Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:03

ben ik blij dat ik een leuke familie heb waar ik juist heel graag een dagje mee doorbreng.

Bij ons is er eigenlijk van geen enkele kant een gedwongen sfeer zoals bij zovelen.
Bij ons is het eten altijd heerlijk, vroeger veel cadeaus ivm ons kinderen maar tegenwoordig eventueel een kleinigheidje indien je toevallig wat tegen komt.

Wat betreft kerstinkopen maken ik en mn moeder het heel gezellig. Ik vind het enorm leuk iets leuks voor iemand te kopen waarvan ik weet dat ze het leuk vinden (vreemden vind ik niet zo, maar kleine familie die ik door en door ken)
We eten wat lekkers, gaan inkopen doen voor een tijdje niet naar de winkel te hoeven, gaan ergens lekker wat drinken en kletsen met zn 2. Echt super dag ondanks de gure wind. Moet zeggen dat wij wel ook geen types zijn die 1 uur per winkel moeten doorbrengen.
lopen er ff doorheen, kopen al voor andere gezamenlijk en voor elkaar gaan we erna even snel snel.

Ik ben heilige avond bij mn opa en zn vriendin, 1ste kerstdag ook en 2de kerstdag heerlijk met mn moeder in de pyjama. Eigenlijk hoef ik ook niet meer netjes gekleed op heilige avond nu dat mn oma er niet meer is en we niet met de hele fam samen komen.
En omdat mijn neefjes het erg druk hebben met schoonfamilie vieren wij onderling met gezellig eten, cadeautjes en drinken het nog eens na kerst en laatst zelfs het laatste weekend van januari.

Wellicht heb ik geluk dat ik eigenlijk altijd het ideaal beeld daadwerkelijk had zonder mensen die opeens leuk tegen elkaar moeten doen of met tegenzin erbij waren.
Ik weet dat heel veel vrienden en vriendinnen van mij hetzelfde denken als jij evenals mn vriendjes en ik heb wel eens wat mensen mee genomen die nooit verwacht hadden dat het zo super gezellig zou zijn.

kortom ik ben blij dat bij ons geen gedwongen en neppe sfeer hangt en het daadwerkelijk gewoon super gezellig is.

Ben wel ook niet zo fan van de kerstmannen poppetjes en de kerstmuziek in huis. In een winkel vind ik dit wel leuk. Maar goed ik zit ook niet dag in dag uit in de winkel voor mijn werk :) zou het niet weken elke dag willen/kunnen horen hihi

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:05

Ik heb geen hekel aan kerst maar wel een hekel aan mensen die zich er zo druk om maken: eten hier, diner dit ,diner dat, al maanden lopen te zoeken wat ze wel niet zullen eten.

Kies gewoon lekker voor jezelf, waarom perse die dagen bij familie terwijl er nog 360 andere dagen in het jaar zijn waarop je gezellig bij elkaar kunt zijn.

Gelukkig is er bij ons in de familie geen stress meer, ik eet meestal bij mijn ouders en dan doen we het redelijk simpel. Gourmetten is altijd wel standaard maar we hebben ook wel eens gewoon stamppot gegeten of pizza besteld. Ook geen sjieke dresscode gewoon normaal.
Dit jaar ook weer een dag werken op de dierenambulance.

Zwartvosje

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:46

Ik kom mij even melden. :+
Die versieringen, ondanks de kleurcombinaties, vind ik wel echt heel gezellig. Dan is het buiten al donker en zit je binnen lekker met lichtjes en dingetjes. Maar...

Dat de winkels al zo vroeg beginnen met de commerciële meuk die 'erbij hoort' vind ik verschrikkelijk. Het tuincentrum in mijn dorp heeft halverwege september de kerstshow al uitgestald staan. En vroeger was dat 'een kerstshow' tegenwoordig is het 'de kerst' en dan is er nog een klein stukje gespaard gebleven waar je normale spullen kan kopen. Gewoon een zak voer voor je hond of een bloemetje voor in de vensterbank, zeg maar.

En dan nog al dat geregel. Ik ben nu 17 en godzijdank lekker vriendloos, maar vorig jaar was hels. Toen moest ik bij mijn vaders kant aanwezig zijn -en die kant mag ik dus niet _-:( én bij mijn moeders kant én thuis met allebei de kanten én bij m'n vriend thuis aanwezig zijn. Dus dan was het niet 5 december leuk sinterklaas, maar 3, 4, 5 december verplicht sinterklaas en daarna niet 24 en 25 december gezellig kerst, maar 23, 24, 25, 26 december verplicht overal kerst. 8)7

Dan heb ik ook nog een hekel aan nette kleding. Ik ben metalhead, ik loop 't liefst rond op kisten, een fijne zwarte broek met gigantische broekzakken en een simpel shirt van een band die ik leuk vind. Maar nee. De december maand moet ik constant die ene rotjurk die ik heb aantrekken ;(

Dusja... fijn om van te voren al wat stoom af te kunnen blazen in dit topic! :Y) ~~}>

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:53

Ik meld me ook.

