"Wat kijk je boos"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: "Wat kijk je boos"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:46

Wat is dat eigenlijk met anderen dat ze maar even moeten zeggen hoe iemand moet kijken? Zeker wildvreemden en dat ouders, vriend etc die je normaal zou moeten kennen zoiets zeggen vind ik eigenlijk nog kwalijker.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:52

Petraaken, dat vraag ik me ook af. Waar bemoeien mensen zich in de vrede mee? Ik merk dat ik er steeds slechter tegen kan als een wildvreemde een opmerking maakt over hoe ik kijk, of, wat vaker voorkomt, hoe gammel mijn fiets er wel niet uitziet. Gast, het is mijn gezicht dan wel fiets, ga lekker je eigen leven leven en val mij niet lastig :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:52

Heel herkenbaar! Het enige dat ik dan terug roep: "Zo hangt mijn gezicht het lekkerst"!
Ik word wel bloed chagrijnig als iemand zegt: "Ben je chagrijnig ofzo?"

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:59

Lotgenoten! :D

Helaasch ben ik ook gezegend met een boos gezicht als ik neutraal kijk. :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:01

Noppes schreef:
Ik kan me hier zo aan ergeren. Mijn gezicht in 'neutrale/ontspannen' stand, oogt blijkbaar boos. Nu kunnen sommige, onbekende, mensen het niet laten om me hierop aan te spreken. Afgelopen weekend liep ik in een museum en moest een beveiliger er zo nodig wat van zeggen: 'wat kijk je boos'. Maar ik heb het ook wel eens op de fiets naar mijn werk, wanneer een voorbijganger nog even naroept: 'niet zo boos kijken'. Ik ben op dat moment helemaal niet boos, maar na zo'n opmerking ben ik dus wel ontzettend chagrijnig.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? :+

herkenbaar... maar ik zeg altijd...: "zo zit mijn gezicht het lekkerst" en dan houden ze meteen hun mond dicht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:06

Hier ook 'al-tijd'... En dan vooral bij het werken vragen mensen het zo vaak.
Schijnbaar is er veel aan mijn gezicht af te lezen, want ook als ik iets heb gedaan wat eigenlijk niet de bedoeling was of er is iets dan ziet men dat meestal wel ^)

Maar het fijne is dan ook wel dat als je een keer goed chagrijnig bent mensen ook wel uit je buurt blijven <<) Want dan is het natuurlijk nog extra erg :p

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:25

MayDayParade schreef:
Haha, regelmatig tijdens het rijden. Dan ben je gewoon even geconcentreerd, en dan roept er een of andere vader van iemand langs de bakrand "Wat kijk je boos!!" Ik kan er heel slecht tegen... -O-

dat heb ik ook altijd...
Vreselijk!

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:27

Herkenbaar, als ik geconcentreerd bezig ben kijk ik altijd "boos", moet dit ook altijd aanhoren. Zo irritant. >;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:50

Ik krijg het ook wel eens te horen. Maar ja dat is nou eenmaal mijn neutrale hoofd :+ Dat vreemden je erop aanspreken vind ik best brutaal eigenlijk := Heb ik gelukkig ook nog nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:50

"Zo zit mijn gezicht het lekkerst."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:54

Ik loop er blijkbaar heel arrogant bij als ik gewoon neutraal kijk, terwijl dat het laatste is wat ik ben :P gewoon niets van aantrekken!

nikkyily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:57

Herkenbaar, vooral tijdens het werk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:58

Ja hier ook. In gewoon ontspannen toestand kijk ik blijkbaar boos of bedenkelijk.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:31

Haha, heel herkenbaar! :')
En dan is er niks aan de hand, maar na zo'n opmerking ben ik inderdaad wél chagrijnig.

