hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:33

[i][/quote]

Als je dergelijke situaties tegenkomt, dan wees bereid om je gevolgen daaruit te trekken. In Nederland is dat het afleveren van een hond in een asiel. In Portugal is dat het afleveren van een hond bij een dodingsstation. Ik begrijp dat dit de bedoeling niet is van de ts, en alle hulde daarvoor, maar ga niet piepen dat hij niet in huis kan en dat het financieel niet mogelijk is om hem aan te houden als dit in een latere reactie toch financieel geen probleem blijkt te zijn.

[i]En dit is een eerste geval. Er gaan er meer komen. Bereid je erop voor wat dit gaat inhouden....dat is alles wat ik met mijn reacties zeggen wil.

[/i]
@ts: de hond gaat niet merken als je hem laat gaan, als het op een waardige manier gebeurt. De vraag is: kun jij verder met je werk en met je leven als jij weet dat je hem niet alle kansen hebt gegeven?[/quote][/i]

ik ga die hond niet zomaar laten hemelen? is een heel lief eerlijk dier van nog geen 2 jaar oud....ben daar gek! zal er alles aan doen om haar een leuke plek te bezorgen mocht dat nodig zijn.... zelf houden is alleen voor ons geen optie!
Laatst bijgewerkt door ydnew op 03-11-14 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:35

wortelsussie schreef:
Geen bekende die tijdelijk een 'oppas' hond wilt verzorgen? Dan kan je altijd de hond weer aan de eigenaar mee geven als alles geregeld is.

de hamvraag is, hoelang ga je voor deze hond oppas regelen.. want het vermoedden is er dat deze mensen gewoon niet meer op zullen komen draven.. dus wanneer trek je die conclusie uiteindelijk en wat ga je dan doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:35

ydnew schreef:
ik ga die hond niet zomaar laten hemelen? is een heel lief eerlijk dier van nog geen 2 jaar oud....ben daar gek! zal er alles aan doen om haar een leuke plek te bezorgen mocht dat nodig zijn.... zelf houden is alleen voor ons geen optie!

Fijn om te horen dat je er alles aan gaat doen om het dier een nieuw tehuis te bezorgen. Ik was al bang dat je haar liet inslapen omdat er geen geld meer komt maar je haar ook niet zelf kunt/wilt opnemen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:36

maar ik hou nog altijd de hoop dat ik morgen een mailtje of telefoon krijg met een heldere verklaring :-)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:39

Nou ts: ik hoop het ook voor je :D
Want je zit zo wel met een lastig probleem ..
Succes !!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:40

Cassidy schreef:
ydnew schreef:

Fijn om te horen dat je er alles aan gaat doen om het dier een nieuw tehuis te bezorgen. Ik was al bang dat je haar liet inslapen omdat er geen geld meer komt maar je haar ook niet zelf kunt/wilt opnemen.

nee, tuurlijk niet...door toe doen van mensen moet zij maar onder de grond?! nee echt niet! die paar zakken voer van de lidl kunnen er wel vanaf hoor..haha... het gaat mij vooral om het idee dat eigenaren niks laten horen, zowel hond als mij maar laten zitten met vraagtekens..... tuurlijk is het niet leuk dat ik opdraai voor wormkuur en eten wat ik ook wel aan mijn eigen dieren kan besteden, maar daar kan dat beestje niks aan doen... maar vooralsnog heb ik nog de hoop dat het allemaal goed gaat komen voor beide partijen..... ik ga haar iig niet als vuil aan de straat zetten....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:43

ydnew schreef:
ik ga haar iig niet als vuil aan de straat zetten....

Ik doe nu aannames hoor, en ik weet echt niet hoe anderen gaan denken, maar door het plaatsen van dit topic gaf je mij de indruk dat je dat nu wel ging doen. Of het dier uit handen ging geven-naar asiel brengen- cq dodingsstation....

Als dit nooit de bedoeling is geweest, dan mijn excuses daarvoor, maar zo kwam het wel over. Dat je financieel zo in de misere zit dat die zak voer en die plek voor die hond er nu echt niet meer vanaf kon.

Jolien87

Re: hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:54

Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk gehad van ts dat ze de hond willen laten afmaken. Integendeel. Maar ze is wel reëel: de hond zelf houden is geen optie. Dat betekent niet dat er geen andere fijne oplossingen zijn voor de hond. Alleen het is en blijft natuurlijk een eigendom en dat kun je ook niet zomaar als 'vreemde' aan iemand anders geven.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:57

oh gut..nee, dat is nooit mijn insteek geweest.. meer van: help wat moet ik hier nu mee? ik zit eerlijk niet op nog een hond te wachten... we hebben een leuke beesten bende en dat is genoeg. maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar een dier een schop verkoop als deze door anderen in de steek zou worden gelaten die hier onder mijn hoede is geplaatst...dan wel in eerste instantie voor bepaalde periode... en bijbehorende betaling... na ja..jammer voor mij als dit uitblijft maar het is niet dat we hier van leven...leuke hobby wat een beetje inkomsten er bij geeft. het kost mij alleen tijd.... en nu dus een wormkuur, een zak voer en zorgen ;-)
Laatst bijgewerkt door ydnew op 03-11-14 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:59

