Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:10

Haha, ik vraag me wel af wat de bedoeling is van die verhuurder.. alleen een vrouw in het huis willen...

Kaitlyn

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:12

Ja dat vond ik ook zo apart.. Je leest het overigens wel vaker. :=

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:17

Kan het geen vrouw zijn die dat aanbiedt en liefst geen man erbij heeft?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:22

Staat er niet bij. Zal wel eens bellen vanavond als ik eraan denk. :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:24

oeh ik meld mij ook! Vriendlief is hard op zoek naar een baan.
Als hij die heeft eerst beetje wennen, en dan na paar maanden toch saampjes!
We gaan in die tijd wel zoeken naar een huisje, wie weet wat je tegenkomt!
Ik sta helaas nog 'maar' 4 jaar ingeschreven, dus een leuk huisje via de woningbouw gaat nog niet lukken.

Ik heb zelf een appartement, maar niet ideaal voor hem
Hij is allergisch voor katten. Dus we willen echt een eengezinswoning, katten alleen in de woonkamer en lekker de tuin in! Dan zal het zeker leefbaar zijn voor hem!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:25

Leane als je wilt graag, ik durf niet. :+ heb m wel doorgestuurd naar vriendje. :') anders moet hij maar ff een keer bellen haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:29

Leuk Linda! Maar zijn er geen huizen op basis van loting dan?

Met 4 jaar kom je hier al een heel eind. :j

Anouk, help me anders even herinneren. Of je vriend laten bellen ja, kan anders ook wel mijn vriend laten bellen.
* Denkt aan een man die een vrouwenstem probeert na te doen*

"Hallo met Daniëlle." Die schrikken zich dood aan de andere kant _O-

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:31

_O-
Nouja het is gewoon zonde, zoiets zou voor ons perfect zijn. Mag jij mijn appartement wel hebben (3 slaapkamers). :')

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:31

Met vier jaar kom je hier ook al een heel eind. Maar goed, hij komt uit Brabant, ik uit het uiterste puntje van Twente. En we gaan heel wat meer richting het middag. Dus ik heb ook niks aan m'n inschrijving bij de WBO :)

:') hahaha .. dat zou best hilarisch zijn.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:34

Wat een leuk topic :)

Vriendlief en ik hebben voornamelijk nog dromen, maar wel de intentie om er binnenkort meer mee te doen. We zijn helemaal verliefd geworden op een project hier in de buurt waarbij je als starter een eigen woning kunt bouwen <3
Planning zou zijn begin 2015 het kavel kopen en dan binnen twee jaar het huis bouwen.

Als dat het niet wordt denk ik dat we nog aardig wat dingen moeten gaan uitvechten. Ik wil het liefst in de polder zitten, hij in een nieuwbouwwijk :))

Momenteel ben ik bij zijn familie ingetrokken, het is nogal een lang verhaal waarom. Maar het bevalt prima.
Wel heb ik bij mijn vader nog spullen staan; kasten, een bureau, pannen, servies etc. van toen ik op kamers woonde :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:45

Ik meld me ook aan!

Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis. We hebben ons ideale stekje al gezien, maar helaas niet beschikbaar voor ons vanwege de prijs..

We hebben wel allebei een luxe probleem, wat het nog lastiger maakt om een betaalbaar onderkomen te vinden :p Hij zit fanatiek in de auto's en ja, ik mn peerd :+

Dus wij kijken naar of een tijdelijke huurhuis (want we willen echt uit huis beide) of naar een koophuis als het in ons straatje ligt .

Ik ga lekker terug- en meelezen wat jullie kwa meubels ed doen :D Leuk topic!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:48

jazeker ook op basis van loting. Dus als hij een baan heeft ga ik daar natuurlijk op reageren.

Hier met 4 jaar niet hoor (Tilburg). Ik sta op plek 80 tot zelfs nog 180 ofzo

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:04

Leuk topic!

Ik ga in januari/februari samenwonen met mijn vriend. In week 4 of 5 is de sleuteloverdracht en de definitieve oplevering. Ik heb gekozen voor een koophuis (appartement). In Almere heb je een hoop projecten waar je van een starterslening gebruik kan maken en zo dus een nieuw huis kan laten bouwen.

