"My Life Sucks"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:05

tjaa..
Als je overspannen bent,
Van 7.00 tot 18.00 uur van huis bent, eten, huiswerk en je bed in.
5 dagen per week, dag in dag uit.
2 dagen weekend hebt om bij te tanken.

Ja, dan haat je je leven best wel eens >;)

Citaat:
De dagen zullen echt niet allemaal van 8.00 uur tot 17.00 uur zijn.
Huiswerk hoort erbij. En sporten hoeft echt niet elke dag.
Het is maar weer net hoe je het bekijkt.

Van 7.00 tot 18.00.
Toch wel :\

denisesilver

Re: "My Life Sucks"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:35

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:39

Nou, dan is het bij jullie in de regio toch wel heel anders..
En als je dan veel tussenuren hebt, zou je die kunnen gebruiken voor huiswerk. Dan heb je meer tijd na school voor andere dingen.
Probeer goede keuzes te maken. Zodat het goed te doen is allemaal.
En 40 uur studiebelasting is 8 uur op een dag. En dat 5 dagen in de week.
Dan zou je ook in het weekend wat aan je huiswerk kunnen doen. Dan houd je door de weeks wat meer tijd over. Goed plannen kan echt helpen.
Lukt dat niet, zou je daar hulp voor kunnen vragen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:43

Ik kan plannen als de beste en mijn dagen zaten toch echt stampvol :+ Wat een onzin dat het schoolleven makkelijker is of gelijk aan het 'werkleven'. Moet er niet aan denken weer naar school te gaan. :n

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:46

AnnemiekvM schreef:
Nou, dan is het bij jullie in de regio toch wel heel anders..
En als je dan veel tussenuren hebt, zou je die kunnen gebruiken voor huiswerk. Dan heb je meer tijd na school voor andere dingen.
Probeer goede keuzes te maken. Zodat het goed te doen is allemaal.
En 40 uur studiebelasting is 8 uur op een dag. En dat 5 dagen in de week.
Dan zou je ook in het weekend wat aan je huiswerk kunnen doen. Dan houd je door de weeks wat meer tijd over. Goed plannen kan echt helpen.
Lukt dat niet, zou je daar hulp voor kunnen vragen.

Die gebruik ik ook nuttig (heb er 4 a 5 per week), maar op m'n vrijdag (tot 16.15 >;) ) kan ik de moet niet meet verzamelen.
School en werkleven zijn nauwelijks te vergelijken, maar dat maakt het schoolleven niet minder zwaar :)
Maar volgens mij wordt overal geklaagd :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:47

School, hobby's, sport, vrienden, familie en dan verwachten ze ook nog dat je werkt. Ja inderdaad, goed plannen scheelt, maar dan nog is het leven van een scholier echt gewoon zwaar. daar komt nog bij dat je hormonaal niet stabiel werkt en dat werkt te pas en te onpas op je humeur. Als je van school afkomt heb je hopelijk ook zo gekozen dat je een beroep kan gaan doen wat in je straatje past.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:48

Werken?? Ik heb een aantal jaar lang niet eens tijd gehad om tv te kijken. :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:50

Zou het dan kunnen zijn dat je een niveau te zwaar/hoog zat?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:51

Ik hoef trouwens geen pbtjes te ontvangen.
Vervelend dat jullie het zo zwaar hebben.
Maar soms helpt het juist om er anders tegen aan te kijken. Positief bedoelt.
En klagen mag heus af en toe. Maar laat het niet de overhand krijgen. Helpt niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:52

Als iemand veel tijd besteed aan school betekent het niet per definitie dat het te hoog gegrepen is. Er zijn 1001 andere factoren die hierbij een grote rol kunnen spelen. Mensen willen dat nog wel eens vergeten, helaas.

AnnemiekvM, ik vind dat je in een directe tunnelvisie kijkt. Jammer, als juf zou je beter moeten weten. ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:54

Nayomie schreef:
Als iemand veel tijd besteed aan school betekent het niet per definitie dat het te hoog gegrepen is. Er zijn 1001 andere factoren die hierbij een grote rol kunnen spelen. Mensen willen dat nog wel eens vergeten, helaas.

AnnemiekvM, ik vind dat je in een directe tunnelvisie kijkt. Jammer, als juf zou je beter moeten weten. ;)

Dat zeg ik nergens. Ik vroeg het me af? Zou toch kunnen.
Ik vind dat er een balans moet zijn tussen school en vrije tijd. Natuurlijk moet je er goed je aandacht aangeven en hard voor werken.
Maar dat je jaren geen tv kan kijken vanwege school vind ik erg heftig.
Heeft niets met tunnelvisie te maken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:55

Volgens mij komt dit uit een film: "Als je je werk het grootste gedeelte van de tijd als werk ziet, heb je niet voor de juiste baan gekozen"

Ik kijk ook geen tv meer, puur omdat er bijna alleen maar onzinnige programma's op komen.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 11-11-14 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:56

Ik hoop dat je werk vindt wat je graag doet. Dat maakt al veel goed.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:58

Ik snap dat je het je afvroeg, ik wilde enkel daaraan toevoegen dat dit niet direct het geval is. De meeste denken direct dat het te hoog gegrepen is/te zwaar/te moeilijk oid, terwijl er soms nog andere dingen bij komen. :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:01

Ik zou elke dag om 6-7 uur thuis zijn en om 10 voor half 8 weg moeten met mijn rooster en stage... zóú want ik ben chronisch ziek en kan het daardoor niet.

