Gierende babyhormonen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Gierende babyhormonen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:53

Ach Lianne, zeg nooit nooit!
Mijn zus wilde ook nooit kinderen, was daar ook zo stellig in, haar vriend kon ook niet op een normale manier een baby vasthouden en toch is ze nu op haar 31e zwanger van de 1e. Kan nog maar zo veranderen dus blijkbaar!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:29

Ik vind babys niet eng ofzo, voel er gewoon niks bij.. Het doet me niks. Nu ken ik er wel 1 die tussen baby en peuter in zit. Die vind ik wel grappig omdat het best wel eens schattige dikke rolmops is haha. Maar voel niet de verleiding omdat kindje aan te halen.

Ik heb dus ook altijd gezegd en zeg nog steeds ik blijf lekker kindloos. Misschien wil ik ze halverwege de 30 opeens wel? Geen idee.. Kan het me alleen niet voorstellen..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:39

Hier ook last van rammelende eier stokken.het huisje boompje beestje is er en vriend heedt een vast contract alleen ik een jaarcontract dus durf het nog niet aan. Denk niet dat mijn jaar contract verlengd zal worden bij zwangerschap ondanks dat ze super tevreden zijn(werk in de zorg ). Ik blijf nog even genieten van de Kids van vriendinnen .

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:15

Hier heel herkenbaar. Het rammelde al jaren, maar sinds we in ons meer dan groot genoeg koophuis wonen en vriendje ook heeft aangegeven is het echt bijna onhoudbaar geworden.

Mooi huis, fijne relatie, 4 grootouders die willen oppassen, allebei een baan en financieel is het prima. Het enige wat me tegenhoudt is dat ik echt net ben begonnen bij mijn super leuke nieuwe baan en het gevoel heb me daar eerst te moeten bewijzen dat ik na een jaar ook nog mag blijven!

Zou dat voor jullie meespelen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 11:20

Geloof me, dat kan ineens compleet onbelangrijk worden :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 11:29

Ja uiteraard speelt dat mee, alleen maar heel verstandig :j

Als je daar echt graag wilt blijven werken na een zwangerschap dan is het wel fijn om je plekje een beetje veiliger te stellen.

Tenzij je echt zwaarwegende redenen hebt om nu z.s.m. te beginnen met proberen zwanger te worden zou ik het dan lekker een jaartje uitstellen :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 11:44

Ik heb mijn dochter gekregen toen ik 36 was en als ik het nu overnieuw zou moeten doen dan had ik het al gedaan toen ik 20 was. Nu ben ik in een fase van mijn leven waarop ik nog goed gezond ben en allerlei leuke dingen kan ondernemen met mijn dochter. Tegen de tijd dat zij een jaar of dertig is en kids heeft ben ik alweer met pensioen en is mijn zandloper al aardig leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:50

Ik had dat ook, maar verstandig gewacht tot we n groter huis hadden, vast contract etc. En nu een meisje van 9 maanden. Ben helemaal gek op haar en ze is zo schattig. Maar ben wel blij dat we even gewacht hebben tot we wat meer zekerheid hadden.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:30

Vast contract vind ik zelf niet zo belangrijk. Krijg ik dan toch pas over 2 jaar. Zolang wil ik niet wachten. Bovendien verdient in geval van nood vriend voor ons beide genoeg.

Het is alleen zo dat ik het echt super leuk vind. Ik wil dus zelf heel graag blijven werken. Gelukkig is het een heel jong bedrijf met bijna allemaal dames en zijn ze gewend aan zwangerschapsvervanging.