Qua spullen ben ik eigenlijk al een paar maanden aan het verzamelen, had ook al vaak voor mijn verjaardag spulletjes gevraagd. Heb nu denk ik zoveel in boxen staan op zolder dat ik niet meer weet wat ik nou allemaal heb. Maar qua meubels denk ik wel zo'n beetje alles. Ik vond het heel leuk om op marktplaats e.d. leuke meubels te scoren voor weinig geld. Ben een grote fan van Riviera Maison, alleen past dat niet echt in mijn budget. Gelukkig zijn er een hoop look-a-like's te krijgen.

Ik heb zelf een full-time baan en heb het huis ook alleen gekocht, vriend zit nog op school en is volgend jaar afgestudeerd. Wat betreft de kosten verdelen we het nu 1/3 en 2/3.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:11

Ik meld mij ook!

Mijn vriend en ik (23 en 21) studeren allebij in Wageningen. Volgend jaar gaat onze opleiding verhuizen naar Velp dus moeten we iets nieuws gaan zoeken.

Aangezien we al 1,5 jaar bijna alleen maar samen zijn leek het ons een goed idee om nu officieel samen te gaan wonen. We zijn ingeschreven bij een studentenhuis in Rheden, daar zijn studiotjes waar je met zn 2en terecht kan! Het is dus wachten op de eerstvolgende persoon die weggaat (hopelijk snel ~~}> )

Studio is niet al te groot (25m2) maar dat is altijd beter dan de 13m2 waar ik nu op zit!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:15

Ik meld me ook!

We wonen praktisch al meer dan een jaar samen (bij zijn ouders), en dat gaat super samen, maar we zijn met de dag meer toe aan een eigen plekje! Het liefst gisteren dan vandaag nog zeg maar. Vriendje is onlangs jarig geweest en hij zei dat dat hoogstwaarschijnlijk zijn laatste verjaardag in zijn ouderlijk huis is geweest. Dan zijn we een jaar verder: in die tijd kunnen we de spaarrekening nog verder spekken want vriendje wilt per se kopen en heeft één grote eis en dat is een garage erbij :$ (en ik wil een tuin). Tegen die tijd ben ik ook aan het afstuderen, dus het is verstandiger om het nog even uit te stellen.

Met meubels en inrichting zijn we nog niet echt bezig (oh ja, ik toch wel hahaha :):) ). Met verjaardagen en met Sinterklaas/Kerst krijgen we wel steeds wat kleine dingen voor de uitzet, maar echt kopen ga ik pas doen als het zover is. We kunnen het toch nergens fatsoenlijk op slaan.

De grootste discussie gaat over huisdieren. Ik wil heeeeeeel graag een kat (ben er mee opgegroeid en kan me echt geen leven zonder voorstellen) en hij wilt er per se geen (heeft totaal geen dierenliefde meegekregen vanuit het ouderlijk huis)... Dus dat gaat nog wat worden -O- #)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:20

Ik zal me ook even iets fatsoenlijker voorstellen dan:
Meraki schreef:
Ooo ik meld mij ook :):) we moeten even 'geduld hebben tot hij klaar is met de opleiding die hij nu doet' en dan kunnen we eindelijk samenwonen <3

:')

Wij gaan dus volgend jaar samen wonen in Deventer (omgeving). Dit omdat hij uit Etten-Leur komt en ik uit Twente. En da's niet via een typische datingsite, nope.. dankzij een 1-april grap van bokt en tweakers. *\o/*
Goed, wij moeten dus een middenweggetje zoeken. Daarbij komt ook nog eens dat mijn vader ernstig ziek is en ik niet te ver van mijn moeder wil gaan wonen als hij er niet meer is.

Op dit moment rijden we in ieder geval nog om het weekend naar elkaar toe. En dat begint ons nu wel redelijk op te breken. Helemaal wanneer je zondag 's avonds weer weg moet.

We zijn sinds kort wel heel druk en enthousiast bezig met inrichting, en wat we nu echt mooi vinden. Aangezien ik heul veul mooi vind. Tip: Pinterest. Serieus.
Verder heb ik al wel een x-aantal dingen voor de uitset, ik heb een super mooie wijnset van de Xenos <3 en een bordenset, ook daar vandaan. Oh, en we hebben laatst samen een tafellamp gekocht :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:30

Qua spullen heb ik al heel veel.
Ik woon immers al op een klein appartement. Dus dingen als servies enzo heb ik wel. Gelukkig vind hij mijn spullen ook wel leuk. Inclusief mijn bont gekleurde kroonluchter :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:35

Zijn er hier trouwens ook bokkers die heel fanatiek de AH zegeltjes aan het sparen zijn? ( vind ik namelijk ook weer een hele leuke spaaractie :D)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 14:42

absque_dubio schreef:
_O-
Nouja het is gewoon zonde, zoiets zou voor ons perfect zijn. Mag jij mijn appartement wel hebben (3 slaapkamers). :')

+:)+

Meraki schreef:
Met vier jaar kom je hier ook al een heel eind. Maar goed, hij komt uit Brabant, ik uit het uiterste puntje van Twente. En we gaan heel wat meer richting het middag. Dus ik heb ook niks aan m'n inschrijving bij de WBO :)

:') hahaha .. dat zou best hilarisch zijn.