Ondanks dat zul je me niet snel horen zeggen dat ik een poedersuiker heb of dat m'n life sucks :Y) Tuurlijk zijn er zoveel dingen stom, maar er zijn ook zoveel dingen leuk.. Wil niet zeggen dat ik nooit klaag, vooral thuis ben ik daar erg goed in := Ik heb vast ook wel eens 'poedersuiker' gezegd maar dat is dan meer dat moment.. Maar dan heb je het dus wel over dingen als wakker worden met een knie die niet meer beweegt, of geen pen meer vast kunnen houden ofzo..

Mensen die het vaak roepen kan ik me ook niet aan ergeren meestal is het meer als grap, mensen die altijd klagen over hoe sielugh ze zijn kan ik me dan weer wél aan ergeren. Ik denk zelf gewoon aan wat ik wel heb, dat is dan misschien niet veel maar daar moet je alles uit halen :j

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:04

Ik haat het als mensen zulke dingen zeggen, vooral als ze ook nog even erbij gaan zeggen dat ze zm gaan plegen
Laatst bijgewerkt door Annelove16x op 11-11-14 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:04

Het hoort een beetje bij de leeftijdsfase.

Pubers denken vaak dat ze het 'slecht' hebben terwijl het leven nog veel harder
wordt als ze echt volwassen zijn :D Ik zou graag even teruggaan naar de onbezorgde tijd
van toen ik 16, 17, 18 was :j Maar op die leeftijd zie je dat niet in.

Wees blij dat jij zo positief in het leven staat +:)+ Maakt alles een stuk makkelijker.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:06

Annelove dat vind ik vaak zo'n aandacht zoekerij, hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar toch...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:08

Het is zo dat mensen die zeggen dat ze zm gaan plegen, dit meestal niet doen :-) aandachtzoekerij inderdaad...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:09

die mensen kots ik dus echt uit :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:09

billionache schreef:
Het is zo dat mensen die zeggen dat ze zm gaan plegen, dit meestal niet doen :-) aandachtzoekerij inderdaad...

Ik meende ergens anders in dit topic dit ook gezegd te hebben, maar er is ook een (groot) deel van de bevolking die dit zegt, graag hulp wil. Oftewel, een schreeuw om hulp. Zij zijn radeloos en weten anders ook geen optie. Dus dit gaat niet op voor iedereen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:10

Ik zit 's ochtends altijd in de bus waar ook veel schoolkinderen in zitten en wat ik daar soms hoor.. Even alle scheldwoorden die ze tegenwoordig gebruiken in gewone gesprekken daargelaten.

Maar mensen die dat soort dingen zeggen, weten eigenlijk heel niet wat ze zeggen. Pas als je echt een rot tijd moet doorstaan merk je hoe zwaar het leven kan zijn, en juist dat soort mensen zullen niet zeggen dat het leven zwaar is. Helaas heb ik geen onbezorgde puberteit gehad, dus ik weet helaas hoe zwaar het leven wel kan zijn op die leeftijd.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:10

Nayomie schreef:
billionache schreef:

Ik meende ergens anders in dit topic dit ook gezegd te hebben, maar er is ook een (groot) deel van de bevolking die dit zegt, graag hulp wil. Oftewel, een schreeuw om hulp. Zij zijn radeloos en weten anders ook geen optie. Dus dit gaat niet op voor iedereen.

snap ik :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:11

Zolang je voldoendes haalt is een niveau nooit te hoog gegrepen. Waar een wil is is een weg, eruit halen wat erin zit, goed voor later, etc. etc. Althans, ik vind het bullshit, maar de rest niet. Ik mocht van school niet eens een niveau lager doen (havo).. Het te hard werken heeft ook wel z'n tol geeist trouwens.

Als je in loondienst werkt, dan houdt je werk op na bijv 18.00uur. Het schoolleven houdt nooit op.

Vind het trouwens wel goed van je dat je er een andere kijk op probeert te geven. Vind het ook helemaal niet aanvallend of iets. Zelf bekijk ik dingen gewoon realistisch en dat is soms nou eenmaal negatief.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:13

Geryon schreef:
Zolang je voldoendes haalt is een niveau nooit te hoog gegrepen. Waar een wil is is een weg, eruit halen wat erin zit, goed voor later, etc. etc. Althans, ik vind het bullshit, maar de rest niet. Ik mocht van school niet eens een niveau lager doen (havo).. Het te hard werken heeft ook wel z'n tol geeist trouwens.

Als je in loondienst werkt, dan houdt je werk op na bijv 18.00uur. Het schoolleven houdt nooit op.

Vind het trouwens wel goed van je dat je er een andere kijk op probeert te geven. Vind het ook helemaal niet aanvallend of iets. Zelf bekijk ik dingen gewoon realistisch en dat is soms nou eenmaal negatief.

precies de reden dat ik naar havo ben gegaan, omdat ik geen motivatie meer had en waarom zo hard werken. ALTIJD motivatie houden :D