Ik had die indruk ook niet, hoor ts!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:01

TS, heb je via je eigen nummer gebeld? Zo ja, wat nou als je anoniem of met een ander nummer belt?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 01:02

dat idee had ik ook al wel, maar de telefoon gaat niet over, deze gaat meteen op voicemail. dus staat uit.
morgen weer een nieuwe dag.. wie weet met goed bericht!? beetje positieve gedachten geven een goede nachtrust.... :D en dat geeft weer een positief beelt op elke situatie...dus dat ga ik maar eens doen :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:22

Cassidy schreef:
ydnew schreef:

Ik doe nu aannames hoor, en ik weet echt niet hoe anderen gaan denken, maar door het plaatsen van dit topic gaf je mij de indruk dat je dat nu wel ging doen. Of het dier uit handen ging geven-naar asiel brengen- cq dodingsstation....

Als dit nooit de bedoeling is geweest, dan mijn excuses daarvoor, maar zo kwam het wel over. Dat je financieel zo in de misere zit dat die zak voer en die plek voor die hond er nu echt niet meer vanaf kon.

Zo kwam het bij mij helemaal niet over. Ik las meer een vraag, hoe ze dit nou op zou kunnen lossen.
Over financiële problemen of de hond laten hemelen heb ik eigenlijk helemaal niets gelezen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 04:36

NikkiEnJij schreef:
TS, heb je via je eigen nummer gebeld? Zo ja, wat nou als je anoniem of met een ander nummer belt?

Volgens mij staat de telefoon toch al tijdje uit?
Je krijgt toch steeds gelijk voicemail?

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 07:14

Kunnen ze niet je nummer geblokkeerd hebben? Geen idee wat er dan gebeurt maar zou best kunnen dat hij dan ook meteen naar voicemail gaat.

In elk geval kan het sowieso geen kwaad een keer met een ander nummer te bellen!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:57

Kan je niet met wat onderzoek een familie persoon van hun bereiken? Zal goed zoeken worden misschien via facebook of de telefoonboek (bestaat dat nog?)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:08

Denk zelf dat je niks meer gaat horen,misschien kijken naar bekende die de mensen kennen ,maar als ze de hond niet willen kunnen ze altijd zeggen is mijn hond niet.misschien dat iemand in nederland de hond wilt adopteren kan die toch mee met de rest van jullie honden

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:29

Cassidy schreef:
ydnew schreef:

Cassidy jij hebt wel vaker aparte aannames in topics, en ik denk dat je er in deze helemaal naast zit.

Ik heb die indruk namelijk helemaal niet gekregen van TS.

En ik vind ook niet dat je de schuld bij TS kunt leggen, ook zo'n typische opmerking.

TS: ik hoop van harte dat je contact krijgt met de eigenaren, persoonlijk kan ik er met mijn verstand niet bij dat iemand dit in zijn hoofd haalt. In 12 dagen geen enkel contact kunnen opnemen is in 2014 niet meer te verkopen, daar is geen excuus voor.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 10:35

wortelsussie schreef:
Kan je niet met wat onderzoek een familie persoon van hun bereiken? Zal goed zoeken worden misschien via facebook of de telefoonboek (bestaat dat nog?)

Ik heb google al geraadpleegd, helaas zit men niet bij facebook e.d.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:56

Misschien kan je, maar dan ga je wel meteen een grote doelgroep treffen, desnoods een foto van de hond met info van de eigenaren op FB zetten en erbij melden of iemand weet waar de eigenaren zijn omdat je er al zo lang niks van hebt gehoord en ongerust bent. Maar zo als ik zei, dan pak je t wel breed aan en dat moet je wel willen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 15:14

dat zou in het uiterste geval kunnen.... daar vind ik 12 dagen nu wat te kort voor....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:20

oef dat is vervelend.
Hopelijk wordt hondlief snel gehaald en jullie rekeningen betaald!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:21

En een beetje overdreven.. Op een gegeven moment ga je je afvragen of je uberhaubt wel wilt dat die hond weer bij die mensen terecht komt..

Zo is er jaren terug ook ooit een paard op stal geweest dat maanden niet bezocht of betaald werd door de eigenaren. Komen ze na 2 jaar eens aankakken hoe het met hun dier is. Euh… ja verkocht hé..

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:47

whoehoe!! net een mailtje gehad dat ze geld overmaken, en of ze nog wat langer kan blijven......kan ik nog weinig mee want wat is wat langer? maar er is contact, van 2 zinnetjes.... ze zouden alle onkosten e.d. betalen... nou das mooi, geeft wat meer zekerheid. Heeft mijn mailtje en de voicemail berichten die elke keer iets minder vriendelijk, maar wel netjes waren toch geholpen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:53

Ook een reden?