Ja dat is een ander verhaal inderdaad. :j

Gamova schreef:
Wat een leuk topic :)

Vriendlief en ik hebben voornamelijk nog dromen, maar wel de intentie om er binnenkort meer mee te doen. We zijn helemaal verliefd geworden op een project hier in de buurt waarbij je als starter een eigen woning kunt bouwen <3
Planning zou zijn begin 2015 het kavel kopen en dan binnen twee jaar het huis bouwen.

Als dat het niet wordt denk ik dat we nog aardig wat dingen moeten gaan uitvechten. Ik wil het liefst in de polder zitten, hij in een nieuwbouwwijk :))

Momenteel ben ik bij zijn familie ingetrokken, het is nogal een lang verhaal waarom. Maar het bevalt prima.
Wel heb ik bij mijn vader nog spullen staan; kasten, een bureau, pannen, servies etc. van toen ik op kamers woonde :)

Leuk, spannend hoor een eigen huisje bouwen. :D

LdJ schreef:
Ik meld me ook aan!

Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis. We hebben ons ideale stekje al gezien, maar helaas niet beschikbaar voor ons vanwege de prijs..

We hebben wel allebei een luxe probleem, wat het nog lastiger maakt om een betaalbaar onderkomen te vinden :p Hij zit fanatiek in de auto's en ja, ik mn peerd :+

Dus wij kijken naar of een tijdelijke huurhuis (want we willen echt uit huis beide) of naar een koophuis als het in ons straatje ligt .

Ik ga lekker terug- en meelezen wat jullie kwa meubels ed doen :D Leuk topic!

Altijd leuk die dure hobby's. :D

Nessa schreef:
jazeker ook op basis van loting. Dus als hij een baan heeft ga ik daar natuurlijk op reageren.

Hier met 4 jaar niet hoor (Tilburg). Ik sta op plek 80 tot zelfs nog 180 ofzo

Oké, ben niet bekend met die regio. :)

DaisyHope schreef:
Leuk topic!

Ik ga in januari/februari samenwonen met mijn vriend. In week 4 of 5 is de sleuteloverdracht en de definitieve oplevering. Ik heb gekozen voor een koophuis (appartement). In Almere heb je een hoop projecten waar je van een starterslening gebruik kan maken en zo dus een nieuw huis kan laten bouwen.

Qua spullen ben ik eigenlijk al een paar maanden aan het verzamelen, had ook al vaak voor mijn verjaardag spulletjes gevraagd. Heb nu denk ik zoveel in boxen staan op zolder dat ik niet meer weet wat ik nou allemaal heb. Maar qua meubels denk ik wel zo'n beetje alles. Ik vond het heel leuk om op marktplaats e.d. leuke meubels te scoren voor weinig geld. Ben een grote fan van Riviera Maison, alleen past dat niet echt in mijn budget. Gelukkig zijn er een hoop look-a-like's te krijgen.

Ik heb zelf een full-time baan en heb het huis ook alleen gekocht, vriend zit nog op school en is volgend jaar afgestudeerd. Wat betreft de kosten verdelen we het nu 1/3 en 2/3.

Leuk zeg! Op marktplaats kun je zeker veel spullen afhalen. :j

janntjuh schreef:
Ik meld mij ook!

Mijn vriend en ik (23 en 21) studeren allebij in Wageningen. Volgend jaar gaat onze opleiding verhuizen naar Velp dus moeten we iets nieuws gaan zoeken.

Aangezien we al 1,5 jaar bijna alleen maar samen zijn leek het ons een goed idee om nu officieel samen te gaan wonen. We zijn ingeschreven bij een studentenhuis in Rheden, daar zijn studiotjes waar je met zn 2en terecht kan! Het is dus wachten op de eerstvolgende persoon die weggaat (hopelijk snel ~~}> )

Studio is niet al te groot (25m2) maar dat is altijd beter dan de 13m2 waar ik nu op zit!