Ik werk in een supermarkt 4 uur per dag zo'n 4 dagen in de week. Hele dag door die liedjes.
Ook zeuren kinderen de hele dag door bij ons in de winkel en hebben we vaak ook nog mensen vanuit de kerk die liedjes zingen bij de deuren.

En de kou houd ik ook niet zo van.

Versiering vind ik soms wel schattig. Maar bij ons in de straat is. Hoe meer hoe beter. En dus in mijn ogen lelijk :')

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:53

Ik werk in een slagerij en dat vind ik dan nog wel het enige leuke eraan :')
Tot ik 's avonds thuis kom... Daar eten, volgende dag daar weer eten.

En dan met oud en nieuw is het ook altijd een feest omdat wij met oudjaar om 12 uur op de wei zijn voor onze paarden in de gaten te houden. Al veel gezeur gehad van ja jullie zijn er dan nooit of komen pas na 1 uur en bladiebla zooo verschrikkelijk

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:00

Ik dacht dat ik altijd de enige was die het haatte. Vriendinnen kijken me ook raar aan als ik zeg dat ik het haat. Maar gelukkig zijn er meerdere :D

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:33

Amen. _/-\o_
Ik hààt kerst..

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 06:50

Ik meld me, ik heb een gruwelijke hekel aan de feestdagen.

Ik vind het een vreselijk naar gevoel dat kerst er weer zit aan te komen. De versiering, de liedjes, de koude, de gedwongen gezelligheid en vrolijkheid (doe ik niet aan op commando :Y) ), de gruwelijke kerstavond bij schoonfamilie, brrr.

Ik word spontaan misselijk bij de gedachte :+

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:05

Heel herkenbaar!

Mijn schoonfamilie maakt zich nu al druk over wanneer iedereen nou bij elkaar komt eten en hoe laat en wat etc..

Ik laat ze lekker gaan, ze weten nog niet dat mijn man en ik met de hond op vakantie gaan van 24 tm 31 dec.
Samen met mijn ouders, die heerlijk nuchter zijn. Kerstboom kopen we daar wel en een lichtje er in, klaar.

We halen Chinees of ik maak lasagne en dan is het klaar. Wat een gedoe.. Ik heb met de kerst dagen zelf lekker mijn pyama aan savonds en dan kijken we ipv home alone 319, een spannende horrorfilm oid.

Ook lekker zwemmen ergens, heerlijk rustig!

Ik zet zelf geen kerstboom neer, geen plek (Zat plek alleen geen zin in haha)

Enige wat er qua eten en drinken leuk is is dat 24 tm 31 dec bij ons de keet week is. Elke avond naar de keten van alle vriendeploegen in ons stadje die op een rij staan op het industrie.

We beginnen altijd in die van ons zelf en proberen dan het rijtje af te gaan en overal wat te drinken.

Op een of andere manier haal ik nooit die laatste keten :+

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:50

xGoldenHero schreef:
Heel herkenbaar!

Mijn schoonfamilie maakt zich nu al druk over wanneer iedereen nou bij elkaar komt eten en hoe laat en wat etc..

Ik laat ze lekker gaan, ze weten nog niet dat mijn man en ik met de hond op vakantie gaan van 24 tm 31 dec.

Briljant!!!!

Hier lukt me dat niet met alle beestjes, maar het zou me een uitkomst zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:38

Dat is ons afgelopen kerst ook heel goed bevallen. Mijn vader maakt zich er niet zo druk over waar we zijn die vermaakt zich wel in zijn eentje ook. Is ook niet zo kersterig al houdt hij wel van lekker eten, als,het maar ongedwongen is. Schoonfamilie is daar wat lastiger in, maar ja we waren er niet dus jammer dan. :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:46

Een paar jaar geleden een streep door het visite uitnodigen gezet. Vond de vaste clan niet leuk.
Maar wij genieten nu . S'morgens werk ik en de rest van de dag genieten wij van onze rust met wat hapjes.
Ik hou van de versiering maar 1 januari gaat alles er weer uit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:14

Euh ik begrijp niet helemaal waar dat verplichte en gedwongen vandaan komt?

Veel mensen zijn twee dagen vrij, geniet daarvan en ga doen wat je leuk vindt! Als je moet werken, geniet vervolgens van je extra geld. :D

Mijn ouders zijn vorig jaar die dagen naar Texel gegaan met de hond. Lekker uit eten daar en strandwandelingen maken. Hoe kun je zoiets niet leuk vinden? Ik heb kerst wel eens in m'n pyama doorgebracht.. De boodschappen waren immers al in huis. :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:25

Ik vind kerst ook helemaal niks.
Ten eerste, waarom moeten we ons met kerst volproppen met al die bende? Waarom is gewoon een kleine gezonde maaltijd minder "gezellig"?
En ten tweede moet ik altijd heel veel denken aan de mensen die alleen zijn met kerst, geen familie en/of vrienden om zich heen hebben, en daar wordt ik enorm verdrietig van -O-

Daarentegen is de gedwongen sfeer er gelukkig wel vanaf bij onze families en zijn de kerstdagen dus best gezellig, maar meer omdat we even weer samen zijn wat er toch door drukke tijden vaak bij inschiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:27

nobel1 schreef:
wow! mede-kersthaters!!!

