Het zou altijd kunnen, maar daarbovenop nog eens de griffierechten en de tijd die erin gaat zitten..
Waar het mij omgaat, is dat er mensen van bokt via google iets zoeken en vervolgens bij de ts gaan neerleggen dat ze wel moet betalen, want.. en dat zijn veelal de mensen zonder daadwerkelijk juridische inzichten.
Er is altijd een kans dat iets gebeurd, maar in dit geval is die kans zo klein en zo onrealitisch dat ik het belachelijk vind dat het toch wel als een big deal in het topic wordt gezet.
uitgaande van de situatie zoals de ts deze omschrijft, hoeft ze zich nergens druk om te maken, ook als ze weigert iets te betalen.

Nee, waar het om gaat is dat jij iets zegt wat voor geen kanten klopt. Wellicht waren ze met 6 man toen ze de portemonnee vonden, weet jij veel. Dit soort dingen roepen brengt onwaarheden in de wereld. Voor niemand wenselijk.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:54

Wat belachelijk :oo
En dan nog doorzeuren ook, die zou hier dus echt niks meer krijgen hoor, vergeet het maar.

Het is toch logisch dat je iets terug geeft aan de eigenaar, daar hoef je toch niks voor te hebben :n Vreselijke instelling..

En dat een vreemde ineens in je woonkamer staat is imo ook vrij vaag, ik ben echt heel erg Brabants, maar bij onbekende bel je toch gewoon aan..

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:56

nolanlover schreef:
Haha fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben die hem behoorlijk asociaal vond. Hier in brabant is het vrij normaal om achterom te komen. Dus ik was de was in de woon kamer aan het opvouwen, staat meneer in eens in de kamer.

Heb hem gezegd dat ik straks pas naar de winkel ging en dan wel iets kwam brengen. Moest meteen zn adres opschrijven en hij zag het wel verschijnen....

Toen is ie gegaan.

Heel erg de neiging om nu gewoon niks meer te geven. Ben alleen bang dat ie dan morgen weer op de stoep staat.

Hij is serieus binnen gekomen? :oo Ik zou 'm niets meer geven, issie nou helemaal gek... Ja misschien een doosje chocolade, maar daar blijft het bij... :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:57

Bonbonnetjes openen, leeglepelen, opnieuw vullen met sambal en met een heeeel opgewekt en dankbaar kaartje afgeven. :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:59

Konstantine schreef:
Bonbonnetjes openen, leeglepelen, opnieuw vullen met sambal en met een heeeel opgewekt en dankbaar kaartje afgeven. :D

Dat is echt ruzie zoeken, zou ik absoluut niet doen, met een beetje pech heb je de verkeerde en kom je er niet zomaar meer vanaf.

Ik zou 'm gewoon negeren of als hij echt erg is iets kleins geven om er vanaf te zijn.