Leuk, wel klein 25 m2 maar inderdaad een vooruitgang vergelijken met nu. :j

Targaryen schreef:
Ik meld me ook!

We wonen praktisch al meer dan een jaar samen (bij zijn ouders), en dat gaat super samen, maar we zijn met de dag meer toe aan een eigen plekje! Het liefst gisteren dan vandaag nog zeg maar. Vriendje is onlangs jarig geweest en hij zei dat dat hoogstwaarschijnlijk zijn laatste verjaardag in zijn ouderlijk huis is geweest. Dan zijn we een jaar verder: in die tijd kunnen we de spaarrekening nog verder spekken want vriendje wilt per se kopen en heeft één grote eis en dat is een garage erbij :$ (en ik wil een tuin). Tegen die tijd ben ik ook aan het afstuderen, dus het is verstandiger om het nog even uit te stellen.

Met meubels en inrichting zijn we nog niet echt bezig (oh ja, ik toch wel hahaha :):) ). Met verjaardagen en met Sinterklaas/Kerst krijgen we wel steeds wat kleine dingen voor de uitzet, maar echt kopen ga ik pas doen als het zover is. We kunnen het toch nergens fatsoenlijk op slaan.

De grootste discussie gaat over huisdieren. Ik wil heeeeeeel graag een kat (ben er mee opgegroeid en kan me echt geen leven zonder voorstellen) en hij wilt er per se geen (heeft totaal geen dierenliefde meegekregen vanuit het ouderlijk huis)... Dus dat gaat nog wat worden -O- #)

Afbeelding :')

Wat leuk Meraki! Een bokt/tweakers stel. :D
Sterkte met je vader. :(:)

Mijn vriend en ik heb pas samen een kastje gekocht, ben er helemaal verliefd op. :+: Hoop wel dat het straks gaat passen. :+
Overigens heb ik mijn vriend via -jawel- Tinder leren kennen. Ik wilde alles behalve een relatie, maar dat liep toch even anders. :=

En Albert Heijn zegeltjes, ja die spaar ik ook! :))

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:05

Met die AH zegels weet ik het niet zo goed, uiteindelijk is het iets van 5 euro wat je ' verdient' dacht ik. Mijn vriend is daar wel voor dus als we nu af en toe iets bij de AH koopt neemt hij de zegels mee. Zijn moeder doet het ook en die stemt het zo af dat ze met verjaardagen of feestdagen een vol boekje heeft en daar dan een kado oid van koopt.

Wij zullen waarschijnlijk ook geen boodschappen bij de AH halen, zal voornamelijk de lidl/vomar zijn. Ik vind het leuk om aan het begin van de week een vast bedrag te hebben en daar de week mee door te komen. En dus voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk boodschappen te hebben. :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:16

Ik bedoel nu de kristal zegeltjes hé daisyhope :) Ik heb zoeits de mensen die de boodschappen daar doen krijgen de zegeltjes er toch bij kost niks extra en je kan de glazen mooi sparen :)

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:20

Oh hahahaha LOL :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:32

Kaitlyn schreef:

_/-\o_ _O- Ik heb m meteen naar vriendje gewhatsappt! Hahaha! Al zal het wel niks uithalen, maar dan heb ik mijn punt weer even duidelijk gemaakt :P

Wat leuk een bokt/tweakers stel! En ook al een Tinder stel! Wauw!

Sterkte Meraki met je vader :(:) Lijkt me best spannend om in een woonplaats te gaan wonen die voor beide 'vreemd' is. Wij komen uit dezelfde woonplaats en blijven daar waarschijnlijk ook.

Wat voor kastje hebben jullie gekocht Kaitlyn?

Zegeltjes spaar ik niet..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 15:34

Ja, we wilden eerst iets verzinnen op dat Tinder want veel mensen vonden dat toch vreemd. Maar we zeggen het maar gewoon, zijn heel gelukkig samen en wat de rest daarvan vindt is hun probleem. :D

Wacht ik ga even een foto uploaden. :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:38

Leuk! Ben benieuwd :D

Ach joh, daar moet je je niks van aantrekken! Het gaat er toch inderdaad om dat jullie gelukkig zijn! Ik vind het juist mooi dat uit Tinder, wat ik echt als een totaaaale grap beschouwde in het begin, serieuze relaties ontstaan! <3