Ik vind alle feestdagen inclusief mijn verjaardag k*t.
Het is een soort gedwongen gezelligheid, je moet leuk doen en gezellig zijn terwijl je er juist dan helemaal geen zin in hebt.

En dan die vreselijke kerstfilms waar je begin december al mee doodgegooid wordt! :r
Dan heb ik ook nog het " geluk " een vriend te hebben die dol is op kerstmis en alles hysterisch wil versieren (ook vanaf begin december _-:( ).

HO HO NO! >;)

_O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:04

anne_bento schreef:
Ik vind kerst ook helemaal niks.
Ten eerste, waarom moeten we ons met kerst volproppen met al die bende? Waarom is gewoon een kleine gezonde maaltijd minder "gezellig"?

Wat houdt jou tegen om een kleine gezonde maaltijd te maken en eten? Er moet niks.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:08

Daar heb je gelijk in hoor Jildau, neemt niet weg dat ik me een beetje erger aan dat hele "vreetfestijn" idee :x

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:13

de tijd van kerst met alle versieringen, lampjes en muziek vind ik wel gezellig, op de verplichte bezoekjes na.
De 1e dagen van het nieuwe jaar vind ik wel een ramp, het verplichte kussen etc...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:02

Hoewel het eigenlijk een anti-Kersttopic betreft, verplaats ik het toch even voor je naar PF ("Prettige" feestdagen)

LZP -> PF

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:13

Ook ik heb een hekel aan Kerstmis, al dat familie gedoe, zatte neven en dronken lachende nichten. En daarbovenop veel te veel ongezond eten, cadeaus waar je niets mee bent.

Maar ik hou wel van oud- en nieuwjaar:gezellig met vrienden, een nieuwe start, niks moet en alles mag mentaliteit.

Dus ik heb mijn persoonlijke oplossing:ik werk in een ziekenhuis dus moet altijd wel een feestdag werken. Ik wissel die elk jaar opnieuw zodat ik met kerst moet werken, en mijn collega's zijn blij, want die zijn graag thuis met kerst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:16

Ik heb geen hekel aan kerst maar wel aan het overdreven gedoe, de verplicht aan te horen tjing tjsing muziek, de zoetsappige we moeten gezellig zijn. Brr.niet het feest op zich maar wat de gemiddelde mens er tegenwoordig van maakt.

Wij hebben vorig jaar een mooie nepboom gekocht die ik ook met plezier opzet, maar wel bescheiden versier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:24

Roodvos schreef:
Sababber schreef:
Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd.. := :?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo tegen aan kijkt.. Wie heeft er nog meer niks met de huidige vorm van kerst?

Kerst is een oud Germaans feest en is daarmee veel ouder dan het Christelijk geloof. En heeft ook niets te maken met de geboorte van JC (of wie dan ook). Het heeft te maken met midwinter, zonnewende, kortste dag enz. De versierde boom en lichtjes herinneren daar nog aan. En zodoende ook van oudsher een gezellg samenzijn met de stam :+ en eten.
Ik zie Kerst dan ook als een Germaans feest, niet als een Christelijk feest.

Met als aanvulling dat inderdaad de dagen weer langzaam aan langer worden en mijn paard besluit om haar wintervacht voor een zomervacht in te ruilen.
Bwheegh, sputter, nies, hoest, proest. In de aanbieding vulling voor iemands matras???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:26

Ik voel me altijd zo 'buitengesloten', wij doen ook niks bijzonders met kerst (we zijn vaak op vakantie in Oostenrijk en daar vieren ze alleen Heiligen Abend, en mijn nichtje is dan jarig dus we gaan uit eten in het restaurant waar we sowieso al iedere avond zitten.)

Ik zie dan snapchats/foto's/facebookstatussen van vriendinnen die wel 'netjes rechtop en een pootje geven' in een versierd huis met familie, etc.

Ik zit gewoon met mijn laptop op bokt, niemand online want iedereen viert kerst... := Ik zou ook wel 'iets speciaals' willen doen met kerst, zolang het geen geforceerd 130180 gangendiner wordt uiteraard, maar weet ik het, een drankje of iets met vriendinnen, maar ja die zitten dus allemaal verplicht bij familie....

Helaas.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:39

Wij zijn niet zo kersterig (is dat een woord :') )?

Mijn ouders zijn gescheiden, dus ga altijd een dagdeel naar de een, en dan een dagdeel naar de ander.
En dan heb ik nog een vriend met ouders, dus daar ook een dag.
Maar wij mogen gerust met kerst paardrijden, met de hond wandelen of andere dingen, als we maar met eten oid thuis zijn.

En met kerst traditioneel naar een discotheek waar we 1x per jaar heen gaan, op eerste kerstdag :').

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:46

Ik vind die 2 vrije dagen heerlijk hoor! Ik vind het avond eten gezamelijk ook best... Maar cadeautjes en loodjes vind ik 10x niks! Maar de hele dag met familie op de bank ga ik ook echt niet doen!!