Kan me nog het meest storen aan vrienden en kennissen e.d. die dat soort dingen zeggen. Vreemden maken me wat minder uit, maar de rest zou toch beter moeten weten...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:56

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:12

Zo herkenbaar dit. Hoor het ook regelmatig. Terwijl ik dan helemaal niet boos of chagerijnig ben :+.
Maar ik word er wel chagerijnig van als mensen t zeggen :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:18

Boself schreef:
[ Video ]

Bitchy Resting Face support group. :D

ik heb het ook, ik krijg echter alleen nog commentaar als ik echt moe ben en mij nauwelijks nog bewust van mijn omgeving..

zoals je ook in het filmpje heel duidelijk kunt zien is het niet alleen de ontspanning in het gezicht, maar een aantal factoren die je met 'training' af kunt leren..

zoals het 'thanks' na het afrekenen, de mondhoek die bij haar blijkbaar van nature afhangt word in een 'smalende' stand omhoog getrokken (eenzijdig, half hoog). Dit is puur bewustwording van spieren (tenzij je een infarct hebt gehad en de andere kant verlamd is).

in het aanzoek, is het niet het gezicht.. zo staat mijn gezicht altijd met tegenlicht.. maar de toon waarop ze yes zegt.

aantafel, het gezicht is ontspannen, maar de ogen zijn 'doods'/niets ziend.

het is een combinatie van je natuurlijke gezicht (zoals bij mij, zware donkere wenkbrauwen (kan ze wel uidunnen en de stand wat veranderen, maar ik ga ze ook niet nog verven.. als ik niets doe is het bijna een unibrouw), je karakter en je humeur.

mensen met van nature omhoogstaande mondhoeken en andere botbouw in het gezicht zullen zeker een streepje voor hebben, die lijken van nature vriendelijk en dan kom je er vanzelf wel achter dat ook daar bitches tussen zitten.

ik heb mijn stand van mijn gezicht niet mee, toch denken mensen (soms zelfs onterecht) dat ik altijd vrolijk ben.. Simpelweg omdat ik altijd geleerd heb, 'spreek met een glimlach in je stem' bijvoorbeeld. niet dat je gemaakt gelukkig moet klinken, maar wel dat je een stemming niet zondermeer toe moet laten in je stem.

ik kan niet eens met een lach of glimlach op een foto staan, dat wordt een grimas. Dus 'glimlach' ik van binnen, dit resulteert dan in horizontale mondhoeken in plaats van vertrokken grimassen. Maar vooral, er staan 'pretlichtjes' in je ogen.

De taal die je ogen en je stem spreken zijn van veel grotere invloed dan je gezichtsstand.

De tip, als iemand zegt wat kijk je chaga.. dan ben je of 'wezeloos' aan het staren, of over geconcentreerd, waardoor inderdaad je gezicht in de natuurlijke rust hangt. Als je dan je 'aandacht' even op diegene richt en gewoon idd zegt 'zo zit ie het lekkerst'.. dan gaan je ogen spreken.. Zeg je het op een bitchy toon, tja dan heeft hij nog gelijk ook, want dan straal je dubbel uit.. niet alleen 'lijk' je bitchy van nature, je bent dan wel degelijk aan het bitchen ;). als je het gewoon op grappige toon zegt, of neutraal, dan zal zo iemand in de lach schieten en van binnen gelijk zijn mening bijstellen..

niets is zo normaal dan op je zicht afgaan als mens.. we moeten alleen even leren verder te kijken dan dat alleen.

chagarijnig zijn is besmettelijk, vandaar dat mensen er snel commentaar op leveren, immers dat is een natuurlijk manier van 'testen'.. is je reactie chaga, dan ben je dus echt chaga.. helaas lijken sommigen chaga terwijl ze dat helemaal niet zijn.. dat compenseren door je ogen te laten spreken in en je mondhoeken te overrulen is een kwestie van gewaarwording van wat je uitstraalt.. ongeacht of dat hetgeen is wat je wilt uitstralen, het is wel hetgeen wat mensen ontvangen als eerste indruk.

en mensen hebben liever een positieve eerste indruk

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:26

Robin_S schreef:
Ik loop er blijkbaar heel arrogant bij als ik gewoon neutraal kijk, terwijl dat het laatste is wat ik ben :P gewoon niets van aantrekken!

lol, je neus nog verder in de lucht steken en niet reageren.. dan wordt hun mening gelijk bijgesteld van arrogant naar uitermate arogant en nog hautain ook..

beste wat je kunt doen is eens aan vrienden te vragen om er eens op te letten en je een por te geven als je er zo bijloopt.. dan kun je zelf herkennen in welke situatie dat was, of waar je in gedachten mee bezig was.

type 'arogant' is hier mijn valkuil, daar loop ik met grote bogen omheen en zoek ik geen toenadering toe. Ik heb een collega gehad die zich compleet geisoleerd voelde na een half jaartje werken omdat niemand toenadering leek te willen zoeken (zocht ze zelf ook niet + de uitstraling, men keek wel beter uit).

