Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Leuk topic!
)
(en ik wil een tuin). Tegen die tijd ben ik ook aan het afstuderen, dus het is verstandiger om het nog even uit te stellen.
). Met verjaardagen en met Sinterklaas/Kerst krijgen we wel steeds wat kleine dingen voor de uitzet, maar echt kopen ga ik pas doen als het zover is. We kunnen het toch nergens fatsoenlijk op slaan.
Meraki schreef:Ooo ik meld mij ookwe moeten even 'geduld hebben tot hij klaar is met de opleiding die hij nu doet' en dan kunnen we eindelijk samenwonen

en een bordenset, ook daar vandaan. Oh, en we hebben laatst samen een tafellamp gekocht
) absque_dubio schreef:![]()
Nouja het is gewoon zonde, zoiets zou voor ons perfect zijn. Mag jij mijn appartement wel hebben (3 slaapkamers).
Meraki schreef:Met vier jaar kom je hier ook al een heel eind. Maar goed, hij komt uit Brabant, ik uit het uiterste puntje van Twente. En we gaan heel wat meer richting het middag. Dus ik heb ook niks aan m'n inschrijving bij de WBO![]()
hahaha .. dat zou best hilarisch zijn.

Gamova schreef:Wat een leuk topic![]()
Vriendlief en ik hebben voornamelijk nog dromen, maar wel de intentie om er binnenkort meer mee te doen. We zijn helemaal verliefd geworden op een project hier in de buurt waarbij je als starter een eigen woning kunt bouwen![]()
Planning zou zijn begin 2015 het kavel kopen en dan binnen twee jaar het huis bouwen.
Als dat het niet wordt denk ik dat we nog aardig wat dingen moeten gaan uitvechten. Ik wil het liefst in de polder zitten, hij in een nieuwbouwwijk![]()
Momenteel ben ik bij zijn familie ingetrokken, het is nogal een lang verhaal waarom. Maar het bevalt prima.
Wel heb ik bij mijn vader nog spullen staan; kasten, een bureau, pannen, servies etc. van toen ik op kamers woonde
LdJ schreef:Ik meld me ook aan!
Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis. We hebben ons ideale stekje al gezien, maar helaas niet beschikbaar voor ons vanwege de prijs..
We hebben wel allebei een luxe probleem, wat het nog lastiger maakt om een betaalbaar onderkomen te vinden :p Hij zit fanatiek in de auto's en ja, ik mn peerd
Dus wij kijken naar of een tijdelijke huurhuis (want we willen echt uit huis beide) of naar een koophuis als het in ons straatje ligt .
Ik ga lekker terug- en meelezen wat jullie kwa meubels ed doenLeuk topic!

Nessa schreef:jazeker ook op basis van loting. Dus als hij een baan heeft ga ik daar natuurlijk op reageren.
Hier met 4 jaar niet hoor (Tilburg). Ik sta op plek 80 tot zelfs nog 180 ofzo

DaisyHope schreef:Leuk topic!
Ik ga in januari/februari samenwonen met mijn vriend. In week 4 of 5 is de sleuteloverdracht en de definitieve oplevering. Ik heb gekozen voor een koophuis (appartement). In Almere heb je een hoop projecten waar je van een starterslening gebruik kan maken en zo dus een nieuw huis kan laten bouwen.
Qua spullen ben ik eigenlijk al een paar maanden aan het verzamelen, had ook al vaak voor mijn verjaardag spulletjes gevraagd. Heb nu denk ik zoveel in boxen staan op zolder dat ik niet meer weet wat ik nou allemaal heb. Maar qua meubels denk ik wel zo'n beetje alles. Ik vond het heel leuk om op marktplaats e.d. leuke meubels te scoren voor weinig geld. Ben een grote fan van Riviera Maison, alleen past dat niet echt in mijn budget. Gelukkig zijn er een hoop look-a-like's te krijgen.
Ik heb zelf een full-time baan en heb het huis ook alleen gekocht, vriend zit nog op school en is volgend jaar afgestudeerd. Wat betreft de kosten verdelen we het nu 1/3 en 2/3.
janntjuh schreef:Ik meld mij ook!
Mijn vriend en ik (23 en 21) studeren allebij in Wageningen. Volgend jaar gaat onze opleiding verhuizen naar Velp dus moeten we iets nieuws gaan zoeken.
Aangezien we al 1,5 jaar bijna alleen maar samen zijn leek het ons een goed idee om nu officieel samen te gaan wonen. We zijn ingeschreven bij een studentenhuis in Rheden, daar zijn studiotjes waar je met zn 2en terecht kan! Het is dus wachten op de eerstvolgende persoon die weggaat (hopelijk snel)
Studio is niet al te groot (25m2) maar dat is altijd beter dan de 13m2 waar ik nu op zit!

Targaryen schreef:Ik meld me ook!
We wonen praktisch al meer dan een jaar samen (bij zijn ouders), en dat gaat super samen, maar we zijn met de dag meer toe aan een eigen plekje! Het liefst gisteren dan vandaag nog zeg maar. Vriendje is onlangs jarig geweest en hij zei dat dat hoogstwaarschijnlijk zijn laatste verjaardag in zijn ouderlijk huis is geweest. Dan zijn we een jaar verder: in die tijd kunnen we de spaarrekening nog verder spekken want vriendje wilt per se kopen en heeft één grote eis en dat is een garage erbij(en ik wil een tuin). Tegen die tijd ben ik ook aan het afstuderen, dus het is verstandiger om het nog even uit te stellen.
Met meubels en inrichting zijn we nog niet echt bezig (oh ja, ik toch wel hahaha). Met verjaardagen en met Sinterklaas/Kerst krijgen we wel steeds wat kleine dingen voor de uitzet, maar echt kopen ga ik pas doen als het zover is. We kunnen het toch nergens fatsoenlijk op slaan.
De grootste discussie gaat over huisdieren. Ik wil heeeeeeel graag een kat (ben er mee opgegroeid en kan me echt geen leven zonder voorstellen) en hij wilt er per se geen (heeft totaal geen dierenliefde meegekregen vanuit het ouderlijk huis)... Dus dat gaat nog wat worden![]()

Hoop wel dat het straks gaat passen. 

Ik heb zoeits de mensen die de boodschappen daar doen krijgen de zegeltjes er toch bij kost niks extra en je kan de glazen mooi sparen
Kaitlyn schreef:
Ik heb m meteen naar vriendje gewhatsappt! Hahaha! Al zal het wel niks uithalen, maar dan heb ik mijn punt weer even duidelijk gemaakt 
Lijkt me best spannend om in een woonplaats te gaan wonen die voor beide 'vreemd' is. Wij komen uit dezelfde woonplaats en blijven daar waarschijnlijk ook.