Ik denk dat het voor ons gewoon half jaar uitstel word. Dan hoop ik mezelf voldoende bewezen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:48

Een van de 2 een vast contract vond ik zelf wel heel belangrijk. .. ik werk in de zorg waar iedereen er uit gegooid word en mijn vriend heeft tijdens mn zwangerschap een ongeluk gehad enlang gegerevalideerd en nu geen baan meer. Dan ben je toch heel erg blij met je vaste contract... sowieso zou ik aan kids niet beginnen als je niet voor jezelf kunt zorgen. Mocht je relatie toch over gaan (oke ga jr niet vanuit natuurlijk) dan wil je toch goed voor je kind kunnen zorgen.. maar dit is mijn persoonlijk mening natuurlijk :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:05

Ik begrijp je even niet geloof ik. Kwam mijn vorige post zo onbezonnen over ;)?
Mijn vriend heeft een goedlopend eigen bedrijf, ofwel een vaste aanstelling.
Ik kan prima voor mezelf zorgen hoor ook al zou mijn relatie ooit over gaan. Met een universitair diploma en een goed cv op zak, maak ik me daar niet zo druk om, dan komt er een andere baan wel en anders heb ik ook nog een fijne spaarpot en anders ook nog een fijne familie als vangnet.

Het is meer dat ik graag DEZE baan wil houden omdat ik het zo leuk vind :). Maar daar tegenover wil ik liever mijn wens niet meer al te lang wil uitstellen (vriendje is ook stukje ouder). En bij deze baan krijg ik eerst 2 keer een jaarcontract voor ik uberhaupt een vast contract zou krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:41

Eh.. je denkt steeds dat ik op jou reageer maar met mijn eerste post reageerde ik op degene waarvan dit topic is, met dat ik heb gewacht tot ik een vast contract had. En toen reageerde jij op mij dat jij een vast contract niet belangrijk vind.
en toen legde ik uit waarom ik dat belangrijk vond toen ik aan een kind begon.
dus ik heb het niet over jou maar leg mijn redenen uit :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:47

Oh haha... sorry, dan las ik het verkeerd. Ik dacht inderdaad dat je op mijn vraag reageerde of dat voor jullie mee zou spelen :).

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:23

Ik keek vandaag "met open armen" van RTL 4 terug. Dat was zo'n lief klein babytje van een week oud. Zo slecht voor mijn hormonen!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:28

Cayenne schreef:
inowa schreef:
Heel herkenbaar, bij mij wordt het ook steeds erger momenteel.
Alleen ben ik nu 25 en ik wil echt niet wachten tot mijn 30ste.

Maar waarom is het voor veel mensen dan zo belangrijk om voor je dertigste een kind te hebben? :? Het is maar een getal..
Ik ben zelf bijna 34 maar zie dat probleem niet zo. Ik zou me eerder om de juiste omstandigheden druk maken ipv druk op je leeftijd te leggen.

Ik wil zelfs voor mijn 30ste 'compleet' zijn, als ik na mijn 30ste verjaardag geen kinderen heb wil ik ze ook niet meer. Als je kind dat 20/25 is ben jij 50/55, en ergens vind ik dat toch wel een groot verschil. Mijn vader is 56 (of 57) en mijn moeder 54, ik ben 23. Ik weet niet waarom, maar vind het verschil erg groot, echt de max, mijn moeder was 31 namelijk.

Daarbij zijn wij niet gemaakt om zo 'oud' nog kinderen te krijgen, onze optimale leeftijd voor kinderen is tussen de 16 en 22 jaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:34

Ik ben nu 34 en ik heb er nog nooit last van gehad. Ik heb ook geen kinderwens. Ik geniet wel erg van mijn neefjes en nichtje en van de kinderen in de klas die ik lesgeef (groep 3). Ik vraag me af of het bij mij nog komt en soms ben ik bang dat ik na mijn 40e spijt ga krijgen. Ik vind het soms best moeilijk want iedereen om me heen heeft kinderen of is zwanger.. Mijn vriend zou wel graag kinderen hebben, maar hij heeft zich er wel bij neergelegd dat dat er waarschijnlijk niet van komt. Hij is bang dat hij straks oud en alleen in een bejaardentehuis zit en dat er niemand op bezoek komt..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:22

Kimd dat heb ik ook hoor voor mijn dertigste gezinnetje willen hebben.
Liever vandaag nog als morgen , maar zie in de zorg maar eens een vast contract te krijgen. Vriend Is 23 En Zijn Ouders 55+ . Ik ben erg blij met mijn jonge ouders.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:46

Loesss schreef:
Vast contract vind ik zelf niet zo belangrijk. Krijg ik dan toch pas over 2 jaar. Zolang wil ik niet wachten. Bovendien verdient in geval van nood vriend voor ons beide genoeg.