Pas toen ze naar ons toekwam en het gesprek aanging over waarom ze zich niet opgenomen voelde in het team kwamen we erachter (lees na werkoverleg verder doorkletsen, nog verder doorkletsen met twee flessen wijn, de bewaker een biertje toeschuiven zodat we nog wat langer konden blijven zitten en zo tegen het einde van de avond kwam het tot een 'dieper' gesprek).

We zijn daarna overgegaan op het 'por' systeem.. iedere keer als ze arrogant overkwam porde iemand haar even en vroeg met een grote grijns 'zijn we te min vandaag?' of 'wie heeft het deze keer gedaan'. En na een tijdje was er die bewustwording op welke momenten het was (als ze haar pen even neerlegde om ergens over na te denken en achterover leunde daarbij). Vervolgens leunde ze achterover en stak eerst maar eens haar tong uit naar de buurvrouw voor ze tot nadenken overging wat blijkbaar de gewoonte van haar houding doorbrak en ze meer ontspannen was.

onnodig om te zeggen dat ze gewoon een zeer gewaardeerd en bevriend teamlid is geworden, eigenlijk vrij direct nadat het ijs eindelijk gebroken was

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:33

herkenbaar ik was vroeger in de les heel serieus en dan zei me instrice altijd kijk is wat vrolijker ik wil een lach zien paardrijden is toch leuk :D ik kon dr wel om lachen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:37

chaaya schreef:
herkenbaar ik was vroeger in de les heel serieus en dan zei me instrice altijd kijk is wat vrolijker ik wil een lach zien paardrijden is toch leuk :D ik kon dr wel om lachen

lol, tijdens het paardrijden heb ik het idd ook regelmatig.. maar dan wil ik ook nog wel eens onnozel mijn tong tussen mijn lippen hebben zucht. misschien toch een chromosoom teveel hier

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:47

Oohh, dit is zo ontzettend herkenbaar, dacht echt dat ik de enigste was/ben. Ik ben nu 49 en hoor dit nu al jaren en jarenlang. Vooral sinds ik in Spanje ben gaan wonen hoor ik het, alsof zij allemaal zo gezellig kijken. Het is nu eenmaal zo dat als ik geconcentreerd ben ik een schijnbaar boos gezicht heb. Ik werk als recepcioniste, dus heb ik het mezelf aangeleerd om vriendelijk en met een glimlach te kijken.

Het ergste wat ze tegen me gezegd hebben is " wat kijk je boos, ik word er gewoon bang van" maar daarentegen zegt men wel altijd dat als ik lach mijn ogen ook meelachen. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:49

Anne_mieke88 schreef:
Noppes schreef:
Ik kan me hier zo aan ergeren. Mijn gezicht in 'neutrale/ontspannen' stand, oogt blijkbaar boos. Nu kunnen sommige, onbekende, mensen het niet laten om me hierop aan te spreken. Afgelopen weekend liep ik in een museum en moest een beveiliger er zo nodig wat van zeggen: 'wat kijk je boos'. Maar ik heb het ook wel eens op de fiets naar mijn werk, wanneer een voorbijganger nog even naroept: 'niet zo boos kijken'. Ik ben op dat moment helemaal niet boos, maar na zo'n opmerking ben ik dus wel ontzettend chagrijnig.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? :+

herkenbaar... maar ik zeg altijd...: "zo zit mijn gezicht het lekkerst" en dan houden ze meteen hun mond dicht :')

Dat zeg ik ook altijd! :+

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:52

Het is een vrouwending...vrouwen worden geacht altijd te glimlachen of zo.
Want let er maar eens op, het wordt echt nooit tegen een man gezegd.
-:(-

MorrieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:05

dammie1 schreef:
Het is een vrouwending...vrouwen worden geacht altijd te glimlachen of zo.
Want let er maar eens op, het wordt echt nooit tegen een man gezegd.
-:(-

echt wel. ik heb een mannelijke collega die een gezicht kan trekken waar je bang van wordt, ik heb er wel eens wat van gezegd en toen zei hij dat zijn moeder vroeger ook altijd vroeg of hij boos was, terwijl hij dat helemaal niet was

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:17

Haha; dit heb ik ook! Als ik erg geconcentreerd ben of druk bezig ben, dan kijk ik vaak boos. Krijg dat zo vaak te horen, ik heb het zelf helemaal niet door :=