Het is alleen zo dat ik het echt super leuk vind. Ik wil dus zelf heel graag blijven werken. Gelukkig is het een heel jong bedrijf met bijna allemaal dames en zijn ze gewend aan zwangerschapsvervanging.

Ik denk dat het voor ons gewoon half jaar uitstel word. Dan hoop ik mezelf voldoende bewezen te hebben.

Bedenk je ook dat je niet weet hoe makkelijk jij zwanger word. Kan wel twee jaar duren, of helemaal niet zonder hulp in het ergste geval. Niet om het je moeilijk te maken, maar denk daar aan :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:25

Dat realiseer ik me inderdaad terdegen van bewust Phor (en ook bang voor). Daarom wil ik ook niet te lang wachten. Maar je weet t toch niet. Het kan ook snel gaan en dan wil ik liever baan wat hebben veiliggesteld voor mijn gevoel.

Mijn ouders zijn boven de 60 en ik 27. Nog nooit geen seconde last vab gehad. Snap ook niet wat dat met eigen rammelende eierstokken te maken heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:32

Ach, als we er niet voor gemaakt waren om op wat latere leeftijd kinderen te krijgen, dan zouden vrouwen van 40 en ouder al niet meer zwanger raken maar dat gebeurt toch genoeg en nog spontaan ook :P

Ik vind in theorie zo'n 24-26 jaar wel een mooie leeftijd, op zich liefst onder de 30...maarja toen kenden wij elkaar nog maar kort en we hebben jaren in een intensieve verbouwing / hel veel drukte gezeten (nu nog in het staartje) dus dat waren ook geen goede omstandigheden om aan kinderen te beginnen.

Als we 10 jaar jonger waren dan hadden we ook zeker nog even gewacht :j maar we zijn nu 34 dus toch maar begonnen en als het goed is in maart een kleintje.

Had het in principe liever op een jongere leeftijd gehad maar het leven gaat zoals het komt, en toen zat het er gewoon nog niet in :)

Net zoals je op je 25e misschien zegt dat je nooit kinderen wil of zeker niet meer na je 30e...je weet niet hoe het leven loopt en het komt enorm veel voor dat je er 10 jaar later anders over denkt.

Trouwens ook van meiden die altijd dachten dat ze graag kinderen wilden en tegen hun 40e eigenlijk dolblij zijn dat het er nooit van gekomen is en het ook echt niet meer willen :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:07

Hier hetzelfde, tot 25 jaar gestudeerd, pas 2 jaar later relatie, tja na een paar maand beslis je niet even een kind te nemen. Ik wil het heel graag, ben nu bijna 31, maar op het punt wat voor mezelf te beginnen, te weinig uren werk (lees voor de 2de keer geen vast contract). Mn vriend heeft ook nog niet echt iets goed. Ik wacht in elk geval geen vaste contracten meer af. Nu tijdje sparen, nieuw werk zoeken en dan gaan we ervoor denk ik

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:06

Ik ben 32 en heb een 3 weken oude tweeling. Het is echt geweldig! Niks zwaar, druk, blabla maar gewoon prachtig. Het zijn ook nog eens uber makkelijke baby's.

Had ze 3 jaar geleden al gewenst maar diverse miskramen en hun nasleep hebben ons langer doen wachten als gehoopt. Dat is meteen mijn les, een kinderwens is niet te plannen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:15

Ik ben 32 en " moet" nog 3 wk ;) .... Zenuwen beginnen nu wel te komen hoor..... Ben blij jouw berichtje te lezen boomerang :) ....ik hoop dat de onze ook een " makkelijke " wordt ;)

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:38

Mijn eierstokken rammelen zo nu en dan. Ik moet eerlijk zeggen dat het nu minder is sinds ik niet meer aan de anticonceptie zit.
Voorheen was het niet te doen, maar altijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik me paard er niet voor op wilde geven dus eerst alles opgebouwd en nu mag het wel gebeuren. We hebben nu een huurhuis met 1 extra slaapkamer. Dus niet ideaal maar zijn ook opzoek naar koopwoning maar dan moet het wel 100% naar je zin zijn dus de zoektocht is nog in volle gang